بازیگر سریال Squid Game از زندگی در فقر، برادر اوتیسمی و سوپراستار شدنش می گوید

بازیگر سریال Squid Game از زندگی در فقر، برادر اوتیسمی و سوپراستار شدنش می گوید

لی جونگ جائه، بازیگر سریال کره ای «بازی مرکب» (Squid Game)، در جدیدترین مصاحبه خود از نحوه غلبه بر فقر، بزرگ کردن برادر اوتیسمی و تبدیل شدن به یک سوپراستار صحبت کرد.

لی جونگ جائه، که به نقش سئونگ گی هون در سریال Squid Game جان داد، اولین بازیگر آسیایی است که جایزه بهترین بازیگر مرد را در جوایز امی دریافت کرد. در ابتدای کار او، همه بر این باور بودند که او یک خانواده بسیار مرفه دارد اما مشخص شد همه چیز آن قدرها برای لی آسان نبوده است. مردم ممکن است خبر نداشته باشند او برای تبدیل شدن به بازیگر و هنرمند موفقی که امروز می‌شناسیم بر چه چالش های سختی باید غلبه می کرده است.

لی جونگ جائه

بازیگری که پول پرداخت شهریه مدرسه را نداشت

لی از یکی از معروف ترین دبیرستان های کره جنوبی فارغ التحصیل شد که در یک منطقه ثروتمند بسیار شناخته شده قرار داشت. به همین دلیل، در ابتدای کار حرفه ای او همه فکر می کردند که او از یک خانواده بسیار ثروتمند است. وقتی در خانه همکلاسی خود بازی می‌کرد، به دلیل سوراخ‌ های جوراب‌ هایش و اینکه نمی‌ توانست هزینه شهریه را بپردازد، احساس حقارت و ناراحتی می‌ کرد. او را جلوی چشمان همکلاسی هایش کتک زدند زیرا نتوانست پولش را بپردازد.

لی بعداً فاش کرد که او در واقع یک خانواده بسیار ضعیف و فقیر دارد. والدینش به خصوص از نظر مالی مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته اند. در نتیجۀ تلاش برای یافتن مراقبت بیشتر از برادر بیمارش، وضعیت مالی آنها بیشتر تحت فشار قرار گرفت. پدر و مادرش مجبور شدند برای گذران زندگی و تأمین مخارج او و برادرش چندین شغل داشته باشند.

لی جونگ جائه

ظهور لی یونگ جائه و تبدیل شدن به ستاره

در آن زمان، کره جنوبی بحران مالی را تجربه می کرد و فرصت های اجرایی زیادی وجود نداشت. او گفت:

«کارت اعتباری من مسدود شد، ماشینم رفته بود و اصلا پول توی جیبم نبود. وقتی مستأصل بودم به شرکت سازنده رفتم تا از آنها بخواهم برای بازپرداخت بدهی‌ام دستمزد ۳ فیلم را پیش‌پرداخت کنند. »

جونگ جائه، قبل از شروع بازیگری در سال ۱۹۹۴ ، به عنوان یک مدل شروع به کار کرد. او در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی کره ای بی شماری ظاهر شده است.

لی جونگ جائه

قبل از بازی در سریال بازی مرکب نیز در کره جنوبی مشهور بود. شکست بزرگ او در سال ۱۹۹۵ در یک درام کره ای با عنوان Sandglass بود که پس از این نقش برجسته، حرفه او در بازیگری اوج گرفت. تقریباً ۲ هفته پس از پخش سریال Squid Game نتفلیکس، این سریال به یک پدیده عظیم رسانه های اجتماعی و نمایش شماره ۱ در نمودارهای محبوبیت استریمر در ۹۰ کشور تبدیل شد. لی جونگ جائه به خاطر بازی در بازی Squid Game مورد توجه بسیاری از طرفداران درام خارجی قرار گرفت.

جونگ جائه بیشترین درآمد را از کل بازیگران دریافت کرد. او در هر قسمت $۲۵۳,۶۳۷ دلار و به طور تقریبی ۳۰۰ میلیون دلار دستمزد می‌گرفت. جونگ جائه با بازی در ۹ قسمت و کسب بیش از ۲.۲ میلیون دلار سریال را به پایان رساند و تبدیل به دومین بازیگر پردرآمد کره ای شد.

لی جونگ جائه

بزرگ کردن برادر اوتیستیک

پس از ۲۰ سال کار موفق، لی در مصاحبه ای در مورد جنبه ای بسیار خصوصی از زندگی خود، یکی از اعضای خانواده اش که مبتلا به اوتیسم است، حرف زد. گویا او در بیشتر دوران جوانی از لی مراقبت می کرد؛ به خصوص زمانی که پدر و مادرش در کنارش نبودند.

وقتی از لی در مورد خانواده اش پرسیدند، او برای چند ثانیه ساکت ماند. سپس گفت:

«من یک برادر بزرگ دارم.»

در طول مصاحبه، او به وضوح از افشای این جنبه بسیار شخصی از زندگی خود ناراحت است اما ادامه می دهد:

«فکر نمی کنم والدینم دوست داشته باشند من این را بگویم.»

لی جونگ جائه

لی درباره تمام چالش‌ هایی که در زندگی با برادرش باید پشت سر می ‌گذاشت، بیشتر توضیح داد. او اغلب مجبور بود دنبال برادرش راه برود تا غذا بخورد زیرا سر میز غذا نمی خورد. علاوه بر این، موارد زیادی وجود داشت که برادرش سرگردان و گم می شد و لی ساعت ها به دنبال او می گشت. او از کودکی فهمیده بود که این خانواده اوست و با اینکه مثل خانواده‌های دیگر نیستند، اما خانواده اش هستند.

او مصاحبه را با گفتن این جمله به پایان رساند:

«فکر می‌ کنم از کودکی پذیرفتم که این زندگی من است و خانواده‌ ام اینگونه است. من پسر بزرگ‌ تر نیستم، اما باید این نقش را بازی می‌ کردم. حتی باید مانند یک دختر رفتار می‌ کردم و به مسائل خانوادگی می رسیدم. بنابراین، فکر می‌ کنم در مقایسه با دیگران سریع‌ تر بزرگ شدم.»

هیچ کس تصور نمی کرد که این ستاره بزرگ باید با این نوع مشکلات دست و پنجه نرم کند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

روایت جالب بازیگر نقش اصلی سریال Squid Game از سخت ترین سکانس سریال

انتقاد شدید مسعود فراستی از سریال «بازی مرکب» + ویدئو

«بازی مرکب» و عناصر غیرقابل ترجمه؛ توضیحاتی مهم پیرامون زیرنویس انگلیسی

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود