بهترین روش برای تبلیغات کدام است؟

بهترین روش برای تبلیغات کدام است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، نحوه تبلیغات نیز به طور چشمگیری تغییر کرده است. در گذشته تنها راه تبلیغات از طریق آگهی‌های تلویزیونی و تبلیغات محیطی بود. اما اکنون بیش از ۸۰ درصد از تبلیغات هدفمند در محیط وب صورت می‌گیرد.

بسیاری از کارفرماها و مالکین کسب و کار هنگام مواجهه با تبلیغات دچار سردرگمی می‌شوند؛ به گونه‌ای که نمی‌دانند کدام روش برای اثربخشی بیشتر موثر است. اگر شما نیز اخیرا به فکر تبلیغات هوشمند افتاده‌اید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا با بهترین روش‌های تبلیغات هدفمند آشنا شوید. با ما همراه باشید.

بهترین روش برای تبلیغات کدام است؟

۱.                  تبلیغات اینترنتی

بدون شک بهترین روش تبلیغات در حال حاضر به صورت اینترنتی انجام می‌شود. این تبلیغات در قالب طراحی بنر سایت و نشر در وبسایت‌های تبلیغ‌دهنده، طراحی بنر برای شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و ریتارگتینگ، و … صورت می‌گیرند. در ادامه هر یک را به اختصار توضیح می‌دهیم.

بنر سایت

بنرهای سایت در دو حالت ثابت و متحرک طراحی می‌شوند. این بنرها همانند بنرهای محیطی و بیلبورد هستند، با این تفاوت که صرفا در فضای وب نشر داده می‌شوند. این بنرها معمولا در سایت‌های پربازدید درج می‌شوند، به گونه‌ای که سایت نشردهنده به ازای مدت زمان و جایگاه درج شده بنر هزینه‌ای را به عنوان حق پخش دریافت می‌کند.

بنرهای سایت همانطور که گفتیم به دو شکل ثابت و متحرک طراحی می‌شوند. بنرهای ثابت معمولا در تبلیغات کلیکی، همسان یا کشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما بنرهای متحرک ممکن است در قسمت‌های مختلف سایت نظیر سایدبار، هدر یا در لابه‌لای مقالات درج شود.

بسیاری از دیجیتال مارکترها معتقدند که طراحی بنر گیف برای تبلیغات کلیکی می‌تواند مفیدتر از سایر بنرها واقع شود. با این حال هر کدام از بنرها مزایا و معایب خود را دارند که متناسب با اهداف درخواست‌دهنده تبلیغ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طراحی بنر برای شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در چند سال گذشته نقش بسیار مهمی در صنعت تبلیغات ایفا کرده‌اند. گل سرسبد این شبکه‌ها اینستاگرام و فیسبوک است که سالانه بیش از چند صد میلیارد دلار قراداد بین درخواست‌دهندگان و نشردهندگان تبلیغ بسته می‌شود. روش‌های متنوعی اعم از تبلیغات بنری (پست و استوری)، انتشار ویدئوی تبلیغاتی، و … در شبکه‌های مجازی وجود دارد که هر کدام بسته به نوع تبلیغ مزایای خود را دارند.

تخمین زده می‌شود که تاثیر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی حدود ۲.۵ برابر بیشتر از تبلیغات در وبسایت‌ها می‌باشد. دلیل این امر هم واضح است، چراکه میزان گشت و گذار کاربران در شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر از وبسایت است. البته ناگفته نماند که هزینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر از فضای وب است. همچنین امکان تبلیغات ریتارگتینگ (تبلیغات هدف که صرفا به علاقمندان به همان حوزه نمایش داده می‌شود) در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد و تبلیغات صرفا در پیج‌های مختلف انجام می‌شود. بنابراین، تبلیغات در این فضا تنها زمانی اثربخش می‌باشند که کاربران به موضوع مربوطه علاقمند باشند یا در پیج نشردهنده تبلیغ عضو باشند.

تبلیغات کلیکی و ریتارگتینگ

در کمپین‌های ریتارگتینگ، برخلاف کمپین‌های بنری عادی، تبلیغات صرفا به کاربرانی، که حداقل یک بار از وبسایت شما دیدن کرده‌اند، نمایش داده خواهد شد. طبق آخرین آمار، بیش از ۹۰ درصد مشتریان قبل از ثبت سفارش یا خرید حتما از چندین سایت دیدن می‌کنند. در این بین ممکن است فرایند تحقیقات و گشت و گذار اینترنتی آن‌ها بیش از ۲ یا ۳ هفته طول بکشد.

حال فرض کنید که در چنین حالتی، تبلیغات ریتارگتینگ محصولات سایت شما را مدام به این کاربران نمایش دهد. این امر به طور پیوسته برند شما را به آن‌ها یادآوری می‌کند. لذا درصورتی که محصولات شما از کیفیت و قیمت مناسب‌تری برخوردار باشد، قطعا برای خرید نهایی به سایت شما بازمی‌گردند. تبلیغات کلیکی و ریتارگتینگ بیش از هفت برابر شانس شما برای فروش را افزایش می‌دهند. به همین دلیل است که این سبک از تبلیغات به عنوان تأثیرگذارترین و بهینه‌ترین روش‌ شناخته می‌شود.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن‌ها تبلیغات کوتاهی هستند که صرفا در قالب متن و تصویر نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات فقط در تلفن‌های هوشمند و لپ تاپ نمایش داده می‌شوند. به طور مثال، اگر شما یک نرم‌افزار خاص را طراحی کرده باشید، ممکن است پوش نوتیفیکیشن‌ها از طریق آن برنامه در بالای گوشی هوشمند شما ظاهر شوند. درواقع دلیل این امر این است که درخواست‌دهنده تبلیغ با نرم‌افزار مربوطه برای نمایش چنین تبلیغات هدفمندی قرارداد بسته است. تبلیغات پوش به عنوان یکی از روش‌های ریتارگتینگ به شمار می‌رود. چراکه موضوع تبلیغات آن معمولا با موضوع نرم‌افزار مربوطه یکسان است.

تبلیغات ویدئویی

این سبک از تبلیغات ابتدا در یوتیوب آغاز شد. پلتفرم یوتیوب برای کسب درآمد در لابه‌لای ویدئوهای کاربران، یک سری تبلیغات کوتاه ۵ ثانیه‌ای نمایش می‌دهد. این روش کم کم در بسیاری از پلتفرم‌های رسانه ویدئویی نظیر آپارات و نماوا نیز باب شد و اکنون به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که هر چه تبلیغات شما کوتاه‌تر باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت. چراکه مخاطب هیچ علاقه‌ای برای مشاهده تبلیغات طولانی ندارد.

۲.                تبلیغات محیطی

درست است که تبلیغات محیطی دیگر آن تاثیر گذشته را ندارند، اما هنوز هم به عنوان یکی از راه‌های موثر برای برندسازی به شمار می‌روند. بسیاری از صاحبان کسب و کار با درج پوسترهای تبلیغاتی تنها سعی در آگاه‌سازی برند خود دارند. این کار در قالب طراحی بنر تبلیغاتی در بیلبوردها، استند تبلیغاتی، بنرهای درج شده بر روی وسایل حمل و نقل عمومی، و … صورت می‌گیرد.

بهترین روش برای تبلیغات کدام است؟

پوسترهای تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی از دیرباز به عنوان یکی از روش‌های پرهزینه برای تبلیغات به شمار می‌روند. جالب است بدانید برای درج بنر روی بیلبوردهای خیابانی ماهانه حدود ۵۰ میلیون تومان از درخواست‌دهنده تبلیغ دریافت می‌شود. مسئولیت تبلیغات بنر شهری برعهده شهرداری می‌باشد. شما برای ثبت سفارش و رزرو بیلبورد باید از ماه‌ها قبل در صف انتظار قرار بگیرید. در برخی مواقع (معمولا بیلبوردهایی که در بهترین نقطه شهر قرار دارند) مدت زمان صف انتظار برای درج بنر شاید ۲ الی ۳ سال طول بکشد. با این حال، بسیاری از برندهای بزرگ برای افزایش آگاهی‌سازی از برند خود حاضر به گذراندن این زمان طولانی هستند.

