معرفی بهترین آموزشگاه آشپزی ایران در سال ۱۴۰۱ توسط وزارت گردشگری

معرفی بهترین آموزشگاه آشپزی ایران در سال ۱۴۰۱ توسط وزارت گردشگری

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بهترین آموزشگاه آشپزی در ایران سالانه توسط دو سازمانوزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری” و “سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای” معرفی می‌شود. در مهر ماه سال ۱۴۰۱، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آموزشگاه آشپزی آرسِس شف را بهترین آموزشگاه آشپزی ایران معرفی کرد.

آرسس شف به عنوان پیشتاز صنعت آشپزی در کشور ماموریت خود را این‌گونه بیان می‌کند:

“به آرسس شف خوش آمدید، ما با آموزش آشپزی حرفه‌ای به عاشقان آشپزی کمک می‌کنیم دانش و مهارت لازم را برای اشتغال در بهترین سطح آشپزی ایران و جهان بدست بیاورند.”

بهترین آموزشگاه آشپزی ایران در سال 1401

اهمیت آشپزی در زندگی

از روزهای اول حضور انسان روی کره زمین برای زندگی و رشد خودش محتاج غذا بوده است و در عصرهای گوناگون به شکل‌های مختلفی این نیاز را برطرف کرده است. نیاز به آشپزی کردن یکی از مهم‌ترین جرقه‌های پیدایش تکنولوژی بود. آرام‌آرام و با به‌وجودآمدن تمدن‌ها‌، تأمین غذا به بخشی از فرایند زندگی اجتماعی تبدیل شد و هنری به نام آشپزی متولد شد.

غذای ایرانی و گردشگری

ایران کشوری است که هر غذای آن بخشی از تاریخ را روایت می‌کند. ایرانیان غذاهایی با خلاقیت بسیار بالا حتی باتوجه‌به مواد غذایی کمی که در زمان‌های جنگ یا قحطی وجود داشته را به وجود آورده‌اند. وقتی به غذای کشورهای مختلف نگاه می‌کنید، رده‌پایی از اتفاقات تاریخ و تاثیرات جغرافیا را در آن پیدا می‌کنید. ایران هم از نظر تاریخی و هم در زمینه جغرافیا کشوری منحصر به‌فرد و غنی است؛ کشوری با چهار فصل هم‌زمان و تمدنی با بیش از ۵۰۰۰سال قدمت و اتفاق. تعجبی نیست که غذاهای این کشور هم منحصر به‌فرد باشد.

غذا و نقش آن در سفر

سفر می‌تواند یکی از جذاب‌ترین خاطرات زندگی همه ما باشد. اکثر ما هنگام سفر دوست داریم بهترین غذاها را میل کنیم. غذاهای ساده و درعین‌حال خوشمزه می‌تواند کام ما را برای ادامه سفر بسیار دلنشین‌ و دلچسب‌ کند. معمولا وقتی برای استراحت کردن یا تفریح به سفر می‌رویم، مثلا تصور کنید هنگامی که به مقصد رسیده‌ایم یکی از اولین کارهایی که می‌کنیم این است که به دنبال غذا برای یک وعده غذایی می‌گردیم.

غذا یکی از مهم‌ترین نقاط تماس ما با کشور یا شهر مقصد و بخش زیادی از خاطرات، تجربه و حتی تصاویر ما را شامل می‌شود. تصور کنید ایران با این تنوع غذایی چه ظرفیت‌هایی برای لذت بردن گردشگران دارد؟

بهترین آموزشگاه آشپزی ایران در سال 1401

پیشینه و تنوع غذایی ایران در هیچ‌کجای جهان پیدا نمی‌شود؛ اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا جایگاه آشپزی ایرانی امروز هم همین‌طور است؟ مردم جهان غذاهای ایتالیایی، آمریکایی، فرانسوی، چینی، ترکیه‌ای، عربی و کره‌ای را بیشتر می‌شناسند یا غذاهای ایرانی را؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال به بررسی رازهای موفقیت آموزشگاه آشپزی آرسس‌شف می‌پردازیم.  این آموزشگاه به برگزرای دوره شف شو معروف است، ابتدا باید کمی درباره تفاوت شف با آشپز بدانیم.

ابعاد کاری یک شف بیشتر از آشپز است

سرآشپز یا شف باید به‌غیراز طبخ غذا، به مواردی مثل: ۱. آماده‌سازی منو ۲. خرید مواد اولیه رستوران ۳. رهبری کارکنان آشپزخانه و… هم اِشراف داشته باشد. آموزشگاه آرسس‌شف در دوره شف‌شو تلاش می‌کند گام اول پیشرفت صنعت آشپزی کشور را با تسلط هنرجویان ایرانی به سطح اول آشپزی جهان بردارد.

بهترین آموزشگاه آشپزی ایران در سال 1401

آموزشگاه آشپزی چه مشخصه‌ای دارد؟

بهترین آموزشگاه آشپزی چه مشخصه‌ای دارد؟ یک آموزشگاه آشپزی باید ابتدا یک بستر علمی و به‌روز را برای هنرجویان خود فراهم کند تا در این بستر با علم روز آشپزی آشنا شوند و به‌صورت آکادمیک بخشی از مسیر را طی کنند. در مرحله بعد این وظیفه را دارد که بستری را فراهم کند تا آشپزها، علم خود را به‌صورت اجرایی به میدان بیاورند و شروع به کار عملی کنند و مهارت خود را ارتقا بخشند.

بعد از گذراندن بخش اجرایی آموزش آشپزی، آموزشگاه وظیفه دارد تا دانشجوها را به مسیر صنعتی‌سازی مهارتشان هدایت کند تا آن‌ها با بستری بسیار گسترده‌تر از فرایندی که طی کرده‌اند آشنا شوند. بهترین آموزشگاه‌های ایران هم باید این توانایی را داشته باشند. برای همین از توانایی‌های مهم یک آموزشگاه آشپزی، باید ارائه گواهینامه‌های معتبر جهانی و تضمین اشتغال هنرجویان است. بیایید به لیستی از ۴ آموزشگاه‌ آشپزی برتر جهان هم نگاهی بیاندازیم:

 بهترین آموزشگاه‌های آشپزی جهان کدام اند؟

  1. مدرسه هنرهای آشپزی آگوست اسکوفیر آستین |Auguste escoffier school of culinary arts
  2. آکادمی هنرهای آشپزی، سوئیس | Culinary Arts Academy, Switzerland
  3. موسسه آشپزی آمریکا در هاید پارک، نیویورک | The Culinary Institute of America
  4. کوردن بلو پاریس، فرانسه | Le Cordon Bleu

بهترین آموزشگاه آشپزی ایران به انتخاب وزارت گردشگری

آرسس شف با کسب شاخص‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران به‌عنوان بهترین آموزشگاه آشپزی سال ۱۴۰۱ معرفی شد. این آموزشگاه از متدهای بین المللی روز آشپزی برای تدریس دانشجوها استفاده می‌کند و در سطح بین المللی هم مورد تایید سازمان‌هایی مثل سازمان جهانی موسسه‌های آموزش هتلداری و آشپزی، موسسه مرجع CTH انگلستان و TCAترکیه که زیر نظر وزارت علوم ترکیه فعالیت دارد هم قرار گرفته است. از مزیت‌های کلیدی آرسس‌شف ارائه مدارک بین المللی معتبر و معرفی به کار هنرجویان آشپزی است. این آموزشگاه در خیابان شهید بهشتی تهران واقع شده است.

کلاس آشپزی

برای شروع یادگیری آشپزی چه گزینه‌هایی پیش رو دارید؟ همان‌طور که در تعریف شف گفتیم، شما باید کار را با تحصیلات آکادمیک شروع کنید. کلاس آشپزی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. پیش‌تر درباره بهترین آموزشگاه‌های آشپزی جهان صحبت کردیم، از مطرح‌ترین دوره‌های بین‌المللی آشپزی آنلاین هم می‌توانیم به دوره‌های سایت Udemy، Kitchen Cooking School، Rouxbe، Americas Test Kitchen Online Cooking Course، Master Class، BBC Food، Cheflix و The Chef University اشاره کنیم. در ایران هم آرسس‌شف دوره‌های آشپزی را آنلاین و حضوری برگزار می‌کند. در صورت تأیید شما در آزمون دوره، به شما گواهینامه‌های بین‌المللی می‌دهد. مثلا آرسس شف دوره آشپزی بین المللی را در تهران برگزار می‌کند و دوره‌های متفاوتی که برگزار می‌کند شامل موارد زیر می‌شود:

دوره های آشپزی حضوری

  • دوره حضوری آموزش الفبای آشپزی شف شو
  • دوره حضوری آموزش آشپزی عمومی
  • دوره حضوری آموزش فست‌فود
  • دوره حضوری آشپزی ملل
  • دوره حضوری آموزش تخصصی کباب
  • دوره حضوری آموزش تخصصی سوشی
  • دوره حضوری آموزش شیرینی پزی و قنادی
  • و انواع ورکشاپ آشپزی تخصصی

کلاس های آشپزی آنلاین

  • دوره آنلاین آموزش آشپزی ملل
  • دوره آنلاین آموزش آشپزی تخصصی
  • دوره آنلاین آموزش آشپزی خاص و اصیل سنتی ایرانی
  • دوره آنلاین آموزش آشپزی فست‌فود
  • دوره آنلاین آموزش شیرینی پزی، قنادی و کیک پزی

سرآشپزی و هنر غذا فقط یادگرفتن یک نوع رسپی خاص نیست، پیشنهاد می‌کنیم وبلاگ آموزش آشپزی آرسس‌شف را هم مطالعه کنید.

از اینکه در این مقاله با ما همراه بودید خرسند و متشکریم، اگر به دنبال کردن آموزش‌های این آموزشگاه آشپزی علاقمند شده‌اید، آموزش‌های آشپزی رایگان و دوره‌های آموزشی را از سایت آشپزی Arseschef.com دنبال کنید.

بدون نظر

ورود