چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم شما می شود؟

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم شما می شود؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

حلقه های سیاه زیر چشم ؛ حلقه های تیره زیر پلک پایین شایع است. دایره‌های تیره زیر چشم‌ها که اغلب با کیسه‌ها همراه است، ممکن است نظرات ناخواسته‌ای را در مورد اینکه چقدر خسته به نظر می‌رسید، به همراه داشته باشد. در واقع، دلایل زیادی برای سیاهی دور چشم وجود دارد. همیشه از کمبود خواب نیست.

اگر چه آنها می توانند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهند، سیاهی دور چشم در موارد زیر شایع تر است:

بزرگسالان مسن تر

افراد دارای استعداد ژنتیکی به این بیماری (هیپرپیگمانتاسیون اطراف چشم منبع مورد اعتماد).افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، که بیشتر در معرض هیپرپیگمانتاسیون اطراف چشم هستند.
خستگی ممکن است شناخته شده ترین علت به نظر برسد، اما در واقع دلایل زیادی برای سیاهی دور چشم وجود دارد. در بیشتر موارد، نیازی به نگرانی نیست و نیازی به مراقبت پزشکی نیست.

فشار زیادی روی افراد وجود دارد که همیشه کامل به نظر برسند. در واقع، داشتن حلقه های سیاه می تواند بخشی طبیعی از انسان بودن باشد.

برای آشنایی بیشتر با سیاهی زیر چشم به ادامه مطلب مراجعه کنید.
چه چیزی باعث سیاهی دور چشم می شود؟دلایل مختلفی برای سیاهی زیر چشم وجود دارد. برخی از علل رایج عبارتند از:

اولین دلیل سیاهی زیر چشم ؛ خستگی

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم شما می شود؟

خواب زیاد، خستگی مفرط، یا فقط بیدار ماندن چند ساعت قبل از خواب معمولی می تواند باعث ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم شود. کمبود خواب می تواند باعث تیرگی و رنگ پریدگی پوست شما شود. بافت های تیره و رگ های خونی زیر پوست شما می توانند شروع به نمایان شدن کنند.

کمبود خواب همچنین ممکن است باعث ایجاد مایع در زیر چشمان شما شود و باعث شود که آنها پف کرده به نظر برسند. حلقه های تیره ای که می بینید ممکن است در واقع سایه هایی باشند که توسط پلک های پف کرده ایجاد می شوند.

سن و سال

پیری طبیعی یکی دیگر از دلایل رایج سیاهی زیر چشم است.با افزایش سن، پوست نازک تر می شود. ممکن است چربی و کلاژن که خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ می کند کاهش یابد. همانطور که این اتفاق می افتد، رگ های خونی تیره زیر پوست شما بیشتر دیده می شود و باعث می شود ناحیه زیر چشم شما تیره شود.

خستگی چشم

خیره شدن به صفحه تلویزیون یا کامپیوتر ممکن است باعث فشار روی چشمان شما شود. این سویه می تواند رگ های خونی اطراف چشم شما را بزرگ کند. در نتیجه، پوست اطراف چشم شما می تواند تیره شود.

آلرژی

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم می تواند محرک سیاهی دور چشم باشد. هنگامی که شما یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین آزاد می کند تا با مهاجم مبارزه کند. این باعث علائم متعددی از جمله خارش، قرمزی و پف چشم می شود. هیستامین ها همچنین باعث می شوند رگ های خونی شما گشاد شده و زیر پوست شما بیشتر نمایان شوند.

آلرژی می تواند میل شما را برای مالش و خارش پوست اطراف چشم افزایش دهد. این اقدامات می تواند علائم شما را بدتر کند و باعث التهاب، تورم و شکستگی عروق خونی شود. این می تواند باعث ایجاد سایه های تیره در زیر چشمان شما شود.

کم آبی بدن

کم آبی یکی از دلایل رایج سیاهی زیر چشم است. هنگامی که بدن شما به خوبی هیدراته نمی شود، پوست زیر چشم شما شروع به کدر شدن می کند و چشمان شما گود رفته به نظر می رسد. این به دلیل نزدیکی چشم ها به استخوان زیرین است.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث شود بدن شما ملانین اضافی تولید کند، رنگدانه ای که به پوست شما رنگ می دهد. آفتاب بیش از حد – به ویژه برای چشمان شما – می تواند باعث تیره شدن رنگدانه در پوست اطراف شود.

ژنتیک

سابقه خانوادگی نیز در ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم شما نقش دارد. این می تواند یک ویژگی ارثی باشد که در اوایل دوران کودکی دیده می شود. با گذشت زمان، حلقه های تیره ممکن است روشن یا تیره تر شوند.تمایل به سایر شرایط پزشکی – مانند بیماری تیروئید – نیز می تواند منجر به سیاهی زیر چشم شود.

کم خونی

کم خونی زمانی است که سطح گلبول های قرمز خون شما کمتر از حد طبیعی باشد. این می تواند این احساس را در شما ایجاد کند:

سرگیجه
ضعیف
سبک مغز
تنگی نفس
خستگی

اگر کم خونی دارید، ممکن است متوجه شوید که پوست شما رنگ پریده تر از حد معمول است و ممکن است زیر چشمانتان حلقه های تیره داشته باشد. با یک پزشک در مورد انجام آزمایش خون برای بررسی سطح آهن خود صحبت کنید. درمان های کم خونی عبارتند از:

تغییرات رژیم غذایی
مکمل های آهن
تزریق آهن، بسته به سطح شما

درمان های خانگی

درمان سیاهی دور چشم به علت اصلی آن بستگی دارد. با این حال، برخی از درمان های خانگی وجود دارد که ممکن است کمک کند.

در اینجا چند روش رایج وجود دارد:

۱. از کمپرس سرد استفاده کنید.

کمپرس سرد ممکن است تورم را کاهش دهد و رگ‌های خونی گشاد شده را کوچک کند تا ظاهر پف و حلقه‌های تیره را کاهش دهد. چند تکه یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و آن را روی چشمان خود بمالید. همچنین می‌توانید یک حوله را با آب سرد مرطوب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست زیر چشم خود قرار دهید تا اثر مشابهی داشته باشد.

بیشتر بخوابید کم کردن خواب ممکن است به کاهش ظاهر سیاهی دور چشم کمک کند. کمبود خواب ممکن است باعث رنگ پریدگی پوست شما شود و سیاهی دور چشم را آشکارتر کند.

سرت را بالا بگیر در حالی که محرومیت از خواب ممکن است در ایجاد کیسه های تیره زیر چشم شما نقش داشته باشد، گاهی اوقات به نحوه خواب شما مربوط می شود. سعی کنید سر خود را با چند بالش بلند کنید. این ممکن است از تجمع مایع در زیر چشم جلوگیری کند که باعث می شود آنها پف کرده و متورم به نظر برسند.

هیدراته بمانید.

تمام تلاش خود را برای نوشیدن آب بیشتر انجام دهید. سایر مایعات نیز می توانند به هیدراته نگه داشتن شما کمک کنند، از جمله شیر، چای و آب میوه. خوردن میوه ها و سبزیجات نیز به میزان کلی مصرف مایعات شما می افزاید.

با چای کیسه ای خیس کنید.

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم شما می شود؟

چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به تحریک گردش خون، کوچک شدن رگ های خونی و کاهش تجمع مایعات زیر پوست شما کمک کند. دو کیسه چای سیاه یا سبز را به مدت ۵ دقیقه در آب داغ خیس کنید، سپس آنها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. هنگامی که آنها سرد شدند، چای کیسه ای را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی چشم های بسته خود قرار دهید، سپس آنها را بردارید و چشمان خود را با آب خنک بشویید.

کرم های دور چشم را امتحان کنید.

کرم های دور چشم زیادی در بازار وجود دارد. آنها ممکن است با آبرسانی و صاف کردن پوست اطراف چشم، ظاهر سیاهی دور چشم را کاهش دهند.
با آرایش پنهان کنید. اگر می خواهید حلقه های تیره را پنهان کنید، کانسیلرها می توانند آنها را بپوشانند تا با رنگ پوست معمولی شما ترکیب شوند. مانند هر درمان موضعی یا آرایشی، احتمال تحریک یا واکنش آلرژیک وجود دارد. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف آن را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.

درمان های پزشکی

برای یک گزینه دائمی تر، برخی از درمان های پزشکی برای کاهش ظاهر حلقه های سیاه در دسترس هستند.
به یاد داشته باشید که سیاهی دور چشم چیزی نیست که باید برطرف شود. ایرادی ندارد که آنها را تنها بگذاریم. برای تغییر دائمی ظاهر خود نباید فشاری را احساس کنید.

