هر آنچه درمورد تحصیل در جمهوری چک باید بدانید

هر آنچه درمورد تحصیل در جمهوری چک باید بدانید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جمهوری چک به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر، میراث فرهنگی غنی، جاذبه‌های تاریخی، غذاهای فوق العاده یکی از مقاصد برتر برای ادامه تحصیل برای دانشجویان در سراسر دنیاست. با تحصیل در جمهوری چک می‌توانید بعد از اتمام کلاس با دوستان بین المللی خود به رستوران‌های فوق العاده این کشور بروید و از طعم لذیذ غذاهای چکی لذت ببرید. پس از آن می‌توانید با قدم زدن در خیابان‌های قدیمی و سنگفرش شده، به بازدید از قلعه‌ها و کلیساهای قدیمی بپردازید تا حس قرار گرفتن در گذشته جمهوری چک را داشته باشید.

نوابغ و هنرمندانی مانند آلفونس موچا، فرانتس کافکا، یاروسلاو سیفرت و آنتونین دوورژاک قبلا در جمهوری چک زیسته‌اند. شما نیز با زندگی و تحصیل در جمهوری چک خواهید دید که حضور در جمهوری چک و زیستن در آن می‌تواند چقدر جنبه خلاقیت و هنر شما را فعال کند و افزایش دهد. لازم به ذکر است تأسیس اولین دانشگاه در اروپای مرکزی در سال ۱۳۴۸ در جمهوری چک انجام شد و از آن پس این دانشگاه میزبان دانشجویان مختلفی از سراسر جهان بوده است.

در مورد تحصیل در جمهوری چک بیشتر بدانید

یکی از زیباترین کشورهای قاره اروپا با جذابیت و شخصیت منحصر به فرد، گنجینه‌های معماری و مناظر زیبا جمهوری چک است که در قلب اروپا واقع شده است. بنابراین اینکه جمهوری چک به یک مقصد تحصیلی محبوب تبدیل شده است و سالانه هزاران دانشجوی بین المللی را جذب می‌کند، جای تعجب ندارد. شهرت جمهوری چک در زمینه دانشگاه‌ها و رتبه‌های پژوهشی نیز قابل ستایش است. در جمهوری چک می‌توانید برخی از ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان را پیدا کنید.

هر آنچه درمورد تحصیل در جمهوری چک باید بدانید

تاریخ غنی، فرهنگ رنگارنگ و زندگی دانشجویی پر جنب و جوش در جمهوری چک

درست است که جمهوری چک از نظر سنت و فرهنگ کشوری غنی است اما باز هم آینده نگری در بین مردم آن رواج زیادی دارد. جمعیت جمهوری چک بیشتر از ۱۰ میلیون نفر برآورد شده است. دانشجویان می‌توانند زمان تحصیل در جمهوری چک از فرصت استفاده کنند و در یکی از چشمه‌های آب گرم این کشور لحظاتی را در آرامش بگذرانند. یا می‌توانند از ۱۴ مکان دیدنی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، قلعه‌ها و صومعه‌های قرون وسطایی این کشور دیدن کنند. بنابراین زندگی در این کشور تقریبا افسانه‌ای باعث می‌شود یک تجربه هیجان انگیز از تحصیل در خارج کشور داشته باشید.

بیشتر از ۲۰ شهر در جمهوری چک وجود دارد که می توانید در آنها تحصیل کنید! بنابراین، چه پراگ را انتخاب کنید یا برنو، پیسک، چسکه بودجوویسه؛ در هر صورت می‌توانید مطمئن باشید که این فرصت به شما داده شده است که با دانش‌آموزانی از مکان‌ها، فرهنگ‌ها و اقشار دیگر ملاقات کنید که ممکن است با آنها دوستی مادام العمر داشته باشید.

کیفیت زندگی خوب و هزینه زندگی مقرون به صرفه

جمهوری چک در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هزینه زندگی مقرون به صرفه‌تری دارد. یک دانشجو در جمهوری چک می‌تواند با پرداخت ۲۵۰ تا ۵۴۰ پوند در ماه، تمام هزینه‌های مربوط به خوابگاه، غذا، حمل و نقل و … را پوشش دهد. در ضمن در جمهوری چک به دانشجویان کارت ISIC داده می‌شود که یک کارت شناسه دانشجویی است و با استفاده از آن می‌توانید در انواع هزینه‌ها مانند غذا، حمل و نقل و حتی کتاب، تخفیف‌های دانشجویی بگیرید. کیفیت زندگی در جمهوری چک بسیار بالاست. همچنین جمهوری چک دارای حمل‌ونقل عمومی کارآمد، خدمات عمومی، مراقبت‌های بهداشتی و سایر امکانات رفاهی است که مورد توجه اکثر دانشجویان قرار می‌گیرند.

