حسن یزدانی فینالی دیگر را به دیوید تیلور آمریکایی واگذار کرد + ویدیو کامل مسابقه

حسن یزدانی فینالی دیگر را به دیوید تیلور آمریکایی واگذار کرد + ویدیو کامل مسابقه

مسابقه حسن یزدانی و دیوید تیلور که از آن با عنوان های مختلفی مانند کشتی قرن یاد می شد با نتیجه ۷ بر ۱ به سود کشتی گیر آمریکایی به پایان رسید و یزدانی برای بار چهارم مقابل این کشتی گیر برجسته شکست خورد. در جریان مسابقات قهرمانی جهان در صربستان در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و دیوید تیلور دقایقی پیش به مصاف هم رفتند که نتیجه با پیروزی کشتی گیر آمریکایی به پایان رسید و یزدانی به مدال نقره قهرمانی جهان اکتفا کرد. در سه دقیقه اول این مسابقه حسن یزدانی عملکرد نسبتاً بهتری داشت و داور را مجبور کرد که به تیلور اخطار کم کاری بدهد که در نهایت وقتی تیلور نتوانست در طی سی ثانیه امتیازی کسب کند، یک امتیاز به کشتی گیر ایرانی بدهد و این تنها امتیازی بود که حسن یزدانی در این مسابقه کسب کرد.

در ادامه اما همه چیز تغییر کرد و دیوید تیلور تهاجمی تر مبارزه کرد و در وقت دوم با زیرگیری های متوالی توانست امتیازاتی متعددی را از یزدانی بگیرد و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۱ برنده مسابقه بزرگ و گردن آویز طلای قهرمانی جهان شود. بهترین شانس یزدانی برای پیروزی در فینال موقعیتی بود که برای کنده‌کشی در اواخر مسابقه به دست آورد اما تیلور که قرص روی تشک چسبیده بود از جای خود تکان نخورد تا یزدانی در تاباندن او و جبران امتیازات عقب افتاده ناکام بماند

. زیرگیری‌های برق آسا کلید پیروزی تیلور در این نبرد بزرگ و تمام نشدنی بین این دو کشتی گیر فوق کلاس جهان بود؛ دو کشتی‌گیری که با پیروزی‌های سریع مقابل حریفان به فینال رسیده و همه دست‌اندرکاران کشتی را در انتظار رقابت خود گذاشتند. پیش از این مسابقه نیز، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلو کشتی آزاد مقابل حریفش جردن باروز از آمریکا با نتیجه چهار بر دو شکست خورد و مدال نقره را کسب کرد تا شب ناکامی کشتی گیران ایرانی در مقابل کشتی گیران آمریکایی تکمیل شود.

باروز  ۳۴ ساله که پیش از این پنج بار قهرمان جهان شده بود، امسال در تکرار فینال مسابقات اسلو توانست محمد نخودی را با نتیجه ۲-۴ شکست داده و برای ششمین بار قهرمان جهان شود. وقت اول کشتی با برتری یک بر صفر نخودی به پایان رسید اما در شروع وقت دوم باروز که به وضوح به دلیل قدرت بدنی ذاتی‌اش آمادگی جسمانی بیشتری داشت، یک‌بار پای محمد را از تشک بیرون کرد و در ادامه بعد از دریافت اخطار الزام به کسب امتیاز توسط نخودی، با گرفتن دوخم او را خاک کرد و کار را ۱-۴ کرد. در ادامه تلاش‌های نخودی در واپسین لحظه مسابقه منجر به کسب یک امتیاز دیگر شد تا اختلاف کمتر شود.


در پایان باروز که در ایران هم به عنوان حریفی قابل احترام و دوست‌داشتنی شناخته می‌شود، توانست با پیروزی برابر نخودی که در طول مسابقات کشتی‌های فوق‌العاده‌ای گرفت به برتری برسد و با احتساب المپیک لندن به هفتمین طلای خودش در رقابت‌های بزرگ برسد.

۲ نظر

ورود

  • علیرضا نیکبخت شهریور ۲۶, ۱۴۰۱

    بابا خیلی بد کشتی گرفت از قبل بازنده بود حسن معلوم نبود چش بود خاکبرسره کادر فنی تیلور هم فهمیده بود مرام داشت ضربه فنی نکرد فقط خواهشا دیگه خونه پدرومادر کشتی گیر نرید اگه ببازند دربدری از شرمندگی سکته میکنن این دیگ چه رسم مسخرهیه

  • علیرضا شهریور ۲۶, ۱۴۰۱

    بیچاره حسن اصلا اماده نبود
    این امریکایی ها معلوم نیس چی میزنن اینقدر قوی ان بی شرفا
    دیوید تیلور هم سوء استفاده میکرد از بی برنامگی حسن یزدانی کلن امسال خیلی روی ما کار کردن تا ازمون انتقام بگیرن