برخی از درمان های پزشکی مورد استفاده برای کاهش سیاهی دور چشم عبارتند از:

لایه برداری شیمیایی برای کاهش رنگدانه

جراحی لیزر برای لایه برداری مجدد پوست و افزایش سفت شدن پوست

خالکوبی های پزشکی برای تزریق رنگدانه به نواحی نازک پوست

پرکننده های بافتی برای پنهان کردن رگ های خونی و ملانین که باعث تغییر رنگ پوست زیر چشم شما می شود

حذف چربی برای از بین بردن چربی و پوست اضافی، سطح صاف تر و یکدست تر را نشان می دهد.

ایمپلنت های جراحی از چربی یا محصولات مصنوعی.

کربوکسی تراپی برای افزایش جریان خون در ناحیه زیر چشم.

قبل از تصمیم گیری در مورد هر گونه روش زیبایی، گزینه های خود را با یک پزشک در میان بگذارید. درمان‌های پزشکی تهاجمی می‌توانند گران، دردناک و ممکن است به زمان بهبودی طولانی نیاز داشته باشند.

نتیجه گیری

برای بسیاری از افراد، حلقه های تیره می آیند و می روند. آنها می توانند ژنتیکی، بخشی طبیعی از افزایش سن یا کمبود خواب باشند.
دایره های سیاه معمولاً دلیلی برای هشدار نیستند. اگر شما را آزار می دهد، تعدادی درمان در خانه یا پزشکی وجود دارد.

اگر تغییر رنگ یا تورم بدتر شد، برای ملاقات با پزشک یا متخصص پوست برنامه ریزی کنید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که تشخیص صحیح و درمان مناسب را دریافت می کنید.

سوالات متداول

چگونه از شر سیاهی زیر چشم خلاص شویم؟
برای برخی افراد، خواب بیشتر، هیدراته ماندن و کاهش زمان نمایش صفحه ممکن است مفید باشد. کمپرس سرد یا کرم دور چشم ممکن است کمک کننده باشد. همچنین درمان های پزشکی دائمی تری برای سیاهی زیر چشم شما وجود دارد.

آیا سیاهی زیر چشم دائمی است؟

حلقه های تاریک می توانند بیایند و بروند. مدت زمان ماندگاری آنها به عوامل زیادی بستگی دارد. ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که حلقه های زیر چشم روشن تر یا تیره تر می شوند. برخی از افراد به طور طبیعی به دلیل ژنتیک، حلقه های تیره تری زیر چشم خود دارند.

چه ویتامین هایی برای سیاهی زیر چشم مفید هستند؟

چند مطالعه قدیمی‌تر وجود دارد که نشان می‌دهد ویتامین ETrusted Source، ویتامین CTrusted Source، و ویتامین KTrusted Source در محصولات موضعی ممکن است در کاهش سیاهی زیر چشم نقش داشته باشد. بسیاری از محصولات همچنین حاوی Retinoid Trusted Source ساخته شده از ویتامین A هستند که ممکن است رنگ پوست را تغییر دهد.

سیاهی زیر چشم ممکن است نشانه کم خونی فقر آهن باشد منبع مورد اعتماد. در این موارد، مکمل آهن ممکن است برای عادی سازی سطح خون مفید باشد.

دلایل زیادی برای سیاهی زیر چشم وجود دارد. آنها بسته به عوامل زیادی می توانند بیایند و بروند.برخی از افراد به طور طبیعی زیر چشم خود دایره های تیره تری دارند. برای برخی دیگر، پوست زیر چشم ممکن است به دلیل موارد زیر تیره شود:

کمبود خواب
خستگی چشم
آفتاب زیاد

کارهایی وجود دارد که اگر سیاهی زیر چشم شما را آزار می دهد، می توانید برای کاهش ظاهر آنها انجام دهید. در بیشتر موارد، آنها دلیلی برای هشدار نیستند. اگر نگران هستید، از پزشک در مورد انجام آزمایش خون برای بررسی سطح آهن خود سوال کنید.

سخن آخر

باتوجه به مطالبی که گفته شد ، در کنار همه آنچه باید در مورد نوع پوست خود بدانید و اینکه چه اصول و برنامه هایی برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم درنظر داشته باشید. استفاده از محصولات باکیفیت و استاندارد هم مسلما در روند درمان سیاهی چشم بسیار تاثیرگذار است. از این جهت ما به شما فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی را پیشنهاد میدهیم. شما با مراجعه به سایت کمند بیوتی میتوانید بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را در رابطه با پوست صورت تهیه کنید، از جمله این محصولات ؛ انواع ماسک ورقه ای صورت ، سرم آبرسان صورت ، انواع کرم ها و اسکراپ صورت و …

بدون نظر

ورود