معرفی بخش ها و امکانات کامل مجموعه تفریحی توچال

معرفی بخش ها و امکانات کامل مجموعه تفریحی توچال

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر بخواهید تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات چند روزه خود را در شهر تهران بمانید، جاهای دیدنی زیادی در این استان شما را سرگرم خواهند کرد. به عبارت دیگر تهران به قدری جاهای دیدنی دارد که می‌تواند هر بازدیدکننده را برای مدتی سرگرم نگه‌دارد. یکی از این امکانات و مکان‌های تفریحی خاص استان تهران مجموعه تفریحی توچال است که در فصل زمستان جذابیت بیشتری دارد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه تفریحی پرطرفدار با ما همراه باشید.

بررسی کامل ویژگی‌های مجموعه تفریحی توچال تهران

یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌های تفریحی استان تهران مجموعه تفریحی توچال نام دارد که ساده‌ترین تفریح این مجموعه که هیچ هزینه‌ای در بر نخواهد داشت، تماشای کل شهر تهران از فراز بلندترین بام منطقه خواهد بود.

گذشته از این چشم‌انداز زیبا شما می‌توانید از تمام تفریحات ورزشی و سرگرم‌کننده این منطقه نیز استفاده کنید. در ضمن اگر به کوه‌نوردی حرفه‌ای علاقه‌مند هستید، می‌توانید تا قله توچال نیز کوه‌نوردی کنید و از هوای تازه نهایت لذت را ببرید.

این مجموعه تفریحی امکانات و تجهیزات تفریحی و سرگرم‌کننده زیادی دارد که در ادامه این راهنما هر یک از آنها به طور خلاصه برای شما شرح می‌دهیم. فراموش نکنید توچال طولانی‌ترین خط تله کابین را کشور ایران دارد که شما را از سطح زمین به بالاترین نقطه قله توچال می‌برد.

همچنین خط سورتمه این منطقه نیز جزء طولانی‌ترین خطوط سورتمه کشور محسوب می‌شود. یکی از مهیج‌ترین جاذبه‌های مجموعه تفریحی توچال پیست اسکی توچال است که در واقع پرطرفدارترین بخش این مجموعه به حساب می‌آید.

مجموعه تفریحی توچال چه امکاناتی دارد؟

در بخش قبلی چند مورد از اصلی‌ترین و پرطرفدارترین وسایل و تجهیزات حاضر در این مجموعه تفریحی را نام بردیم اما ویژگی‌ها و امکانات این مجموعه تنها به این چند مورد ختم نمی‌شود. در نظر داشته باشید علاوه بر کوه‌نوردی که سالم‌ترین امکانات این منطقه است شما می‌توانید از تفریحات مهیج توچال نیز بهره‌مند شوید.

بسیاری از پایتخت‌نشینان این پیست اسکی را بهترین مکان تفریحی می‌دانند زیرا نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران است. سکوتی که در این منطقه وجود دارد لذت و آرامش شما را دو چندان می‌کند. بنابراین برای تجدید قوا و افزایش انرژی خود می‌توانید آخر هفته به مجموعه تفریحی توچال سر بزنید.

با حضور در این منطقه و استفاده از امکاناتی که در زیر نام می‌بریم، روحیه شما بهبود می‌یابد و می‌توانید هفته آینده خود را پرانرژی آغاز کنید. با قدم گذاشتن بر فراز بلندترین قله توچال می‌توانید تمام شهر را زیر پای خود حس کنید. ناگفته نماند توچال مسیر بسیار مناسبی برای پیاده‌روی عادی و روزمره دارد.

  • تله کابین
  • سورتمه
  • پیست اسکی
  • تله سیژ
  • بانجی جامپینگ
  • سقوط آزاد
  • مجموعه‌های ورزشی
  • زیپ لاین
  • بازی‌های وی آر یا واقعیت مجازی
  • تیراندازی با کمان
  • بیلیارد
  • سنگ نوردی
  • ترامپولین
  • تنیس
  • اسنوموبیل سواری در پیست اسکی

پیست اسکی اصلی‌ترین تفریح در مجموعه توچال

برای دسترسی به پیست اسکی باید از طریق تله کابین توچال خود را به ایستگاه هفتم این مجموعه برسانید و یا اینکه به قدری کوه‌نوردی حرفه‌ای باشید که بتوانید تا ایستگاه هفتم این قله تفریحی کوه‌نوردی کنید و در نهایت به پیست اسکی برسید. این پیست اسکی نزدیک‌ترین پیست به تهران است، از این‌رو بسیاری از کوه‌نوردان و اسکی‌بازان استان تهران به این پیست می‌آیند.

بالاترین نقطه این پیست ارتفاعی برابر ۳۸۵۰ متر دارد و پایین‌ترین ارتفاع آن به ۳۵۰۰ می‌رسد. خبر خوب اینکه در پیست اسکی توچال هتلی مجهز نیز وجود دارد که شما می‌توانید اقامت خاص و مرفه را در این هتل تجربه کنید. به طور کلی بهترین مکان برای تفریح و خوش‌گذرانی آخر هفته همین منطقه خواهد بود.

فراموش نکنید پیست اسکی توچال امکانات بسیاری شامل می‌شود که هتل مجهز نیز یکی از همین امکانات به حساب می‌آید. پیست اسکی توچال اولین پیست اسکی برف‌گیر در کشور ایران محسوب می‌شود که ارتفاع بسیار بالایی دارد. در ادامه امکانات خاص این پیست را نام می‌بریم:

  • تله سیژ
  • تله اسکی

تله کابین توچال را از دست ندهید

یکی دیگر از جذابیت‌های اصلی این مجموعه تفریحی تله کابین آن است که برای جابه‌جایی امن در این منطقه کوهستانی گزینه مناسبی خواهد بود. طول این تله کابین حدود ۷۵۰۰ متر است که در واقع یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین کشور ایران به شمار می‌آید. این تله کابین دارای ۶ ایستگاه است.

دیدنی‌های مجموعه تفریحی توچال

علاوه بر تمام این امکانات و تجهیزات که در مجموعه تفریحی توچال وجود دارد شما می‌توانید در مسیر گشت و گذار خود جاهای دیدنی بسیاری را پشت سر بگذارید که جزء جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شوند. در صورتی که از آب و هوای آلوده تهران فراری هستید، به این منطقه از پایتخت سر بزنید تا اوقات خوشی داشته باشید.

به خاطر داشته باشید این مجموعه تفریحی از جمله قدیمی‌ترین و خاص‌ترین مناطق تفریحی استان تهران است که طرفداران زیادی دارد. شاید با خود فکر کنید دلیل محبوبیت و شهرت این مجموعه تفریحی به امکانات و وسایل خاص آن برمی‌گردد ولی وجود چشم‌انداز زیبا و دلپذیر در این منطقه نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در ضمن کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری در مجموعه تفریحی توچال وجود دارند که می‌توانند دلیل دیگری از محبوبیت این منطقه به حساب آیند. با حضور در بلندترین نقطه تهران می‌توانید از آب و هوای خاص منطقه که بسیار تمیز و مطلوب است نهایت بهره را ببرید. همچنین از دیدنی‌های این محوطه نیز نهایت استفاده را به عمل آورید:

  • بوستان‌های مختلف
  • آبشار
  • غار
  • کافه، رستوران و بستنی فروشی‌های باکیفیت
  • چشم‌اندازی زیبا از فراز تهران

تفریح در توچال را سریع‌تر آغاز کنید…

در صورتی که در تعطیلات پیش رو قصد ندارید به سفر بروید و دوست دارید در تهران خود و اعضای خانواده‌تان را سرگرم کنید، توصیه می‌کنیم از مجموعه تفریحی توچال لذت ببرید. با بازدید از این منطقه و استفاده از وسایل مهیج آن نه تنها می‌توانید اوقات خوشی را تجربه کنید، بلکه خیلی خسته نمی‌شوید.

امکانات و تجهیزات توچال به شکلی طراحی شده‌اند که شما را به طور کامل سرگرم می‌کنند و اوقات و لحظات خوشی را برای شما برآورده خواهند کرد. این مجموعه تفریحی نه تنها امکانات خاص و ویژه‌ای دارد بلکه مکان‌های دیدنی آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

بدون نظر

ورود