حسن عباسی: «چرا گشت ارشاد به فوتبالیست ها و زن هایشان گیر نمی دهد؟» + ویدئو

حسن عباسی: «چرا گشت ارشاد به فوتبالیست ها و زن هایشان گیر نمی دهد؟» + ویدئو

پس از انتشار ویدئویی از اظهارات حسن عباسی درباره ی بی دین بودن فوتبالیست ها که سر و صدای زیادی به پا کرد، حالا بخش دیگری از صحبت های وی منتشر شده که در آن این سؤال را مطرح می کند که چرا گشت ارشاد تنها برای مردم عادی و نه برای فوتبالیست ها و سلبریتی ها است.

حسن عباسی، نظریه‌ پرداز جنجالی اصولگرا در این ویدئو می گوید:

مردم می گویند چرا گشت ارشاد به خاطر لباس نابهنجار ما در خیابان با ما برخورد می کند اما فوتبالیست ها حق دارند بروند در کشورهای خارجی زن خود را لخت کنند، عکس های نا به هنجار با زن هایشان بگیرند و رفتار نابه سامان و ساختارشکن با زن هایشان داشته باشند؟

فوتبالیست در جمهوری اسلامی حریم امن دارد. کسی جرأت نمی کند چیزی به او بگوید. چرا این تبعیض وجود دارد؟ خب ما مردم هم یک درصدی مثل زن آن فوتبالیست رفتار کنیم. وقتی گشت ارشاد برای ما مردم می گذارید، خب چرا در فوتبال برای زن های فوتبالیست ها نمی گذارید؟ حالا طرف می آید می گوید زندگی خصوصی خودمان است و هر جور دلمان بخواهد می گردیم. خب پس مردم هم می گویند هر جور دلمان بخواهد می گردیم.

مردم الان از تبعیض در جمهوری اسلامی شاکی هستند که فوتبالیست ها و سینماگرهای سلبریتی صد برابر مردم از امکانات برخوردارند، سر و صدایشان هم بالا است، نکات اخلاقی و شئونات اجتماعی و شرعی را ذره ای رعایت نمی کنند، با وجود اینکه می دانند خط قرمز در جامعه در مسائل دینی و غیره چیست جامعه را ملتهب می کنند اما سیستم با آن ها کاری ندارد. نظام با فوتبالیست ها و هنرپیشه ها کاری ندارد. آن ها به راحتی فساد اخلاقی را اشاعه می دهند.

یک قهرمان فوتبال در اتوبوس تیم ملی فاحشه دعوت می کند، یکی شان می رود در تیم فلان بازی کند دختری را حامله می کند که بعد باید به خاطرش کلی پول در دادگاه آن کشور بدهد. بعد جوان های طرفدار این ها نگاه می کنند که چه جالب است! در جمهوری اسلامی تو فقط برو گل بزن، مدیران ورزش دیگر هر چه بخواهی در اختیارت می گذارند و کسی هم با تو کاری نخواهد داشت. خب این تبعیض است.

اگر روابط ناسالم اخلاقی برای فوتبالیست ها و سینماگرها روا است، خب چرا گشت ارشاد در خیابان با مردم برخورد می کند؟ اگر مردم باید رعایت کنند، خب چرا سینماگرها و فوتبالیست ها رعایت نمی کنند؟

فوری یک سینماگر یا فوتبالیستی که زنش چادری باشد را می اندازند جلو، همه شان می روند پشت سر آن قایم می شوند. همه ی فوتبال که همان یک نفر که زنش چادری است که نیست. بقیه را جمع کنید.

چند روز قبل ویدئویی از صحبت های حسن عباسی منتشر شد که با انتقادات زیادی رو به رو شد. او درباره ی فوتبالیست ها گفته بود که آن ها بالاترین درآمد را داشته و همیشه هم ناراضی هستند، اما هیچ کدامشان لیاقت ندارند که شهید شوند. او همچنین با اشاره به فوتبالیست هایی که زنانشان محجبه هستند با تمسخر گفته بود کسی که دیندار باشد سراغ فوتبال نمی رود.

