ماجرای توقیف اموال علی کریمی و واکنش شهاب حسینی به جمع آوری بیلبوردهایش

ماجرای توقیف اموال علی کریمی و واکنش شهاب حسینی به جمع آوری بیلبوردهایش

در ادامه ی انتقادات به اظهارنظرهای تند و تیز علی کریمی، فوتبالیست سابق تیم های ملی و پرسپولیس درباره ی مرگ مهسا امینی و حوادث پس از آن، حمید رسایی، فعال سیاسی اصولگرا روی آنتن زنده تلویزیون خواستار توقیف اموال وی شد.

علی کریمی که با اظهارنظرهای جنجالی اش شناخته می شود، این بار نیز با مواضع خود درباره ی ماجرای مرگ مهسا امینی سر و صدای زیادی به پا کرده است. کریمی چند ماهی است به امارات مهاجرت کرده و در حال حاضر ساکن دبی است. گفته شده او قصد مهاجرت به کانادا را دارد.

هفته ی گذشته خبرگزاری فارس در یادداشتی تند علیه علی کریمی نوشت: «با توجه به رفتار و واکنش های چند سال اخیر علی کریمی و به ویژه در موضوع فوت مهسا امینی و حمایت تمام قد اصلاح‌طلبان و شبکه ضد انقلاب از وی، به نظر می‌رسد که تصمیم جدید ضدانقلاب معرفی کریمی به عنوان رهبر جدید اپوزیسیون باشد.»

روز گذشته نیز در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر، حمید رسایی با اشاره به مواضع علی کریمی درباره ی ناآرامی های اخیر در کشور، خواستار توقیف اموال او شد.

این فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس، با اشاره به اقدام دولت ترکیه در توقیف اموال هاکان شوکور، فوتبالیست معروف ترکیه ای به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۵، خواستار اقدامی مشابه و توقیف اموال علی کریمی در کشور شد.

او همچنین با اشاره به مواضع مهران مدیری خواستار قطع همکاری صدا و سیما با سلبریتی هایی شد که در جریان وقایع اخیر کشور، از کسانی که آن ها را «آشوب طلب» خواند، اعلام حمایت کرده اند. رسایی گفت اگر امثال این افراد دوباره پایشان به صدا و سیما باز شود، حامیان نظام که همیشه برای حمایت از نظام در صحنه بوده اند، دلسرد خواهند شد.

او همچنین به عنوان یک پیشنهاد برای اصلاح روندهای مقابله با بدحجابی، خواستار برخورد با سلبریتی هایی شد که در فضای مجازی تصاویر بدون حجاب خود را به نمایش می گذارند و نوجوانان و جوانان بدحجاب از آن ها به عنوان یک الگو پیروی می کنند.

رسایی جمعیت حاضر در اعتراضات اخیر در کل کشور را حدود چند هزار نفر برآورد کرد.

بعد از انتشار این خبر، علی کریمی در یک استوری اینستاگرامی در پاسخ به خواسته‌ ی این فعال سیاسی نوشت: «عمری با جون کندن یک خانه درست کردیم، اگر تونستین بگیرین، فدای سر مردمم.»

پس از واکنش علی کریمی، حمید رسایی هم در استوری اینستاگرام خود به او پاسخ داد.

رسایی نوشت: «به اموال مردم ضرر زدی، باید حساب پس بدی (اگر قبل از فرار از کشور اموالت را نفروخته باشی). توقیف اموالت، مقدمه توقیف خودته. از تو لات‌تر، نیما زم بود که آخرش وقتی پس‌گردنی خورد، به غلط کردن افتاد. عاقبت تو هم گرفتار شدن تو چنگال قانونه»

این مقایسه میان علی کریمی و نیما زم که با کانال تلگرامی آمدنیوز به شهرت رسیده بود و عاقبت با ترفندهای امنیتی به داخل کشور کشیده و سرانجام اعدام شد، این شبهه را به وجود آورده که رسایی تلویحاً عاقبت کریمی را هم دستگیری و مرگ عنوان کرده است.

از سویی دیگر تصاویری از حاشیه ی تجمع دیروز در تهران منتشر شده که نشان می‌ دهد برخی افراد حاضر در این مراسم پلاکاردهایی علیه علی کریمی در دست داشتند.

کریمی روز گذشته با انتشار یکی از این تصاویر که دختربچه ای را با پلاکاردی علیه او نشان می داد، در استوری اینستاگرام خود نوشت: «دختر گلم، تو را مثل دختر خودم دوست دارم. بهترینها رو برای تو و تمام دختران سرزمینم آرزو میکنم.»

روز جمعه ی هفته ی گذشته نیز کانال تلگرامی خبر فوری ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌ داد در ایستگاه متروی انقلاب تهران برخی افراد با شعار «مرگ بر سلبریتی خائن» که تلویحاً به علی کریمی اشاره داشت، تجمع کرده بودند.

همچنین ویدئویی از صحبت های حسن عباسی در سخنرانی جدید خود در بابل درباره ی نقش علی کریمی و فوتبالیست ها در ترویج بی حجابی زنان و همچنین حوادث پس از مرگ مهسا امینی منتشر شده است.

حسن  عباسی، نظریه‌ پرداز جنجالی اصولگرا، در این فیلم می گوید: «سبک زندگی فوتبالیست ها سبک زندگی آمریکایی است؛ لذت، شهوت و پول. چرا به فوتبالیست‌ ها ۱۵۰ برابر حقوق کف جامعه حقوق می‌دهید که هار شوند؟»

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «تیم تاج و پرسپولیس که اساس آن‌ ها را حکومت پهلوی راه انداخت، از آن‌ ها آدم دین دار در می‌آید؟»

واکنش شهاب حسینی به جمع آوری بیلبوردهایش

شهاب حسینی از جمله هنرمندانی بود که به حوادث اخیر کشور پس از مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد و حالا خبر رسیده بیلبوردهای تبلیغاتی او از سطح شهر جمع آوری شده، موضوعی که با واکنش این بازیگر مشهور همراه شده است.

حسینی چند روز قبل، در پشت صحنه ی سریال «پوست شیر» ویدئویی در رابطه با وقایع اخیر کشور در اینستاگرام خود منتشر کرد.

او در این ویدئو گفته بود: «نمی توان از منش ائمه اطهار دم زد و به روش امویان و عباسیان عمل کرد.»

پس از این اظهارنظر، خبر جمع آوری بیلبوردهای تبلیغاتی شهاب حسینی از سطح شهر منتشر شد. پیش از آن هم بیلبوردهای علی کریمی و علی دایی جمع آوری شده بود.

پنجشنبه ی هفته ی گذشته بود که در خبرها اعلام شد شهرداری تهران به مجری تبلیغات موبایل ۱۴۰ دستور داده بیلبوردهای علی دایی از سطح شهر جمع‌آوری شود. این اتفاق بعد از واکنش علی دایی به ماجرای مرگ مهسا امینی رخ داد.

با ادامه ی واکنش چهره های مشهور به ماجرای تلخ و دردناک مرگ مهسا امینی، این بار نوبت به شهاب حسینی رسید تا دستور جمع‌ آوری تمامی بیلبوردهای تبلیغاتی مربوط به این بازیگر مطرح، به دنبال واکنش او به ماجرای مرگ مهسا امینی صادر شود.

دستور جمع‌ آوری بیلبوردهای تبلیغاتی سریال «پوست شیر» با چهره ی شهاب حسینی نیز صادر شده است. شهاب حسینی به عنوان بازیگر در کنار هادی حجازی‌ فر، پانته‌آ بهرام و… در این سریال شبکه نمایش خانگی حضور دارد.

این اتفاق واکنش شهاب حسینی را در پی داشت.

او در پستی اینستاگرامی در اینباره نوشت:

خبر پایین کشیده شدن عکسهایم را از بیلبوردهای سریال پوست شیر که شنیدم، خبر پایین آوردن بیلبوردهای فیلم شین که تهیه کننده آن هستم را وقتی شنیدم، خدای مهربانم را از صمیم قلب شکر کردم بابت اینکه بالاخره اعتقادات قلبی ام و عشقم به خدا و رسول و اهل بیتش، که بذر آن را پدرم با نان حلال معلمی در کشتزار جانم پاشید، از دایره مصادره به مطلوب شما که اساسا همه چیز را به نفع خود مصادره به مطلوب میکنید خارج شد و خداوند این چنین آبروی مشتاقانش را حفظ می کند. در کنار این مردم با غیرت و شریف که خود را قطره ای از دریای آنان میدانم، حال به عنوان یک ایرانی مسلمان حق حقیقی مردمم را در برخورداری از آنچه به واقع شایسته شرافت آنهاست از شما مطالبه میکنم و برای احقاق حقشان با جان و دل در کنارشان خواهم بود.

گر تیغ بارد بر کوی آن ماه،

گردن نهادیم الحکم لله.

