درخواست تتلو برای دریافت پاسپورت و بازگشت به ایران رد شد

درخواست تتلو برای دریافت پاسپورت و بازگشت به ایران رد شد

به گفته ی بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، ورود امیر تتلو به ایران ممنوع شده و پاسپورت ایرانی او نیز تمدید نخواهد شد.

بهمن بابازاده نوشت: «امیر تتلو اجازه بازگشت به ایران را ندارد و پاسپورت او تمدید نخواهد شد. اطرافیان این خواننده از رد شدن درخواست او مبنی بر بازگشت به ایران خبر داده اند و تتلو هنوز هیچ واکنشی درباره این خبر نشان نداده است.»

تتلو در اواخر خرداد ماه برای تمدید پاسپورت خود به سفارت ایران در استانبول مراجعه کرد. هواداران تتلو هم برای دیدن او به آنجا آمده بودند.

تتلو اما بعد از مراجعه به سفارت اعلام کرد به خاطر تتوهای صورتش از دادن پاسپورت به او خودداری کردند اما درخواستی کتبی برای صدور آن داده است.

همان روز روابط عمومی سرکنسولگری ایران در استانبول در اطلاعیه ای اعلام کرد: «با عنایت به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص درخواست کنسولی آقای امیرحسین مقصودلو، روابط عمومی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول اعلام می دارد نامبرده امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ با مراجعه به این سرکنسولگری درخواست صدور گذرنامه برای خود نمود. با توجه به نقص مدارک و اصرار ایشان برای مستثنی شدن از برخی بندهای قانونی الزام آور برای صدور گذرنامه، درخواست کتبی مشارالیه عینا جهت اخذ تصمیم لازم به تهران منعکس شد. بدیهی است بمحض وصول پاسخ از مرکز اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.»

از طرفی، چند روز پیش از آن اعلام شده بود دادسرای تهران امیر تتلو، ساشا سبحانی و دنیا جهانبخت را به دلیل داشتن سایت های شرط بندی و شکایات صورت گرفته از آن ها احضار کرده و در صورت عدم مراجعه، دستور جلب آن ها صادر خواهد شد و با توجه اینکه در خارج ایران هستند تحت تعقیب اینترپل قرار خواهند گرفت.

تتلو اردیبهشت ماه امسال هم خواستار بازگشت به ایران شده بود.

او با اشاره به هزینه ی سنگینی که در ترکیه برای کار خود صرف می کند و همینطور درآمد فراوان کنسرت هایش در این کشور، گفته بود ترجیح می دهد این پول ها در کشور خودش خرج شود.

او اواسط اردیبهشت ماه امسال کنسرتی با حضور هواداران ایرانی اش در استانبول برگزار کرد. بر اساس تخمین ها، چیزی در حدود بیش از ۴۰ میلیارد تومان (تنها برای خرید بلیت کنسرت) ارز از ایران خارج شد.

تتلو در سال ۹۷ پس از ناامید شدن از دریافت مجوز برای فعالیت رسمی در ایران، به ترکیه مهاجرت کرد و فعالیت خود در زمینه ی موسیقی را در آنجا پی گرفت. او از آن زمان در این کشور به سر می برد.

۲ نظر

ورود

  • مهدی تیر ۲۵, ۱۴۰۱

    چقد من از این مردیکه بدم میاد.اصن خودش،حرف زدنش،چندش اوره .قربون خدا شم با این خلق کردنش .