کیفیت و تنوع رشته‌های تحصیلی در جمهوری چک

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌هایی با سطح عملی بالا تحصیل کنید، دانشگاه‌های جمهوری چک بهترین انتخاب هستند. در جمهوری چک می‌توانید با کیفیت بالا تحصیل کنید. فرصت‌های تحصیلی استثنایی در جمهوری چک در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. در حقیقت می‌توان گفت این کشور بهترین مکان برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی است زیرا بیش از ۱۰۰۰ رشته تحصیلی در دانشگاه‌های آن به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

در جمهوری چک هزینه تحصیل در رشته‌های مختلف، متفاوت است اما در هر صورت هزینه‌های تحصیل معقول هستند. برای مثال تحصیل در یک دانشگاه دولتی به زبان انگلیسی بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی، حدود ۱۷ هزار پوند در سال هزینه دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی نیز بسته به رشته تحصیلی متفاوت است و معمولا بالاتر از دانشگاه‌های دولتی است. در صورتی که به زبان چکی مسلط باشید امکان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی جمهوری چک بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای را دارید. کیفیت آموزش و اساتید دانشگاه‌های جمهوری چک عالی است و مدارک این دانشگاه‌ها در اتحایه اروپا به رسمیت شناخته شده است. به همین دلیل جمهوری چک به عنوان مقصدی برای کسب بالاترین سطح تحصیلات و کیفیت زندگی عالی توصیف می‌شود.

فرصت‌های آموزشی و پژوهشی مهم

شیوه‌های تحقیقاتی قوی و آموزش عالی در علوم، مهندسی و پزشکی جمهوری چک برای سالهای متمادی مورد توجه بوده است. جمهوری چک، همراه با ۶۱ موسسه آموزش عالی، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تحصیلی بین المللی را ارائه می‌دهد: برنامه‌های تحصیلی کوتاه مدت، مدارس تابستانی و زمستانی، زبان و دوره های آمادگی و البته امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری.

همچنین جمهوری چک خانه برخی از دانشگاه‌های برتر اروپای مرکزی مانند دانشگاه چارلز، دانشگاه فنی چک، دانشگاه ماساریک، دانشگاه صنعتی برنو و دانشگاه‌های معروف دیگری است. همچنین لازم به ذکر است دانشگاه‌های چک در فعالیت‌های همکاری بین المللی در اتحادیه اروپا و خارج از آن حضور می‌یابند. در جمهوری چک، ۴۰ مرکز تحقیقات منطقه‌ای و ۸ مرکز عالی اروپایی وجود دارد. همچنین در مؤسسات آموزش عالی چک بیش از ۵۰ هزار دانشجوی بین المللی در حال تحصیل هستند. علاقه به تحصیل در جمهوری چک به دلیل موارد ذکر شده در بالا و تنوع رشته‌های موجود به زبان انگلیسی در حال افزایش است.

جمهوری چک مکانی عالی برای زندگی است

همان طور که گفتیم کشور چک به دلیل هزینه‌های پایین زندگی، پایداری در اقتصاد، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های منحصر به فرد آن و همچنین امنیت بالای این کشور یک مکان عالی برای زندگی مهاجران و دانشجویان است. بیش از نیم میلیون نفر مهاجر در جمهوری چک زندگی می‌کنند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت در این کشور دوستان بین المللی پیدا کنید و نیازی نیست نگران تنها ماندن خود در دوران تحصیل شوید.

با توجه به اینکه کشور جمهوری چک در قلب اروپا و در مرکز آن واقع شده است، می‌توانید در طول دوران تحصیل برنامه سفر به سایر کشورهای اروپایی را بریزید. با تحصیل در جمهوری چک می‌توانید از مکان‌هایی دیدن کنید که در یک موقعیت معمولی امکان کشف آنها وجود نداشت.

به دلیل همین موقعیت جغرافیایی خاص جمهوری چک، این کشور در همگرایی فرهنگ‌های مختلف قرار دارد. فرهنگ کشور چک تحت تأثیر فرهنگ‌های مختلفی از جمله اسلاوی، آلمانی و یهودی شکل گرفته است. این فرهنگ پویا و غنی در کنار سبک زندگی مردمان اروپای مرکزی باعث می‌شود در دوران تحصیل در این کشور حسابی سرگرم شوید. در ضمن پس از تحصیل در جمهوری چک، می‌توانید ۹ ماه در این کشور بمانید تا شغلی پیدا کنید و یا کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید.

سخن آخر

اگر شما نیز علاقمند به تحصیل در جمهوری چک هستید و در مورد تحصیل در جمهوری چک کنجکاو هستید، می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. مشاوران ما در گروه آسپیان تمامی اطلاعات لازم برای تحصیل در جمهوری چک، انتخاب رشته، ‌اطلاعات ضروری در مورد سیستم آموزش عالی، فرصت‌های تحصیلی و زندگی دانشجویی در جمهوری چک را به شما ارائه می‌دهد. کافیست همین الان با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود