ادعا درباره خروج مهران مدیری از کشور پس از تحریم صدا و سیما

ادعا درباره خروج مهران مدیری از کشور پس از تحریم صدا و سیما

پس از تصمیم مهران مدیری برای تحریم صدا و سیما در اعتراض به حوادث پس از مرگ مهسا امینی که انتقاداتی را از سوی چهره های دولتی در پی داشت، خبرگزاری تسنیم مدعی شده مدیری علیرغم ممنوع الخروجی اش از کشور خارج شده است.

خبرگزاری تسنیم در اینباره نوشته:

اخبار رسیده از منابع آگاه حاکیست مهران مدیری که اخیراً با برخی مواضع خود به تحریک عواطف و دامن زدن به آشوب‌ها کمک کرده بود، به واسطه دستور دادستان ممنوع الخروح شده بود. با این حال گفته می‌شود که وی بلافاصله از کشور‌ خارج شده است. مهران مدیری بدون توجه به تحقیقات پزشکی درباره فوت خانم مهسا امینی، مواضعی اتخاذ کرده بود که به تحریک‌های بیرونی برای آشوب و برهم زدن امنیت کشور کمک می‌کرد.

مهران مدیری روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در یک پست اینستاگرامی ضمن تسلیت درگذشت مهسا امینی، از مدیران کشور خواست از خشونت با مردم خودداری و به حرف آن ها گوش کنند.

او همچنین در اعتراض به حوادث اخیر کشور گفت دیگر نمی خواهد هیچ فریمی از او و به هر بهانه ای، از هیچ شبکه ای از تلویزیون پخش شود.

این اظهارنظر مهران مدیری در حالی بود که ضبط فصل جدید برنامه «دورهمی» به پایان رسیده و مدیری نیز دستمزد چند میلیاردی خود را قبلاً به طور کامل دریافت کرده بود.

همچنین پس از اظهارات مدیری، تهیه‌کننده مجموعه «دورهمی»، ناصر قدیر کاشانی اعلام کرد که این مسابقه به صداوسیما تعلق دارد و سازمان ادامه ی آن را بعد از ماه صفر پخش می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره اظهارنظر اخیر مهران مدیری و تغییر در وضعیت پخش برنامه مطرح کرد: «مالکیت اینگونه برنامه‌ها متعلق به سازمان صداوسیماست. روال قرارداد با سازمان هم به این صورت است که سازمان هزینه تولید برنامه را پرداخت می‌کند، تهیه‌کننده برنامه را تولید می‌کند و در نهایت تحویل سازمان می‌شود. تصمیم گیرنده در رابطه با پخش یا عدم پخش برنامه سازمان صداوسیماست.»

وی تصریح کرد: «همانطور که گفته‌ام ما ۱۲۰ برنامه تولید کرده‌ایم و دو ماه پیش به طور کامل به سازمان و شبکه نسیم تحویل داده‌ایم. در حال حاضر هم مالکیت و تصمیم پخش برنامه در اختیار سازمان صداوسیماست، نظر اعلام شده توسط آقای مدیری نظر شخصی ایشان است و براساس قراردادی که ما با سازمان صداوسیما داریم، نمی‌توانیم تصمیمی برای پخش نکردن بگیریم و یا این تصمیم را به سازمان تکلیف کنیم.»

قدیرکاشانی درباره رقم‌های چندین میلیاردی که نسبت به دستمزد مهران مدیری برای اجرا و کارگردانی هر فصل از این برنامه مطرح شده است نیز پاسخ داد: «در حال حاضر پرداختی‌ها بابت فیلم و سریال و اجرای برنامه‌های شاخص توسط افراد شاخص مثل آقای مدیری همین حدود و با همین مبالغ است.»

وی درباره اینکه این دستمزد کامل دریافت شده یا خیر بیان کرد: «بله ایشان دستمزدش را بابت تولید سری پنجم برنامه دورهمی به طور کامل دریافت کرده است و مطالبه‌ای از تهیه‌کننده یا سازمان صداوسیما برای این فصل ندارد.»

با این حال، به نظر می رسد اظهارات جنجالی مهران مدیری برای برنامه «دورهمی» دردسرساز شده است چرا که چند روز بعد اعلام شد این مسابقه در جدول پخش شبکه نسیم قرار نگرفته است.

شبکه نسیم قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد قسمت‌های باقی‌مانده از مسابقه «دورهمی» را پس از ایام صفر پخش کند و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

اما با اعلام برنامه‌های پاییزی شبکه نسیم، نامی از برنامه مهران مدیری به چشم نمی‌خورد و به نظر می رسد پس از حاشیه‌های پیش‌آمده، این شبکه ترجیح داده فعلاً جدول پخش جدید خود را بدون «دورهمی» ببندد.

همچنین صحبت های خبرساز مهران مدیری انتقادات زیادی را از سوی چهره های دولتی از جمله مسئولان صدا و سیما به دنبال داشته است.

علیرضا قزوه، شاعر، که در حال حاضر ریاست بخش موسیقی صدا و سیما را برعهده دارد، در توییت هایی به شدت از مهران مدیری انتقاد کرد.

او در توییتر خود نوشت:

مهران مدیری تنها یک روز پیش از صحبت‌های نالانش در واکنش به فوت مهسا امینی مبنی بر عدم پخش برنامه دورهمی، ۳۰ میلیارد تومان از صداوسیما دستمزد دریافت کرده است.

آخرین دریافتی آقای برره یک روز قبل نطق تاریخی‌اش!! سی میلیارد تومان از صدا و سیما بوده!! بعضی‌ها از روی شکم‌سیری چه نطق‌هایی می‌کنند!!

طرف آن قدر از همین صدا و سیما خورده که افعی شده حالا درآمده که من با صدا و سیما همکاری نمی‌کنم. تو گوشت و پوست و استخوانت از صدا و سیماست. اگه صدا و سیما نبود تو الان در برره پایین باید نخود می خوردی و بز می‌چراندی.

روز سه شنبه نیز در یک برنامه ی زنده تلویزیونی، مجری صدا و سیما درباره ی اعتراض مهران مدیری نسبت به اتفاقات اخیر گفت: «یک زمانی چک برگشتی داشت و داشت می رفت زندان اما صداوسیما چکش را پاس کرد تا زندان نرود.»

روزنامه همشهری نیز در مطلبی در واکنش به تصمیم مهران مدیری برای تحریم صدا و سیما وی را «نان به نرخ روزخور» خواند و نوشت «ادعایی که مدیری درحمایت از اغتشاشگران مطرح کرده روغن ریخته‌ای است که نذر امامزاده شده است.»

مطالب مرتبط
۶ نظر

ورود

  • ارژنگ مهر ۶, ۱۴۰۱

    صدا و سیما مگه از ارث پدرش دستمزد مدیری رو پرداخت کرده ؟ بودجه صدا و سیما رو دولت از بیت المال پرداخت می‌کنه که مال مردمه . یه نظر سنجی انجام بدید ببینید مردم میخوان پولشان به مدیری پرداخت بشه یا به بسیج و حوضه های علمیه و … که چند صد برابر بیشتر از دستمزد مدیری هم هست ؟

    • حامد مهر ۶, ۱۴۰۱

      دقیقا
      مهران مدیری و شهاب حسینی اول پول های که گرفتن بیان پس بدن بعد عارق روشنفکر بزنن
      مثل اون کسی که خونش رو فروخته و پولش رو دریافت کرده بعد بگه کسی حق نداره بره تو خونه من
      خلاصه قصه این مرده خواری و نون به نرخ روز خوردن تو ایران همیشه بوده تو این چند روز دیدیم که سلبریتی های که عرضه اداره زندگی شخصیشون رو ندارن میان برا مردم تصمیم میگیرن و نظر میدن،داداش شماها به همدیگه تجاوز نکنید جنبش می تو یو تو اینا رو راه نندازین لیدر شدن پیشکش

  • حامد مهر ۶, ۱۴۰۱

    همه فقط شعار میدن همه فقط به فکر جیب خودشونن امثال مهران مدیری پول رو میگیرن بعد از مردم توقع دارن
    لامصب حداقل پول ها رو پس بده حرف رو باور کنیم

  • میتراندیر مهر ۶, ۱۴۰۱

    قبلا پول تو پزشکی و ساخت و ساز بود الان سیس بر ا ن دازی

  • شهروند مهر ۶, ۱۴۰۱

    کسی مگه برنامه های صدا و سیما رو هم نگاه می‌کنه که این همه خرج می‌کنند خخخخخخ

  • امیر مهر ۶, ۱۴۰۱

    یه لحظه دراکولا و هیولا و سری جدید دورهمی رو مقایسه کنید با سری های اول دورهمی، سریال های برره و قهوه تلخ!
    اینجاست که می فهمیم مسئول بد و سلبریدی هیچ فرقی با هم ندارن!
    مسئول بد مانع ساخت آثار خوب میشه؛
    سلبریدی هم برای پول بیشتر؛ آشغال میسازه! (هزینه نمی کنه، وقت و دقت نمیذاره و…)