چگونه در بدنسازی زودتر نتیجه بگیریم؟

چگونه در بدنسازی زودتر نتیجه بگیریم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

معمولا برای ورزشکاران تازه‌کار و افراد جوان این سوال مطرح می‌شود که چگونه در بدنسازی زودتر نتیجه بگیریم؟ درست است که راه صد ساله را نمی‌توان یک‌شبه طی کرد؛ اما در ورزش بدنسازی با رعایت یک‌سری نکات می‌توان به‌سرعت نتیجه گرفت. برنامه‌ریزی تمرینات و رژیم غذایی مناسب، مهم‌ترین فاکتورهای موثر در بدنسازی هستند.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی درباره اصول افزایش حجم در بدنسازی و ساختن بدنی جذاب در زمانی اندک ارائه کنیم. به شما قول می‌دهیم که با مطالعه این مقاله کاربردی و رعایت نکات آن در سریع‌ترین زمان ممکن به اهداف خود در ورزش بدنسازی خواهید رسید.

سنگین‌تر کردن ملایم وزنه‌ها؛ اولین راه‌کار برای نتیجه‌گیری سریع در بدنسازی

بلند کردن یک‌باره وزنه‌های سنگین، به عضلات و اندام شما آسیب‌های متعددی وارد می‌کند. در بدنسازی، ورزشکاران حرکات را با وزنه‌های متناسب خود آغاز کرده و آن‌ها را به‌مرور زمان سنگین‌تر می‌کنند. شما باید بتوانید به‌طور متناوب وزنه‌های سنگین‌تری را به برنامه خود اضافه کنید تا عضلاتتان تقویت شود. اگر دمبل مورد‌استفاده خود را ظرف چند ماه تغییر ندهید، ماهیچه‌سازی در بدن شما اتفاق نمی‌افتد.

معمولا یک مربی با‌تجربه سنگینی وزنه‌های شاگردان خود را به‌مرور زمان افزایش می‌دهد. تا زمانی که قادر به بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر هستید، این استراتژی برای افزایش حجم در بدنسازی کاربرد دارد. البته استفاده از یک مکمل بدنسازی اصل و با‌کیفیت نیز به عضله‌سازی و ریکاوری بدن ورزشکاران کمک فراوانی می‌کند.

چگونه در بدنسازی زودتر نتیجه بگیریم؟

انجام حرکات دامنه منفی؛ یکی از اصول افزایش حجم در بدنسازی و نتیجه‌گیری سریع

شما زمان محدودی را در طول روز در باشگاه سپری می‌کنید؛ بنابراین باید به نوع تمرینات خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. در بدنسازی دو نوع حرکت دامنه مثبت و منفی وجود دارد. تمرکز بیش از حد روی دامنه مثبت حرکات، مانع افزایش توده عضلانی خواهد شد. بهتر است انرژی خود را صرف انجام حرکت‌های دامنه منفی یا اکسنتریک کنید. برای مثال، هنگام انجام تمرین جلو بازو، بالا بردن وزنه دامنه مثبت حرکت است؛ در‌حالی‌که پایین آوردن آن دامنه منفی محسوب می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم که بازگشت وزنه به حالت اولیه را با آرامش و کنترل خاص رو وزنه انجام دهید. همچنین، انجام حرکات ترکیبی که حداقل دو گروه از ماهیچه‌ها را درگیر می‌کنند، یکی از راه‌های نتیجه‌گیری سریع در بدنسازی محسوب می‌شود. در کنار انجام تمرینات ترکیبی و دامنه منفی، بهتر است نسبت به خرید کراتین و سایر مکمل‌های حجم‌آور اقدام کنید. کراتین بدنسازی علاوه‌بر افزایش حجم بدن، روی ریکاوری سریع‌تر عضلات نیز تاثیر مثبتی دارد.

رژیم غذایی مناسب؛ یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در افزایش حجم بدن

انجام تمرینات سخت و طاقت‌فرسا بدون داشتن یک برنامه غذایی مناسب بی‌فایده است. تغذیه قبل و بعد از تمرینات، اهمیت بسیاری دارد و باید روی آن حساسیت ویژه‌ای داشته باشید. به‌طور‌کلی، پروتئین، کربوهیدرات و آمینو‌اسیدها سه ماده غذایی هستند که باید مقدار کافی از آن‌ها را دریافت کنید. برنامه غذایی کم‌کالری به تعادل نیتروژن بدن و در‌نهایت افزایش حجم کمکی نمی‌کند.

مصرف مواد غذایی پر‌کالری مانند گوشت مرغ، لبنیات، تخم‌مرغ، آجیل و حبوبات را در برنامه غذایی خود جای دهید. مصرف ماهی نیز به‌دلیل داشتن امگا ۳، تاثیر فراوانی روی عضله‌سازی خواهد داشت. در کنار مواد غذایی، استفاده از  پروتئین وی نیز می‌تواند سرعت ریکاوری عضلات و افزایش توده ماهیچه‌ها را بالا ببرد؛ بنابراین در پاسخ به سوال «چگونه در بدنسازی زودتر نتیجه بگیریم»، باید بگوییم تغذیه مناسب و پر‌کالری، کلید موفقیت در این زمینه خواهد بود.

چگونه در بدنسازی زودتر نتیجه بگیریم؟

فراموش نکنید! استراحت کافی برای نتیجه‌گیری سریع در بدنسازی ضروری است

متاسفانه بسیاری از ورزشکاران تازه‌کار به استراحت و خواب کافی در طول شبانه‌روز توجه نمی‌کنند. استراحت برای ریکاوری بعد از تمرین و بازسازی بافت‌های عضلانی ضروری است. اگر بین تمرینات ورزشی، به بدنتان فرصت استراحت کافی را ندهید، نه‌تنها قوی نمی‌شوید؛ بلکه به‌مرور زمان قدرت خود را از دست خواهید داد. فعالیت‌های سبک و مفرحی مانند ورزش شنا در روزهای استراحت، برای سلامت کلی بدن بسیار مفید خواهد بود.

مصرف مکمل‌های بدنسازی اصل؛ مهم‌ترین فاکتور برای نتیجه‌گیری سریع در بدنسازی

اگر سوال «چگونه در بدنسازی زودتر نتیجه بگیریم» را از یک مربی با‌تجربه بپرسید، حتما به مصرف مکمل بدنسازی نیز اشاره می‌کند. برای اینکه در زمانی اندک، به تایج دل‌خواهتان برسید، مصرف اصولی و طبق برنامه مکمل‌های ورزشی یکی از ضروریات است. تقویت‌کننده‌هایی مانند پروتئین بدنسازی، کراتین، گلوتامین و سایر آمینو اسیدهای با‌کیفیت مزیت‌های بسیاری برای بدن ورزشکاران دارند.

مکمل‌ها باعث می‌شوند فرآیند عضله‌سازی و افزایش حجم بدن به‌خوبی انجام شود. همچنین، این تقویت‌کننده‌ها باعث کم نیاوردن در تمرین بدنسازی و بهبود ریکاوری ماهیچه‌ها خواهند شد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که با خرید مکمل بدنسازی اصل از یک فروشگاه معتبر، قدرت انجام تمرینات را در خود افزایش داده و بدنی جذاب و تنومد بسازید.

بهترین مکمل‌های بدنسازی خارجی و ایرانی را از مکمل شاپ بخرید!

در این مقاله پاسخ سوال «چگونه در بدنسازی زودتر نتیجه بگیریم» را بیان کردیم. با رعایت نکات مطرح شده در این مقاله و انجام تمرینات اصولی، به‌راحتی می‌توانید در زمانی اندک به نتیجه دل‌خواه خود برسید. توجه داشته باشید که متاسفانه امروزه مکمل‌های تقلبی فراوانی در بازار ایران وجود دارند؛ محصولاتی که نه‌تنها شما را به نتیجه نمی‌رسانند؛ بلکه برای سلامت بدن نیز بسیار مضر هستند. برای رفع این مشکل، خرید مکمل بدنسازی از مجموعه مکمل شاپ را پیشنهاد می‌کنیم.

داروخانه آنلاین مکمل شاپ انواع مکمل‌های بدنسازی ایرانی و خارجی اورجینال را تحت نظارت سازمان غذا و دارو عرضه می‌کند. کلیه محصولات این مجموعه معتبر با ارائه کد اصالت محصول به‌فروش می‌رسند. با ورود با سایت mokamelshop.com و خرید از این داروخانه، از مزایایی مانند خدمات پس از فروش، امکان ارسال به سراسر کشور و ۷ روز ضمانت برگشت کالا برخوردار می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۴۵۷۵ تماس بگیرید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود