با مراجعه به روانشناس تسلیم بیماری نشوید

روانشناسی یک علم بر پایه شناخت روان و رفتارهای انسان است. عواملی که روانشناس ها مورد بررسی قرار می دهند، مشکلات ارتباطی مراجعین، مسائل مرتبط با اعتماد به نفس و علائم اختلالاتی است که اصلی ترین موارد در رواندرمانی به حساب می آیند. بهترین روانشناس نیز درمانگری است که محیطی با پشتیبانی امن در اختیار بیمار قرار دهد تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

با مراجعه به روانشناس تسلیم بیماری نشوید

از آن جایی که همه ما به دنبال یک زندگی ایده آل برای خود هستیم باید بدانیم روانشناسان به ما کمک می کند تا بتوانیم مسیر درست را انتخاب کنیم و هدف گذاری خوب انجام دهیم، مانند اینکه چگونه صحبت کنیم، چه مقدار اعتماد به نفس داشته باشیم و یا حتی چطور ارتباط برقرار کنیم.

بهتر است به دنبال درمانگری باشید که بتوانید ارتباط معنی داری با او برقرار کنید. چراکه رواندرمانی به شدت مبتنی بر ارتباط و اتحاد درمانی است. در ادامه به ویژگی های یک رواندرمانگر متبحر می پردازیم.

ویژگی های بهترین روانشناسان

درمانگری که بتواند آنچه آموخته است را به عمل در بیاورد. با توجه به تیپ شخصیتی هر فرد، اطلاعاتی از او کسب کند و راهکارهای متناسب با آن فرد را به او ارائه بدهد تا باعث بهبود حالش گردد مسلما بهترین است.

او به شما کمک خواهد کرد تا مسائل را بهتر ببینید و مناسب ترین راه حل موجود را برای آن پیدا کنید. اما لازم است در این مرحله شخص بپذیرد که با مشکلی روبرو است تا درمان شود. درمانگر، باید رازدار باشد تا اعتماد شخص را جلب کند.

با مراجعه به روانشناس تسلیم بیماری نشوید

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهند که روانشناسان میتواند با توجه به تشخیص بیماری افراد، بهترین راهکار ها را در اختیار مراجعه کننده بگذارد. همچنین مشکلاتی مانند استرس، درد و خستگی مداوم را  باید کاهش دهد.

روانشناس خوب چه کسی است؟

زمانی که شما آغاز به درمان می کنید، باید توجه داشته باشید که همراهی با روانشناس از مهمترین عوامل درمان است. باید بر مسائلی مانند ترس از زندگی یا ناامیدی خود فائق آمده و همینطور صبر زیادی را به همراه داشته باشید چرا که مدتی زمان نیاز دارید.

باید در طول مراجعه با دکتر خود، بعد از مدتی احساس بهتری داشته باشید. بسیاری در هنگام ارتباط با تراپیست ممکن است احساس راحتی نداشته باشند. یکی از ویژگی های دکتر رامین علوی این است که در حین مشاوره این حس را به شما می دهد که احساس امید داشته باشید.

در این راه شما در حین صحبت راجع به تجربیات سخت خود که ممکن است حس بدی برایتان به وجود آورده باشد، با تحمل رنج کمتری آن را می پذیرید.

یکی از ویژگی های روانشناسان معروف این است که در هنگام ارزیابی مسائل شما، بی طرفانه به قضاوت می پردازد. مبارزه با افسردگی کار بسیار سختی است که امکان دارد به سرعت علت آن شناسایی نشود.

روان درمانگر به شما کمک میکند تا خود را بهتر بشناسید و آینده را مثبت تر و همینطور افکار منفی را از خود دور کنید. دکتر رامین علوی به درستی با بررسی این که آیا شما از قبل درگیر این احساسات بوده اید یا نه و اینکه چطور شما بهبود می یابید، ارزیابی های خود را در طول درمان انجام می دهد.

روانشناسی و افسردگی در جوانان

اساسا برای جوانان و نوجوانان کنار آمدن با شرایط تازه دشوار است. این شرایط حالات روانی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به صورت های مختلفی بروز می کنند، مانند گوشه گیری، پرخاشگری و ….. که در این زمینه باید حتما از یک دکتر روانشناس خوب بهره جست.

روان درمانگر به شما کمک می کند تا با روان درمانی، زندگی شادتر و موفقیت و سلامتی بهتری را پیش رو داشته باشید. روشهایی که تراپیست به کار می گیرد، استفاده از پژوهش هایی است که می تواند با توجه به ارائه رفتارهای شناختی مراجعه کننده مورد استفاده واقع شود، تا به افراد کمک کند تا راحت تر با مشکلات روبرو شوند.

به خاطر داشته باشید که روان درمانی یک کار مشارکتی بین بیمار و تراپیست است. دکتر علوی این محیط را برای شما فراهم میسازد که با پشتیبانی درست با خیالی آسوده راجع به موضوع مورد نظر صحبت کنید و هیچگونه نقدی بر شما وارد نشود.

در هنگام انتخاب درمانگر خود دقت کنید. چرا که او باید دکتری باشد که شما را در مقابله با مشکلات، با آسودگی خاطر کمک نماید.

از وظایف یک تراپیست خوب این است که داده ها را سازماندهی کند، تا به طور سنجیده پاسخ هایی متناسب با مشکل فرد ارائه دهد. همچنین در عین حال رفتارش به صورتی باشد، که فرد احساس امنیت کند.

آیا روانشناسان مشاوره خانواده انجام می دهند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله. برای مشکلات ارتباطی، عاطفی و در کل برای مشاوره خانواده باید به روانشناس مراجعه کرد. مشاوره خانواده یک رویکرد درمانی است که چند دهه قبل برای مشکلات روانشناختی خانواده ها و بهبود مشکلات تعاملی آنها شکل گرفت.

در طی جلسات خانواده درمانی سعی بر این است که همه اعضاء خانواده مشارکت داده شوند. دلیل این امر این است که نحوه تعامل اعضاء با یکدیگر در جلسه درمانی و در حضور مشاور مشاهده و ارزیابی شود.

روابط متعادل در خانواده باعث می شود که فرد سلامت و رفاه بهتری را تجربه کند. همچنین میزان افسردگی و اضطراب در طول زندگی کمتر شود.

اما در بسیاری از خانواده ها، سازگاری یک امر ساده نیست. تعامل بین اعضای مختلف در یک فضای صمیمی کار ساده ای نیست. ممکن است در مورد منابع کلیشه‌ های ارتباطی، تربیت فرزندان یا تصمیم گیری های مهم مشکلاتی پیش آید. همچنین عواملی مانند محیط و رقابت‌های خواهر و برادر با در نظر گرفتن دوام و پایداری شبکه‌های خانوادگی ظاهر می‌شوند.

از مشاوره آنلاین هم می توان استفاده کرد؟

تنها در زمان مشکلات خاص مثل چند سال اخیر بلکه در سایر شرایط نیز می توانید از مشاوره آنلاین روانشناسی استفاده کنید.

اگر به اندازه کافی به یک مطب یا مرکز مشاوره نزدیک نیستید تا شخصاً به طور مطمئن و حضوری در آن حضور پیدا کنید، یا اگر به دلیل مشکلات سمی، سفرهای کاری زیاد، خانه نشینی یا به دلیل آب و هوای بد نگران از دست دادن قرار ملاقات خود هستید، از مشاوره آنلاین استفاده کنید. مشاوره آنلاین مراقبت گسترده ای از مراجعین و بیماران را ارائه می‌دهد و تداوم و پیگیری را نیز بهبود می‌بخشد. این نوع مشاوره به افراد این امکان را می دهد که راحتی بیشتری را تجربه کنند. افراد می توانند موانع مختلف از قبیل دوری راه یا ترافیک را پشت سر گذاشته و با درمانگر خود به صورت ویدیویی صخبت کنند. درمانگران نیز همان مراقبت‌های با کیفیت بالا را از طریق آنلاین برای افراد، خانواده‌ها، زوج‌ها، کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند.

شما همچنین می توانید برای جلسات زوج‌درمانی یا مشاوره خانواده آنلاین نیز از این شیوه درمانی استفاده کنید. زمانی که یک یا چند نفر از اعضاء خانواده در مناطق مختلفی هستند ویدیو کنفرانس ها یک شیوه بسیار کاربردی برای بهره مندی از مشاوره می باشد.

دکتر رامین علوی نژاد

خدمات روانشناسی و مشاوره دکتر رامین علوی نژاد با ارائه بهترین خدمات به شما کمک می کند تا امید، انگیزه و زندگی شادتر را تجربه کنید و در محیطی امن و آرام به مشکلات خود در هر زمینه رسیدگی کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایشان به نشانی drraminalavi.com مراجعه کنید.

بدون نظر

ورود