تاثیر خرید گواهی SSL در سئو چیست؟

تاثیر خرید گواهی SSL در سئو چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امنیت وب‌سایت‌ها، موضوعی است که امروزه با گسترش تکنولوژی،‌ بسیار حائز اهمیت است. وجود تعداد بالای حملات سایبری به اطلاعات کاربران، آنقدر افزایش داشته است که کاربران به دنبال حفظ امنیت اطلاعات خود هستند. به همین علت، همواره به دنبال وب‌سایت‌هایی هستند که اطلاعات و داده‌های آن‌ها را ایمن نگه دارد.

داشتن گواهی SSL باعث به وجود آمدن این اطمینان از سوی کاربران می‌شود. برخی از وب‌سایت‌ها با کلمه HTTPS شروع می‌شوند که نشان می‌دهد،‌ آن‌ها دارای گواهی SSL هستند. در این مقاله به بررسی گواهینامه SSL و تاثیر خرید گواهی SSL در سئو چیست؟ می‌پردازیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

تاثیر خرید گواهی SSL در سئو چیست؟

گواهی SSL چیست؟

گواهینامه SSL مخفف Secure Sockets Layer، پیوندی رمزگذاری شده بین مرورگر و سرور است. SSL یک فناوری امنیتی است که خصوصی بودن داده‌های ارسال شده، بین مرورگر و وب سرور را تضمین می‌کند.

هنگامی که از وب‌سایتی رمزگذاری شده با SSL بازدید می‌کنید، مرورگر شما با وب سرور ارتباط برقرار می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که کسی به اطلاعات شما، دسترسی ندارد.

شرکت‌هایی که اطلاعات خصوصی را از کاربر درخواست می‌کنند، مانند اطلاعات شخصی یا مالی، لازم است، اقدام به خرید گواهینامه SSL کنند تا اطلاعات و داده‌های مشتریان را در امنیت کامل، محفوظ نگه دارند.

سرویس گواهی SSL اتصالات اینترنتی را ایمن می‌کند و باعث جلوگیری از خواندن یا تغییر اطلاعات منتقل شده بین دو سیستم، توسط هکرها می‌شود. وقتی نماد قفل را در کنار URL در نوار آدرس می‌بینید، به این معنی است که اطلاعات وب‌سایت توسط گواهی SSL، محافظت می‌شود.

TLS چیست؟

TLS مخفف Transport Layer Security، یک پروتکل امنیتی است که برای تسهیل حریم خصوصی و امنیت داده‌ها از طریق اینترنت طراحی شده است. از TLS می‌توانید برای رمزگذاری ارتباطاتی مانند ایمیل، پیام‌رسانی و صدا از طریق IP) VolP) استفاده کنید. TLS نسخه توسعه پیدا کرده SSL است که امروزه استفاده می‌شود.

TLS داده‌ها را در سیستم‌ها، ایمن نمی‌کند؛ تنها از استراق سمع احتمالی و یا تغییر محتوا، جلوگیری می‌کند.

تفاوت HTTP و HTTPS

HTTP مخفف Hypertext Transfer Protocol است که برای انتقال داده‌ها از طریق شبکه، استفاده می‌شود. بیشتر اطلاعاتی که از طریق اینترنت ارسال می شوند، از جمله محتوای وب‌سایت و تماس‌های API از پروتکل HTTP استفاده می‌کنند.

HTTPS مخفف Hypertext Transfer Protocol Secure است که با استفاده از SSL رمزگذاری داده‌ها و اطلاعات را انجام می‌دهد. HTTPS و HTTP مشابه به یکدیگر عمل می‌کنند اما، HTTPS برای محافظت از داده‌ها، هنگام انتقال بین سرورهای وب و مرورگرها استفاده می‌شود. HTTPS داده‌ها را توسط یک پروتکل امنیتی دیجیتال، رمزگذاری می‌کند.

مزایای استفاده از گواهی SSL

خرید گواهی SSL مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

۱.       وب‌سایت امن

در وب‌سایت‌هایی که دارای SSL هستند، داده‌ها و اطلاعات شما محفوظ است و کسی نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. کاربران در صورت مشاهده HTTPS (اتصال امن) به وب‌سایت شما، بیش‌تر اعتماد می‌کنند و امکان مراجعه دوباره آن‌ها وجود دارد.

HTTPS نشان می‌دهد که وب‌سایت شما گواهی SSL را نصب کرده است و از داده‌های کاربران محافظت می‌شود.

گواهینامه‌های SSL دارای اطلاعاتی مانند اطلاعات دارنده گواهینامه، شماره سریال، تاریخ انقضا، امضای مرجع است.

تاثیر خرید گواهی SSL در سئو چیست؟

۲.       رمزگذاری

با SSL می‌توانید، امنیت وب‌سایت خود را بهبود ببخشید و اطلاعات حساسی را که بین یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می‌شود را رمزگذاری کنید. این اطلاعات، شامل اطلاعات کارت اعتباری، رمز عبور و اطلاعات شخصی است.

