چگونه بینی گوشتی را لاغر کنیم؟

چگونه بینی گوشتی را لاغر کنیم؟

امروزه روش های مختلفی برای کوچک کردن بینی گوشتی وجود دارد و عمل جراحی دیگر تنها انتخاب موجود نیست. اگر از آن دست افرادی هستید که میانه خوبی با جراحی و بیهوشی ندارند، متخصصان زیبایی پیشنهادات دیگری هم برای شما دارند. گرچه این روش های هیچ یک ماندگاری عمل جراحی را ندارند اما در صورت تمایل فرد و با تشخیص پزشک می توانند گزینه ی مناسبی برای اصلاح فرم بینی باشند و امکان تجدید آن ها نیز وجود دارد.

به طور کلی روش‌ های کوچک کردن بینی گوشتی عبارتند از:

  • جراحی بینی باز و بسته
  • پلاسما جت
  • آنزیم بینی
  • لیفت نخ
  • تزریق ژل

در ادامه هر یک از این موارد را برای شما تشریح خواهیم کرد.

خصوصیات بینی گوشتی چیست؟

برخی از تفاوت های مهمی که بینی گوشتی در مقایسه با بینی استخوانی دارد و از این طریق قابل شناسایی است عبارتند از:

  • ضخامت پوست بینی در تمام این افراد با هم یکسان نیست. همچنین این ضخامت در نژادهای مختلف هم تفاوت‌هایی از این نظر با یکدیگر دارند.
  • ضعف در ساختار کلی بینی که ناشی از عدم استحکام استخوان بندی و غضروف بینی است. این نوع بینی دفرمه و بدون ترکیب خاصی به نظر می‌رسد.
  • نوک بینی گوشتی اغلب پهن، برجسته و در مواردی به نوعی دچار افتادگی است. به طور کلی فردی که دارای بینی گوشتی است اغلب نوک بینی خود را به شکل نیم‌دایره یا یک جور ذوزنقه می‌بیند.
  • در ناحیه نوک بینی چربی فراوانی تجمع پیدا کرده و غدد چربی در این ناحیه فعال هستند. این را می‌توان از براق بودن این ناحیه تشخیص داد که بر اثر برون‌ریزی و فعالیت غدد چربی‌ روی می‌دهد.

جراحی بینی گوشتی باز و بسته

در جراحی بینی باز از طریق برشی که در تیغه جداکننده بین دو سوراخ بینی ایجاد می‌شود جراح به وضعیت درونی بینی فرد اشراف و تسلط بیشتری پیدا می‌کند.

با جداسازی پوست از قسمت تحتانی امکان دسترسی پزشک به نواحی فوقانی بینی، نواحی غضروفی، استخوانی و بافت بینی و همزمان استحکام و تقویت این نواحی نیز فراهم می‌شود.

برش دادن کلوملا با تیغه وسط بینی و برداشتن غضروف این ناحیه و همزمان قراردادن آن در نوک بینی امکان فرم دهی و تقویت غضروف‌های بینی هم فراهم می‌شود.

در این شرایط ایجاد پیوندهای غضروفی و اصلاح ساختار کلی بینی بیشتر فراهم می‌شود.

اگر در گذشته هرگونه عمل جراحی بینی گوشتی با خطر برگشت‌پذیری به حالت قبلی مواجه می‌شد امروزه دیگر با استفاده از تجهیزات و متدهای روزآمد از قبیل جراحی باز چنین شرایطی به حداقل ممکن رسیده است.

در جراحی بینی بسته برش‌های مورد نظر توسط جراح در نواحی داخلی بینی ایجاد شده و بینی تا حدودی توسط ابزارهای مخصوصی که جراح در اختیار دارد به طرف بالا برگشته و در نتیجه امکان تغییرات یا خروج بافت‌ها و غضروف از داخل بینی فراهم می‌شود. در جراحی بینی بسته مدت زمان عمل کمتر بوده و برشی در ناحیه تیغه جدا کننده بینی ایجاد نمی‌شود.

کوچک کردن بینی گوشتی با پلاسما جت

در هر یک از روش‌های کوچک کردن و لیفت بینی گوشتی هدف این است تا فرم دهی مناسب انجام شود. یکی از جدیدترین متدهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد روش پلاسما تراپی است که توسط دستگاه پلاسما جت بینی انجام می‌شود.

در این روش که یکی از بهترین روش‌ها برای رفع افتادگی جزئی در بینی گوشتی به شمار می‌رود پزشک پس از بی‌حسی موضعی که غالبا توسط کرم‌های بی حس کننده انجام می‌گیرد به صورت نقطه‌ای موضع را تحت حرارت قرار می‌دهد. بدین صورت که با این دستگاه نقاطی در مجاورت هم – و تا حدودی به هم فشرده -سوزانده می‌شود.

هر چند نوک دستگاه پلاسما جت با پوست تماس پیدا نمی‌کند ولی کربونیزه کردن پوست بینی یا پلاسما جت بینی در نهایت موجب لیفت و کوچک تر شدن آن خواهد شد. به عبارتی دیگر در این شرایط چربی‌های لایه تحتانی پوست تبخیر می‌شوند.

البته این حرارت به صورت عمقی نیست و ظرف مدت کوتاهی غالبا بین پنج روز تا یک هفته بدون عوارض خاصی آثار پلاسما جت رفع خواهد شد.

ماندگاری پلاسما جت بینی چقدر است؟

پلاسما جت از جمله روش‌های بدون درد و غیر تهاجمی به شمار می‌رود که به عنوان یک شیوه محرک کلاژن در پوست به کار می‌رود و در آن از کربونیزه کردن پوست بینی برای لیفت و کوچک تر کردن آن استفاده می‌شود.

مدت زمان انجام آن بین ۲۰ دقیقه تا یک ساعت است.

از جمله معایبی که این روش دارد این است که شاید نتیجه دلخواه آن چنان که مورد انتظار فرد است حاصل نشود.

با این وجود پلاسما جت می‌تواند بسیار بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید دوام داشته باشد و این در بین سایر متدهای پزشکی که بدین منظور پیشنهاد می‌شود یک مزیت است.

بنابراین نباید از این روش انتظار داشته باشید که تا مدت‌ طولانی ماندگاری داشته باشد.

رعایت نکاتی که پزشک بعد از انجام پلاسما تراپی به فرد یادآوری می‌کند نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

برخی از این موارد عبارتند از:

  • رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی به طور کامل از جنب بیمار
  • عدم استفاده از هر نوع مواد شیمیایی و آرایشی روی موضع تا ۲۴ ساعت
  • نگه داشتن سر بالاتر از نیم تنه پایینی در هنگام خواب و پرهیز از خم کردن سر
  • عدم استحمام یا رفتن به سونا تا ۲ هفته پس از انجام پلاسما

پلاسما جت تا چه میزان بینی را کوچک‌ تر می‌کند؟

پلاسما جت بینی از جمله روش‌های فاقد درد و خونریزی برای کوچک کردن بینی گوشتی محسوب می‌شود. با این وجود نباید از پلاسما جت به عنوان تنها راه لیفت یا کوچک کردن بینی گوشتی نام برد.

هر چند نقش پزشک متخصص و متبحر و تجارب وی را نیز در این زمینه نباید فراموش کرد. در واقع اگر بینی گوشتی فرد و پوست آن از کیفیت لازم برخوردار باشد و پزشک تشخیص داده باشد که پلاسما جت می‌تواند بهترین گزینه ممکن بدین منظور باشد قطعا در خصوص حجم و ابعادی که پس از استفاده از این روش از بینی فرد بر جای خواهد ماند اطلاعات مناسبی نیز در اختیار وی قرار داده می‌شود.

هدف این است تا از این طریق اندازه طبیعی و شکل واقعی آن به بینی‌های گوشتی بازگردد. از همین رو می‌تواند یکی از موثرترین و بهترین روش در بین سایر شیوه‌ها به شمار می‌رود.

این اطلاعات معمولا در همان جلسه نخست و پس از معاینات فرد و کسب اطلاعات اولیه در خصوص سوابق بیماری و سایر مشکلاتی که فرد از نظر جسمی با آن درگیر است به وی ارائه می‌شود.

کوچک کردن بینی گوشتی با آنزیم بینی

یکی دیگر از روش‌هایی که به دلیل نداشتن عوارض و اثربخشی مناسب و ماندگار از طرفداران زیادی برخوردار است روش کوچک کردن بینی گوشتی با استفاده از تزریق آنزیم بینی است.

آنزیم پایه ی تزریقی به موضع مورد نظر، آنزیم هیالاز است که به عنوان تجزیه کننده هیالورونیک اسید شناخته می‌شود.

در این روش خبری از زخم و درد و خونریزی نیست و پزشک پس از بی حسی موضعی این آنزیم را در محل مورد نظر تزریق می‌کند.

همچنین ممکن است با در نظر گرفتن شرایط و نتایجی که پزشک از تزریق آنزیم انتظار دارد از تزریق آپاتیت کلسیم نیز در کنار آن بهره بگیرد.

با تشخیص پزشک تزریق این آنزیم بین یک تا شش جلسه زمان نیاز دارد.

اثربخشی آنزیم بینی برای بینی‌های گوشتی در مقایسه با بینی‌های استخوانی بیشتر به اثبات رسیده است.

ماندگاری آنزیم بینی چقدر است؟

با در نظر گرفتن شرایط مختلفی از قبیل رعایت مراقبت‌های بهداشتی پس از انجام تزریق آنزیم بینی می‌‌توان به افزایش ماندگاری اثربخشی این روش کمک کرد.

تزریق آنزیم بینی می‌تواند بین ۲ تا ۵ سال بینی شما را در شرایط ایده‌آل حفظ کند.

البته عواملی از قبیل افزایش وزن و چاقی یا بارداری در کاهش ماندگاری آنزیم بینی موثر هستند.

با این وجود، حتی پس از بازگشت بینی به حالت قبل هم می‌توان از این روش بی‌خطر بار دیگر با انجام  تزریق استفاده کرد.

رعایت موارد زیر می‌تواند در افزایش ماندگاری این روش موثر باشد:

  • پی‌گیری مستمر روند تزریق به صورت دوره‌ای
  • عدم تحریک موضع تزریق
  • عدم شستشوی صورت به مدت یک شبانه روز
  • استفاده از چسب بینی

کوچک کردن بینی گوشتی با لیفت نخ

یکی دیگر از روش‌های اصلاح ساختار بینی و فرم دهی مطلوب آن استفاده از لیفت نخ برای کوچک کردن بینی گوشتی است.

نخ‌های پی دی او که مخصوص این نوع لیفت هستند برای متمایل کردن نوک بینی به سمت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از این روش بدون درد و عوارض ناشی از جراحی‌ بوده و به همین دلیل در کنار روش آنزیم بینی مورد توجه طیف گسترده‌ای از افرادی قرار گرفته است که به نوعی با مشکلات بینی گوشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

ماندگاری روش لیفت بینی گوشتی با نخ بین یک تا دو سال است و به تدریج جذب بدن فرد می‌شود. از همین رو نتایج آن چندان پایدار نبوده و نیاز به تکرار و ترمیم مجدد دارد.

نخ مورد نظر در موضعی که پزشک تعیین کرده است با تکنیک‌ خاصی قرار گرفته و پس از لیفت و ثابت کردن نخ در این موضع فرم‌دهی مناسب بدین منظور انجام می‌گیرد.

کوچک کردن بینی گوشتی با ژل

در شرایطی که بینی گوشتی فرد به نوعی ناهمگون، نامتقارن و برجسته تر به نظر برسد ممکن است پزشک از طریق تزریق ژل به بینی گوشتی در صدد اصلاح و رفع نقایص موجود برآید.

به بیانی دیگر تزریق ژل بینی یا فیلر که در ترکیبات آن از هیالورونیک اسید نیز بهره گرفته شده است در کلینیک تخصصی و تحت نظارت پزشک انجام می‌شود.

این روش به دلیل عوارض جانبی اندک، عدم محدودیت سنی، هزینه مناسب و عدم نیاز به بیهوشی عمومی و استفاده از روش جراحی بسیار پرطرفدار است.

روش تزریق به این صورت است که پزشک پس از بی حس کردن موضع، تزریق ژل را در نقاطی که در نظر دارد انجام می‌دهد تا در نهایت فرم دلخواه به دست بیاید.

در این روش هر چند برخی نتایج را می‌توان در کوتاه مدت نیز مشاهده کرد ولی ماندگاری آن بین ۹ ماه تا ۲ سال بوده که کیفیت مواد تزریقی نیز در آن موثر است.

بهترین روش برای کوچک کردن بینی گوشتی کدام است؟

با در نظر گفتن شرایط بیمار و اطمینان پیدا کردن از سلامت وی، پزشکان حوزه زیبایی غالبا یکی از شیوه‌هایی را که در موارد فوق به آنها اشاره شد به فرد پیشنهاد می‌دهند.

ممکن است وضعیت بینی گوشتی بیمار و فرم بینی به گونه‌ای باشد که نیازمند جراحی باز و بسته یا استفاده از شیوه تزریق آنزیم و پلاسما جت باشد.

پزشکان برای مشکلات تنفسی و بینی‌های استخوانی از شیوه‌های دیگری استفاده می‌کنند که با روش‌های کوچک کردن بینی گوشتی متفاوت است.

در واقع بزرگی غیر عادی و آویزان بودن یا به اصطلاح افتادگی بینی‌های گوشتی در کنار وجود مشکلاتی از قبیل ساختار ضعیف موجب می‌شود تا از روش‌های جراحی و حتی نیاز به بیهوشی عمومی به منظور فرم دهی یا لیفت مناسب بینی استفاده شود.

به هر ترتیب در هر شرایطی نهایتا این پزشک است که صلاحیت علمی در این زمینه را دارد و تصمیم گیرنده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود