روایت ابوذر روحی از کودکی که هنگام خواندن «سلام فرمانده» امام زمان (ع) را دید + ویدیو

روایت ابوذر روحی از کودکی که هنگام خواندن «سلام فرمانده» امام زمان (ع) را دید + ویدیو

ابوذر روحی خواننده سرود مشهور سلام فرمانده از تجربه یک کودک در دیدن امام زمان (ع) حین خواندن این سرود گفته است. وی در این باره می گوید:

من اینو جایی نگفتم و حذر کردم از گفتنش، اما امروز اینجا کنار دو تا اربابم می خوام بگم اینو. اونم توی مشهد بود. تو شهر شما که. و بعد اجرا کودکی رو دیدم که خیلی گریه می کرد. خب من بعد اجرا می بینم که این بچه ها میان عکس بگیرن گریه می کنن. توی مسیر می بینم اینا گریه می کنن وایمیسم. حتی در ماشین رو باز می کنم می گم بذار بیان گریه نکنن. فکر کردم گریه اینم برای همینه. گریه می کرد. من یکی از رفقا، آقا سید ابوذر ما، از روحانی های خود مشهده، اومد گفت گریه میکنه گفتم خب می خواد عکس بگیره بیاد. گفت نه من برای عکس گریه نمی کنم. من توی ذوقم خورد… که این نمیخواد با من عکس بگیره. بعد آقا سید گفت گریه ت برای چیه؟ گفت من آقا رو دیدم.. من اونی که بهش سلام میدم رو دیدم و اگه گریه کردم برای سلامی بوده که به خودش دادم. و این برای من خیلی جالب بود… دهه نودی ها انقدر پاکن که ارتباطاتشون قوی تر از امثال مائه که ادعا داریم نوکرای این خانواده ایم.

روایت ابوذر روحی از کودکی که هنگام خواندن ترانه «سلام فرمانده» امام زمان (ع) را دید

نام ابوذر روحی با ترانه سلام فرمانده بر سر زبان ها افتاد و بعد از اجرای آن با حضور ده ها هزار نفر در ورزشگاه آزادی، اجتماعاتی مشابه با حضور کودکان موسوم به دهه نودی در استان های بزرگ برای خواندن آن تشکیل شد.

سرود سلام فرمانده نخستین بار در اواخر اسفند ۱۴۰۰ در مسجد جمکران به مناسبت نیمه شعبان و در وصف امام زمان (عج) توسط ابوذر روحی، مداح اهل بیت و گروه سرود ماح (ملت امام حسین) اجرا شد. این گروه سرود متشکل از ۳۱۳ کودک از استان های گیلان و قم بود؛ عدد ۳۱۳ نمادی از تعداد یاران امام دوازدهم شیعیان در زمان ظهور ایشان است.

از ابوذر روحی و گروه سرود ماح، دی ماه سال گذشته نیز نماهنگ «رفیق شهیدم» منتشر شده بود. نماهنگ «سلام فرمانده» با تهیه کنندگی حجت الاسلام سید نعیمی برای شبکه باران صدا و سیمای گیلان تولید شد. کارگردانی نماهنگ را مهرانه به‌نهاد و موسیقی و تنظیم آن را مهیار طالبی بر عهده داشتند. ترانه ی اثر را هم سید مهدی بنی‌ هاشمی سروده‌ است.

البته سرود سلام فرمانده بدون جنجال نبوده و در کنار محبوبیتی که داشته، برخی مدعی کپی کاری بودن آن از یک ترانه مشابه عربی گفته اند. بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در حساب کاربری توییتر خود مدعی شد «سلام فرمانده» کاور یک قطعه ادبی است و با انتشار ویدیویی میکس شده از سرود سلام فرمانده و اجرای عراقی با همان ریتم، نوشت: «ما خبرنگارهای موسیقی وقتی یه اثر بدون ذکر خالق ملودی ازش کپی بشه عبارت «سرقت هنری» رو استفاده می‌کنیم. سلام فرمانده از یه قطعه عراقی کاور شده».  ابوذر روحی خواننده سرود سلام فرمانده نیز در واکنش به این شایعات خطاب به بابازاده گفت: «آقای خبرنگاری که برای دیده شدن گفتی از آهنگ عراقی که تازه سه چهار روزه وایرال شده کاور کردی، گرین کارتت مبارک داداش!».

بیشتر بخوانید:

ابوذر روحی خواننده سرود «سلام فرمانده» کیست؟ + نماهنگ و متن سرود

ماجرای کپی بودن سرود «سلام فرمانده» و جوابیه ابوذر روحی + ویدیو

توضیحات الهام چرخنده درباره حرکات عجیبش حین اجرای «سلام فرمانده» + ویدیو

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • علي تیر ۲۰, ۱۴۰۱

    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • arash تیر ۲۰, ۱۴۰۱

    یه جا صحبت از سفر به مریخه و ماشین های خودران و هوش مصنوعی
    یه جا هم ما گیر افتادیم با اینا
    خدایا ممنون

    • سجاد تیر ۲۲, ۱۴۰۱

      چرت و پرت ننویس
      حتی سفر به ماه هم دروغ هستش
      شما هم فریب دروغ های ناسا رو خوردید

      • علی مرداد ۱۲, ۱۴۰۲

        سفر به ماه دروغه پشکل معز؟🤣🤣🤣

    • Sp بهمن ۶, ۱۴۰۲

      احتمالا از نوادگان همان کسانی هستند که صورت یکی را در ماه دیدند

  • بهادر تیر ۲۰, ۱۴۰۱

    بعد یک عده میگن چرا به این سرود گیر میدین. برای اینکه کسانی با همچین تفکراتی پشت این حرکتها هستند. از پول خود مردم میلیاردها تومان خرج می کنند تا هر چه بیشتر اونها رو از آگاهی دور کنند.

  • علی مرداد ۱۲, ۱۴۰۲

    خدایا دردی بزرگتر از جهالت نیست. جهالت را از ما دور کن