لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ معمولی؟ ۵ تفاوت مهم از نظر آی تی هوم

لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ معمولی؟ ۵ تفاوت مهم از نظر آی تی هوم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لپ تاپ گیمینگ تنها برای بازی ساخته نشده و هر کاری را می‌تواند به خوبی انجام دهد. یک لپ تاپ معمولی هم می‌تواند برخی از بازی‌های روز دنیا را اجرا کند؛ پس تفاوت‌ لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی چیست؟ تا انتهای این مقاله با بهترین گزینه برای خود آشنا می‌شوید.

نگاهی کوتاه به لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی

لپ تاپ گیمینگ یک لپ تاپ قدرتمند است که با خرید یکی از آن‌ها می‌توانید بازی‌های روز دنیا را اجرا کرده و از آن‌ لذت ببرید. اما کارایی این لپ تاپ‌های قدرتمند به بازی خلاصه نمی‌شود، افرادی که با نرم‌افزارهای سنگین ویرایش و تولید محتوا سروکار دارند نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. نرم افزارهایی مانند ادوبی فتوشاپ، پریمیر، ۳D Max و دیگر نرم افزارهای تخصصی که برای انجام کار خود به آن نیاز دارند.

لپ تاپ گیمینگ به چند سری خلاصه می‌شود اما دیگر لپ تاپ‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. لپ تاپ‌های معمولی شاید پردازنده قدرتمند اینتل را به همراه داشته باشند اما این گروه از محصولات برای کارهای سنگین ساخته نشده‌اند. شاید به کمک یکی از لپ تاپ‌های نازک و زیبای ذن‌بوک بتوانید یک بازی سنگین را اجرا کنید اما این کار در ساعت‌های طولانی به دستگاه آسیب می‌رساند.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی در ظاهر، وزن و رنگ

لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ معمولی؟ 5 تفاوت مهم از نظر آی تی هوم

لپ تاپ‌ گیمینگ باید حس و حال دنیای بازی‌ها را به همراه داشته باشد؛ رنگ‌های قرمز و مشکی در کنار زاویه‌های تند که خشونت بازی‌ها را به نمایش بکشد. اما تفاوت‌ها به رنگ و طراحی خلاصه نمی‌شود. لپ تاپ گیمینگ سخت افزار قدرتمندی دارد که فضای زیادی را اشغال کرده، وزن بیش‌تری داشته و گرمای زیادی تولید می‌کند.

گرمای زیاد به خنک کننده قدرتمند نیاز دارد، فناوری دست به کار شد و معجزه کرد؛ قدرتمندترین سیستم خنک کننده دنیا را در قلب لپ تاپ دوست داشتنی شما قرار داد. حالا کسانی که به بازی کردن با لپ تاپ فکر می‌کنند، می‌توانند این کار را برای ساعت‌های طولانی ادامه دهند. اما لپ تاپ معمولی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

لپ تاپ معمولی برای اجرای بازی‌ها و دیگر نرم افزارهای سنگین ساخته نشده است. این سری از انواع لپ تاپ ایسوس، لنوو یا دیگر برندها از یک فن ساده و ساکت استفاده می‌کنند، یک فن ساده قدرت کافی برای خارج کردن گرمای زیاد را ندارد. به همین دلیل خروجی هوای عظیم لپ تاپ‌های گیمینگ در لپ تاپ‌های معمولی وجود ندارد.

انواع لپ تاپ معمولی را می‌توانید با بدنه فلزی و پلاستیکی از آی تی هوم خریداری کنید؛ لپ تاپ‌های اقتصادی معمولا با بدنه پلاستیکی ساخته شده و لپ تاپ‌های رده بالا مثل سری ذن‌بوک ایسوس از فلز ساخته شده‌اند. لپ تاپ‌های معمولی را برای دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان و مدیران پیشنهاد می‌کنیم.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی در سخت افزار، اینتل و انویدیا

لپ تاپ‌های معمولی، معمولا با کارت گرافیک یکپارچه عرضه می‌شوند؛ کارت گرافیک یکپارچه با پردازنده برای تماشای فیلم، وب گردی و کارهای روزمره مناسب است. با پرداخت هزینه بیش‌تر می‌توانید یک لپ تاپ معمولی با کارت گرافیک مجزا انویدیا MX خریداری کنید.

کارت گرافیک انویدیا MX گزینه خوبی برای اجرای بازی‌ها یا نرم افزارهای سنگین ویرایش و تولید محتوا نیست. این سری از کارت گرافیک‌های انویدیا می‌توانند بسیاری از بازی‌ها را با تنظیمات و کیفیت کم اجرا کنند اما برای این کار ساخته نشده‌اند. از طرفی دیگر باید به مدل پردازنده توجه کنیم.

پردازنده لپ تاپ‌های معمولی از سری U اینتل است؛ پردانزده‌های سری U اینتل انرژی کمی مصرف می‌کنند و هدف آن‌ها تولید گرمای کم و مصرف انرژی کم‌تر است. به همین دلیل آن‌ها گزینه خوبی برای کارهای سخت و سنگین نیستند، در آن سوی رقابت لپ تاپ‌های گیمینگ از پردازنده‌های سری H استفاده می‌کنند، سری پردازنده‌های قدرتمند که محدودیتی برای مصرف انرژی ندارند، به قدرس گرما تولید می‌کنند تا دستورات شما سریع‌تر از همیشه اجرا شود.

کارت گرافیک لپ تاپ‌های گیمینگ از سری GTX یا RTX است؛ همان تراشه‌ای که در رایانه‌های رومیزی قرار می‌گیرد. البته که شرکت‌های سازنده لپ تاپ برای استفاده از آن تراشه در لپ تاپ کمی قدرت آن را کم کرده‌اند اما شیر، هم‌چنان شیر است. توان پردازش گرافیکی یک لپ تاپ گیمینگ بسیار بیش‌تر از رقبای معمولی خود بوده و تمام لپ تاپ‌های معمولی را به جنگ دعوت می‌کند.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی، هیولای پر مصرف با عمر کم

لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ معمولی؟ 5 تفاوت مهم از نظر آی تی هوم

لپ تاپ‌های گیمینگ با یک باتری غول پیکر همراه می‌شوند اما به همان اندازه نیز مصرف بالایی دارند. برای بازی کردن با یک لپ تاپ باید به پریز برق نزدیک باشید، هیولای کوچک شما باید به برق متصل باشد. اگر بخواهید از باتری لپ تاپ برای بازی استفاده کنید در بهترین حالت تا دو ساعت شما را همراهی می‌کند.

البته که اگر از لپ تاپ‌های گیمینگ برای کارهای روزمره استفاده کنید تا ساعات بیش‌تری شما را همراهی می‌کنند. اما یک لپ تاپ معمولی عمر باتری مناسبی دارد، آن‌ها برای همراهی شما در یک روز کاری ساخته شده‌اند. اگر یکی از لپ تاپ‌های رده بالا مانند الیت بوک HP یا ذن‌بوک ایسوس را تهیه کنید به راحتی تا یک یا دو روز کاری شما را همراهی می‌کنند.  برنده این بخش از مقایسه لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی، لپ تاپ‌های معمولی به حساب می‌آیند.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی، سیستم خنک کننده

لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ معمولی؟ 5 تفاوت مهم از نظر آی تی هوم

لپ تاپ‌های معمولی ساخته شده‌اند تا ساکت و آرام به کار خود ادامه دهند، سخت افزار آن‌ها گرمای کمی تولید می‌کند تا فن دستگاه با شدت کم‌تری کار کند. شرکت‌های سازنده لپ تاپ گیمینگ نیز تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا لپ تاپ‌های قدرتمند نیز صدای کم‌تری تولید کند اما اژدها در هر حال سروصدا می‌کند.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم در لپ تاپ‌های گیمینگ وجود دو فن و سیستم خنک کننده پیشرفته است. در لپ تاپ‌های گیمینگ یک فن مخصوص به پردازنده و فن دیگر مخصوص به کارت گرافیک وجود دارد. ترکیب این دو فن باعث می‌شود تا به کمک یکی از این لپ تاپ‌ها بتوانید برای ساعات طولانی بازی کرده یا دیگر کارهای سنگین خود را انجام دهید.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی، قیمت

یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب و خرید لپ تاپ، قیمت آن به حساب می‌آید. ارزان‌ترین لپ تاپ گیمینگ، آذر ماه ۱۴۰۱ در حدود ۳۰ میلیون تومان است اما شما می‌توانید با پرداخت کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان یک لپ تاپ معمولی خریداری کنید. از طرفی بازی در زمین پرچمداران کمی تفاوت دارد. لپ تاپ‌های ذن‌بوک برای بازی ساخته نشده‌اند اما برچسب قیمت آن‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

شما می‌توانید تمامی لپ تاپ‌های بازار ایران را در فروشگاه آی تی هوم بررسی کرده و خریداری کنید. آی تی هوم محصولات گسترده‌ای را در دسته بندی لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر و HP به فروش می‌رساند. تمامی محصولات این فروشگاه با گارانتی معتبر عرضه شده و با خدمات پس از فروش مانند نصب رایگان ویندوز همراه است.

حکم آخر مقایسه، کدام لپ تاپ را از آی تی هوم خریداری کنیم؟

هر کدام از لپ تاپ‌های دنیا برای گروهی از کاربران ساخته شده است، شما باید نیازهای خود را به خوبی درک کرده و با توجه به آن خرید خود را انجام دهید. لپ تاپ‌های گیمینگ برای گیمیرها و افرادی که با نرم افزارهای سنگین سروکار دارند مناسب است. باید بدانید که این گروه از لپ تاپ‌‌ها وزن زیادی داشته و برای حمل و نقل گزینه خوبی نیستند.

لپ تاپ‌های معمولی را می‌توانید در وزن و ابعاد متفاوت خریداری کنید. برخی از لپ تاپ‌های معمولی وزن بسیار کمی داشته و یک گزینه عالی برای حمل و نقل به حساب می‌آیند. لپ تاپ‌های معمولی را می‌توانیم با قیمت‌های متفاوت خریداری کنیم، از ارزان‌ترین تا گران‌ترین لپ تاپ ۹۰ میلیون تومان فاصله است. برای مشاوره هرچه بهتر در خرید لپ تاپ می‌توانید با آی تی هوم تماس بگیرید.

بدون نظر

ورود