جزییات مصاحبه ابراهیم رئیسی با شبکه CBS آمریکا؛ از حجاب زنان در ایران تا هولوکاست

جزییات مصاحبه ابراهیم رئیسی با شبکه CBS آمریکا؛ از حجاب زنان در ایران تا هولوکاست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد و گفتگویی با با لِسلی استال، مجری شبکه تلویزیونی CBS آمریکا، داشت.

در این مصاحبه مفصل، خانم مجری سوالات گوناگونی از حوزه‌های مختلف نظیر زندگی شخصی و گوش دادن به موسیقی پرسید و آقای رئیس جمهور ایران به آنها پاسخ داد. در ویدیوی زیر، قسمت کوتاهی از این مصاحبه را می توانید تماشا کنید.

 

بخشی از صحبت های سیدابراهیم رئیسی را می توانید در ادامه بخوانید.

«امروز زنان ما در جمهوری اسلامی نقش ایفا می‌کنند اینکه من در آن قضیه به شما گفتم آنهایی که مدعی هستند نشانه‌هایی در هولوکاست وجود دارد بگذارید تحقیق کنند به شما هم امروز می‌گویم دست شما باز است بیایید تحقیق کنید ببینید امروز چه ارزشهایی در رابطه با حضور زنان و دختران در جامعه آفریده شده است و حقیقت این حضور را ببینید و منعکس کنید.»

جمله خبرساز رئیسی در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی

خبرنگار CBS: می‌توانید در مورد وضعیت زنان در ایران توضیحاتی را ارایه کنید. آیا محدودیت‌ها نسبت به زنان تشدید شده و آنها تحت فشار قرار گرفته‌اند؟

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال گفت:

«هر کسی در زندگی اجتماعی خود و همچنین کشورهای مختلف دیدگاهها، قوانین و مقرراتی دارند. مردم مسلمان و زنان و دختران ما یک اخلاق و روحیه بسیار ریشه‌دار، تمدنی و فرهنگی دارند که این هم مربوط به امسال و پارسال و ۴۰ سال قبل و ۱۰۰ سال قبل نیست.»

«در واقع می‌شود گفت صدها سال مردم این مرز و بوم با حجاب، عفت و با رعایت حریم‌های لازم زندگی کرده اند. این موضوع مربوط به این ۴۰ سال هم نیست. شما اگر تاریخ ملت ایران را درست مطالعه کنید می بینید که سال ها و قرنها زنان ما با اخلاق عفیفانه زندگی کرده اند و این موضوع مربوط به الان نیست. الان هم این روحیه را مردم عزیز ما و زنان و دختران ما دارند و لذا خودشان همواره به عنوان یک امر خودجوش آن را رعایت می‌کنند. اصلا کسی به آنها یاد نداده و تکلیف شخصی هم نکرده، بلکه خودشان را مقید می‌دانند.این باورهای مردم است شما ببینید زندگی مردم این مرز و بوم همواره اینطور بوده یعنی در باور و اعتقادشان این قضیه ریشه دارد.»

«آنچه مسلم است اینجا کسی نسبت به زندگی خصوصی مردم کاری ندارد و به هیچ عنوان تعرضی نسبت به زندگی خصوصی افراد ندارند. در مسائل اجتماعی هم مردم خودشان رعایت می‌کنند یعنی می‌دانند قانونی وجود دارد و به این قانون همه پایبند هستند. اگر در مواردی هم خلاف قانون دیده شود تاکید شده که به هیچ عنوان کسی حق ندارد که برخوردهای فراقانونی و خلاف مقررات داشته باشد.»

شبکه تلویزیونی CBS آمریکا نوشت:

«در پایان مصاحبه‌ای صمیمانه با رئیسی رئیس‌جمهور ایران در روز سه‌شنبه، یکی از اعضای ستاد او جلوی یکی از فیلم‌برداران را گرفت و مانع از فیلم‌برداری از خداحافظی لسلی استال شد و به مدت ۲.۵ ساعت گوشی یک فیلم‌بردار را گرفت.»

این ادعا درحالی ست که در گفتگوی مفصل این شبکه آمریکایی، مجری سوالاتی از حوزه‌های مختلف پرسید و رئیس جمهور به آنها پاسخ داد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

رویکرد ۲۳ روزنامه مهم کشور نسبت به دولت سید ابراهیم رئیسی در یک سال گذشته

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود