برگزاری نشست معرفی رشته‌های دانشکده مدیریت به برگزیدگان المپیاد اقتصاد و مدیریت

برگزاری نشست معرفی رشته‌های دانشکده مدیریت به برگزیدگان المپیاد اقتصاد و مدیریت

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نظر به اهمیت جذب برترین استعدادهای کشور به رشته‌های مدیریت جهت توسعه این رشته و حل مسائل کلیدی کشور، روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ برگزیدگان المپیاد اقتصاد و مدیریت کشور که دارندگان رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی کشور و در شرف انتخاب رشته هستند به دانشکده مدیریت دعوت شدند تا در جلسه‌ای با عنوان «نشست هدایت تحصیلی برگزیدگان المپیاد اقتصاد و مدیریت کشوری» نسبت به ارتباط رشته‌های مدیریت با علائق مطالعاتی و استعدادهای خود آشنا شوند.

در این جلسه اعضای هیئت رئیسه دانشکده به نشانه احترام و اهمیتی که برای ورودی‌های احتمالی دانشکده قائل هستند حضور یافتند و همچنین آقای دکتر علی نمکی مدیر ارتباط با صنعت دانشکده به نمایندگی از گروه مدیریت مالی و آقای دکتر محمدرضا تقی زاده یزدی نیز به نمایندگی از گروه مدیریت صنعتی شرکت کردند. آقای دکتر ابراهیم شیخ رئیس کمیته علمی المپیاد اقتصاد و مدیریت کشور از آغاز تا کنون به عنوان پیشنهاد دهنده این جلسه؛ جناب آقای عظیمی‌نیا از اقتصاد شریف و آقای دکتر خوش الحان از مهندسی صنایع خواجه نصیر نیز به عنوان استادهای مهمان در این جلسه حضور یافتند.

ابتدا آقای دکتر داتیس خواجه ئیان معاون پژوهش و فناوری با خوشامد به این برگزیدگان، برگزاری این جلسه در زمانی بسیار سریع و در روز تعطیل آخر هفته و به رغم تعطیلات تابستانی را نشانه‌ای از اشتیاق هیئت رئیسه جوان دانشکده به تقویت ارتباط با بدنه دانش آموزی کشور و سوق دادن آنها به سمت رشته‌های مدیریت که نقطه مهم حل مسائل کشور هستند دانست و به این دانش‌آموزان بابت دستاوردهای ارزشمندشان تبریک گفت.

برگزاری نشست معرفی رشته‌های دانشکده مدیریت به برگزیدگان المپیاد اقتصاد و مدیریت

سپس آقای دکتر ابراهیم شیخ رئیس کمیته علمی المپیاد اقتصاد و مدیریت کشور، گزارشی از المپیاد اقتصاد و مدیریت در ایران و جهان ارائه دادند و دستاوردهای دانش‌آموزان نخبه کشورمان را در کسب مدالهای متعدد بیان کرد و برگزاری این جلسات را برای آشنا کردن ذهن این دانشجویان با رشته‌های متنوعی که می‌توانند در آنها بدرخشند و استعدادهای خود را صرف کمک به مسائل کشورمان کنند ستود.

سپس آقای دکتر طاهر روشندل اربطانی رئیس دانشکده مدیریت درباره اهمیت رشته‌های مدیریت در حل مسائل کلان کشور و اینکه چگونه دانشجویان نخبه می‌توانند با تحصیل در این رشته‌ها مهارتهای فنی خود را با مهارتهای انسانی و اجتماعی ترکیب کنند و در کمک به توسعه کشور تاثیرگذار باشند توضیحات مبسوطی بیان کرده و امکانات دانشکده اعم از آزمایشگاههای کسب و کار، کتابخانه مجهز، آموزشهای آزاد، همکاری با صنعت، فضای کالبدی و نیز طرحهای توسعه در حال اجرای دانشکده را معرفی کرد. ایشان با اشاره جایگاه رفیع دانشگاه تهران، به برخورداری این دانشگاه از مشاهیر بزرگ علمی اشاره کردند و به همین ترتیب اعضای هیئت علمی معروف و کاردان دانشکده مدیریت را به عنوان بخشی از خانواده دانشگاه تهران به عنوان مزیت دانشکده برشمرد که دانشجویانی که موفق به ورود به این دانشکده می‌شوند از حضور آنها بهره‌مند می‌شوند.

سپس معرفی رشته مدیریت مالی توسط آقای دکتر علی نمکی صورت گرفت که با توجه به قرابت این رشته با رشته ریاضی که بخش بزرگی از این برگزیدگان از آن رشته آمدند مورد استقبال قرار گرفت. ایشان ظرفیت‌های دانشکده مدیریت دررابطه با رشته مدیریت مالی را بیان کرد و بخشی از فعالیت‌های انجمن مالی ایران را که ریشه در فعالیت‌های گروه مالی دانشکده دارد معرفی کرد.

پس از ایشان استادان مهمان از دانشگاه شریف و خواجه نصیر رشته‌های اقتصاد و مهندسی صنایع را برای دانشجویان معرفی کردند و سپس آقای دکتر منوچهر انصاری ظرفیت‌های دانشکده در فراهم کردن فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان را برشمرد و رویکرد همراهانه دانشکده مدیریت در ارتباطات بین‌المللی را تبیین کرد.

سپس آقای دکتر داتیس خواجه ئیان به نمایندگی از گروه مدیریت بازرگانی برنامه درسی به روز شده این رشته را به عنوان نشانه‌ای از انعطاف و به روز بودن این گروه برای پاسخ دادن به نیازهای گسترده کشور از کسب و کارهای کوچک تا مشاوره مدیریت و نظام بازرگانی کشور و حوزه‌های استراتژی و بازاریابی برشمرد و با ترسیم فضای گسترده‌ای که دانش‌آموختگان رشته مدیریت بازرگانی می‌توانند عمل کنند به برگزیدگان تاکید کرد که فضای باز رشته مدیریت بازرگانی مهارتهای آنها را محدود نمی‌کند و برعکس اجازه می‌دهد در کانال مورد علاقه خود عمل کنند.

آقای دکتر محمدرضا تقی زاده یزدی که به صورت آنلاین حضور یافت رشته مدیریت صنعتی را تشریح کردند و پتانسیل این رشته برای شکوفا شدن ظرفیت‌های این برگزیدگان به ویژه در رشته ریاضی به طور اختصار بیان کرد.

سرانجام آقای دکتر ایوب محمدیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده با ذکر مختصات عصر جدید آموزش و اهمیت دانش مدیریت، درباره رویکردهای دانشکده مدیریت در جذب و ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان، برنامه‌های فوق برنامه و ظرفیت‌های آموزشی دانشکده مدیریت توضیحات مبسوطی را ارائه داد.

در انتها و پس از پاسخ به برخی پزسشها، این برگزیدگان از دانشکده بازدید کردند و با امکانات دانشکده مدیریت آشنا شدند. شایان ذکر است که تعداد زیادی از این برگزیدگان که در شهرستانهای کشور حضور داشتند نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کردند و در انتها نیز پرسشهای خود را بیان کردند.

بدون نظر

ورود