نهال گردو ژنوتیپ رویال گامی جدید در عرصه‌ی باغداری نوین

نهال گردو ژنوتیپ رویال گامی جدید در عرصه‌ی باغداری نوین

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه باغداران زیادی ازمشکلات گردوهای قدیمی خود گله میکنند چرا که گردوهای قدیمی دارای ارتفاع بلند ،پوست چوبی وسخت ،زود گل و دیربازده هستند مهم ترین معایب زودگل بودن اسیب سرمای بهاره به نهال وهمچنین دیربازده بودن ان که باغدار برای برداشت محصول حداقل ۱۰سال بایستی صبر کند ولی شرکت رویال نهال با به کار گیری مهندسان جوان ومجرب گامی بلند در زمینه کشاورزی وباغداری نوین گذاشته چرا که محققان این مجموعه نهالی را تولید واصلاح کردند که تمام معایب گردوهای قدیمی در ان اصلاح شده وتبدیل به مزیت شده است ، نهال تولیدی توسط شرکت رویال نهال ژنوتیپ رویال تیپ ۷ می باشد که هر چه از ویژگی این نهال باز گو کنیم بازم کم است ،چرا که نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ تنها رقم گردویی است که در برابر سرما وگرما مقاوم است وتوانایی پایداری وبازدهی در مناطقی که بیشینه وکمینه دمایی بین ۲۵-و۴۵+درجه است را دارد این رقم دیرگل است ودرمناطقی که سرمای بهاره شکوفه های درختان را تهدید می کند از خطر سرمازدگی در امان است ، ضمن دیرگل بودن زود خزان است وسرمای پاییزه وزمستان نیز توانایی اسیب رساندن به نهال گردو رو ندارد .نهال گردورویال پاکوتاه است که موجب سهولت چیدن محصول وحتی حفظ انرژی نهال برای باردهی بیشترشده و ازهدر رفتن انرژی نهال برای تولید شاخ وبرگ اضافه جلوگیری می نمایید .

از همه مهم تر این نهال مشکل دیربازده بودن گردوهای سابق را ندارد از همان سالهای ابتدایی کاشت شروع به باردهی می نماید . نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ از سال اول کشت باردهی را اغاز می نماید و در طی سال های آتی و وبا افزایش سن نهال هر ساله به باردهی ان افزوده می شود به دلیل پاکوتاه بودن رشد جانبی دارد و تمام شاخه های ان مملو از گردو می شود و این پربار بودن و خوشه ای بودن محصول نه تنها موجب ریز شدن محصول نمی شود بلکه میوه ژنوتیپ ۷ بسیار درشت است و حدود ۱۶ تا ۱۸ گرم وزن می گیرد کیفیت مغز و درصد روغن ان بالاست و مغز بسیار سفیدی دارد .

میوه نهال ژنوتیپ رویال ۷ دارای پوستی کاغذی است که با فشار دست به راحتی می شکند و همچنین درصد چربی بالایی دارد و چون اصالت ایرانی دارد طم ان به ذائقه ایرانی بسیار مورد پسند است به همین دلیل بسیار بازار پسند بوده و قیمت فروش ان فوق العاده بالاست و از این لحاظ احداث باغ گردو ژنوتیپ ۷ بسیار اقتصادی تر از سایر میوه هاست چرا که اکثر میوه ها ضمن ارزان بودن نه تنها سود اقتصادی ندارند بلکه درامد حاصل از فروش ان کفاف هزینه های نگهداری را نمی دهد.

در حالی که گردو ژنوتیپ۷ جز خشکباریست که قیمت ان با قیمت ارز بالا می رود ، محصول آن امسال بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان نیز به فروش رفت توجه داشته باشید گفته ها حاکی از ان است که سود حاصل از پرورش نهال گردو ژنوتیپ ۷ بسیار بیشتر از هزینه های اولیه است و حتی هزینه های اولیه نگهداری این نهال بسیار پایین است، این هزینه ها به این دلیل پایین است که نهال گردو ژنوتیپ ۷ اصلاح شده  طبیعی است و سازگاری بسیار زیادی با اب و هوا ، خاک های مختلف ، پیدا کرده و مراقبت خاصی نیاز ندارد و حتی در برابر افات و بیماری های مختلف ایمن شده لذا به جرات می توان گفت ۰ تا ۱۰۰ کاشت این گردو سود است و هیچ گونه ضرری در کار نیست در واقع شما نهال گردو کاشته و دلار برداشت میکنید . امروزه نهال های اصلاح شده خارجی زیادی هستند که دستکاری شده توسط بشر هستند و محصول انها عامل اکثر بیماری های لاعلاج است . قابل ذکر است نهال گردو ژنوتیپ۷ هیچ گونه دستکاری توسط بشر روی ان انجام نشده ولی کاملا طبیعی اصلاح شده نهال گردو ژنوتیپ ۷ به خیلی از مشکلات باغداران پایان داده به دلیل کیفیت بالای مغز امروزه صادرات این محصول رواج پیدا کرده است که تولید کنندگان و صادر کنندگان ان هر ساله سود هنگفتی از ان بدست می آورند.

نهال گردو ژنوتیپ رویال گامی جدید در عرصه‌ی باغداری نوین:

از سایر ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ۷ می توان به خاصیت آپومکسی ، خود گرده افشان بودن ان اشاره نمود اکثر نهال های گردو برای گرده افشانی نیاز به ارقام گرده افشانی دارند درحالی که نهال گردو ژنوتیپ ۷ مبرا از این امر است و به تنهایی قادر به باور شدن است و از انجا که گرده افشانی اکثریت درختان گردو توسط باد انجام می‌گیرد این مزیت باعث موفقیت گرده افشانی و افزایش محصول می شود چرا که سایر نهال هایی که برای گرده افشانی نیاز به شریک دارند با بارش باران گرده افشانی انها مختل می شود ولی رقم گردو ژنوتیپ۷ تمام گل های خود را تبدیل به میوه می کند بدون هیچ پوکی مغز گردو. خاصیت دیگری که نهال ژنوتیپ ۷ دارد توانایی گلدهی مجدد پس ازسرمازدگی  است اگر به احتمال ۱ درصد به هر دلیلی جوانه های نهال دچار سرما زدگی شوند می تواند مجدد جوانه زده و تمام ویژگی های ذکر شده را داشته باشد .

ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ را به اختصار بیان می کنیم :

عمر مفید و اقتصادی بالا بیشتر از ۱۰۰ سال، باردهی بالا ( بیش از ۱۰ تن در هکتار)، درصد بالای مغز بیش از ۷۵ درصد ، دیرگل بودن ، زود خزان بودن ، زودبازده بودن ، پوست کاغذی و مقاوم به گرما و سرما (۲۰- تا ۴۵+) و سازگاری با شرایط مختلف اب و هوایی و مقاوم به افات و بیماری ها، هزینه پایین نگهداری، خاصیت انبار داری ، قیمت بالای میوه ، درشتی و بازار پسندی محصول، خاصیت دارویی (مبارزه با سرطان)، باردهی جانبی(لترال دهی) ، خاصیت آپومکسی (خود گرده افشان) و مزیت های بی شمار دیگر …

نهال گردو ژنوتیپ۷ را در چه مناطقی می توان کاشت؟

نهال گردو ژنوتیپ۷ را در اکثر مناطق کشور از جمله مناطق نیمه گرمسیر , معتدل ، نیمه سردسیر و بخصوص سردسیر می توان پرورش داد چراکه این نهال چنان سازگاری با شرایط محیطی پیدا می کند که با کمترین مراقبت بیشترین باردهی را خواهد داشت، نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷ از سطح ارتفاع۳۰۰  تا ۳۵۰۰ متر از سطح دریا قابل کشت است که تقریبا ۸۰ درصد مناطق کشورمان در این سطح ارتفاع قرار دارند ، گفته های ما بر اساس سالها تجربیاتمان در عرصه ی تولید و پرورش این نهال است باغداران گرامی می توانید با مراجعه به شرکت رویال نهال و بازدید از خزانه و باغ مادری رویال نهال شاهد صحت گفته های ما باشند.

نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار می گیرد که حتی با هزینه اندک نیز بتوانند اقدام به احداث باغ گردو نمایند و آینده یک نسل خود را تضمین کنند.

نهال گردو ژنوتیپ رویال گامی جدید در عرصه‌ی باغداری نوین:

شرایط مراقبت و نگهداری نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ۷:

نهال گردو ژنوتیپ بسیار مقاوم به انواع تنش های محیطی است ولی در صورت اعمال مراقبت های لازم و تامین بستر مناسب کاشت شاهد باردهی چند برابر ان خواهید بود.

در حالت کلی خاک مناسب برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ۷ لومی شنی بوده و ph مناسب بین ۷ تا ۵/۷ است خاک محل کشت بهتر است از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. ابیاری نهال گردو ژنوتیپ۷بسیار مهم است. آبیاری باید بطور منظم و با توجه به اب و هوای منطقه کشت صورت گیرد. هر ۷ روز یکبار بین ۵۰ تا۷۰ لیتر  در مناطق خشک و نیمه گرمسیری ، هر ۱۰ روز یکبار بین ۷۰ تا ۱۰۰ لیتر در مناطق پر باران و نیمه سردسیری ابیاری شود بهتر است نظم ابیاری رعایت شود و از ایجاد تنش های خشکی در نهال پرهیز شود.

تا جای ممکن استفاده از کود های شیمیایی توصیه نمی شود و استفاده از کودهای آلی کفایت می کند.

سود اقتصادی حاصل از پرورش نهال گردو ژنوتیپ۷:

قیمت اندک هر نهال گردو ژنوتیپ رویال تولید اختصاصی شرکت رویال نهال حدود ۱۳۰ هزار تومان است اگر پرورش این نهال را از یک هکتار شروع کنید با فاصله کاشت ۷*۶ هزینه اولیه خرید نهال گردو حدود ۲۷۰۰۰۰۰۰ تومان می شود . اگر سال پنجم باردهی هر نهال حدود ۳۰ کیلو در نظر بگیریم در هر هکتار حدود ۷ تن باردهی دارد اگر قیمت هر کیلو گردو ژنوتیپ۷  را حدود ۲۰۰ هزار تومان باشد سود حاصل از باردهی در هر هکتار حدود یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان می شود .

که رقم قابل توجهی است حتی با بیشتر شدن سن نهال این باردهی افزایش یافته و در سن بلوغ ان به اوج باردهی  یعنی به ۷۰ کیلو بار خشک با پوست چوبی می رسد.

شرکت رویال نهال تولید نهال گردو را به صورت تخصصی زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی کا رمی کند و دارای مجوز رسمی از این نهاد می باشد. لذا نهال گردوژنوتیپ ۷ شناسنامه دار و اصالت دار را تنها از شرکت رویال نهال آرمین قاسمی به صورت ۱۰۰% تضمینی می توانید تهیه کنید این شرکت ضمن تولید نهال با کیفیت خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان را در خدمت مشتریان گرامی قرا رمی دهد .

برای ثبت سفارش و خرید نهال گردو( حداقل ارسال نهال ۳۰ اصله میباشد) میتوانید از طریق واتساپ، تلگرام، روبیکا و یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشد

۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰

برای ثبت سفارش انلاین می توانید از طریق لینک زیراقدام نمایید.

www.royalnahal.com

دیجیاتو
بدون نظر

ورود