مهدی تاج بار دیگر رییس فدراسیون فوتبال شد؛ نگاهی به بیوگرافی و سوابق کاری

مهدی تاج بار دیگر رییس فدراسیون فوتبال شد؛ نگاهی به بیوگرافی و سوابق کاری

بعد از حواشی بسیار، انتخابات فدراسیون فوتبال بالاخره دقایقی پیش برگزار شد و در نهایت این مهدی تاج بود که موفق شد آرای اکثر مجمع فوتبال، به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد. انتخابات فدراسیون فوتبال ایران ساعت ۱۰ امروز صبح در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد و رقابت بین سه نامزد بود: مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی. در نهایت مهدی تاج با ۵۰ رأی به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد در حالی که میرشاد ماجدی ۲۵ رأی و عزیزالله محمدی نیز ۴ رأی را بدست آورد. انتخابات رییس فدراسیون فوتبال در حالی برگزار می شد که دیشب ابتدا خبر از تعویق این نشست و انتخابات به گوش رسید و تا آخرین دقایق نیز ابهاماتی در این مورد وجود داشت.

بیوگرافی مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال

نکته دیگر اینکه بسیاری در روزهای اخیر از رد صلاحیت مهدی تاج به خاطر ماجرای مارک ویلموتس خبر داده بودند اما در نهایت صلاحیت وی تایید شده و در مجمع نیز با بدست آوردن بالاترین میزان رأی به عنوان رییس فدراسیون فوتبال برای بیش از دو سال آینده انتخاب شد. نکته اینکه از ۸۱ رأی دهنده در مجمع فدراسیون فوتبال، ۸۰ رأی ثبت شده بود. مهدی تاج پیشتر در اردیبهشت ۱۳۹۵ نیز با ۵۰ رأی به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شده و در دی ماه ۱۳۹۸ به دلیل مشکلات جسمانی و حمله قلبی از مقام خود کناره گیری کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال آشنا کنیم.

بیوگرافی مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال

بیوگرافی مهدی تاج

به نقل از ایمنا، مهدی تاج در یکم بهمن‌ماه ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و بعدها در دوران جنگ تحمیلی جانباز (۵۰ درصد) شد. وی از دهه ۱۳۷۰ با عضویت در هیئت‌مدیره باشگاه سپاهان‌، دوران مدیریت ورزشی خود را شروع کرد و پس از حضور در چند باشگاه به ریاست فدراسیون فوتبال ایران رسید. در کارنامه سه دهه مدیریت تاج، ریاست کمیته تیم‌های ملی و کمیته داوران فدراسیون فوتبال، دبیرکلی اتحادیه فوتبال کشور و ریاست سازمان لیگ نیز به چشم می‌خورد.

وی زمانی که ۲۰ ساله بود در غائله کردستان جانباز شد. وی با شروع جنگ تحمیلی، در بهداری رزمی پشتیبانی تا پایان جنگ حضور داشت؛ همچنین از عملیات کربلای ۴ تا کربلای ۵ در شلمچه حضور داشت و مجدداً در آنجا مجروح شد. تاج عد از جراحت اولیه در کردستان از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۲، معاونت بنیاد مستضعفان استان اصفهان را عهده‌دار شد؛ همچنین در سال‌های ۶۷ تا ۷۳ روی صندلی قائم‌مقامی و مسئول اداره کل بازرگانی اصفهان نشست.

بیوگرافی مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال

مهدی تاج از سال ۱۳۸۰ به مدت ۱۰ سال مدیرمسئول روزنامه جهان فوتبال را که از مطبوعات پیشگام آن دوران بود، عهده‌دار بود. وی در سال ۱۳۷۲ زمانی که ۳۴ ساله بود به عنوان مدیرعامل از باشگاه فوتبال سیمان سپاهان انتخاب شد و تا سال ۷۷ در این پست حضور داشت و پس از مدتی به رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن و سپاهان رسید و در سال ۱۳۹۱ نیز مدت کوتاهی به عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درآمد.

تاج از سال ۸۶ به عنوان نایب‌رئیسی علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد؛ همچنین در نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۵ با اتمام دوره ریاست «علی کفاشیان» توانست با ۵۰ رأی از ۷۲ رأی مأخوذه، به ریاست فدراسیون فوتبال ایران برسد. تاج در زمان ریاست فدراسیون فوتبال، کاندیدای نایب رئیسی AFC در منطقه آسیای مرکزی بود که پس از انصراف رقیب قرقیزستانی به صورت رسمی جانشین کفاشیان در کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.

مهدی تاج در هشتم دی‌ماه ۱۳۹۸ به دلیل حمله قلبی و توصیه پزشک معالج از ریاست فدراسیون فوتبال ایران استعفا داد. تاج در زمان استعفا درگیر بررسی دستگاه‌های قضائی در مورد قرارداد فدراسیون فوتبال با «مارک ویلموتس» سرمربی سابق تیم ملی ایران بود. تاج با حضور ویلموتس در ایران و زمان عقد قرارداد، کمتر از یک میلیون دلار در سال اعلام کرده بود که پس از مدتی مشخص شد فدراسیون فوتبال ایران برای هر سال حضور ویلموتس بر روی نیمکت تیم ملی، مبلغی بیش از دو میلیون یورو به وی تعهد مالی داده است و قسط اول قرارداد ویلموتس را شستا، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی پرداخته بود.

بیوگرافی مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال

زندگی شخصی مهدی تاج

مهدی تاج دو فرزند پسر به نام‌های علی‌اصغر و وحید دارد. پسران تاج، در رشته مدیریت اجتماعی و مدیریت صنعتی تا مقطع دکترا تحصیل کرده‌اند.

سوابق مدیریتی مهدی تاج

در کارنامه کاری مهدی تاج ریاست کمیته تیم‌های ملی و کمیته داوران فدراسیون فوتبال، دبیرکلی اتحادیه فوتبال کشور، ریاست سازمان لیگ، نایب رئیسی فدراسیون فوتبال و در نهایت ریاست فدراسیون فوتبال ایران در طول سه دهه‌ مدیریت او در فوتبال ایران به چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود