در هنگام خرید آنلاین لباس ورزشی به این نکات توجه کنید

در هنگام خرید آنلاین لباس ورزشی به این نکات توجه کنید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا تابه‌حال لباس ورزشی‌های خود را اینترنتی خریده‌اید؟‌ خرید لباس ورزشی به‌صورت آنلاین در سال‌های اخیر به‌خصوص از زمان شروع همه‌گیری کرونا در دنیا رشد چشمگیری یافته است. جدای از پندمی بسیاری از ما آن‌قدر سرمان شلوغ است که واقعاً فرصت بیرون رفتن برای خرید لباس ورزشی مورد نیازمان را نداریم و ترجیح می‌دهیم به‌صورت آنلاین خریدمان را انجام دهیم.

نکات مهم خرید لباس ورزشی به صورت آنلاین

اگر تجربه خرید لباس ورزشی آنلاین را داشته باشید میدانید که این کار در کنار مزایایی که دارد مانند راحتی و تحویل سریع کالا چالش‌هایی هم دارد. چون هنگام خرید آنلاین برخلاف خرید حضوری، نمی‌توانید قبل از خرید محصول را لمس یا پرو کنید. برای همین امروز می‌خواهیم ۷ نکته را برایتان بگوییم که با توجه به آن‌ها بتوانید خرید لباس ورزشی به‌صورت آنلاین را با سهولت و اطمینان خاطر بیشتری انجام بدهید:

۱. هدفتان از خرید را تعیین کنید

ورزش‌های مختلف لباس‌های متفاوتی دارند. هنگامی‌که لباس‌های ورزشی مانند شلوارک ورزشی مردانه را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنید، باید ببینید برای بسکتبال آن را لازم دارید یا دوچرخه‌سواری یا دویدن چون هر کدام شلوارک خاص خودش را دارد. سپس با توجه به ورزش هدفتان شلوارک مناسب را با جنس و قد درست انتخاب کنید. این موضوع درباره تمامی لباس‌های ورزشی صدق می‌کند.

۲. جدول سایزبندی محصول را بررسی کنید

هنگام خرید لباس ورزشی آنلاین یکی از مهم‌ترین فاکتورها انتخاب سایز است. اطمینان حاصل کنید که با دقت جدول‌های سایزبندی را قبل خرید چک کنید. سایزبندی کشورها و کمپانی‌های مختلف با هم متفاوت است. ازآنجایی‌که نمی‌توانید لباس موردنظرتان را پرو کنید، بهتر است جدول مربوطه را بررسی کنید و اگر باز هم نسبت به درست بودن سایز شک داشتید از خدمات مشتری کمک بگیرید.

۳. درباره جنس لباس، اطلاعات کافی کسب کنید

از معایب خرید لباس ورزشی آنلاین این است که امکان لمس کردن جنس پارچه آن وجود ندارد. بااین‌حال، فروشگاه ورزشی آنلاینی که قصد خرید از آن را دارید معمولاً اطلاعات کافی در مورد جنس لباس‌ها از طرف برند تولیدکننده ارائه می‌دهد.

بااین‌وجود بهتر است راجع به جنس لباس موردنظرتان قبل از خرید اطلاعات کافی به دست آورید. به‌این‌ترتیب اگر برای رفتن به باشگاه بدنسازی قصد خرید شلوارک ورزشی زنانه را دارید پس از جستجو درباره جنس‌ها متوجه خواهید شد که بهتر است شلوارکی را انتخاب کنید که ترکیبی از پلی‌استر، نایلون و اسپندکس باشد و در خصوص جنس فقط به تصاویر موجود در سایت تکیه نکنید.

۴. نظرات سایر خریداران را به‌دقت بخوانید

یکی از مفیدترین راهنماها برای خرید لباس ورزشی به‌صورت آنلاین، مطالعه نظرات سایر خریداران و کاربران در فروشگاه اینترنتی مد نظرتان است. ممکن است شلوارک ورزشی زنانه‌ ای را انتخاب کنید که تمام مشخصات آن بر روی صفحه وب‌سایت خوب به نظر بیاید اما با خواندن نظرها متوجه شوید که کالای ارسال‌شده از آن فروشگاه اینترنتی با تصاویر و توضیحات موجود تطابق نداشته، پس حتماً نظر سایر مشتریان را بخوانید.

در هنگام خرید آنلاین لباس ورزشی به این نکات توجه کنید

همچنین به امتیاز سایر خریداران به لباس موردنظرتان توجه کنید. طبیعتاً اگر به کالایی توسط اکثر خریداران امتیاز منفی داده شود، باید از خرید آن اجتناب کنید؛ اما اگر دارای رتبه مثبت بیش از ۳.۵ ستاره یا چهار ستاره باشد، احتمالاً برای خرید گزینه مطمئن‌تری خواهد بود.

۵. بودجه خود را تعیین کنید

هنگام خرید بهتر است برای خودتان یک محدوده قیمت، در نظر بگیرید. ازآنجایی‌که طیف قیمت هنگام خرید لباس ورزشی بسیار گسترده است و به‌عنوان نمونه یک شلوارک ورزشی مردانه می‌تواند بین ۵۰ هزار تا چند میلیون تومان قیمت داشته باشد، بهتر است برای صرفه‌جویی در زمان و وسوسه نشدن برای بیش‌ازحد خرج کردن، خودتان سقف قیمت خریدتان را تعیین کنید و به آن متعهد باشید.

ضمناً به سیستم ارسال کالا توسط فروشگاه آنلاین هم توجه کنید، چون گاهی مواقع هزینه‌های ارسال بسیار زیاد است و باید ببینید آیا با توجه به بودجه شما برایتان به‌صرفه هست یا نه. برخی فروشگاه‌ها ارسال رایگان دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

۶. قوانین مرجوع کردن و تعویض کالا را بررسی کنید

موقع خرید لباس ورزشی به‌صورت آنلاین با در نظر گرفتن تمامی این نکات باز هم احتمال خطا وجود دارد. اگر این اتفاق افتاد باید بتوانید کالای خریداری‌شده را مرجوع یا تعویض کنید. برای این منظور لازم است که قوانین سایت فروشگاه آنلاین را به‌دقت در خصوص حقوق مشتری مطالعه کنید و چک کنید که تا چه مدت‌زمانی پس از خرید امکان پس دادن یا عوض کردن لباستان وجود دارد تا به مشکلی برنخورید.

در هنگام خرید آنلاین لباس ورزشی به این نکات توجه کنید

۷. از جاهای معتبر خرید کنید

هنگام خرید لباس ورزشی، اطمینان حاصل کنید که فروشگاهی که می‌خواهید از آن خرید کنید معتبر بوده و از شهرت خوبی برخوردار است. ازآنجایی‌که کلاهبرداری‌های سایبری افزایش پیداکرده‌اند، اگر جای قابل‌اعتمادی را برای خرید آنلاین انتخاب نکنید، این احتمال وجود دارد که در ازای پول پرداختی جنسی دریافت نکنید و به‌شدت متضرر بشوید.

نتیجه‌گیری

در آخر اینکه با در نظر گرفتن تمام موارد فوق می‌توانید با آرامش خیال بیشتری خرید لباس ورزشی خود را به‌صورت آنلاین انجام بدهید و تجربه خوبی را در زمینه خرید اینترنتی برای خودتان رقم بزنید. امیدواریم با خواندن این مقاله سختی خرید لباس ورزشی به‌صورت آنلاین کمی برایتان راحت‌تر شده باشد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود