مهاجرت کاری به استرالیا بهتر است یا مهاجرت تحصیلی؟

مهاجرت کاری به استرالیا بهتر است یا مهاجرت تحصیلی؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در مسیر مهاجرت کاری به استرالیا یا مهاجرت تحصیلی به این کشور آنچه بیش از همه چیز اهمیت دارد، پرونده و هدف شخص متقاضی برای مهاجرت است.

در ابتدا برای مهاجرت به استرالیا باید با قوانین آن آشنایی پیدا کرد و سپس با بررسی تمامی جوانب، مناسب ترین انتخاب را انجام داد.

برای پاسخ به این سوال که مهاجرت کاری به استرالیا بهتر است یا مهاجرت تحصیلی؟ اولین پاسخ مناسب و دلسوزانه این است که این سوال را چه کسی پرسیده و چه ویژگی‌هایی در پرونده مهاجرتی خود دارد. در این میان معلوم است که فاکتورهایی مانند سن، نوع تحصیلات و رشته تحصیلی، تمکن مالی، تخصص و هدف متقاضی تعیین کننده هستند.

مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت کاری استرالیا برای فردی مناسب است که از زمان فارغ التحصیلی او گذشته و تجربه ی حرفه ای و تخصصی در زمینه ی شغلی خود پیدا کرده است. در مقابل مهاجرت تحصیلی برای افرادی مناسب است که اخیرا فارغ التحصیل شده اند و تحصیل در استرالیا و انجام فعالیت های آکادمیک و پژوهشی جزو اهداف آنها است.

شرایط کاری و تحصیلی استرالیا

کشور استرالیا دارای یک اقتصاد با ثبات و مثال زدنی در سطح جهانی است. بازار کار در این کشور بسیار بکر و پر از تقاضا است. اصولا برای مهاجری که تخصص حرفه ای و یا ایده ی کسب و کار نوین با خود دارد کشورهای مهم و مهاجرپذیری مثل استرالیا یا کانادا بستری امن برای درآمدزایی و شکوفایی کاری محسوب می‌شوند.

در کشور استرالیا با یک ویژگی مهم و شاید در برخی شاخه‎ها منحصر به فرد مواجه می‌شوید و آن پادشاهی سندیکاها، انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌های کارگری است. این یعنی یک تضمین جدی برای کاریابی و ماندگاری در یک شغل مورد علاقه به شرط این که فرد، بهترین خودش باشد.

شما در استرالیا با مراجعه به کاریابی های موجود می توانید به راحتی در کلاس‌های رایگان نحوه نگارش رزومه، نحوه شرکت در مصاحبه‌های کاری و غیره حضور پیدا کنید و مهارت های خود را در این زمینه ارتقا دهید. کاریابی های داخلی در استرالیا موظف هستند برای فردی که به خاطر کار به آنجا مراجعه کرده، کار مناسب با درآمد منطقی پیدا کند.

دانشگاه‌های استرالیا

استرالیا دارای دانشگاه‌های مهم و معروفی در سطح جهانی است. در کشور استرالیا بیش از ۳۷ دانشگاه دولتی و ۲ دانشگاه خصوصی به همراه چندین موسسه آموزشی و کالج با کیفیت آموزشی بسیار بالا وجود دارند.

مهاجرت کاری به استرالیا بهتر است یا مهاجرت تحصیلی؟

منطقی به نظر می‌رسد اگر فرض کنیم بهترین دانشگاه‌های استرالیا در شهر کنبرا، پایتخت این کشور، تاسیس شده باشند. این فرضیه اشتباه است، چون عدالت آموزشی در استرالیا باعث شده تا بهترین دانشگاه‌های استرالیا با استانداردهای جهانی در میان شهرهای مختلف تاسیس شوند. در این کشور گرم ‌و استوایی به خاطر مهاجرت بسیاری از دانشجویان بین المللی، شاهد بهترین دانشگاه‌ها با استاندارد های جهانی هستیم.

دانشگاه‌های استرالیا تا حد زیادی ریشه بریتانیایی دارند و سیستم اداره آنها و اساتید و هیات علمی این دانشگاه‌ها تا حد زیادی وابسته به بریتانیا هستند.

می‌توان در این میان با توجه به رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها و سطح ملی دانشگاه های استرالیا به دانشگاه ملی این کشور با رتبه جهانی ۲۹ اشاره کرد. دانشگاه ملبورن با رتبه ۳۸ جهانی از دیگر دانشگاه‌های بزرگ استرالیا محسوب می‌شود.

دانشگاه سیدنی، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه وسترن استرالیا (غرب)، دانشگاه آدلاید، دانشگاه تکنولوژی سیدنی و دانشگاه نیوکاسل استرالیا از دیگر دانشگاه‌های بزرگ و مشهور کشور استرالیا هستند.

دو راهی کار و تحصیل

نکته ی بسیار مهم در مسیر مهاجرت، انتخاب قاطعانه با در نظر گرفتن انعطاف پذیری مورد نیاز در هر مرحله است. به همین دلیل به شما توصیه میکنیم از ایستادن بر سر دو راهی مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی پرهیز کند و در این خصوص بر اساس شرایط و اهداف خود، تصمیم قاطعانه اخذ کنید.

مهاجرت کاری به استرالیا بهتر است یا مهاجرت تحصیلی؟

بدیهی ترین کار این است که مزایا و معایب هر کدام از این دو مسیر به دقت بررسی شود.

به منظور این بررسی، فراموش نکنیم که حدود ۷۰ درصد از تولید ناخالص استرالیا را بخش خدمات از جمله گردشگری، آموزش و امور مالی تشکیل می‌دهد. استرالیا از لحاظ صنعت کشاورزی و منابع طبیعی، بسیار غنی و صادر کننده بیشتر محصولات کشاورزی به ویژه گندم و مواد معدنی مانند سنگ آهن، طلا و انرژی به شکل گاز طبیعی مایع و زغال سنگ است.

بازار کار این کشور نیز خاص و همیشه فعال بوده است. سیدنی، پرث، ملبورن، بریزبن و آدلاید از نظر اقتصادی قوی‌ترین شهرهای استرالیا هستند.

مزایای کار در استرالیا

  • اقتصاد بزرگ و پویا
  • درآمد بالا و منطقی
  • مزایای بی رقیب بازنشستگی
  • کیفیت بالای زندگی
  • انعطاف پذیری در تبدیل ویزاهای کاری به اقامت دائم و شهروندی
  • زندگی در یک جامعه چند فرهنگی و بین المللی

کیفیت زندگی مناسب، اقتصاد قوی و پایدار، نرخ پایین بیکاری و موقعیت‌های شغلی متعدد با درآمد خوب، فرصت مناسبی برای متقاضیانی است که به دنبال پیشرفت در کار و داشتن زندگی خوب و آرام هستند.

مزایای تحصیل در استرالیا

در صورت تحصیل در مقطع دکترا با مزایای ذیل مواجه هستید:

  • امکان داشتن بورس تحصیلی در مقطع دکترا در بسیاری از دانشگاه‌های مهم این کشور
  • سطح علمی بالای دانشگاهی در مقایسه با دانشگاه‌های دنیا
  • امکان استفاده از مراکز تحقیقاتی با امکانات وصف ناپذیر
  • امکانات رفاهی مناسب و تامل برانگیز برای دانشجویان

به طور کلی تحصیل در استرالیا یک هدیه به دانشجو است که سیستم آموزشی این کشور آن را سرنوشت تضمین شده نامگذاری کرده است. از مزایای کلی تحصیل در استرالیا باید به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیستم آموزشی پیشرفته و مدرن
  2. انتخاب های تحصیلی فراوان و امکان تغییر رشته یا واحدهای درسی
  3. امکان تغییر دانشگاه ضمن تحصیل
  4. بورسیه‌های تحصیلی بسیار متنوع و جذاب برای دانشجویان بین المللی و داخلی
  5. زبان رسمی استرالیا انگلیسی است
  6. امکان اجازه کار حین تحصیل در استرالیا
  7. امکان دریافت اقامت دائم پس از تحصیل ( به صورت غیر مستقیم ) و شهروندی در صورت واجد شرایط بودن
  8. زندگی در کشوری با استاندارد های جهانی و کیفیت بالای زندگی

معایب تحصیل در استرالیا

درباره تحصیل در کشور استرالیا خیلی سخت می‌شود نکاتی به عنوان معایب تحصیلی در آن انتخاب و ذکر کرد. اما نباید فراموش کنیم که هزینه تحصیل برای دانشجویان در کشور استرالیا کم نیست. از طرفی ممکن است برای پیدا کردن کار دانشجویی دچار مشکل شوید چرا که حق ندارند خارج از قوانین وضع شده، در زمان تحصیل کار کنند و این موضوع از دید بسیاری از کارفرمایان یک ضعف محسوب می‌شود. همچنین شما از طریق ویزای تحصیلی در این کشور نمی توانید به صورت مستقیم اقامت خود را تمدید نمایید و لازم است از انواع دیگری از ویزاهای استرالیا استفاده نمایید، این موضوع در عین حال که به عنوان یک مشکل قلمداد می شود، می تواند مثبت هم باشد زیرا شما با تحصیل در خاک استرالیا می توانید از مزایایی بهره مند شوید که دریافت اقامت دائم این کشور را برای شما هموار تر می کمند.

شرایط کار دانشجویی در استرالیا

دانشجویان کارشناسی به مدت ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا مادامی که لطمه‌ای به وضعیت درسی ایشان وارد نشود، قادر به انجام کار دانشجویی تمام وقت هستند، البته این قانون بر اساس نیاز این کشور به بازار کار و همچنین تشخیص کارفرما، متغیر است.

شرایط ویزای کاری استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا به مراتب پیچیده تر از مهاجرت تحصیلی است. باید در نظر داشت که هر کدام از این دو مسیر، فرآیند خاص خود را دارند و باید دید که آیا نتایج هر مسیر، مناسب پرونده متقاضی هستند یا خیر.

ویزاهای کاری استرالیا دسته بندی متفاوتی دارند. به عنوان مثال شما هم از طریق دریافت جاب آفر و هم از طریق سیستم امتیاز بندی می توانید به این کشور از طریق تخصص حرفه ای خود مهاجرت کنید.

برای آن که شرایط مهاجرت به استرالیا با ویزای اسکیل ورکر را داشته باشید باید حداقل ۶۵ امتیاز در سیستم امتیاز بندی استرالیا کسب نمایید. در واقع شما از ۱۵ فاکتور امکان جمع آوری امتیاز دارید که بعضی از آنها مربوط به خارج از استرالیا و برخی مربوط به زندگی داخل کشور استرالیا است.

فاکتور اول سن است که بالاترین مورد امتیازی آن به بازه ی سنی ۲۵ الی ۳۲ سال با ۳۰ امتیاز مربوط می‌شود. زبان انگلیسی، حداکثر ۲۰ امتیاز دارد. مدرک تحصیلی شما نیز ۲۰ امتیاز در بهترین حالت و در صورت معادل سازی به صورت دکتری در استرالیا، به پرونده شما اضافه می‌کند. سابقه کار خارج از استرالیا حداکثر ۱۵ امتیاز دارد و مدرک مترجم ناتی ۵ امتیاز برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین از جمله مواردی که برای اخذ ویزای کاری و مهارتی استرالیا بررسی می شود می‌توان به سن، تحصیلات، سوابق کاری، نمره زبان، وضعیت تاهل و … اشاره کرد. در این نوع ویزاها قدم اول بررسی و تایید تخصص شماست که اصطلاحا به آن ارزیابی مثبت گفته می شود، پس از آن باید دعوتنامه دریافت کنید و در این مرحله باید درخواست ویزای خود را ارسال نمایید.

مزایای ویزای کار استرالیا

موضوع مهم این است که انواع ویزای کار استرالیا هر یک معایب و مزایای خاص خودش را دارد. به عنوان مثال در ویزای ۱۸۹ به عنوان مزایا باید به نکات ذیل اشاره کرد:

  • اقامت دائم و امکان اخذ شهروندی در صورت واجد شرایط بودن
  • امکان زندگی در هریک از شهرهای استرالیا
  • دریافت ویزا برای همسر و فرزندان
  • بهرمندی از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان
  • تحصیل رایگان
  • امکان کار در استرالیا بدون قید و شرط

نتیجه گیری

مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی به استرالیا دو مقوله مستقل هستند که باید با توجه به شرایط فرد مهاجر به عنوان هدف و چشم انداز مهاجرتی در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال توصیه ی تخصصی ما برای دانشجویی که به تازگی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده و یا جوانی که در آستانه ورود به دانشگاه با ۱۸ سال سن است، این است که به سمت مهاجرت تحصیلی استرالیا برود و سپس در صورت تمایل برای اخذ سایر ویزاهای اقامتی این کشور اقدام نمایید.

در عین حال به یک فرد که ۳۵ سال سن دارد، به همراه همسر و فرزند خود می خواهد مهاجرت کنید و طی چند سال در یک عنوان شغلی، تخصص و مهارت کافی پیدا کرده است توصیه می کنیم از طریق ویزای مهارتی و کاری اقدام نماید.

موسسه بین المللی شادا با بیش از ۱۳ ساله تجربه ی اجرایی، با برخورداری از کارشناسان و وکلای مهاجرتی مجرب و با دو دفتر فعال و قانونی در ایران و استرالیا در مسیر مهاجرت به این کشور از ابتدا تا انتها همراه شما خواهد بود. برای اطلاعات کاملتر درباره راه های مهاجرت به استرالیا و شرایط و هزینه های آن ها بهتر است به وبسایت این مجموعه به نشانی اینترنتی www.shadavisa.com مراجعه کنید.

منبع: موسسه مهاجرتی و کاریابی بین المللی شادا

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • به نام خدا دی ۱۵, ۱۴۰۱

    بهترین دوستم که همکلاسی همدوره ایی از دانشگاه بودیم تو ۳۰ سالگی رفت پرستاری خوند. همسرش خونه دار بود ولی لیسانس علوم سیاسی داشت. پرستاریشو ۳ ساله تموم کرد. ۲ سالی کار کرد اینجا. زبون هم میخوندن از همون موقع که پرستاری رو شروع کردن. ۱ سال کارهای مهاجرتی شون طول کشید. الان استرالیا دارن عشق و حال میکنن. میگن درسته تو ۳۰ سالگی رفتیم استرالیا و شاید تا ابد اجاره نشین باشیم ولی بچه هامون اینده دارن. ۲ تا بچه دارن. و الان تو تاسمانی زندگی میکنن. یه جزیره تو جنوب استرالیاست.
    همسرش تو یه کافه کار میکنه ماهی ۴ هزار دلار استرالیا. خودش پرستاره تو یه درمانگاه و ماهی ۵ هزار دلار درامدشه. ماشینشون تویوتا rav4 هست و کیا اسپورتیج هست. اپارتمانشون ۳ تا اتاق خواب داره و اجاره اییه. ماهی ۲ هزار دلار اجاره میدن. ۳ هزار دلار خرج بقیه چیزاشون میشه. قشنگ ماهی ۴ هزار دلار پس انداز میکنن. همین تابستون اومده بودن تو چیتگر یه اپارتمان خریدن دست برادرشه.

    از نظر اقتصادی تو یه رده بودیم. من و اون تو پرند زندگی میکردیم و من موفق شدم از فاز ۵ پرند بیام فاز ۲ پرند که بهتره و مردم فرهنگی ترن. دوستم و همسرش و بچه هاش موفق شدن برن استرالیا. یادش بخیر. ۵ سال پیش استارتشو زد. به منم میگفت بیا یه رشته بخونیم . حیف که همسرم مخالفت کرد و میگفت دلتنگ پدر مادرش میشن. الان که ۳۰ سالگی رو رد کردیم هردوتامون پشیمونیم. همسرم بعضی وقتا گریه میکنه میگه چرا بهشون گوش نکردیم. یه پراید داشتن. همونو فروختن و هزینه کلاسای انگلیسی و پرستاری و پروسه مهاجرت کردن. تنها از یه چیز پشیمونن. اینکه همسرش باهاش پرستاری میخوند. می ارزید به هزینه کردش