چگونه به درستی بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات را انتخاب کنیم؟

چگونه به درستی بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات را انتخاب کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر از سایت ملکیتا استفاده کنید خرید و فروش املاک و مستغلات، برایتان کار چندان سختی نخواهد بود. این سایت، می‌تواند در یافتن املاک و مستغلات مناسب و مشاوران املاک برتر به شما کمک کند. در این نوشته، توصیه هایی برای شما خواهیم داشت تا بدانید که چگونه بنگاه های املاک و مستغلات مناسب را پیدا کنید. چه خریدار باشید و چه فروشنده به یک مشاور املاک مناسب نیاز دارید. یک مشاور املاک خوب، می‌تواند کفه ترازوی معامله را به نفع شما سنگین کند و به شما کمک کند معاملات سودآوری داشته باشید. در این نوشته چند دستورالعمل کلی برای انتخاب مشاور املاکِ مناسب و موفقیت در معاملات املاک بیان شده اند که مطمئنا برای شما نیز مفید خواهند بود. بنابراین توصیه می شود با این متن همراه بمانید.

چگونه به درستی بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات را انتخاب کنیم؟

در معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات، با آمادگی کافی شروع کنید

راه های زیادی وجود دارند که می توانید برای خرید و فروش املاک و مستغلات آماده شوید. آماده بودن در این زمینه تا حد زیادی مترادفِ داشتنِ اطلاعات لازم است. باید بدانید واقعا چه می‌خواهید، چقدر پول دارید و چه محله هایی از شهر را ترجیح می دهید. اگر این موارد را ندانید مشاور املاک باید وقت بیشتری را صرف توجیه و تفهیم شما کند. این موضوع سبب می شود که بسیاری از مشاوران املاک، مشتریان آگاه تر و آماده تر را ترجیح دهند. نکته دیگر این است که اگر مشتری، دانش اولیه کافی داشته باشد کمتر در انتخاب مشاور املاک، سردرگم شده و استرس خواهد داشت.

جنبه دیگری از آمادگی در خرید و فروش املاک و مستغلات به داشتن مدارک کافی باز می‌گردد. مثلا برخی از املاک مسکونی یا تجاری با هدف دریافت وام، مورد تقاضای مشتریان هستند. بنابراین مشتریان باید مطمئن شوند که با سهولت کافی به ملک مورد نظر وام تعلق خواهد گرفت. در برخی از موارد، فروشنده باید از قبل کارهای تاییدیه وام را انجام داده باشد. اگر ملک مورد فروش، هنوز برای دریافت وام آماده نباشد، شاید مشاوران املاک و مشتریان، علاقه ای به معامله با فرد فروشنده نداشته باشند. به هر حال اگر در پی یافتن ملکی با شرایط ویژه هستید شاید مشاوران املاک محلی نتوانند به شما کمک کنند. بنابراین بهتر است از سایت ملکیتا کمک بگیرید.

معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات را به خوبی درک کنید

بسته به نوع ملک، معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات می‌توانند بسیار پیچیده باشند. گزینه هایی که در اختیار دارید تا حد زیادی به بازار املاک و مستغلات محلی و میزان فعالیت آژانس های املاک منطقه شما بستگی دارند. درک فرآیند خرید و فروش املاک و مستغلات به شما بینش بیشتری از مزایا و معایب نمایندگان و آژانس هایی املاک می دهد. هنگام مصاحبه با مشاوران املاک بالقوه از پرسیدن سوالات در مورد بازار محلی نترسید. شما باید مطمئن باشید که آنها دقیقا می دانند چه کاری انجام دهند و باید آماده باشند تا به شما ثابت کنند که اهل عمل هستند. اگر از مشاوران املاک فعال در سایت ملکیتا کمک بگیرید به بینش جامع تری از معاملات املاک می رسید و همه چیز به سرعت برایتان روشن خواهد شد. زیرا مشاوران املاک ملکیتا پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند و اطلاعات لازم را به شما ارائه خواهند داد.

چگونه به درستی بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات را انتخاب کنیم؟

با چند مشاور املاک مختلف مصاحبه کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید وارد کدام معاملۀ خرید و فروش املاک و مستغلات شوید همیشه باید با چند مشاور املاک مختلف صحبت کنید. در حالت ایده‌آل، باید سعی کنید تا جایی که ممکن است با نمایندگان بیشتری مصاحبه کنید. با این حال، به دلیل محدودیت های زمانی و مالی، این کار همیشه واقع بینانه نیست. به همین دلیل بسیاری از مشتریان به جای پرسه زدن در بنگاه های سطح شهر به سایت های جامع مشاور املاک سر می زنند. مثلا در سایت ملکیتا ده ها مشاور املاک از شهرهای مختلف آگهی داده اند که می‌توانید با یک تماس با آنها، اطلاعات لازم را بدست بیاورید. درنتیجه لازم نیست در ابتدا به شکل حضوری به بنگاه ها سر بزنید.

