راه حل فعال اصولگرا برای ساکت کردن اعتراضات:« خانه ۲۰ متری و نان و پنیر برای معترضان»

راه حل فعال اصولگرا برای ساکت کردن اعتراضات:« خانه ۲۰ متری و نان و پنیر برای معترضان»

از زمانی که اعتراضات اخیر بدنبال مرگ مهسا امینی آغاز شده، تئوری های مختلفی در مورد علت این اعتراضات، خواسته ها و انگیزه های معترضان و روش های پایان دادن به این اعتراضات مطرح شده است؛ که از برخورد قاطع تا تقلیل دادنشان به مسائل جنسی و در نهایت پذیرفتن خواسته های معترضان متفاوت بوده است.

راه حل یک جامعه شناس اصولگرا برای آرام کردن معترضان

در تازه ترین نسخه پیچی برای معترضانی که عمدتاً جوانان زیر ۳۰ سال هستند، ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصولگرا گفته است که با فراهم کردن شرایط ازدواج و یک خانه ۲۰ متری می توان این معترضان را به خانه هایشان فرستاد. فیاض در مصاحبه ای در این باره چنین گفته است:

اگر اعتراضات در کلاس سیاسی باشد، بله. اما الان که دیگر اعتراضات سیاسی نیست و جنبه های دیگری پیدا کرده است دیگر می توان هر انتظاری از شعار دهنده ها و سازندگان شعارها داشت.

(در پاسخ به این سوال که ممکن است به خاطر همین شعارهای رکیک، یک سری از افراد از همراهی با معترضان و اعتراض اجتماعی صرف نظر کنند): به نظر من، اولش همه شوک می شوند اما بعد عادی می شود.

(با بیان اینکه قبلا اگر کسی فحش می داد می گفتند طرف چاله میدانی است و لات است و از طبقه فرهنگی پایین جامعه است اما الان شرایط تغییرکرده): الان این شعارها و فحش ها را قشر متوسط است که می دهد؛ قشر متوسط بی ادب شده؛ قشر متوسطی که دیگر آداب را قبول ندارد چون مسائل مختلفی به طرز وحشتناکی دارد پدرش را درمی آورد.

(درباره دلیل خود به اینکه کسانی که شعار رکیک می دهند از طبقه متوسط هستند): چون آمار می گوید قشر متوسط شهری وارد دانشگاه می شود و طبیعتا باهوش ترهای این طبقه هم وارد دانشگاه شریف شده اند.

من به شما می گویم اگر به مسائل روحی و روانی دختران و پسران مان توچه کنیم خیلی از مشکلات حل می شود. الان شما ببینید دختر و پسری به اوج عاطفه انسانی می رسند اما گاهی به دلیل مشکلات اقتصادی می گویند خداحافظ، من رفتم! دراین مسئله هم دختر و هم پسر شدیدا دچار بحران روانی می شود؛ احساس نامردی و بی شرفی می کنند. همین به مشکلات روانی و چه بسا خودکشی منجر می شود. اگر اینها یک مسکن ۲۰ متری هم داشته باشند که در آن آرامش بگیرندـحتی اگر در آن فقط بتوانند نان و ماست یا نان و پنیر بخورند ـ مسئله حل می شود، اما حتی همین هم نیست. البته به شرطی که صدا و سیما در سریال هایش زندگی اشرافی نشان ندهد. یا کسانی مثل فوتبالیست ها و سلبریتی ها را الگو نکنید. مدام کاخ هایشان را به مردم نشان ندهید. طرف با خودش می گوید اینها هیچ کدام سواد نداشته اند، هیچ دانشگاهی راهشان نداده اند، اما میلیاردها ثروت دارند و مرتبا هم در رادیو و تلویزیون حضور دارند.

این جنبش تازه شروع شده و هنوز مختصات خاصی ندارد چون نه لیدر و رهبر دارد و نه چیزهای دیگر. باید زمان بگذرد تا مختصات آن مشخص شود. این جنبش اجتماعی است و در آن، هم معترضین کم کم به پختگی می رسند و هم حکومت. شاید هم به گفتگو منجر شود برای همین باید فعلا منتظر ماند.

مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • HH مهر ۳۰, ۱۴۰۱

    برخی آقایون حرف زدن که بلد نیستن ولی حرف نزدن که بلدن. حداقل بلد باشن بی موقع حرف نزنن.
    اون از دبیر ستاد امر به معروف
    اون از وزیر ارتباطات
    اینم از ایشون
    وقتی بلد نباشی کجا و کی و چطور حرف بزنی و ندونی که هر چرت و پرتی رو نباید بگی فقط منجر به افزایش خشم مردم و ایجاد تفرقه میشی.
    من نمیدونم یه آدم حسابی توی گزینش نیست وقتی اینا میخوان بیان بالا جلوشونو بگیره؟؟ گزینش به جای اینکه به تفکرات و نحوه برخورد فرد با مسائل گیر بده میاد به یقه و آستین گیر میده.

  • امیر مهر ۳۰, ۱۴۰۱

    لعنت بهتون با این تیتر زرد!
    طرف اومده میگه اینها مشکل مالی دارن و کار و مسکن ندارن؛
    تیتر زدین:
    پیشنهاد خانه ی بیست متری و نان و پنیر؟!!!
    از کاربران روزیاتو خواستارم خودشون متن خبر رو بخونن تا دقیق ببینن که ایشون پیشنهاد دادن مسکن به قشر متوسط رو کرده؛ نه خونه ی بیست و متری و نون پنیر به شورشی!

    • HH مهر ۳۰, ۱۴۰۱

      بحث چیز دیگس.
      اوکی منم موافقم روزیاتو توی تیتر زرد زدن کم شیطنت نکرده. توی انتخاب گزینشی اخبار و بایکوت هم مهارتشو نشون داده. البته هنوز کاملا به سایت زرد تبدیل نشده به شرطی که در آینده خودش گ.ند نزنه به اعتبارش. ولی باز از قبل بهتر شده. تیم روزیاتو اگه میخونین از این لحاظ ما مخاطب هاتون تحسینتون میکنیم و خواهش میکنیم برای جذب مخاطب از راه تبدیل شدن به سایت زرد وارد نشین ??. قبلا این سایت داخل یه برهه به شدت گیج میزد. سیر مطالبش شبیه جوک بود. الان باز بهتره.
      ولی با این وجود همه این مطلب برگردیم سر بحث اصلی. این موضوع که این آقای محترم هر حرفی رو در هر زمانی نباید بزنه تغییری نمیکنه. اصلا شاید ایشون نیت این حرفش خیرخواهانه آفرین بهش ولی زدن این حرف در این شرایط هم خشم رو بیشتر میکنه هم سایت ها تیتر زرد خوبی ازش در میارن هم بدفهمی ایجاد میکنه.
      هر حرفی موقع و مکانی داره. این رو قطعا باید قبول داشته باشی دیگه؟؟