واکنش خداداد عزیزی به صحبت های حسن عباسی در مورد فوتبالیست ها

بسیاری از فوتبالیست ها به انتقاد از حسن عباسی پرداختند، از جمله خداداد عزیزی که در گفتگویی تلفنی با یک برنامه ی زنده ی تلویزیونی به تندی به وی تاخت. او گفت: «اگر حرف نزنی نمی گویند لالی! اصلاً در حدی نیستی که راجع به جامعه ی فوتبال صحبت کنی! اگر پشتت به هر جایی بند است، برای خودتی، نمی توانی به کسی توهینی کنی! من خودم زمانی که در آلمان بازی می کردم در رختکن نماز می خواندم؛ مسخره ام می کردند ولی باز هم می خواندم.» او در ادامه از ارزآوری خود برای ایران از آمریکا و آلمان و اشتغال زایی اش با تأسیس یک کارخانه در ایران گفت و خطاب به حسن عباسی گفت: «تو چه کار کرده ای؟»

سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز در حاشیه ی مراسم تشییع پیکرهای دو شهید گمنام در واکنش به صحبت های حسن عباسی گفت: «تعداد شهدای جامعه ورزشی ما کم نیست. قهرمانان ورزشی بسیاری وارد میدان جنگ و دفاع مقدس شدند و به شهادت رسیدند.»

واکنش علی اکبر رائفی پور به صحبت های حسن عباسی در مورد فوتبالیست ها

علی اکبر رائفی پور هم یکی دیگر از چهره هایی بود که به صحبت درباره ی اظهارات جنجالی حسن عباسی پرداخت.

او در نشستی دانشجویی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره ی صحبت های حسن عباسی گفت:

اولا باید از ایشان پرسید منظورشان چیست. با یکی دو دقیقه نمی توان تشخیص داد.

اساسا هر جا شهرت باشد، فساد شکل می گیرد. وقتی به این شهرت، ثروت اضافه می شود فساد بیشتر می شود و پول وسط می آید. به شهرت و پول، زن هم اضافه شود می شود سینما. این که بستری فسادزا باشد دلیل نمی شود بگوییم تمام افرادی که آنجا هستند، فاسد هستند. مثلا بگوییم مداحان و سخنرانان چون مشهور هستند، فاسدند. کلی روحانی مشهور داریم چون آنها مشهورند ، پس فاسدند؟!

از قضا در این عرصه ها کسی که سالم بماند- که معتقدم این اشخاص را داریم – کار بسیار بزرگی کرده است. این که من درباره یک مساله حرف بزنم موضوع دیگری است، این که یک بازیکن پس از گل زدن پیراهنش را دربیاورد که پیامی را منتقل کند یک طرف.

فراموش نکنیم سید جلال حسینی را داشتیم که قبل از اینکه هر بازی فوتبالی را انجام دهد آن را به یک شهید تقدیم کرد. کاری که مهدی طارمی در اروپا برای پرچم ایران انجام داد، چه کسی می توانست نجابت ایرانی و پرچم ایران را وایرال کند و به منصه ظهور بگذارد. پس فرصت بسیار داریم. ما فوتبالیست شهید داریم. سخت تر است، چون عرصه شهرت، پول و ثروت بسیار سخت و پیچیده است.

سلبریتی ها را باید بگردید ببینید چه کار خوبی کرده است. ببینید چطور شده است یک سلبریتی درباره مملکت ما حرف خوبی می زند روی سر می گذاریم و حلوا حلوا می کنیم. در حالی که بدیهی است افراد از مملکت خود دفاع کنند. اگر یکی شان وطن دوستی کند، ما می گوییم دمت گرم.

عرصه شهرت همین است، پول شهرت است، یک سری آسیب های اخلاقی است، ولی نمی شود همه را به یک چوب راند. نه صحیح است و نه اینطور است. باید از خود آقای عباسی بپرسید. چه بسا منظور ایشان بوده که عرصه، عرصه سختی است که آدم بتواند خود را سالم نگه دارد. ولی حتما بوده اند کسانی که خود را سالم نگه داشته اند و سالم خواهند بود.

امیدوارم بتوانیم اخلاق را همه جا از جمله فوتبال و اول از همه در بین خود ما سخنرانان، ساری و جاری کنیم.

بدون نظر

ورود