کلافگی ولادیمیر پوتین از انتظار برای دیدار با رجب طیب اردوغان در تهران + ویدیو

کلافگی ولادیمیر پوتین از انتظار برای دیدار با رجب طیب اردوغان در تهران + ویدیو

ویدیوهای بسیاری در سال های اخیر منتشر شده که نشان می دهد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه معمولاً سران دیگر کشورها را در دیدارهای دوجانبه منتظر نگه می دارد. یکی از بحث برانگیزترین این موارد مربوط به دیدار پوتین با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در چند سال پیش بود که اردوغان نزدیک به دو دقیقه انتظار کشید تا تیم تشریفات پوتین به او اجازه ورود به کاخ کرملین را داد. با این وجود قبل تر نیز ویدیویی از انتظار پوتین برای دیدار با اردوغان منتشر شده بود. اکنون که پوتین و اردوغان برای شرکت در اجلاس سران آستانه به تهران سفر کرده اند، ظاهراً اردوغان از پوتین انتقام گرفته است.

انتقام اردوغان از پوتین با منتظر گذاشتن او در تهران

در ویدیویی که در رسانه های اجتماعی دست به دست می شود، در حالی که این دو قرار است نشستی مشترک داشته باشند، ولادیمیر پوتین زودتر از همتای ترکیه ای خود وارد اتاق محل برگزاری نشست خبری شده و حدود یک دقیقه انتظار می کشد تا اردوغان از راه برسد و در این مدت انتظار می توان کلافگی را در حرکات رییس جمهور روسیه دید. سفر یک روزه ولادیمیر پوتین به ایران در روز گذشته به دلیل تاخیر خروج وی از هواپیمای مخصوصش و همچنین استفاد از بادیگاردهای روسی که امنیت کامل او را بر عهده داشتند خبرساز شده بود. ولادیمیر پوتین به این شهره است که همیشه دیر سر قرار حاضر می شود و اهمیتی هم ندارد که فرد مقابلش چه کسی است.

رئیس جمهور روسیه اغلب سران کشورها را معطل می کند؛ و حتی در یک مورد، پوتین طرف مقابل را ۴ ساعت منتظر نگه داشته بود. به گزارش Mirror، در سال ۲۰۰۳ زمانی که پوتین به انگلستان رفته بود، ۱۴ دقیقه تمام ملکه را منتظر گذاشت. در سال ۲۰۰۴ نیز برای ملاقات با والدین کودکانی که در یک تصادف هواپیمایی کشته شده بودند، ۲ ساعت دیر به سر قرار رسید. وی در سال ۲۰۱۳ نیز پاپ فرانسیس را ۵۰ دقیقه منتظر گذاشت. در سال ۲۰۱۲، جان کِری، وزیر امور خارجه آمریکا را به مدت ۳ ساعت منتظر گذاشت. در همان سال اوباما را نیز ۴۰ دقیقه معطل کرد.

انتقام اردوغان از پوتین با منتظر گذاشتن او در تهران

اما در این میان رکورد بیشترین انتظار متعلق به آنگلا مرکل، صدر اعظم پیشین آلمان است که مجبور شد برای ملاقات با ولادیمیر پوتین ۴ ساعت و ربع منتظر بماند. بسیاری بر این باورند که تاخیرهای پوتین بخشی از بازی های روان شناختی وی است چرا که او ثابت کرده برای کنفرانس های خبری کاملا به موقع سر قرار حاضر می شود.

بیشتر بخوانید:

چرا پوتین در ملاقات‌هایش با سران کشورها آن‌ها را منتظر می‌گذارد؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود