صحبت های جدید شهره لرستانی درباره تغییر جنسیتش + ویدئو

صحبت های جدید شهره لرستانی درباره تغییر جنسیتش + ویدئو

شهره لرستانی در ویدئوی جدیدی به مخاطبان خود تأکید کرد فریب صفحات جعلی که به نام او ساخته شده را نخورند و اخبار مربوط به او را از صفحه ی شخصی خودش دنبال کنند.

شهره لرستانی، چهارشنبه ۲۲ تیر ماه در پستی اینستاگرامی از تغییر جنسیت خود خبر داد و اعلام کرد نام خود را به مازیار تغییر داده است. پس از آن، با انتشار فایلی صوتی ضمن تأیید خبر تغییر جنسیت خود، مدعی شد که بر اساس قوانین و شرع اسلام دیگر زن نیست. او همچنین گفت که به زودی اقدامات دیگر مربوط به تغییر جنسیت خود را انجام خواهد داد و قصد دارد به عنوان یک مرد به حضور در سینما و تلویزیون ادامه دهد.

پس از انتشار خبر تغییر جنسیت شهره لرستانی، بسیاری از بازیگران با انتشار پیام هایی در فضای مجازی به او تبریک گفتند و حمایت خود را از وی ابراز کردند. حتی برخی از سینماگران استقبال کردند که از او در فیلم‌ های بعدی‌ خود با جنسیت دیگری استفاده کنند.

این خبر واکنش های زیادی را هم در میان کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است. بسیاری از کاربران شجاعت شهره لرستانی را ستوده و این اقدام او را کمک بزرگی به تغییر دیدگاه جامعه نسبت به این پدیده دانسته اند.

در روزهای اخیر و پس از انتشار خبر تغییر جنسیت شهره لرستانی، ویدئوهایی از حضور این بازیگر در برنامه شباهنگی در فضای مجازی دست به دست می شود که مربوط به سال گذشته است. لرستانی در این برنامه درباره ی تیپ و علائق مردانه اش صحبت کرده بود.

این اتفاق البته با حاشیه هایی هم همراه بود. برخی مردم دیگر بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران، شهره سلطانی را با شهره لرستانی به دلیل نزدیکی اسم و فامیل اشتباه گرفتند و با هجوم به صفحه ی اینستاگرام شهره سلطانی، خواهان توضیح بیشتر او درباره ی این خبر شدند.

در ادامه شهره سلطانی در یک استوری اینستاگرامی در واکنش به این اتفاق نوشت: «دوستان والا به خدا من شهره سلطانی هستم. سؤال هاتونو از پیج و شخص دیگه ای باید بپرسین. همکار محترم من که الان آقای مازیار (ودود) لرستانی هستن و قبلاً شهره لرستانی بودن، کسی دیگه هستن. من خودِ خودِ شهره سلطانی هستم. شما سالیان ساله منو اینطوری دیدین و تا آخر همین هستم. تو این چند سال دقت نکردین الان دقت کنید لطفاً. ایشون حتماً میتونن خودشون به سؤالات شما پاسخ بدن. ضمن اینکه من فکر میکنم زندگی هر کسی به خودش مربوطه و ما اجازه نداریم برای دیگران تصمیم بگیریم. دایرکت من در حالت انفجاره تقریباً. در آخر برای ایشون آرزوی سلامتی و آرامش و روزهای خوش دارم.»

این نخستین باری نیست که بازیگری ایرانی اقدام به تغییر جنسیت می کند. پیش از این نیز فرزانه ارسطو، از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون، در سال ۸۷ اقدام به انجام عمل تطبیق جنسیت کرد و نام خود را به سامان ارسطو تغییر داد. حتی مستندی به نام «همتون منو میشناسین» درباره ی زندگی او و ماجرای تغییر جنسیتش ساخته شد.

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌ دهد سالانه بیش از ۲۷۰ ایرانی تغییر جنسیت می‌ دهند. طبق آمارهای سازمان پزشکی قانونی هر ساله به تعداد متقاضیان این عمل جراحی افزوده می‌ شود. بر اساس آمارهای رسمی، از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ بیش از ۱،۳۶۶ نفر مجوز تغییر جنسیت در ایران را دریافت کردند که از میان آن‌ ها ۵۶ درصد خواهان تغییر به جنس مؤنث بودند و ۴۴ درصد قصد داشتند با تغییر جنسیت مرد شوند. باید توجه داشت که این آمارها مختص به ۱۰سال پیش است که تابوها در مورد تغییر جنسیت در ایران بیشتر از امروز بود و بی تردید این آمار اکنون چندین برابر است.

 

بیشتر بخوانید:

شهره لرستانی تغییر جنسیت خود را تایید کرده و از ادامه فعالیت بازیگری گفت + فایل صوتی

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود