گران ترین باشگاه های بدنسازی جهان کدامند؟

 شاید تصور کنید پرهزینه ترین بخش این ورزش، تهیه برنامه بدنسازی است. اما پس از مشاهده گران ترین باشگاه های جهان نظرتان عوض خواهد شد!

گران ترین باشگاه های بدنسازی جهان کدامند؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به طور کلی ورزش بدنسازی یک ورزش پر هزینه است و نیازمند رعایت رژیم غذایی مناسب، مصرف مکمل و ویتامین های مختلف، تهیه برنامه تمرینی یا تمرین تحت نظر مستقیم یک مربی و پرداخت هزینه باشگاه بدنسازی است. تمامی موارد ذکر شده را تا حدی می شناسیم اما آیا به این فکر کرده اید که یک باشگاه بدنسازی تا چه حد می تواند لاکچری و گران باشد؟ ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا با این باشگاه ها بیشتر آشنا شویم.

باشگاه ها خدمات متنوعی ارائه می دهند و بر اساس تجهیزات و امکاناتی که در اختیار ورزشکاران قرار می دهند، هزینه ها را تعیین می کنند. در ایران تعداد باشگاه هایی که علاوه بر این موارد، بر اساس منظره و ویو قیمت های خود را افزایش داده باشند، کمتر دیده می شود اما در کشورهای توسعه یافته این مورد بسیار اهمیت دارد. مبالغ ذکر شده در مورد شهریه هر باشگاه به صورت یورو نوشته شده اند که ما سعی کرده ایم آن ها را با  نرخ فعلی (در زمان نگارش مقاله) یورو نیز بنویسیم. بنابراین اگر مدتی از نگارش این مقاله گذشته است و مبالغ ریالی با یورو همخوانی ندارد، نوسانات قیمت ارز را در نظر بگیرید!

فهرست گران ترین باشگاه های جهان

۱. باشگاه Le Klay در پاریس (فرانسه)

گران ترین باشگاه های بدنسازی جهان کدامند؟

هر آنچه را که در زمینه ورزش و بدنسازی نیاز داشته باشید در این باشگاه پیدا خواهید کرد. از مرکز ماساژ گرفته تا رستورانی که غذاهای سالم و مقوی سرو می کند. ۲۰۰۰ متر مربع زیر بنای این ساختمان به جا مانده از قرن نوزدهم میلادی می باشد. یک محیط رویایی و بی نظیر که سالانه ۱۷۳۰ یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۵۰ میلیون تومان) برایتان آب می خورد!

۲. باشگاه Banyan Tree Fitness در سنگاپور

گران ترین باشگاه های بدنسازی جهان کدامند؟

تمام جهان این باشگاه را با منظره بی نظیری که در مقابل چشمان ورزشکاران قرار می دهد، می شناسند. تا حدی منظره این باشگاه جذاب است که بدنسازی را دشوار می کند! البته لازم به ذکر است که این باشگاه در واقع بخشی از هتلی است که در آن واقع شده است و در صورتی که در هتل اقامت نداشته باشید، فقط به بخش یوگای آن دسترسی خواهید داشت. اما کسانی که در هتل اقامت داشته باشند می توانند با پرداخت ۸۰ یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) به ازای هر ساعت تمرین، از تمام بخش های آن مانند باشگاه بدنسازی استفاده کنند. البته این شامل برنامه بدنسازی نمی شود! بنابراین بهتر است همراه خود یک برنامه تمرینی مناسب هم ببرید.

۳. باشگاه Eat Equinox در نیویورک (ایالات متحده آمریکا)

اگر در این فهرست به دنبال یک باشگاه بدنسازی فوق مدرن می گردید، احتمالا این مورد تمام نیازها را برطرف کرده باشد. در این باشگاه نیازی به کارت عضویت و موارد مشابه ندارید، کافیست در زمان ورود به باشگاه شبکیه چشم های خود را در مقابل دستگاه اسکنر قرار دهید تا هویت و عضویتتان تایید شود! در تمام فضای این باشگاه سعی شده است مدرن بودن حاکم باشد. البته این مدرنیته چندان ارزان نیست باید برای دسترسی به آن سالانه ۲۳ هزار یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۶۷۰ میلیون تومان) بپردازید.

۴. باشگاه Harbour Club در لندن (انگلستان)

این باشگاه یکی از محبوب ترین و لوکس ترین باشگاه های لندن می باشد که شاهد ورود و تمرین بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی انگلستان بوده است. این باشگاه سالانه ۱۵ هزار یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۴۳۰ میلیون تومان) برایتان آب می خورد.

۵. باشگاه L’Usine در پاریس (فرانسه)

دومین باشگاه بدنسازی از فرانسه در این فهرست! این باشگاه توانسته است بسیاری از افراد و شخصیت های رده بالای فرانسه و بین المللی را به عضویت خود در آورد. هزینه سالانه این باشگاه ۱۸۰۰ یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۶۰ میلیون تومان) است.

۶. باشگاه Sky Wellness در بلگراد (صربستان)

شهر بلگرا در کشور صربستان دارای یک باشگاه بدنسازی است که می توان آن را شگفتی معماری مدرن نامید. نمای خارجی این باشگاه بسیار آینده نگرانه و رویا پردازانه طراحی شده است. همچنین نمای داخلی آن طوری طراحی شده است که یک منظره بسیار زیبا از دریا را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد. هزینه سالانه این باشگاه ۷۲۰ یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۲۱ میلیون تومان) می باشد.

۷. باشگاه The Houstonian Club در هیوستون (ایالات متحده آمریکا)

این باشگاه هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت دارای رکورد است! یک رینگ بوکس بزرگ، ۸ زمین تنیس کنار هم، ۳ استخر و یک دیوار کوهنوردی در ابعاد واقعی و البته تعداد زیادی دستگاه های آموزشی و بسیاری تجهیزات دیگر. البته برای استفاده از تمام آن ها باید سالانه ۲۲ هزار یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۶۴۰ میلیون تومان) بپردازید.

گران ترین باشگاه های بدنسازی جهان کدامند؟

آیا این باشگاه ها ارزشش را دارند؟

پاسخ به این سوال چندان آسان نیست و به دیدگاه اشخاص و شرایط اجتماعی آنان بستگی دارد. بسیاری از افراد (طبیعتان بیشتر ورزشکاران جهان) در باشگاه های معمولی ورزش می کنند و به بالاتری اهدافی که در بدنسازی تعریف شده است دست پیدا می کنند. در واقع می توان اینطور تعریف کرد که این باشگاه ها بیشتر برای افرادی است که علاوه بر زیبایی اندام خود، به دنبال چیز بیشتری هستند. این امکانات و قیمت های باورنکردنی زمانی معنی پیدا می کنند که اشخاص ثروتمند می خواهند در جایگاه های خاص خود قرار گیرند و به نوعی امکاناتی بیش از تجهیزات معمول را طلب می کنند. بنابراین، هرچیزی می تواند طرفداران خود را داشته باشد و دیدگاه افراد در این زمینه بسیار متفاوت است.

کلام آخر

قطعا تعداد باشگاه های لوکس و گران بیشتر از این هفت مورد است. اما در این مقاله سعی شده است علاوه بر معیار گران بودن، معروفیت باشگاه ها نیز مد نظر قرار گیرد. از این رو اگر باشگاه خاصی را میشناسید که از موارد ذکر شده در رده بالاتری قرار می گیرند و در فهرست دیده نمی شوند، ممکن است به دلیل عدم معروفیت آن ها باشد. حتی در ایران هم می توان تعدادی باشگاه بسیار لوکس را پیدا کرد اما معمولا این باشگاه ها ترجیح می دهند از رسانه ها دور بمانند و مشتریان خاص خود را داشته باشند.

۶ نظر

ورود

  • حسام مرداد ۱۱, ۱۴۰۱

    مورد دوم حقیقتا حیرت انگیزه. من قبلا عکسهاش رو دیده بودم.

  • عادیه مرداد ۱۱, ۱۴۰۱

    اکثرا عادی بودن. چون تو مکان گرون قیمت باشگاه زدن پول مفت میگیرن.
    تو فرشته زیر زمین یه عمارت رو باشگاه کردن. ۱۰۰۰ متره کلا. ماهی ۱۵ میلیون میگیرن. فقط برا عضویت.
    یا همین باشگاه انقلاب که مال مردمه. مال این خلق الله هستش. ماهی یا سالی ۲ میلیون تومن باید بدی تا فقط وارد بشی. تنسی ش رو رفتم با اجاره ی راکت و سانس ما ۲۵۰ هزار تومن پیاده شدیم.

    • مسعود مرداد ۱۱, ۱۴۰۱

      دقیقا موافقم. توی ایران خیلی باشگاه های گرون قیمت و لوکس تری رو میشه پیدا کرد اما شاید دلیل عدم معروف بودنشون همین مخفی بودنشون باشه. یعنی عموم مردم چیزی زیادی ازشون نمیدونن.

  • Saba مرداد ۱۱, ۱۴۰۱

    کسی که پول این باشگاها رو داره لنگ پول برنامه بدنسازی و مربیه آخه?

  • iran army25789 مرداد ۱۴, ۱۴۰۱

    سلام، اینم یجورایی شده حکایت گوشیهای اپل، که فقط کلاس دارن، البته خب زیبایی و کیفیت دارن ولی خب چقدرهزینه داره، درصورتی که میتونی بری با یک گوشی اندرویدی تمام اون کارهایی که میخوایی رو انجام بدی، الان بهترین نسخه اپل پرومکس حداقل۵۰میلیون هست خب میشه با ۱۵تا۲۰ تومان کمتر بری سامسونگ اس ۲۲ اولترا بگیری، این باشگاهام همینطور، خود خبرم گفته کسایی که دنیال کلاس هستن میرن سراغ اینطور باشگاها که بگن مثلا من در فلان باشگاه تمرین میکنم با اینقدر هزیته سالانه مثلا سالی ۲۰۰ میلیون، درصورتی که همون تمرین رو میتونه بره تو یه باشگاه متوسط با هزینه سالی ۵۰ میلیون انجام بده،کسی که قصدش واقعا ورزش و تمرین برای سلامتی بدنش باشه مطمعنا میتونه تو یک باشگاه معمولی نهایت متوسط انجام بده، باشگاه گرونتر و زیبا تر با امکانات بیشتر هزینه الکی هستش

    • سامیار مرداد ۱۶, ۱۴۰۱

      همه که به خاطر کلاسش نمیرن. ممکنه کسی دنبال کیفیت و خاص بودن محلش باشه یا نخواد با هرکسی تکی باشگاه مواجه بشه و میره توی این باشگاه ها که مطمئن باشه همه افراد سطح بالان