مطالب مرتبط
۲۱ نظر

ورود

  • خاموش مهر ۴, ۱۴۰۱

    کریمی چی داره که رهبر اپوزیسیون بشه. خیلی خوشبینانه نگاه کنیم آدم خوش قلب و باشهامتیه و مردم کشورش رو دوست داره ولی از لحاظ درک و شعور و دانش و قدرت بیان در حد یک شهروند معمولی ایرانیه‌. تا حالا دیدین که یک گوسفند رو بگذارند سردسته گله گوسفندها؟ گوسفند اگر می دونست می خواد کجا بره که دیگه اسمش گوسفند نبود.

    • h مهر ۴, ۱۴۰۱

      درک و شعور سیاستمدارها و مسئولان کشورمون رو هم دیدیم. چهل ساله جز تحریم و فقر و اقتصاد ویران چیزی برای ما نزاشتن.
      عقل کل های شما همون شش کلاسه های پرپکانی رو یاد بگیرن هنر کردن

    • PH مهر ۵, ۱۴۰۱

      از قدیم گفتن خدا خر رو میبینه بهش شاخ نمیده
      خدا رو شکر این فوتبالیست ها و سلبریتی ها سواد درست حسابی ندارن وگر نه خدا میدونه چه بلای سر کشور میاوردن
      شهاب حسینی هم هر وقت کم میاره از سید بودنش سواستفاده میکنه دوست عزیز امام حسین رو سیاسی نکن بزار یه امام حسین برا مردم بمونه

  • میتراندیر مهر ۴, ۱۴۰۱

    تا حالا شنیدین لیونل مسی و کریس رونالدو تو مسائل سیاسی امنیتی کشورشون دخالت کنن؟
    نظر من امنیت جامعه و کشور در اولویت قرار دارد
    اکثر سلبریتی های ایرانی به خاطر منافع خودشون تیتر میزنن

    • h مهر ۴, ۱۴۰۱

      تا حالا شنیدی پاپ یا یه کشیش تو فیفا یا المپیک دخالت کنه؟ نه چون اونجا همه چی سرجاشه و سلبریتی ها و ورزشکارها تو دین و سیاست دخالت نمیکنن. دین هم تو اقتصاد و ورزش دخالت نمیکنه.
      امنیت کشور مون رو هم دیدیم که دختر بیگناه رو بردن تو کلانتری و جنازه ش تو تحویل مادرش دادن.
      حسن عباسی هم از سلبریتی شدن بدش نمیاد. راه معروف شدن رو تو فحاشی دیده. هم تریبون داره هم پشتوانه سیاسی. هنر دیگه یی هم جز فحاشی نداره.
      سلبریتی ها و مردم نه تریبون دارن نه حق اعتراض. فقط یه فضای مجازی دارن که اونم ازشون گرفتن.

      • PH مهر ۵, ۱۴۰۱

        اونجا قانون ملاک و هر کسی هر کسی خلاف قانون عمل کنه برخورد شدید باهاش میکنن!ایران هم باید اینجوری بشه بازیگر و بازیکن فرقی نداره اگه ضد قوانین کشور عمل کرد باید و باید جوری باهاش برخورد کنن که برای بقیه درس عبرت بشه مثل کشور های اروپایی

        • امیر مهر ۶, ۱۴۰۱

          برده داری هم یه روز قانون بود.قانونی که اشتباهه باید برداشته بشه .بهتره قبل اینکه دهنتو باز کنی و هر چی که میتونی بریزی بیرون بهش فکر کنی

          • PH مهر ۶, ۱۴۰۱

            افرین پسر خوب قبل از حرف زدن باید فکر کرد مثال خوبی زدی
            آیا سیاه پوست ها برای برداشتن قانون برده داری اغتشاش و اشوب کردن؟سطل اشغال بانک ماشین و امبولانس اتش زدن؟به مرد حمله کردن؟اگه اره که سند هم بیار
            باد هوا حرف نزن

          • h مهر ۷, ۱۴۰۱

            چی از این بهتر، قوانین اشتباه باید عوض بشن، حتی اگر دهه ها از اون قانون گذشته باشه.
            خوب بسم الله. از مردم ایران در آزادی و بدون ترس، بپرسید چه قوانینی باید عوض بشه یا کلا برداشته بشه؟
            ببینم جراتشون دارن؟ این گوی و این میدان

  • بی نام مهر ۴, ۱۴۰۱

    دولیبریتی ها مفت خور که حتی عرضه هندل کردن زندگی خودشون رو ندارن

  • کاوه مهر ۴, ۱۴۰۱

    یه بز گر کل گله رو گر‌میکنه
    فوبالیت های گاگول بی سواد برا ما ادم شدن

  • من مهر ۴, ۱۴۰۱

    متاسفم که کامنتها رو سانسور می کنید. درسته که وجدان و شرف ندارید ولی به همین خیال باشید که جلوی حقیقت می تونید بایسیتد.

  • حامد مهر ۵, ۱۴۰۱

    چند سال پیش یادمه وین رونی و دوید بکام به خاطر تخلف رانندگی(صحبت کردن با گوشی پشت فرمون)محکوم کردن و جد و ابادشون رو اوردن جلو چشاشون و جریمه سنگینی براشون بریدن تو ایران هم باید همین کارو بکنن

  • حامد مهر ۶, ۱۴۰۱

    کار دیگه به جایی رسیده که هر کسی که تریبون داره باید بین مردم و مظلوم و حاکم ظالم یه طرف رو انتخاب کنه
    علی کریمی سمت شرافت رو انتخاب کرده
    شما هم دیر یا زود باید انتخاب کنید کدوم سمت تاریخ واستادین

    • امین مهر ۶, ۱۴۰۱

      از طرف خودت حرف بزن
      مردم خودشون انتخاب میکنن
      علی کریمی هم اگه دل و جرات داشت از بیرون گود نمی گفت لنگش کن!کار دنیا به جای رسیده هر بی سوادی بیاد نظر بده

  • بینام مهر ۶, ۱۴۰۱

    خدایا ایران را دوباره به آرامش برسان
    برادرانم و خواهرانم ما همه یکی هستیم
    شما رو به خدا با هم مدارا کنیم
    مگر در یک خانواده برادر یا خواهر می‌تونه دل از هم خون خودش بکنه
    مگه پدر یا مادر می‌تونه فرزنداشون فراموش کنه یا فرقی بین اونا بزاره ما همه یکی هستیم خون و گوشت یکی داریم من به نوبه خودم از همه میخوام همدیگر رو ببخشیم خواهش میکنم این پیام رو به همه برسونید
    خاک پای همه شما هستم

    • PH مهر ۶, ۱۴۰۱

      حرفتون خیلی خوبه
      مشکل ما اینه که سلبریتی های که نمی تونن زندگیشون رو جمع کنن برای مردم تصمیم می گیرن همه رو تحریک میکنن کسای که با نون ج ا به اینجا رسیدن نمک خوردن نمکدون شکستن
      اعتراض خوبه اما اشوب امنیت جامعه بهم‌میزنه

    • PH مهر ۶, ۱۴۰۱

      تا عقل نباشد جان در عذاب است این حرف ها رو اونهای گوش کنن که این روز با آشوب امنیت جامعه رو بهم زدن و عقلشون رو دادن دست سعودی نشنال و پولی نژاد و بازیکن های بی سواد

      • اصغر مهر ۷, ۱۴۰۱

        علی کریمی و شهاب حسینی از میان هزاران شخصیت مشهور نظرشون رو در رابطه با اوضاع سیاسی و اجتماعی کشورشون گفتند ایا این جرمه چرا اغتشاش و ناامنی رو به اونها ربط میدین اونها که چیزی از مال دنیا کم نداشتن و این اعترلضشون چیزی جز دردسری بزرگ براشون نفف دنیوی نداشته پس چیزی جز انسانیت و بندگی نمیتونه دلیل این اعتراضشون باشه که در اموزه های دینی ما هم بزرگترین جهاد اعترلض به بی عدالتی است

  • حقوقدان مهر ۷, ۱۴۰۱

    وقتی جناب رسایی چنین ادعای مضحکه اوری رو مطرح می کند واقعا جای تاسف دارد حناب رسایی شما که میای به دادستانی پیشنهاد می دی ویلای جناب اقای کریمی را توقیف کنند که متعاقب در دادگاه طرخ دعوا شود می دانی که در صورت عدم اثبات ادعای مطرح شده که بسیار بسیار قوی هست میبایست ضرر و زیان وارده بواسطه توقیف چنین ویلای را دولت بپردازد فکر می کنی احاره روزانه چنین ویلای روزانه چقدر است؟

  • داود مهر ۸, ۱۴۰۱

    سلام متاسفم برای سلبریتیهای احمقی مثل کریمی مثل مهران مدیری مثل کتی که شعور و سواد و فهم ندارن که اصلا این مردمی که اعتراض دارن به چی و با چی مشکل دارن به حجاب به امام حسین به همه اینهایی که به حکم الهی هستش تو قرآن اخه بی وجود تو حاضری مادرت خواهرت لخت بیان تو خیابون اگه حاضری ما همه حرفامون رو پس مبگیریم اخه بی وجود خائن که برای یه ویزا و یکم پول دین و وطنت رو میفروشی اخه تو لیاقتت همین الفاظ بیشتر نیست