بررسی نتایج نظرسنجی روزیاتو در مورد رتبه تیم ملی فوتبال در مرحله گروهی جام جهانی

بررسی نتایج نظرسنجی روزیاتو در مورد رتبه تیم ملی فوتبال در مرحله گروهی جام جهانی

تیم ملی ایران بعد از کش و قوس ها و جنجال های فراوان و بی سابقه، با باخت یک بر صفر برابر ایالات متحده از دور رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حذف شد. در مدت حضور حدوداً دو هفته ای تیم ملی ایران شاهد اتفاقات و خبرسازی های بسیاری حول تیم بودیم که عمدتاً از شرایط داخلی و اعتراضات ماه های اخیر نشأت می گرفت. رویکرد بازیکنان و کادر تیم ملی فوتبال نسبت به اعتراضات مردمی موضوعی بود که بیش از هر چیز دیگری عملکرد این تیم را تحت تاثیر قرار داده بود. این رویکرد باعث شد که شکافی بی سابقه بین مردم در واکنش به بازی های تیم ملی در جام جهانی شکل گیرد که همه از آن باخبریم.

نتایج نظرسنجی روزیاتو از عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی

اما اگر بخواهیم صرفا در مورد اتفاقات مرتبط با تیم ملی در داخل زمین صحبت کنیم، بعد از باخت سنگین در بازی اول برابر انگلیس بود که بسیاری احساس کردند امیدی به این تیم نیست، امیدی که با برد دراماتیک برابر ولز در دقایق پایانی مسابقه دوم بازگشت و بسیاری را امیدوار کرد که با یک مساوی برابر ایالات متحده، تیم ملی ایران بتواند برای اولین بار به دور دوم رقابت های جام جهانی راه یابد، اتفاقی که البته رخ نداد و ایران با یک گل از آمریکا شکست خورد و با قرار گرفتن در رتبه سوم گروهی، از دور رقابت ها حذف شد.

ما در روزیاتو، هفته گذشته و یک روز پیش از شروع بازی های تیم ملی ایران یک نظرسنجی در سایت قرار دادیم و از مخاطبان روزیاتو پرسیدیم که به نظرتان تیم ملی ایران در گروه خود چندم خواهد شد. با مانیتورینگ و بررسی روزانه این نظرسنجی و نتایج آن به اطلاعات جالبی دست یافتیم. تا پیش از شروع مسابقه با انگلیس، رتبه اول این نظرسنجی در اختیار کاربرانی بود که مدعی بودند ایران در گروه خود دوم خواهد شد و بعد از آن، بیشترین کاربران مدعی شده بودند که ایران چهارم خواهد شد. رتبه های سوم و اول نیز به ترتیب در جایگاه های دیگر این نظرسنجی قرار گرفته بودند.

ظاهراً از همان آغاز کاربران می دانستند که تیم ملی ایران شانسی برابر انگلیس و قرار گرفتن در رتبه اول گروه ندارد و باخت برابر این تیم مسلم است اما دو بازی بعدی می توانند با برد ایران همراه شوند. نکته جالب اینکه کارلوس کیروش، سرمربی تیم ملی، نیز پس از شکست برابر انگلیس به همین موضوع اشاره کرده و مدعی شد که می دانسته مقابل انگلیس شکست خواهد خورد (هر چند نه با این اختلاف) و روی برد در دو بازی دیگر حساب باز کرده است. اتفاقی که در نتایج نظرسنجی روزیاتو پس از بازی با انگلیس افتاد این بود که به تدریج کاربران بیشتری به رتبه چهارم ایران در گروه رأی دادند و ناامیدی بعد از شکست سنگین از انگلیس باعث شد کاربران روزیاتو بیشترین رأی را به چهارم شدن ایران بدهند و رتبه دوم ایران به جایگاه دوم نظرسنجی سقوط کند.

اختلاف بین این دو گزینه تا پیش از پایان بازی برابر ولز همچنان در حال افزایش بود اما بعد از برد برابر ولز بود که مسیر آرای کاربران روزیاتو تغییر کرد به طوری که تا پیش از بازی برابر آمریکا، بار دیگر تعداد آرایی که ایران را در رتبه دوم گروه فرض می کردند با اختلافی بسیار زیاد به صدر نظرسنجی بازگشت. اما رتبه چهارم همچنان در رده دوم بوده و رتبه اول گروه نیز در انتهای نظرسنجی قرار داشت که نشان می داد کاربران نیز امیدی به اول شدن در گروه (که ملزم شکست تیم ملی انگلیس برابر ولز و برد ایران برابر آمریکا بود) نداشتند.

در نهایت، بر اساس نظرسنجی که تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه دیشب و پیش از مسابقه تیم های ملی ایران و ایالات متحده فعال بود، ۶۸,۲۹۷ نفر در نظرسنجی روزیاتو شرکت کردند. از این تعداد، ۳۰,۰۲۶ نفر معادل ۴۴ درصد آرا به دوم شدن ایران در گروه خود رأی داده و ۱۸,۰۷۹ نفر معادل ۲۶ درصد آرا نیز گفته بودند که ایران چهارم خواهد شد. ۱۱,۲۴۷ نفر که معادل ۱۶ درصد آرا بود نیز انتظار داشتند که تیم ملی ایران در جایگاه سوم گروه قرار بگیرد و در نهایت پیش بینی این دسته از کاربران روزیاتو درست از آب درآمد. ۸,۹۴۵ نفر معادل ۱۳ درصد آرا نیز انتظار داشتند که تیم ملی ایران در رتبه اول گروه قرار گیرد که کمترین آرا را به خود اختصاص داده بود.

اگر در مورد نظرسنجی روزیاتو در باب نتایج تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یا دیگر نظرسنجی ها نظری دارید در بخش دیدگاه های این مطلب با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امیر آذر ۹, ۱۴۰۱

    واقعا کار جالبی کردید.
    هم نظرسنجی هم تحلیلش.
    ولی اگه به جای اینکه این رای گیری نظرسنجی همش توی چشم باشه یه مقاله پین شده در صفحه ی اول باشه بهتر نیست؟