پرده اسکرین چیست و چه کاربردی دارد؟

پرده اسکرین چیست و چه کاربردی دارد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر خانه شما پنجره‌هایی دارد که نور زیادی از آن وارد خانه می‌شود در برخی فصول سال، به خصوص تابستان، با گرمای بیشتری در خانه مواجه خواهید شد. در عین حال که این نور طبیعی برای حس و حال خانه مفید است، اشعه‌ای که به همراه دارد برای وسایلی که در معرض نور قرار می‌گیرند مضر خواهد بود. آیا راهکاری وجود دارد که هم بتوانیم نور طبیعی را داشته باشیم و هم از مضرات آن جلوگیری کنیم؟ پاسخ شما در خرید پرده اسکرین خلاصه خواهد شد.

پرده اسکرین چیست؟

پرده اسکرین یا سان اسکرین همانطور که از نامش پیداست برای فیلتر کردن نور خورشید طراحی شده است. این مدل پرده در دسته بندی پرده‌های شید قرار می‌گیرد با این تفاوت که ویژگی پرده اسکرین این است که می‌تواند تا ۹۵ درصد جلوی اشعه‌های مضر خورشید را بگیرد و در عین حال روشنایی نور طبیعی خورشید را از بین نبرد. بنابراین با استفاده از پرده اسکرین شما در برابر گرما و اشعه UV خورشید محفوظ هستید اما در عین حال می‌توانید از نور طبیعی خورشید در خانه لذت ببرید.

۵ دلیل خرید پرده اسکرین

پرده اسکرین ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه به ۵ ویژگی مهم آن اشاره خواهیم کرد.

۱.       پرده اسکرین نور خورشید را کنترل می‎‌کند

بدون شک مهم‌ترین ویژگی پرده اسکرین که آن را به یک پرده محبوب تبدیل کرده است، کنترل نور خورشید است. پرده‌های سان اسکرین دارای شفافیت متفاوتی هستند که با درصد مشخص می‌شود. این بدین معناست که شما می‌توانید انتخاب کنید پرده سان اسکرینی که خریداری می‌کنید تا چند درصد اجازه عبور نور را داشته باشد. هرچه درصد شفافیت بالاتر باشد، نور بیشتری داخل خانه خواهد شد. هرچند در عین حال حریم خصوصی نیز کمتر حفظ خواهد شد. بنابراین باید با توجه به این نکته، هنگام خرید پرده اسکرین درصد شفافیت آن را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید، اگر می‌خواهید پرده خانه به طور کلی جلوی نور را بگیرد، پرده اسکرین بلک اوت نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

۲.       از آسیب دیدن وسایلتان جلوگیری می‌کند

به جز انواع پرده بلک اوت، سایر پرده‌ها امکان ورود اشعه UV و IR خورشید را دارند. این دو اشعه که اولی مادون بنفش و دومی مادون قرمز است دو مولفه اصلی نور خورشید هستند که منجر به ایجاد گرما یا رنگ پریدگی اجسام می‌شوند. وقتی اشعه خورشید مدتی به روی یک سطح بتابد، اشعه مادون قرمز خورشید به روی اجسام تاثیر گذاشته و موجب رنگ پریدگی و حتی کهنگی آن‌ها می‌شوند. اما انواع پرده اسکرین طوری طراحی شده‌اند که جلوی این دو اشعه مضر را بگیرند و فقط نور را عبور دهند. به همین دلیل است که پرده اسکرین یکی از مناسب‌ترین پرده‌ها برای خانه‌هایی است که بسیار آفتاب گیر هستند.

پرده اسکرین یا سان اسکرین همانطور که از نامش پیداست برای فیلتر کردن نور خورشید طراحی شده است. این مدل پرده در دسته بندی

۳.       در طرح و رنگ متنوع موجود است

شاید این‌طور تصور کنید که پرده‌های اسکرین بسیار کسل کننده و بدون طرح هستند.اما باید این نکته را بدانید که این نوع پرده یکی از انواع پرده مدرن است که بسیار متنوع است و نه تنها در طرح و رنگ متفاوتی موجود است بلکه شما می‌توانید طرح دلخواهتان را روی این نوع پرده چاپ کنید. بنابراین با خرید پرده اسکرین با یک تیر چند نشان را خواهید زد.

