جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر تهران؛ واکنش «جادوگر» و حمایت چهره ها

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر تهران؛ واکنش «جادوگر» و حمایت چهره ها

پس از انتشار استوری جنجالی علی کریمی در روز تاسوعا و در مورد نذری دادن که منجر به واکنش تند یک روحانی شد، حالا بیلبوردهای این فوتبالیست از سطح شهر تهران جمع آوری شده است.

ماجرا از جایی شروع شد که علی کریمی، ستاره سابق فوتبال کشورمان، روز تاسوعا با انتشار یک متن در استوری اینستاگرام خود به فرهنگ نذری دادن در این روزها انتقاد کرده و مدعی شده بود با هزینه این نذری ها می‌توان به بیماران و نیازمندان بیشتری کمک کرد.

او نوشته بود: «میلیاردها تومان خرج می‌کنیم نذری بدهیم… و در پایان آرزوی شفای بیماری را داریم که برای نداشتن پول درمان می‌میرد.»

همین یک جمله کافی بود تا بیلبوردهای تبلیغاتی که در آنها تصویر علی کریمی به عنوان سفیر یک برند آرایشی و بهداشتی به چشم می‌خورد به بهانه توهین به شعائر حسینی (آداب و مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسین (ع) انجام می‌شود)  از سوی سازمان زیباسازی و اداره کل ارشاد استان تهران از پایتخت جمع‌آوری شود.

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر

واکنش علی کریمی به جمع آوری بنرهای تبلیغاتی اش از سطح شهر

علی کریمی در واکنش به جمع‌ آوری تصاویرش از بیلبوردها در سطح شهر تهران به دستور شهرداری، در استوری اینستاگرام خود حمله‌ کنندگان به خود را «لات» خواند و نوشت: «شماهایی که از چندتا عکس می‌ترسین، ادای لات‌های مجازی رو در نیارین».

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر

واکنش تند یک روحانی به صحبت های علی کریمی درباره نذری

پیشتر یک روحانی در سخنرانی خود در شب های محرم به استوری «جادوگر» واکنش بسیار تندی نشان داده و الفاظ تندی نثار او کرده بود. حامدرضا معاونیان که اسطوره پرطرفدار فوتبال ایران را «نادان»، «احمق» و «بی شرف» خطاب کرده بود در بخشی از صحبت‌هایش در پاسخ به اظهارنظر این فوتبالیست درباره نذری دادن گفته بود:

نوبت به فوتبال شما سلبریتی های الدنگ که می‌رسد اگر میلیاردها پول از بیت المال هدر بره را یادت نیامد که اگر خرج فقرا و مریض ها شود آنها درمان می‌شوند؟ خودت چقدر پول گرفتی؟ مربی ها چقدر پول می‌گیرین؟ چندمیلیارد چندمیلیارد می‌گیرید تو این مافیای فوتبال؟ بعد تو آمدی می‌گویی نذری ندن؟! پولش را بدهند مریض ها درمان بشوند؟ تو دلت برای فقرا می‌سوزه؟ چه کار کردی برای فقرا؟‌

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر

معاونیان در ادامه گفته بود:

ما میلیاردها پول نذری نمی‌دهیم که مریضمان شفا پیدا کند! شفا پیدا کرد یا نکرد. سر من و مریضم به نیزه، وقتی سر امام حسین به نیزه بلند است. کدوم امام حسینی ای، کدوم هیئتی نذری داده که مریض خوب بشه؟ می‌دهند برای عزای امام حسین… نذری می‌دهند‌، اقامه عزا می‌کنند، خرج می‌کنند… و کنارش البته به آقا امام حسین (ع) می‌گویند مریض داریم، حاجت داریم. اگر هیچ مریضی را هم ابا عبدالله (ع) شفا ندهد، همین بساط برپاست.

صحبت های این روحانی نیز از جانب علی کریمی بی پاسخ نماند و او روز گذشته با انتشار یک پست و تصویری از این روحانی به توهین های حامدرضا معاونیان با الفاظی رکیک پاسخ داد.

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر

واکنش آذری جهرمی به جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی

آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات، در کانال تلگرام خود به جمع آوری بیلبوردهای ستاره پرافتخار فوتبال ایران واکنش نشان داد و نوشت:

داشتم کانال ها رو می‌خوندم، خبر جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر تهران رو خوندم. متعجب شدم؛ یه فرد معتقدی که در برهه‌های مختلف زمانی ارادت خودش رو به دستگاه اهل بیت ثابت کرده، به اشتباه و در اثر ابتلائات یک مطلبی رو در مورد نذری منتشر کرده. ما باید چه کار کنیم؟ حذف کنیم این آدم رو؟ ممنوع التصویرش کنیم؟ ما چقدر پیشرفت کردیم که از ممنوع‌التصویری رؤسای جمهور رسیدیم به ممنوع التصویری مجری و فوتبالیست. عزیزان، با جمع کردن این بیلبوردها نه از دارایی علی کریمی کم‌ میشه و نه جواب آن مطلب اشتباه داده میشه. فقط کلونی از مردم بر اثر هیجاناتی که ما بهشون تزریق می‌کنیم جمع‌تر می‌شند. این‌همه مردم رو به سمت مقابله‌گری سوق ندیم. علی کریمی را همه‌ی ما می‌شناسیم. یک فوتبالیست درجه یک آسیا هست که زحمت کشیده و به یک جایی رسیده با پاهای خودش. چیزی توی دلش نیست. مطلبی رو دیده، ناراحت شده، منتشر کرده. این رو رد نمی‌کنم که چون حرف ایشون شنیده می‌شه نباید در مقابل مطلبی که به نادرست گفته می‌شه سکوت کرد. ولی چنگ هم‌ نباید انداخت روی صورت. مدیریت کنیم.
جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر

حمایت رسول خادم از علی کریمی

رسول خادم قهرمان سابق المپیک و پیشکسوت برجسته کشتی جهان نیز با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرامی خود (قمارباز) به کارهای خیر علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه بایرن مونیخ اشاره کرد. خادم در این پست نوشت:

در دوران اوج‌‌گیری کرونا که دانش آموزان مدرسه نمی‌رفتند و مجبور به استفاده از سامانه شاد شدند، بسیاری از دانش آموزان روستانشین و مناطق حاشیه نشین شهرها بهدلیل محرومیت مالی امکان تهیه گوشی تلفن و یا تبلت را برای استفاده از سامانه شاد نداشتند. وقتی در روستاها و حاشیه شهرها به سراغ این قشر از دانش آموزان می‌رفتی، یأس و سرخوردگی عجیبی بر شرایط روانی این کودکان و نوجوانان دانش آموز که به دلیل تنگنای مالی امکان خرید گوشی و تبلت را نداشتند، حاکم بود. یکی از مردانی که قدم پیش گذاشت و مبلغی حدود دو میلیارد تومان را برای خرید تبلت اختصاص داد، قهرمان ملی فوتبال ایران علی کریمی عزیز بود. در حالی‌که خیلی از سازمان‌های مسئول این مشکل جدی دانش آموزان را حتا جزئی از الویت‌های برنامه‌ای‌شان قرار نداده بودند… بگذریم. در میانِ ما مردم‌، قهرمانان ملی که در رشته های ورزشی مختلف نسبت به دردهای مردمشان در حد توانشان احساس مسئولیت می‌کنند فراموش نخواهند شد.

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر

خادم در پایان نوشت: «برخی بداخلاقی‌ها‌، بدکلامی‌ها و تلاش برای تخریب‌ها چه کوشش بیهوده‌ای است‌…» او در پایان این پست از دو هشتگ «قهرمان_ملی_مسئولیت_اجتماعی» و «علی_کریمی» استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای دعوای علی کریمی با خانم خبرنگار چیست؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۰ نظر

ورود

  • رادین مرداد ۲۶, ۱۴۰۱

    این نشون میده که چقدر این اعتقادات سست و بی بنیانه و این رو خودشون هم می دونند و همینطور چقدر ذات این جماعت به تداوم این اعتقادات وابسته است. وگرنه اگر واقعا اونطوری که خودشون میگن این مراسم و اعمالش در دل مردم ریشه داشته باشه با اظهار نظر ساده یک فوتبالیست حتی اگر هم نظرش صد در صد غلط باشه هیچ اثری در دل مردم ایجاد نمیشه. رفتارشون نشون میده اینقدر می ترسند از اظهار نظر مردم و مخصوصا آدمهای معروف و شناخته شده که تمام سعی شون رو می کنند اونها رو از عواقب حرف زدن و اظهار عقیده بترسونند.

    • امیر مرداد ۲۶, ۱۴۰۱

      ممنون از نظر کارشناسی شده و دقیق شما.
      دوست عزیزی که میگی با جمع آوری بیلبورد از سطح شهر مردم می ترسند چند نفر عکس هاشون دقیقا روی بیلبورده؟ آره دیگه؛ هشتاد میلیون نفر عکس هاشون روی بیلبورده و الان دیگه می ترسن حرف بزنن مبادا عکس هاشون جمع شه…
      یادتون باشه هر وقت می خواید هیت کنید سوتی ندید.

      • من مرداد ۲۷, ۱۴۰۱

        احمق جان نوشته “آدمهای معروف و شناخته شده”! تو که سواد خوندن همین چهارخط رو هم نداری!
        نظام همیشه سیاستش بوده که با این حذف کردنها و ممنوع التصویر و ممنوع الکار کردنها و در مراحل بعد حبس خانگی و زندان و … هرکسی رو که فکر می کنند پایگاه اجتماعی ای بین مردم داره از عواقب حرف زدن و اظهار نظر بترسونه و اون کسی رو هم که اظهارات انتقادی می کنه از مردم دور کنه تا رفته رفته فراموش بشه. نمونه هاش هم از سلبریتیهایی مثل فردوسی پور بگیر تا سیاستمدارانی که الان مدتهاست رسمی و غیررسمی از صحنه سیاست خط خورده اند و برخی شون هم که سالها در حبس بوده اند.
        اینکه حالا نه این نظام بلکه هیچ نظامی در توانش نیست دهان ۸۰ میلیون آدم رو ببنده نشون دهنده مداراگری اون نیست. شاید اینقدر نتونه هزینه کنه که هر آدم معمولی ای هم اگر حرفی زد بیاد و ساکتش کنه ولی وقتی جوی ایجاد می کنه که من معمولی باید خودسانسوری کنم تا نظرم توی سایت ایرانی امکان انتشار داشته باشه معنی ای غیر از ترس از حرف زدن نداره. مطمئن باش اگر در توانشون بود امثال ما آدمهای معمولی رو هم خیلی شدیدتر خفه می کردند.

    • مریم مرداد ۲۷, ۱۴۰۱

      ۱۴۰۰ساله. یزید نتونست یاد امام رو ببره. مردممعتقد ناراحتن که چرا از پولشون به چنین حیوانی باید حقوق بدهند که به اعتقادشان اهانت کند. وگرنه امام بزرگوار ما و یادش با هیچ توهینی خدشه دار نمیشود.

  • من معتقدم ولی پراید ندارم مرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    علی کریمی سقوط کرد. خودش خواست سقوط کنه. شاید چشم دوخته به یکی دو مدال از فرانسه.
    اولین سوال اینه. خودش چرا ماشین میلیاردی سوار میشه و این پولو نمیده به مردم>؟ فقرا و بیمارا هیچی. به مردم بده. ماشینشو بفروشه.
    من نه پراید دارم نه موتور. با مترو میرم میام. اما ۱ میلیون و خورده ایی دادم هیئت محل. اونقدر تو محلمون فقیر داریم. هر شب نذری بدی باز مردم بدونه غذا میمونه. حالا علی کریمی بیاد جواب بده. بالاشهر نشستی ماشین میلیاردی سوار میشی بعد میایی زر میزنی چرا نذری میدیم؟حداقل نذری ما تو شکم یه عده فقیر میره.

    • حامد مرداد ۲۷, ۱۴۰۱

      شما نه تنها موتر و پراید نداری که اصلا مهم نیست اینا بلکه عقل نداری و این خیلی مهمه

    • من مرداد ۲۷, ۱۴۰۱

      اصلا علی کریمی بی اعتقاد! اون مسئولینی که از صبح تا شب کارشون اظهار چاکری به ائمه است چرا توی قصرهای بالای شهر میشینند و آقازاده هاشون اونطرف دنیا عشق و حال می کنند؟ چرا اینها دارایی هاشون رو نمی فروشند و همه رو نذری نمیدن؟ چرا خانواده های معتقد اینها به جای سفرهای خارج رفتن و خرید کردن از بهترین فروشگاههای خارجی پولش رو به هیئتها نمیدن؟ اینها که هر چیزی که الان بهش رسیدند از همین محرم و صفره چرا کل زندگیشون رو وقف نمی کنند؟ امثال علی کریمی چه توی ایران مسلمون باشه و چه کشور غیر مسلمون از راه فوتبال می تونست به همین مال و مکنت برسه حتی خیلی خیلی بیشتر از اینها ولی این مسئولین معتقد به محرم و صفر اگر توی کشور دیگه ای بودند نهایتا یک کارمند ساده می شدند و بعضیهاشون هم فقط از گدایی می تونستند شکمشون رو سیر کنند.

    • خسرو مرداد ۲۷, ۱۴۰۱

      اول اینکه مملکتی که حدود یک درصد جمعیت کره زمین را داره و حدود ۵ درصد ثروت ثروت های طبیعی را چرا باید اینقدر فقیر داشته باشه دلیلش چیزی جز فساد و ناکارامدی سیستم حاکم؟ دوم اینکه امثال علی کریمی و علی دایی با زحمت و تلاش خودشون به جایی رسیدند و به همین خاطر هم درد مردم رت میفهمند نه مثل انگل زاده هایی که با پول بیت المال در داخل و خارج از کشور زندگی شاهانه به پا کردند و درضمن در حوادث مختلف علی کریمی و دایی و … با کمک هایی که کردند انسان دوستیشون و مردمی بودنشون را ثابت کردند و در کلام آخر اگر بودجه ی این ارگان های بی خاصیت و انگل صفت را قطع کنند بسیاری از مشکلات کشور خود به حود حل میشه، شهرداری که به اینچیزا فکر میکنه و شهرداری را حسینیه میکنه، نه مشکل هوا را حل میکنه و نه مشکلات دیگه و هنگام بروز پدیده های کاملا طبیعی فاجعه امام زاده داوود رخ میده

  • حامد مرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    نه تنها حرف کامنت بالا رو متوجه نشدی بلکه معنی کلمه هیت رو هم نمیدونی انگار

  • مریم مرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    بعد از خواندن این کزارش رسول خادم هم از چشمم افتاد. یعنی چون علیکریمی کمک به دانش اموزان محروم کردهحق داره به اعتقادات مردم اهانت کنه؟؟؟ رسول اقا بترس که پشت کی وایسادی
    پول بیت المال که مردم راضی نبودند و علی کریمی میلیاردها برداشت چنان کرد که به مراسم تاسوعا اهانت کند. لعنت