نکته مهم دیگر این است که باید مشاوران املاک را وادار کنید در مورد خودشان صحبت کنند. یک مشاور املاک مناسب باید بتواند به خوبی خود را به شما معرفی کند. به طور خاص، مهم است که از مشاور املاک خود بپرسید که چه وجه تمایزی نسبت به سایر نمایندگان دارد. یک مشاور املاک بسیار ماهر و موفق از پاسخگویی به این سوال خوشحال خواهد شد.

در انتخاب درست بنگاه های املاک به سوابق و تجربیات دیگر مشتریان توجه کنید

هر روشی که بتواند به شما اطلاعاتی در مورد معاملات سابق بنگاه های املاک بدهد می‌تواند در انتخاب بنگاه مناسب به شما کمک کند. اگر بتوانید مراجعات مشتریان قبلی یک بنگاه املاک را بررسی کنید به یک ایده کلی در مورد آن بنگاه املاک خواهید رسید. یعنی می‌توانید بفهمید که آن بنگاه تا چه حد به نفع مشتریان خود عمل می کند؟ چند درصدِ مشتریان از املاکی که در آنجا خریده یا فروخته اند رضایت داشته اند؟ و … اگر اغلب مشتریان سابق از یک بنگاه املاک راضی باشند به احتمال زیاد شما نیز راضی خواهید بود. زیرا بنگاهی قابل اعتماد و مشتری مدار یافته اید که می‌توانید با خاطر آسوده معاملات املاک خود را در آن انجام دهید. اغلب بنگاه های املاکِ آگهی دهنده در سایت ملکیتا به این شکل، مشتری مدار و متعهد هستند.

چگونه به درستی بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات را انتخاب کنیم؟

در بسیاری از کشورها مشتریان خرید و فروش املاک و مستغلات از هر بنگاه املاک، سابقه معاملات گذشته را طلب می کنند. آنها عقیده دارند که باید بتوان به سوابق معاملات گذشته بنگاه ها دسترسی داشت تا از میزان مهارت آنها مطلع شد. این یک خواسته معمول از جانب مشتریان املاک در بسیاری از کشورهاست. منتها متاسفانه شاید در ایران، چنین درخواستی غیرمعمول به نظر برسد و بنگاه ها چنین اطلاعاتی را به مشتریان ندهند. به همین دلیل، بهتر است از بنگاه های املاک سایت ملکیتا استفاده کنید. زیرا در چنین سایت هایی اغلب امکان دسترسی به نظرات دیگر مشتریان نیز وجود دارد.

در خرید و فروش املاک و مستغلات؛ بیشتر از سایرین مراقب بنگاه های دوست و آشنا باشید

در خرید و فروش املاک و مستغلات، ملاک اعتماد شما به یک بنگاه املاک باید تخصص و تعهد بنگاه دار باشد نه فامیل یا آشنا بودن وی. البته، دلیلی وجود ندارد که اعضای خانواده و دوستان نیز نتوانند کار مشاور املاک را به خوبی انجام دهند. منتها نباید به صورت کاملا چشم بسته به بنگاه داران آشنا و فامیل، اعتماد کنید. این اعتمادِ بیش از حد در بسیاری از موارد، ممکن است شما را در موقعیتی آسیب پذیر قرار دهد. حجم بالای معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات، می‌تواند حتی افرادی را که فامیل یا دوست هستند برای اهداف طمع کارانه وسوسه کند. بنابراین باید در معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات در بنگاه های دوست و آشنا نیز دقت کافی داشته باشید تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرید. بسیاری از افراد، بنگاه های قابل اعتمادِ سایت ملکیتا را به بنگاه های دوستان و آشنایان خود ترجیح می دهند.

در خرید و فروش املاک و مستغلات به جای معاوضه ها روی معاملات نقد تمرکز کنید

بسیاری از بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات، مشتریان را به سمت معاوضه دارایی ها سوق می‌دهند. مثلا شما خواهان فروش آپارتمان خود هستید ولی اغلب مشتریانی که یک بنگاه املاک محلی برای شما می‌آورد پول نقد ندارند. مشتریان، ممکن است بخواهند به جای پول نقد به شما زمین، باغ یا دیگر دارایی های خود را بدهند. این رویه ای معمول در بسیاری از بنگاه های املاک است.

برخی از بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات به سبب عدم موفقیت در یافتن مشتریان نقد به معاوضه املاک گرایش پیدا می‌کنند. معاوضه، کار را برای شما پیچیده تر می کند و ممکن است با زیان مواجه شوید. زیرا دو بار باید به ارزیابی قیمت بنگاه دار اعتماد کنید. یکبار در مورد املاک خود و یک بار هم در مورد املاکی که به جای پول دریافت می کنید. حال برای نقد کردن دارایی های جدید نیز باید همچنان به بنگاه مورد نظر، وابسته بمانید. به همین دلیل، توصیه می شود بیشتر به معاملات نقدِ خرید و فروش املاک و مستغلات وارد شوید. سایت ملکیتا محل مناسبی برای یافتن اینگونه معاملاتِ بی درد سر است.

خصوصیات مشاوران املاک مناسب را بشناسید

تعداد مشاوران املاک و بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات در اغلب شهرها بسیار زیاد است. در شهر های بزرگ احتمالاً ده ها یا صدها نماینده فروش املاک در دسترس شما هستند. بنابراین به عنوان یک مشتریِ خرید و فروش املاک و مستغلات باید خصوصیات مطلوب افراد فعال در این عرصه را بدانید. یک مشاور املاک خوب باید مهارت های لازم برای مذاکره در مورد همه عوامل مختلف خرید ملک را داشته باشد. به طور کلی، ویژگی هایی مانند صداقت، صمیمیت، صراحت و تفکر خلاق، جزو صفات مطلوب برای یک مشاور املاک هستند. برعکس، ناهنجاری، نادانی و بی اطلاعی، تفکر متعصبانه و بی صداقتی، همگی جزو صفاتی هستند که سبب بی اعتمادی به مشاوران املاک می شوند.

کلام آخر

در این نوشته سعی شد در مورد شیوه انتخاب درست بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات اطلاعات مفیدی به شما ارائه شود. مطمئنا در این شغل نیز مانند دیگر مشاغلِ جامعه، هم افراد متخصص وجود دارند هم افراد سودجو و بی تعهد. به علاوه تعداد بالای بنگاه های املاک نیز سبب پیچیده تر شدن شرایط می شود و انتخاب را برای مشتریان، دشوارتر می‌کند. منتها سایت ملکیتا، بخش بزرگی از این پیچیدگی ها را برای شما رفع کرده است. سیاست نظارتی این سایت سبب گلچین شدن مشاغل فعال در آن می‌شود. به این معنی که بنگاه های املاکِ فعال در سایت ملکیتا با توجه به بررسی های به عمل آمده، جزو قابل اعتمادترین و حرفه‌ای ترین ها هستند. شما می‌توانید با خیال راحت، معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات را در این بنگاه ها انجام دهید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مفقود الاثر فانی آذر ۲۴, ۱۴۰۱

    اینقدر بنگاهی ریخته. اکثرشونم نهایتا ماهی یدونه معامله کنن و دو سه تا قرارداد اجاره بنویسن. تو کل دنیا وقتی رکود میاد ، اول از همه شغلهایی مثل بنگاهی بسته میشن. اینجا اما به لطف قوانین و دولت و کلا این سیستم اشتباه اقتصادی، بنگاهی ها دقیقا خون ادمو میخورن. تو این اوضاع بد اقتصادی، نه تنها تعداد بنگاهی ها کم نشده بلکه هی بیشتر میشه. نتیجش این میشه که سودشون رو از یک معامله در ماه در بیارن. طرف تو کاناداس کارش ریل ایستت هست. ماهی ۱۰ تا معامله میکنه. ماهی ۲۰ تا وکالت تنظیم میکنه برا لیز یا اجاره خونه. میگه هیچوقت درامدش مثل ایران نبوده. نسبت به درامد کل منظورمه. میگه تو کانادا اصلا نمیصرفه پادو و شاگرد بگیری ولی تو تهران خودت زیر کولر تو بنگاهی نشستی به شاگردت میگی بره خونه رو نشون بده. تازه تو کانادا باید مشتری مدار باشی با ادب حرف بزنی. تو تهران یه تلفن به زور جواب میدن.
    خودم اجاره نشینم. یه قول نامه ساده دو میلوین تومنه. ۹ ماه قبل اجاره کردیم ۲ میلیون من دادم. دو میلیون صاحابخونه. که اونم نصفشو گردن نگرفت. یه سر به بنگاهی ها بزنین. یه اپارتمان اطراف یه منطقه متوسط مثل یوسف اباد بخری باید ۱۰ میلیون هر دو طرف بده.

    معمولا صاحاب خونه ها سهم بنگاه رو گردن نمیگیرن. مستاجر مجبوره بده.
    یعنی تنها کشوری هستیم تو بحران و رکود اقتصادی اینطوری هستیم. میوفتیم جون هم.
    ۲۰۰ هزار خونه خالی وجود داره که همش با پول نفت و یارانه روی مصالح و سیمان یعنی پول مردم ساخته شده. ولی باز میخوان ۵۰۰ هزار خونه دیگه با پول نفت بسازن تو تهران.
    به جا اینکه بیان سیستمو اصلاح کنن، میان همونو ادامه میدن.
    مثلا همین ارز دادن برا رفتن به سفر. چرا اصلا باید به یکی ارز داد بره عراق زیارت یا ترکیه لخت بشه افتاب بگیره؟
    کدوم کشوری اخه این کارا رو کرده؟
    دوستم کاناداس به دوستای خارجیش تعریف کرده همشون تعجب کردن.