«پشه» از «مهمونی» حذف شد؟ دلیل غیبت «پشه» چه بود؟

«پشه» از «مهمونی» حذف شد؟ دلیل غیبت «پشه» چه بود؟

پشه یکی از محبوب ترین کاراکترهای مجموعه مهمونی، در دو قسمت اخیر این برنامه غیبت داشت تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر سانسور این عروسک پرطرفدار شکل گیرد. اما واقعیت چیست؟

کاراکتر پشه در سریال مهمونی ایرج طهماسب از همان قسمت های اول مورد توجه مخاطبین و البته انتقاد رسانه های تندرو قرار گرفت. جمله معروف «بده بزنیم» پشه در محاورات روزانه مردم جای گرفت اما با غیبت دوجلسه‌ای این شخصیت عروسکی این شائبه به وجود آمد که ادامه کار این شخصیت عروسکی با مشکل مواجه شده است.

اما سرپرست معاونت کاربران ساترا درباره شائبه ممیزی کاراکتر «پشه» توضیح داد که غیبت پشه به دلیل برنامه کاری کاظم سیاحی صداپیشه آن در محصولی دیگر بوده است و به زودی به این مجموعه بازمی‌گردد.

دلیل غیبت «پشه» در «مهمونی» چه بود؟

محمدصادق افراسیابی سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی درباره ممیزی این کاراکتر و اینکه ساترا در این باره دخالتی داشته است یا خیر گفت: «بر اساس گفت و گویی که با آقای حسام‌پور، معاون پایش و نظارت ساترا داشتم، غیبت پشه در دو قسمت اخیر سریال مهمونی، هیچ ارتباطی با ساترا ندارد.»

او افزود: «بر اساس پیگیری که از طریق دیگری انجام دادم مطلع شدم این موضوع به دلیل برنامه کاری کاظم سیاحی در محصولی دیگر بوده است که همین امر باعث شده او نتواند در دو قسمت اخیر حضور پیدا کند و پشه به برنامه مهمونی باز خواهد گشت.»

پیش از این شنیده شده بود که گویا ساترا با جمله معروف کاراکتر پشه در برنامه مهمونی مخالفت داشته و پس از انتقادهای فراوان از سوی برخی چهره‌ها و رسانه‌ها به این شخصیت عروسکی، آیتم‌های این عروسک از برنامه حذف شده است.

غیبت پشه برای دومین هفته پیاپی در سریال مهمونی ایرج طهماسب که دو قسمت آخر آن با حضور علی شادمان و امیرحسن رستمی به عنوان مهمان برگزار شد، موجب اعتراض طرفداران این شخصیت عروسکی و طرح پرسش‌هایی از سوی آنها شده بود. در صفحه اینستاگرام برنامه مهمونی خیلی‌ها پرسیدند پشه کجاست؟ بعضی‌ از احتمال ممنوع‌ التصویری پشه صحبت به میان آورده‌اند و برخی دیگر نوشتند مهمونی بدون حضور پشه جذابیتی ندارد و از ایرج طهماسب خواسته‌اند او را برگرداند یا اگر ممنوعیتی در کار است درباره‌اش توضیح دهد.

دلیل غیبت «پشه» در «مهمونی» چه بود؟

صداپیشه پشه مهمونی

کاظم سیاحی که پیش از این در مجموعه کلاه قرمزی هم در قالب شخصیت جیگر با ایرج طهماسب همکاری داشته، در برنامه مهمونی به جای کاراکتر محبوب پشه دیالوگ می‌گوید. سیاحی صدا پیشه، عروسک گردان، بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی متولد سال ۱۳۵۷ در شهر تهران است. او فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. کاظم سیاحی که بیشتر با بازی در سریال لیسانسه ها شناخته می‌شود، پیش از این صداپیشگی دو شخصیت عروسکی را در فیلم سینمایی شهر موش ها به عهده داشته است.

دلیل غیبت «پشه» در «مهمونی» چه بود؟

سریال مهمونی برنامه‌ای مفرح و گفت‌وگو محور است که در آن ایرج طهماسب به همراه عروسک‌های جدیدش، میزبان چهره‌های عرصه هنر و ورزش است. تهیه‌کننده و مجری طرح مهمونی، حسن خدادادی و صداپیشگان عروسک‌ های آن هوتن شکیبا، کاظم سیاحی، بهادر مالکی، سهیل مستجابیان، الی امامی، امیر ادیب و نازنین شعبانی هستند. عیسی یوسفی‌پور، محمد لقمانیان، پیمان فاطمی، شیما بخشنده و علی پاکدست نیز عروسک‌ گردانی عروسک‌های مهمونی را بر عهده دارند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • آرمان شهریور ۲۶, ۱۴۰۱

    سلام من یک بچه‌ی هشت ساله هستم اینجوری که پشه رو حذف میکنید فقط بیننده کم میکنید حتما بیاریدش.