۳.      برندسازی 

حتی اگر فروشگاه تجارت الکترونیکی ندارید، لازم است گواهی SSL داشته باشید. داشتن این گواهی، باعث اعتماد کاربران وب‌سایت به شما می‌شود. اگر کاربران به وب‌سایت شما اعتماد نداشته باشند، از سایت بازدید نمی‌کنند. SSL یکی از عواملی است که میزان اهمیت شما به اطلاعات و داده‌های کاربران را نشان می‌دهد. هنگامی که گواهی را برای وب‌سایت نصب می‌کنید، برند خود را به عنوان یک برند حرفه‌ای و معتبر نشان می‌دهید که حفاظت از داده‌های مشتریان برای آن، مهم است.

۴.       سئو

گوگل در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده است که داشتن گواهینامه SSL یکی از عوامل افزایش رتبه موتورهای جستجو است. این الگوریتم به گونه‌ای ساخته شده است که سایت‌های دارای گواهینامه SSL در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشند. به صورت تقریبی، بیش‌تر وب‌سایت‌هایی که در گوگل رتبه بالایی دارند، دارای گواهی SSL هستند.

۵.       سرعت وب‌سایت

گواهینامه SSL باعث بهبود سرعت وب‌سایت و بارگذاری صفحات می‌شود و به عملکرد، بهینه‌سازی و بازاریابی وب‌سایت شما کمک می‌کند.

۶.      نصب آسان

برای نصب SSL لازم نیست، یک استاد فنی باشید. برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده هاستینگ، پس از خرید گواهینامه SSL نصب آن را برای شما انجام می‌دهند.

تاثیر خرید گواهی SSL در سئو چیست؟

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، کاربران نگران امنیت اطلاعات خود هستند. SSL باعث جلوگیری از نفوذ حملات و دسترسی هکران به اطلاعات کاربران می‌شود. به همین دلیل، افراد دنبال وب‌سایت‌هایی هستند که از گواهینامه SSL استفاده کنند و داده‌ها و اطلاعات آن‌ها را محفوظ نگه دارد.

عوامل مخرب در تلاش برای دسترسی و نفوذ به اطلاعات کاربران هستند؛ به همین دلیل، امنیت امروزه مهم‌ترین فاکتور برای استفاده کاربران از وب‌سایت‌ها است.

گوگل، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین موتورهای جستجو است که به صاحبان وب‌سایت‌ها توصیه می‌کند، وب‌سایت‌های HTTP خود را به HTTPS تغییر دهند. گوگل با هدف ایجاد یک محیط وب امن برای کاربران خود، نتایج جستجو را براساس صحت و تایید وب‌سایت‌های مرتبط، فیلتر می‌کند و در عین حال مقررات سخت‌گیرانه‌تری را در مورد امنیت عمومی شبکه جهانی وب اعمال می‌کند. به همین دلیل است که اولویت با وب‌سایت‌های دارای گواهینامه SSL و قابل اعتماد است و در نتیجه به بهبود رتبه‌بندی SEO آن‌ها کمک می‌کند.

تاثیر خرید گواهی SSL در سئو چیست؟

شاید SEO و SSL در ظاهر به یکدیگر مربوط نباشند اما در واقعیت گواهی SSL روی سئو تاثیرگذار است. رایج‌ترین راه برای افزایش عملکرد یک وب‌سایت با کمک سئو، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط است.

گوگل کروم که یکی از پرکاربردترین مرورگرهای وب است، هنگامی که کاربر کروم از یک وب‌سایت HTTP بازدید می‌کند، با کمک نماد Not Secure در گوشه سمت چپ URL به او هشدار می‌دهد.

این پیام کمک می‌کند تا کاربران از وارد کردن اطلاعات مهم و شخصی خودداری کنند. به همین علت،‌ کاربران به دنبال وب‌سایت‌هایی که گواهی SSL دارند، هستند. داشتن گواهینامه‌های SSL به بهبود ترافیک وب‌سایت و رتبه‌بندی سئو شما بسیار کمک می‌کند.

برای کمک به بهبود رتبه سئو، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد اما، گواهی SSL یکی از این فاکتورها است که باعث امنیت داده‌ها و اطلاعات وب‌سایت می‌شود.

جمع‌بندی

کاربران همواره به دنبال وب‌سایت‌هایی هستند که اطلاعات آن‌ها را ایمن نگه دارد. اگر وب‌سایت شما گواهی SSL نداشته باشد، کاربران دوباره به آن مراجعه نمی‌کنند و در نتیجه حجم ترافیک وب‌سایت، کاهش پیدا می‌کند.

شما می‌توانید برای خرید گواهی SSL به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان حرفه‌ای و با سابقه این مجموعه، بهترین سرویس گواهینامه SSL را خریداری نمایید. همچنین، شما می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

بدون نظر

ورود