شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان چیست؟

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تحصیل فرزندان در دبیرستان‌های کانادا و هزینه آن، یکی از مسائلی است که ذهن والدینی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، درگیر می‌کند. دبیرستان‌های کانادا به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود. شانس دریافت بورسیه در دبیرستان‌های دولتی برای دانش‌آموزان مهاجر بسیار بیشتر است. سن، مدرک زبان، آخرین مدرک تحصیلی و سایر مدارک برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان بسیار اهمیت دارد. اگر شما نیز قصد دارید تا فرزند خود را برای ادامه تحصیل به کانادا بفرستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله همه شرایط لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان را بررسی کرده‌ایم.

شرایط سنی بورسیه تحصیلی زیر ۱۸ سال رایگان در کانادا

محدوده سنی تحصیل در مقطع دبیرستان کانادا به دو گروه متوسطه اول و متوسطه دوم تقسیم می‌شوند. دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۴ سال در مقطع متوسطه اول و ۱۵ تا ۱۸ سال در متوسطه دوم امکان ارسال مدارک برای دریافت پذیرش را دارند. بهترین رده سنی برای ورود به مدارس کانادا برای ایرانیان، ۱۴ تا ۱۹ سال است. هزینه تحصیل برای دریافت ویزای کانادا در مدارس دولتی، سالانه بین ۱۰ تا ۲۵ هزار دلار برآورد شده می‌شود. دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال، باید برای تحصیل در کانادا به همراه قیم قانونی خود باشند. متاسفانه شانس دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان بسیار پایین است و فقط دانش‌آموزان بعد از ورود به دبیرستان و با کسب نمرات بالا امکان تخفیف در شهریه را خواهند داشت.

تسلط به زبان؛ یکی از شرایط تحصیل در دبیرستان‌های کانادا

تحصیل برای دانش‌آموزان بالای ۱۸ سال به شرط داشتن مدرک زبان امکان‌پذیر است. دانش‌آموزان با اتمام دوره دبیرستان خود و کسب نمرات مناسب در مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی می‌توانند شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در دانشگاه افزایش دهند. در مقطع دبیرستان، دوره‌های زبان انگلیسی ESL و فرانسوی FSL برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های تفریحی و گشت‌و‌گذار، مهارت‌های زبانی خود را افزایش دهند.

همچنین، برای دریافت تخفیف شهریه در مقطع دبیرستان، دانش‌آموزان نیاز دارند تا تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند. اگر دبیرستان مورد‌نظر فرزندتان در استان کبک قرار دارد، تسلط به زبان فرانسوی نیز شرط مهمی است.

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان چیست؟

نوشتن انگیزه‌نامه قوی برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان

تحصیل در هر مقطعی، نیاز به داشتن انگیزه‌نامه قوی دارد. در انگیزه‌نامه باید هدف خود را از اپلای کانادا مشخص کنید و آینده دانشگاهی یا کاری خود را پس از اتمام تحصیل در مقطع دبیرستان مشخص کنید. ازآنجایی‌که نوشتن یک انگیزه‌نامه قوی شانس قبولی در مقطع دبیرستان را افزایش می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم تا در این خصوص با کارشناسان و افراد باتجربه مشورت کنید.

دریافت پذیرش از دبیرستان برای تحصیل رایگان در مدارس کانادا

ویزای تحصیلی یکی از شکل‌های ویزای کانادا محسوب می‌شود. برای تحصیل در دانشگاه، کالج یا دبیرستان کانادا، دولت به فرد متقاضی ویزای تحصیلی اعطا می‌کند تا در مدت زمان معلوم، تحصیل خود را تکمیل کرده و به کشور خود باز‌گردد. پذیرش از دبیرستان مورد‌نظر در کانادا، شرط دریافت ویزای تحصیلی و یکی از شرایط بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان است. اکثر دبیرستان‌های کانادا، در فصل‌های پاییز و بهار سایت خود را برای پذیرش دانش‌آموزان باز می‌کنند. مدارک مورد‌نیاز برای اپلای در مقطع دبیرستان کانادا در ادامه گفته شده است:

  • دو قطعه عکس در ابعاد پاسپورتی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • تمکن مالی به‌همراه اثبات تامین هزینه‌های زندگی
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • آخرین مدرک تحصیلی

همراهی قیم قانونی با کودکان زیر ۱۸ سال برای پذیرش در دبیرستان‌های کانادا الزامی است. برای این‌ کار، والدین می‌توانند ویزای گاردین کانادا را دریافت کنند. ولی اگر والدین امکان همراهی را نداشته باشند، باید دوست یا آشنایی که ساکن کانادا است را به‌عنوان قیم قانونی معرفی کنند.

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان چیست؟

لیست دبیرستان‌های کانادا؛ دریافت Scholarship از دبیرستان‌های عمومی

دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان از ایران، تقریباً امکان‌پذیر نیست. پس از ورود به دبیرستان، دانش‌آموز می‌تواند با دریافت نمرات بالا و فعالیت‌های جانبی مانند هنر یا ورزش، نسبت به دریافت بورسیه اقدام کند. با ورود کودک به دبیرستان کانادا، دو مقطع پیش‌رو خواهد داشت؛ متوسطه اول و متوسطه دوم که اتمام آن تا ۴ سال زمان می‌برد و پس‌از پایان متوسطه دوم، دانش‌آموز به سن ۱۸ سالگی می‌رسد.

دبیرستان‌های کانادا سیاست‌های مختلفی دارد که هزینه سالانه آن نیز با همین سیاست‌ها تعیین می‌شود. مدارس شبانه، روزانه، homestay و بین‌المللی از انواع دبیرستان‌های کانادا است.

اکثر دانش‌آموزان در پایه دوازدهم دبیرستان برای دریافت بورسیه دانشگاهی، مدارک خود را به موسسه‌های گوناگون ارسال می‌کنند. بهترین زمان برای دریافت بورسیه در همین مقطع است. احتمال دریافت بورسیه لیسانس و ارشد، برای دانش‌آموزان بسیار بیشتر از بورسیه در مقطع دبیرستان است.

ارسال مدارک و دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان با ایران کانادا

در این مقاله به بررسی شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان پرداختیم. سن، آخرین مدرک تحصیلی، مدرک زبان، نمرات دانش‌آموز و انگیزه‌نامه قوی برای دریافت بورسیه تحصیلی دبیرستان لازم است. دریافت بورسیه از ایران کمی دشوار‌تر به‌نظر می‌رسد، ولی در‌صورت همراهی افراد متخصص و وکلای مهاجرتی، این روند به‌سادگی طی خواهد شد. به‌ همین دلیل، ایران کانادا با عرضه خدمات مختلف از زمان ترجمه مدارک تا دریافت نوبت از سفارت کانادا، همراه شما عزیزان خواهد بود. با ورود به سایت irancanada.cc وارد سایت ایران کانادا شده و خدمات مورد‌نظر خود را انتخاب کنید. همچنین، برای شروع راه مهاجرت خود و فرزند دلبندتان، بهتر است با شماره‌گیری تلفن ۰۲۱۲۶۲۱۱۱۲۰ از کارشناسان ایران کانادا، تا دو ساعت مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود