چطور از رشته گرافیک پول در بیاریم؟

چطور از رشته گرافیک پول در بیاریم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگرچه ممکن است تعداد طراحان گرافیک یا همان گرافیست‌ها زیاد باشد، اما نمی‌توان تمام آنها در رده افرادی قرار داد که درآمد خوبی دارند و از هنر و حرفه خود به خوبی پول درمی‌آورند. اگر به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد از گرافیک هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند که ایده بگیرید و در مسیر درست درآمد قرار بگیرید.

۹ راه برای کسب درآمد به عنوان یک طراح گرافیک

صرف نظر از اینکه در چه زمینه‌ای از گرافیک کار می‌کنید، راه‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین به عنوان یک طراح گرافیک وجود دارد! اگر به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توان با تجربه کم و در شروع مسیر شغلی برای گرافیست به سطح بالا در گرافیک رسید، به این لیست نگاهی بیندازید و سپس شروع به ساخت یا فروش برخی از این محصولات کنید.

۱. ساخت و فروش قالب

این شاید یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد برای طراحان گرافیک باشد. اجرای این روش ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قالب برای کار طراحی کنید. از این قالب‌ها می‌توان برای دعوت‌نامه‌ها، پوسترها، کتاب‌های الکترونیکی یا ساخت تصاویر برای پینترست و دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. سپس، می‌توانید قالب‌ها را در فضای آنلاین بفروشید.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و وبلاگ نویسانی که برای کارشان ضرب‌العجل دارند یا توانایی طراحی چنین قالب‌هایی را ندارند، به دلیل سهولت در استفاده از این قالب‌ها به سمت خرید آنها هدایت می‌شوند.

می‌توانید برای این قالب‌ها وب‌سایتی نیز طراحی کنید و محصولات خود را در آن به عنوان فروشگاه به فروش برسانید و از آن کسب درآمد کنید. این کار را اگر به صورت حرفه‌ای و مداوم انجام دهید، می‌توانید از میزان حقوق یک طراح گرافیست در یک کسب‌وکار کوچک، بیشتر درآمد کسب کنید.

۲. دانش خود در گرافیک را از طریق وبینارها یا کارگاه‌های آموزشی به اشتراک بگذارید

چطور از رشته گرافیک پول در بیاریم؟

این روزها، تمایل افراد به یادگیری مفاهیم به صورت آنلاین به سرعت در حال افزایش است و مطمئن هستیم که برخی از شما حتی ممکن است بتوانید در سمینارهای آنلاینی که در مورد “چگونه به عنوان یک طراح گرافیک کسب درآمد کنیم” شرکت کنید.

اگر درباره طراحی گرافیک تحقیقی انجام داده‌اید یا معتقدید که در مورد آن دانش کافی دارید، می‌توانید کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، آموزش یا وبینارهای آنلاینی را که این موضوع را به دیگر افراد آموزش می‌دهد را اجرا کنید و در واقع، دانش خود را به دیگر افراد بفروشید.

حتی اگر فقط در مورد اصول اولیه صحبت کنید، به بسیاری کمک خواهید کرد و در این راه مقداری پول به دست خواهید آورد.

۳. فروش استیکر

به دلیل افزایش روزافزون محبوبیت TikTok و دیگر شبکه‌های اجتماعی، استیکرها نیز محبوبیت بسیار پیدا کردند. برای ساخت استیکر، تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به فتوشاپ یا کانوا برای ساخت استیکرهای متنی یا iPad برای ساخت تصاویر برای استیکرها است.

نکته مثبت در مورد استیکرها این است که می‌توانید در صورت برقراری امکانات، آن را در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی نیز بفروشید و از آن درآمد ارزی نیز داشته باشید.

۴. می‌توانید در طراحی به عنوان مشاور کار کنید

اگر به‌دنبال کسب درآمد به‌عنوان یک طراح گرافیک هستید و می‌خواهید به فروش محصولات در شرکتی کمک کنید، می‌توانید به عنوان یک مشاور طراحی کار کنید.

به این ترتیب شما یک یا دو ساعت در اوقات فراغت خود به دنبال ایده‌ها و افکار خود در مورد طراحی گرافیکی برای کسب‌وکار آنها می‌روید. در این حالت می‌توانید به صورت ساعتی دستمزد دریافت کنید و یا اینکه مبلغی مشخص را به شرکت‌ها اعلام کنید.

۵. فونت طراحی کنید

چطور از رشته گرافیک پول در بیاریم؟

طراحی فونت می‌تواند یک روش فوق‌العاده برای کسب درآمد برای طراحان گرافیکی باشد که به تایپوگرافی علاقه دارند. راه‌های مختلفی برای طراحی فونت وجود دارد، از جمله دست خط خودتان. سپس می‌توانید با قیمت بسیار بالا این فونت‌ها را بفروشید. بسیاری از شرکت‌ها و برندها دوست دارند تا از فونت طراحی شده و منحصربه‌فرد در وب‌سایت خود استفاده کنند، این شرکت‌ها را می‌توانید هدف خود قرار دهید.

۶. بسته‌های لوگو طراحی کنید

مشابه فرایندی که برای قالب می‌توانستید انجام دهید، می‌توانید در مورد لوگو نیز انجام دهید و بسته‌هایی پیش ساخته را برای فروش قرار دهید. این محبوب‌ترین روش برای شرکت‌های کوچک‌تر است که قادر به پرداخت هزینه طراحی لوگو به گرافیست‌ها نیستند. تنها چیزی که آنها هنگام باز کردن فایل طراحی دارند، این است که رنگ‌ها و کلمات را تغییر دهند و لوگوی منحصر به فرد خود را داشته باشند.

۷. بسته‌های هویت برند طراحی کنید

بسته‌های هویت برند یکی از خدمات دیگری است که می‌توانید از آن درآمدی بالایی داشته باشند. این روزها شرکت‌ها به دنبال هویت بصری هستند و برای آن هزینه‌ی زیای نیز می‌کنند.

این بسته‌ها دارای طرح سفارشی و رنگی لوگو، فونت‌ها، قالب‌های طراحی شده‌ی رنگی و همچنین عناصر مشابهی هستند که به برندها در تعریف هویت برندشان کمک می‌کنند.

۸. به عنوان فریلنسر با مشتریان کار کنید

در صورتی که به دنبال پروژه‌های متنوعی هستید، انتخاب نوع کاری فریلنسری می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد و از آن درآمد خوبی نیز کسب کنید. البته که بسیاری به دنبال آگهی‌های شغلی استخدام گرافیست در شرکت های معتبر هستند، چرا که از امنیت شغلی خود مطمئن خواهند شد، اما فریلنسری نیز این روزها بسیار رواج پیدا کرده است و به کسب درآمد بسیار کمک می‌کند.

با کار با مشتریان، می‌توانید یک روزه لوگو طراحی کنید و به طراحی صفحه‌آرایی مجله‌ای که قرار است روز بعد چاپ شود کمک کنید.

۹. طراحی گرافیک را برای شبکه‌های اجتماعی و کاور هایلات انجام دهید

چطور از رشته گرافیک پول در بیاریم؟

گرافیک در شبکه‌های اجتماعی، روشی شناخته شده برای کسب درآمد به عنوان یک طراح گرافیک است. همه به شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند و حتی می‌توانید قالب‌هایی خاص برای هر شبکه اجتماعی طراحی کنید یا برای بخش هایلات در شبکه‌ای مانند اینستاگرام، کاور طراحی کنید و آن را به قیمتی خوب به مشتریان بفروشید.

نتیجه گیری

کسب درآمد به صورت آنلاین از گرافیک، آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست! ابزارهای آموزشی بسیار زیادی وجود دارند که به شما در شروع کسب و کار کمک می‌کنند و تعداد زیاد موقعیت شغلی در این حوزه به شما کمک می‌کند تا بتوانید از هنر و خلاقیت خود کسب درآمد کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود