ماجرای حضور علی دایی و وریا غفوری در سقز چیست؟

ماجرای حضور علی دایی و وریا غفوری در سقز چیست؟

استاندار کردستان توضیحاتی در خصوص ادعاهای مطرح شده درباره ی حضور برخی چهره های ورزشی در سقز برای شرکت در مراسم چهلم مهسا امینی و وقوع درگیری در این شهر ارائه کرد.

از روز گذشته و در آستانه ی چهلمین روز از درگذشت مهسا امینی، دختر جوان سقزی که پس از دستگیری توسط نیروهای گشت ارشاد در تهران و انتقال به بازداشتگاه وزرا جان خود را از دست داد، در شبکه های اجتماعی ادعاهایی مبنی بر حضور علی دایی، وریا غفوری و حامد لک در این شهر مطرح شده است. همچنین ادعا شده درگیری هایی در مقابل یکی از هتل های این شهر رخ داده که گفته می شود محل اقامت این چهره های مشهور است. اما در تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از حضور مردم بر سر مزار مهسا امینی در آرامستان آیچی شهر سقز، تاکنون هیچ تصویری از علی کریمی، وریا غفوری یا حامد لک دیده نشده است.

استاندار کردستان در گفتگو با شبکه شرق توضیحاتی در خصوص این ادعاها ارائه کرده است.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان، در واکنش به انتشار اخباری در شبکه‌ های اجتماعی مبنی بر حضور چهره‌ هایی چون علی دایی، حامد لک و وریا غفوری در شهر سقز به منظور شرکت در مراسم چهلمین روز درگذشت مهسا امینی اظهار کرد: «سقز در حال حاضر از نظر امنیتی وضعیت پایداری دارد. مسأله‌ای نداریم. آقای دایی الان در تهران، در خانه‌اش است. هیچ کدام از سلبریتی‌ها، ورزشکاران، و هنرمندان الان در استان کردستان نیستند.»

او درباره خبر برخورد با مردم مقابل هتل کرد شهر سقز بیان کرد: «اوضاع ایجاد شده در مقابل هتل کرد به دلیل اخبار خلاف واقعی‌ست که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. با این اخبار، عده‌ای تصور کردند که برخی چهره‌ها در این هتل هستند، در حالی که اصلا چنین چیزی واقعیت ندارد.»

استاندار کردستان در پاسخ به سوالی مبنی بر خبر ایجاد محدودیت برای رفت و آمد به شهر سقز به منظور شرکت در مراسم مهسا امینی گفت: «مسأله بستن راه‌ها واقعیت ندارد. خانواده هم اعلام کردند که ما مراسم چهلم نداریم. وقتی خانواده اعلام می‌کند که مراسمی نداریم، پس چه کسی می‌خواهد مراسم برگزار کند؟ البته کسی جلوی مردم را نگرفته است. منعی هم برای برگزاری مراسم نداریم.»

او افزود: «با کسی که بخواهد امنیت را به هم بزند، برخورد خواهیم کرد. در غیر این صورت، مشکلی نخواهیم داشت.»

زارعی کوشا همچنین اخبار مربوط به قطعی و کندی اینترنت در سقز را نیز رد کرد و گفت: «اصلا چنین چیزی نیست. نه اینترنتی محدود شده، نه راهی مسدود شده، نه جایی تجمعی برگزار شده، نه جایی آتش گرفته، ما تایید می‌کنیم که وضعیت در شهر آرام است.»

خانواده امینی روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که روز چهارشنبه ۴ آبان برابر با چهلمین روز درگذشت مهسا امینی مراسمی نخواهند داشت.

خانواده مهسا امینی همچنین در این بیانیه از تمام کسانی که در این مدت با تمام توان در کنارشان بوده اند قدردانی و با تمام کسانی که در این روزها هزینه ای متحمل شده اند اعلام تسلیت و همدردی کرده اند.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری ایرنا رسیده، آمده:

پروردگار مهربان را شاکریم که به معصوم و بی گناه ما عزتی بی نظیر و ابدی داد.

با توجه به اینکه به چهلمین روز هجرت ابدی جگر گوشه مان نزدیک می شویم

ضمن تشکر از کلیه ی کسانی که با تمام وجود کنارمان بودند

و ضمن عرض تسلیت و همدردی با تمام کسانی که در این روزها هزینه ای متحمل شده اند

اعلام می کنیم که با توجه به شرایط و جهت پیشگیری از هر گونه مسأله ناگوار

در روز چهلم ژینای عزیزمان مراسمی نخواهیم داشت.

همچنین در روزهای گذشته خبری مبنی بر استعفای نماینده سقز در مجلس در آستانه ی چهلم مهسا امینی منتشر شده بود.

ماجرا از این قرار بود که تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد بهزاد رحیمی، نماینده سقز و بانه در مجلس در یک استوری اینستاگرامی اعلام کرده در واکنش به درگذشت مهسا امینی تصمیم به استعفا از مجلس گرفته است.

ساعاتی بعد خبرگزاری ایرنا اعلام کرد رحیمی ضمن تکذیب استعفای خود از نمایندگی مجلس اظهار کرده که صفحه اینستاگرامش هک و از کنترل خارج شده و پیام استعفای وی در استوری صفحه اینستاگرامش از سوی هکر منتشر شده و حقیقت ندارد.

بهزاد رحیمی همچنین دیروز اعلام کرد صفحه شخصی‌ اش در اینستاگرام از حالت هک در آمده و اکنون این صفحه دست خود او است.

نماینده سقز و بانه در مجلس اظهار کرد: «صفحه شخصی من در اینستاگرام از ساعت ۱۰ شب گذشته توسط یک گروه هکری هک شد شماره تلفنی که از طریق آن رمز را تغییر داده بودند کد”۰۰۴۱”مربوط به سوئیس بود آنها با شماره و ایمیل خارج کشور من به پیچ من ورود کرده و یک استوری منتشر کردند.»

وی ادامه داد: «بعد از این اتفاق بلافاصله موضوع را اطلاع‌رسانی کرده و تکذیب کردم بعد از گذشت پنج ساعت پیچ توسط یک گروه حرفه‌ای برگشت و اکنون در دست من است و تلاش می‌کنیم که امنیت پیچ را بالا ببریم.»

رحیمی اضافه کرد که این یک تلاش مذبوحانه بوده تا فضا را برهم بزند.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • احسان آبان ۴, ۱۴۰۱

    نماینده میگه : شماره تلفنی که از طریق آن رمز را تغییر داده بودند کد”۰۰۴۱”مربوط به سوئیس بود آنها با شماره و ایمیل خارج کشور من به پیچ من ورود کرده و یک استوری منتشر کردند.»
    چرا نماینده یک شهر کوچیک باید شماره خارجی داشته باشه ؟!