۴.       حریم خصوصی خانه را حفظ می‌کند

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، همانند هر پرده دیگری، پرده اسکرین نیز برای حفظ حریم خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند باید در نظر داشته باشید که با توجه به میزان شفافیتی که دارد ممکن است محیط داخل خانه قابل رویت باشد. در این صورت بهتر است پرده‌ اسکرینی را انتخاب کنید که درصد شفافیت آن کمتر است و اگر به طور کلی تمایلی به وجود نور طبیعی ندارید، از پرده اسکرین بلک اوت استفاده کنید.

۵.       نگهداری و مراقبت از پرده اسکرین ساده است

مراقبت و نگهداری از پرده اسکرین هم همانند پرده‌های شید است. فقط کافی‌ است به طور هفتگی آن را گردگیری کنید تا گرد و غبار ایجاد لک و آلودگی نکند. خوشبختانه این مدل پرده خیلی آلودگی را جذب خود نمی‌کند و بیشتر این آلودگی‌ها روی بدنه آن به شکل گرد و غبار می‌نشیند. بنابراین در اغلب مواقع گردگیری کافی خواهد بود مگر در مواقعی که بخواهید آن را کامل‌تر تمیز کنید که در این صورت کشیدن دستمال مرطوب تمیز روی آن می‌تواند کارساز باشد. در نهایت شستشوی پرده اسکرین در خانه و به صورت دستی به سادگی ممکن است. با مراقبت صحیح از پرده سان اسکرین عمر آن را دوبرابر خواهید کرد.

پرده اسکرین در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

فرقی نمی‌کند خرید پرده اسکرین را برای خانه انجام می‌دهید یا محیط اداری، این نوع پرده قابلیت استفاده در هر مکانی را دارد. چه یک اتاق خواب، چه یک دفتر کار و چه یک اتاق تاریک عکاسی، هرچند برای مورد آخر نیاز است حتما از نوع پرده اسکرین بلک اوت استفاده شود. در هر حال، فقط کافی است بدانید چه نوع پرده اسکرین با چه میزان شفافیتی لازم خواهید داشت تا بتوانید آن را به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور در فروشگاه خریداری کنید.

پرده اسکرین یا سان اسکرین همانطور که از نامش پیداست برای فیلتر کردن نور خورشید طراحی شده است. این مدل پرده در دسته بندی

هرچند معمولا توصیه می‌شود در محیط‌های مرطوب همانند حمام یا محیط‌هایی که آلودگی چربی زیادی دارند همانند آشپزخانه از این نوع پرده استفاده نشود. برای هر دو مکان ذکر شده نیاز است از پرده‌ای استفاده شود که به صورت هفتگی یا ماهی یکبار شسته شود و پرده اسکرین گزینه مناسبی برای شستشوی مداوم نخواهد بود.

از چه فروشگاهی پرده اسکرین بخریم؟

پرده یک اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نه تنها زیبایی بلکه امنیت را به وجود می‌آورد. بنابراین بهتر است در انتخاب آن دقت به خرج دهید و سرسری از آن گذر نکنید. پرده مدرن انواع مختلفی دارد که یکی از پرکابرد ترین را در این مقاله معرفی کردیم.

برای انتخاب درست پرده پیشنهاد می‌شود به فروشگاه‌های آنلاین در این زمینه مراجعه کنید و با خیال راحت و به دور ازهرگونه  شتاب‌زدگی زمان بگذارید و جستجو کنید تا با انواع پرده‌ها مانند پرده بلک اوت ، شید و … آشنا شوید. و در آخر تصمیم بگیرید که چه نوع پرده‌ای مناسب فضای شما خواهد بود. یکی از فروشگاه‌های معتبر آنلاین در زمینه پرده، فروشگاه وراتی است. شما می‌توانید از این فروشگاه انواع پرده هتلی، مدرن و اداری را خریداری کنید. همچنین از خدماتی مانند مشاوره تخصصی بهره‌مند شوید تا بهترین نتیجه را از خرید خود بگیرید.

بدون نظر

ورود