ادعای حبس خانگی الناز رکابی و انتقاد امام جمعه مشهد از دیدار وزیر ورزش با وی

ادعای حبس خانگی الناز رکابی و انتقاد امام جمعه مشهد از دیدار وزیر ورزش با وی

حواشی حضور بدون حجاب الناز رکابی، ملی پوش تیم سنگ نوردی زنان کشور در فینال مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی کماکان ادامه دارد.

الناز رکابی، قهرمان ادوار مختلف رشته سنگ نوردی در مسابقات داخلی که چندین مقام آسیایی و جهانی هم دارد، از طرف ایران در مسابقات سنگ‌ نوردی قهرمانی آسیا شرکت کرده بود. او روز یکشنبه ۲۴ مهر ماه به دور نهایی راه یافت و چهارم شد، اما حضور بدون حجاب وی در فینال مسابقات جنجال ساز شد.

روز سه شنبه ۲۶ مهر، رکابی در یک استوری اینستاگرامی حضور بی حجابش را اشتباهی سهوی عنوان کرد و از بازگشت خود به کشور خبر داد.

سفارت ایران در کره جنوبی نیز ادعاهای رسانه های فارسی زبان خارج از کشور مبنی بر اینکه پاسپورت و گوشی الناز رکابی پس از کشف حجابش گرفته شده و برادر وی نیز در ایران بازداشت شده است را رد کرد.

رکابی شب سه شنبه به همراه دیگر اعضای تیم ملی سنگ نوردی و در میان استقبال گروهی از مردم در فرودگاه وارد کشور شد.

الناز رکابی در اولین مصاحبه ی خود با خبرگزاری های داخلی در فرودگاه بر سهوی بودن حضور بدون حجابش در مسابقه تأکید و از مردم ایران به خاطر تشنج ایجاد شده، عذرخواهی کرد.

دیدار الناز رکابی با وزیر ورزش

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، الناز رکابی پس از بازگشت از کره‌ جنوبی با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سید حمید سجادی دیدار کرد.

در گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درباره ی این دیدار آمده است:

در این دیدار رکابی توضیحاتی درباره فعالیت حرفه‌ای و قهرمانی خود و همچنین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ارائه کرد.

او همچنین درباره آینده ورزشی خود و برنامه‌های در نظر گرفته از جمله حضور و موفقیت در المپیک پاریس توضیحاتی به وزیر ورزش و جوانان ارائه داد.

در این دیدار که خانواده رکابی از جمله برادر او به عنوان مربی‌اش نیز حضور داشتند، سجادی با اعلام حمایت مجدد از ورزشکاران به ویژه ملی‌پوشان، رکابی را در ادامه راه حرفه‌ای‌ اش تشویق کرد و به او گفت: وزارت ورزش و جوانان متعلق به تمامی ورزشکاران است و در این راه تمامی ابزارهای قانونی در خدمت ورزشکاران بوده و خواهد بود.

توضیح وزیر ورزش درباره کشف حجاب الناز رکابی

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور الناز رکابی در وزارت ورزش، توضیح داد:

ورزشکار کشورمان در مسابقات خارج از کشور دچار حاشیه‌هایی شد اما خطای سهوی خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من توضیح داد و از عمل خود پشیمان و نادم بود. حتی گفت از مردم ایران خجالت می‌کشم. رکابی خودش درخواست این ملاقات را داد و به همراه خانواده به وزارت ورزش آمد. او اعلام کرد که به خاطر استرس فراموش کرده که حجابش را کامل کند.

این ورزشکار از مشکلات تمرینی گفت و اینکه ۳۲ سال دارد و هنوز بیمه و شغل ندارد اما گفت عاشق ایران است. ما باید مشکلات ورزشکاران را ببینیم. از توضیحات وی خوشحال شدم. رکابی ورزشکار ایران است و بعد از آن حاشیه‌ها از سوی برخی از ایرانیان خارج کشور با این ورزشکار برای پناهندگی تماس گرفته شد اما وی درخواست آنان را رد کرد و گفت عاشق ایران است.

انتقاد شدید امام جمعه مشهد از دیدار وزیر ورزش با الناز رکابی

سید احمد علم‌ الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌ های نماز جمعه ی این هفته ی مشهد، با اشاره به دیدار وزیر ورزش با الناز رکابی، گفت:

اخیرا شاهد بودیم که یک دختر فریب‎‌خورده که در اجرای مراسم سنگ‌نوردی روسری برداشت و در پیش چشم همه مردم دنیا آبروی نظام را برد، به کشور بازگشته و با آقای وزیر ورزش و جوانان دیدار کرده است. در این باره اساسا فرض کنیم که ملاحظات سیاسی درست باشد و بهتر باشد که این خانم طرد نشود و به نظام برگردد، اما نکته اینجاست که چرا وزیر ورزش با این خانم ملاقات کرد درحالی‌که او باز هم بدون حجاب بود و تنها به پوشیدن یک کلاه اکتفا کرد؟

بانوان ورزشکار بسیاری در مسابقات هم‌زمان و در رشته‌های مختلف مدال آوردند. چرا وزیر ورزش با این قهرمانان دیدار نکرد؟ شما وزیر کدام دولت هستید؟ دولتی که متدینین به آن رأی دادند و رئیس آن نایب‌رئیس دوم مجمع فقهای مجلس خبرگان رهبری است. این عکس انداختن‌ها نشانه بی‌محلی به بانوان محجبه قهرمانی است که سوغات حضور آنان در مسابقات بین‌المللی، فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

متأسفانه امروزه برخی از مسئولان ما تحت تأثیر عملیات روانی دشمن، خود را مقصر می‌دانند؛ درحالی‌که این آشوبگران همان کسانی بودند که جنایت کردند، دست‌به‌دست آمریکا دادند، اردوی پیاده‌نظام آمریکا و دشمن را در این کشور برپا کردند و علیه نظام به میدان آمدند.

واکنش مسئولان به شایعه حبس الناز رکابی

رئیس فدراسیون کوهنوردی اخذ ضمانت و حبس خانگی الناز رکابی را تکذیب کرده است.

رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوه‌نوردی با رد شایعه منتشر شده مبنی بر اخذ چک و سند ملکی از الناز رکابی پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: «قبل از اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی هیچ وثیقه یا ضمانتی از خانم رکابی گرفته نشده است.»

او افزود: «نه تنها از او بلکه از سایر ورزشکاران قدیمی مثل خانم رکابی یا آقای رضا علیپور وثیقه یا ضمانتی بابت حضور در این مسابقات گرفته نشده است.»

زارعی گفت: «تابستان گذشته پس از آنکه سفارت اتریش از دادن ویزا به خانم رکابی امتناع و او را ریجکت کرد، سفارت فرانسه اقدام به اعطای ویزا به ایشان و رفع ریجکتی کرد و متعاقب آن آژانسی که برای رفع ریجکت خانم رکابی اقدام کرده بود درخواست ضمانت کرد و به خاطر همین فدراسیون از او ضمانت گرفت و قرار بود قبل از اعزام به کره جنوبی این ضمانت را پس بگیرند که به فدراسیون مراجعه نکردند بنابراین اگر هم ضمانتی برای اخذ ویزای شینگن گرفته شود به درخواست آژانس اقدام کننده دریافت ویزا و بر اساس قوانین کشورهای حوزه شینگن صورت می‌گیرد.»

رئیس فدراسیون کوهنوردی در پایان گفت: «الناز رکابی در حال حاضر همراه خانواده‌اش است.»

همچنین رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا درباره ی شایعه ی حبس الناز رکابی پس از بازگشتش به ایران گفت: «خانم رکابی در بدو ورود به کشور، به همراه خانواده اش یک روز مهمان هتل کمیته ملی المپیک ایران بود. بنابراین ایشان زندانی نبود. بعد از ملاقات رسمی ای که ایشان به همراه خانواده اش با وزیر ورزش داشت، عازم شهر خود شدند.»

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • فرهنگ مهر ۳۰, ۱۴۰۱

    این مسخره بازیهای حجاب و کشف حجاب واقعا دیگه وارد ابعاد تازه ای شده. آدم یاد قصه پادشاهی میوفته که قوانین جدیدی گذاشت که سواد آموزی را غیر قانونی کرد، مالیاتها را سه برابر افزایش داد، ارزش جان مردمان به اندازه چهارپایان تعیین شد و هرگونه اعتراض و مخالفت با قوانین هم مجازات مرگ داشت و در نهایت طبق قوانین ول کردن باد معده هم ممنوع اعلام شد و همه مردم به جای اعتراض به اون قوانین وحشتناک تنها به ول کردن باد معده می پرداختند و تصور می کردند چه مخالفت بزرگ و حرکت قهرمانانه ای انجام می دهند. بدون شک اگر در زمانه حاضر بود رسانه ها با آب و تاب ول کردن باد معده معترضین رو پوشش می دادند و مردم از نامشون هشتگ می ساختند و از اونها با عنوان قهرمانان ملی یاد می کردند. شایعاتی هم مبنی بر بازداشت و حبس خانگی این افراد منتشر میشد که تصور مردم از بزرگی حرکتشون بیش از پیش تایید بشه.