استندهای تبلیغاتی

بنرهای استند معمولا در مراکز خرید بزرگ قرار می‌گیرند. این استندها گزینه بسیار مناسبی برای تبلیغات هوشمند هستند. به طور مثال شما می‌توانید در غرفه لباس‌فروشی یک مرکز خرید بزرگ، محصولات مرتبط با پوشاک را تبلیغ کنید. این کار باعث می‌شود تا نام برند شما در ذهن مخاطبان نقش ببندد.

بنرهای درج شده بر روی وسایل حمل و نقل عمومی

وسایل حمل و نقل عمومی که در راس آن‌ها اتوبوس‌ها قرار دارند، در برخی مواقع در قالب نشردهنده‌های تبلیغات نیز ظاهر می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های محلی سعی در آگاهی‌سازی برند خود از طریق وسایل نقلیه عمومی دارند. در این روش، بدنه وسایل نقلیه عمومی پوشیده از بنرهای تبلیغاتی و شعارها می‌شوند. این کار باعث می‌شود تا نام برند شما در سرتاسر شهر توسط مردم دیده شود.

۳.               تبلیغات تلویزیونی

این سبک از تبلیغات هیچگاه جایگاه خود را از دست نمی‌دهد. رسانه ملی بزرگترین مرجع برای نشر تبلیغ است. چراکه کل جمعیت جامعه را دربرمی‌گیرد و از اعتبار بسیار بالایی نزد مخاطبان برخوردار است. از آنجایی که قوانین صدا و سیمای هر کشوری برای نشر تبلیغات بسیار سختگیرانه است، لذا ۹۰ درصد تبلیغاتی که در این پلتفرم صورت می‌گیرند از اعتبار بالایی برخوردار هستند. البته، برخی از دیجیتال مارکترها معتقدند که فضای وب توانسته جایگاه صدا و سیما در تبلیغات را تصاحب کند که این مسئله جای بحث دارد. با این حال، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، تبلیغات تلویزیونی هنوز هم به عنوان معتبرترین روش برای تبلیغات به شمار می‌رود.

۴.                تبلیغات نامشهود

این روش از تبلیغات شامل تبلیغات نامحسوس می‌شود. تحقیقات نشان داده است که اکثر قریب به اتفاق جامعه نسبت به محتوای تبلیغاتی احساس خوبی ندارند. آن‌ها خوب می‌دانند که در تبلیغات فاکتورهایی نظیر بزرگنمایی، تعریف و تمجید پوشالی به وفور یافت می‌شود. لذا حتی اگر کیفیت محصول مورد نظر نیز ایده‌آل باشد، آن‌ها تمایلی به خرید یا اقدام از خود نشان نمی‌دهند. به همین دلیل یک روش هوشمند و نامحسوس تحت عنوان تبلیغات نامشهود ابداع شده است.

در این تبلیغات یک محصول خاص در شرایطی کاملا نامحسوس توسط عوامل تبلیغ می‌شود. به طور مثال اگر در یک فیلم یا سریال شاهد استفاده بیش از حد شخصیت‌ها از یک کالای خاص مانند موبایل، برند لباس و یا خودرو شدید، شک نکنید که تبلیغات نامشهود در حال وقوع است.

۵.               تبلیغات ارتباطی

این نوع تبلیغات شامل بروشورها، برگ‌نامه‌ها و تبلیغات در نقطه‌ی فروش می‌شود. مطمئنا بارها در رستوران‌ها با بروشورها یا برگ‌نامه‌های تبلیغاتی مواجه شده‌اید. این بروشورها یا برگ‌نامه‌ها ممکن است در قالب دستمال کاغذی، منو، زیردستی و … به کار گرفته شوند. به طور مثال در بالای منو غذا ممکن است نام برند تبلیغ‌دهنده با گرافیکی خاص درج شده باشد.

فراموش نکنید که چنین تبلیغاتی حتما باید با حوزه کسب و کار نشر دهنده تبلیغ مرتبط باشد. مثلا اگر یک شرکت تولید ظروف یک‌بارمصرف قصد تبلیغات ارتباطی داشته باشد، حتما باید رستوران‌ها و غذاخوری‌ها را برای این کار انتخاب کند. به طور مثال این شرکت باید ظروف رستوران‌ها را با آرم شرکت خود به طور رایگان تامین کند تا متصدیان آن اجازه تبلیغات را بدهند. در غیر این صورت ممکن است رستوران با ارائه تبلیغات این چنینی مخالفت کند.

۶.                اسپانسرینگ

این سبک از تبلیغ صرفا برای آگاه‌سازی از برند انجام می‌شود و جنبه تجاری ندارد. احتمالا بارها نوشته‌ها و شعارهایی که در لباس یک تیم باشگاهی هک شده‌اند را دیده‌اید. این نوشته‌ها در طول یک فصل روی پیراهن بازیکنان قرار خواهد داشت تا عموم جامعه با نام برند آشنا شوند. تکرار این موضوع می‌تواند بر محبوبیت آن برند بیافزاید.

بهترین روش برای تبلیغات کدام است؟

بهترین روش تبلیغاتی کدام است؟

اکنون که با انواع روش‌های تبلیغات آشنا شدیم، نوبت به کشف بهترین روش می‌رسد. همانطور که ملاحظه فرمودید، روش‌ها و سبک‌های متنوعی برای تبلیغات وجود دارند که به عقیده بسیاری از کارشناسان بازاریابی، تبلیغات اینترنتی بیشترین ثمره را به همراه دارند. آمار نشان داده است که روزانه بیش از ۲ میلیارد کاربر در سرتاسر اینترنت مشغول به گشت و گذار می‌باشند. حال فرض کنید که این بستر چه پتانسیلی برای تبلیغات هدفمند دارد.

با یک بررسی اجمالی به این نتیجه می‌رسیم که تبلیغات ریتارگتینگ جزو بهترین و اثربخش‌ترین نوع تبلیغات به شمار می‌رود. این سبک از تبلیغ صرفا به دنبال جذب کاربران بالقوه می‌باشد. کاربرانی که حتی برای ۱ بار وارد سایت شما شده باشند، اطلاعاتشان توسط ربات‌های هوشمند شرکت‌های نشر دهنده تبلیغ بایگانی می‌شوند. سپس، هنگامی که در فضای وب گشت و گذار می‌کنند، تبلیغات ریتارگتینگ برای یادآوری برند شما به طور پیوسته به آن‌ها نمایش داده می‌شوند.

هزینه تبلیغات چقدر است؟

قیمت تبلیغات بستگی به نوع و مدت زمان کمپین شما دارد. به طبع هرچه مدت زمان نشر تبلیغات توسط ارائه‌دهندگان تبلیغ بالا باشد، هزینه خدمات نیز بیشتر خواهد بود. البته، جایگاه و محبوبیت نشر دهندگان تبلیغ نیز در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود. به طور مثال اگر یک وبسایت از ترافیک زیادی برخوردار باشد، قطعا شانس شما برای دیده شدن بیشتر است. لذا این مسئله در قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد.

با این حال قیمت تبلیغات در فضای مجازی از ۲۰۰ هزار تومان آغاز و حتی تا مرز ۱۰۰ میلیون تومان نیز پیش می‌رود. فراموش نکنید که با کمترین هزینه نیز می‌توان تبلیغات هدفمندی داشت. لذا حتی اگر بیشترین هزینه را نیز برای تبلیغات خود انجام دهید، اما استراتژی مناسبی برای آن نداشته باشید هرگز به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد.

بهترین سایت طراحی بنر

این روزها سایت‌های زیادی در حال ارائه‌ خدمات به مشتریان هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. با این حال ممکن است انتخاب از بین صدها سایت برای کاربران کمی سخت باشد. یکی از سایت‌های معتبر در زمینه طراحی بنر، وبسایت محتوانایس (mohtavanice.ir) است. دلیل معتبر بودن این وبسایت مواردی چون پاسخگویی سریع، پشتیبانی ۲۴ ساعته، کیفیت ایده‌ال در کنار قیمت مناسب است. درواقع تمام فاکتورهایی که یک مرکز ارائه خدمات باید داشته باشد را محتوانایس دارد.

توجه داشته باشید پیش از آغاز کمپین تبلیغاتی خود حتما اهدافتان را ترسیم کنید. اتخاذ یک استراتژی تبلیغاتی موثر می‌تواند شما را در این مسیر سخت بسیار کمک کند. بهتر است حتما با چند بازاریاب و کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیز مشورت کنید. بدون داشتن استراتژی مشخص هرگز نمی‌توانید در زمینه تبلیغات موفق شوید.

یک نظر

ورود