سریال جنجالی حمید فرخ نژاد منتشر شد! همه چیز درباره سریال «سقوط» + ویدئو

سریال جنجالی حمید فرخ نژاد منتشر شد! همه چیز درباره سریال «سقوط» + ویدئو

اولین قسمت از سریال «سقوط» شب پنجشنبه به طور ناگهانی و بی سر و صدا در پلتفرم فیلیمو منتشر شد، آخرین اثر حمید فرخ نژاد در ایران که حواشی مهاجرت این بازیگر سرنوشت آن را در هاله ای از ابهام فرو برده بود.

روز سه شنبه ۱۳ دی ماه روزنامه هفت صبح در گزارشی درباره سرنوشت سریال سقوط نوشت که جلسه‌ ای با حضور نماینده فیلیمو، محمد حسین مهدویان مشاور کارگردان و نماینده نهادهای نظارتی درباره مشخص شدن تکلیف پخش این سریال برگزار شده است. به نظر می رسد خروجی این جلسه تصمیم برای آغاز پخش سریال از شامگاه پنجشنبه ۱۵ دی‌ ماه بوده است.

با این حال، همزمان با آغاز پخش سقوط، خبرگزاری مهر در خبری اعلام کرد این سریال هنوز از ساترا مجوز پخش دریافت نکرده و پخش آن، تخلفی از سوی پلتفرم فیلیمو محسوب می شود.

سریال سقوط بدون تبلیغات و انتشار خبر روی پلتفرم فیلیمو بارگذاری شده است.

سقوط مینی سریالی به کارگردانی سجاد پهلوان زاده است که از اواخر بهار ۱۴۰۱در شهرستان سقز در سکوت کامل خبری جلوی دوربین رفت. در زمان تولید آن هیچ خبر و عکسی از آن منتشر نشد و پس از مهاجرت خبرساز حمید فرخ نژاد بود که برای اولین بار نام این سریال در خبرها مطرح شد. گفته می شود فرخ نژاد دستمزد میلیاردی خود برای سریال سقوط را پیش از ترک کشور به طور کامل دریافت کرده بود.

حمید فرخ نژاد در این سریال نقش یک مامور امنیتی را برعهده داشته است. او گرچه در قسمت اول سریال حضور نداشت اما هم نامش به عنوان اولین بازیگر در تیتراژ درج شده و هم در تیزر پخش شده از سریال حضور داشت، بنابراین به نظر نمی‌ رسد نقش فرخ نژاد مشمول سانسور شده باشد.

این در حالی است خبرگزاری اصولگرای مشرق هفته ی گذشته با انتقاد از انتشار احتمالی این سریال نوشته بود: «اگر ساترا و سایر واسطه‌ها به این نتیجه برسند که پروانه نمایش سریال سقوط باید صادر شود، حنای ساترا دیگر رنگی نخواهد داشت، چون فیلیمو در دهان‌کجی به بازوهای نظارتی در ۱۴۰۱ تبدیل به الگویی منفی شده است. مهمترین پیامد منفی این اقدام این است که رویه نادیده‌انگاری پروانه ساخت که در سازمان سینمایی بسیار گسترده است، در شبکه نمایش خانگی و در حوزه ساخت سریال تکرار خواهد شد و ساترا با روندهایی روبرو خواهد بود که اثر تولید و تکمیل شده را بدون اخذ پروانه ساخت توسط سازندگان دریافت کند و نیمی از ساختار نظارتی نابود شود.»

علاوه بر حمید فرخ نژاد بازیگران دیگری همچون عباس جمشیدی فر، سجاد بابایی و وحید آقاپور در این سریال بازی کرده‌اند.

نقش اول زن سریال به بازیگر تازه کاری به نام الناز ملک سپرده شده است.

سجاد پهلوان زاده، کارگردان سقوط، از تدوینگرهای باسابقه ی سینما و تلویزیون در اولین تجربه کارگردانی خود سوژه ای امنیتی را در بستر یک داستان عاشقانه کُردی روایت کرده است. گفته می شود این سریال درباره ی نقش جمهوری اسلامی در مبارزه با داعش در عراق است و با حمایت نهادهای امنیتی کشور ساخته شده است.

در خلاصه داستان سقوط آمده است: «پیوند عاشقانه آیسان و ژاکان در عبور از روزهای سخت آغازین زندگی مشترک‌شان، جانی دوباره می‌گیرد. آن‌ها برای آبیاری درخت عشق‌شان راهی ماه عسل می‌شوند… سفری که پایانش تاریکی است.»

محمد حسین مهدویان، کارگردان جوان و مشهور سینما، در این سریال به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد. سجاد پهلوان زاده، کارگردان سقوط، پیش از این به عنوان تدوینگر در بسیاری از آثار قبلی مهدویان با وی همکاری داشته است.

فیلمنامه سریال سقوط را اعظم بهروز بر اساس طرحی از بهجت شریف به نگارش درآورده است.

محمد رضا منصوری که پیش از این به عنوان تهیه‌ کننده با محمد حسین مهدویان در ساخت فیلم «شیشلیک» همکاری داشت در سریال سقوط هم به عنوان تهیه‌ کننده حضور دارد.

سریال سقوط هر چهارشنبه ساعت ۸ صبح به طور اختصاصی از پلتفرم فیلیمو منتشر می شود.

در ادامه می توانید تیزر سریال سقوط را مشاهده کنید:

مطالب مرتبط
۱۲ نظر

ورود

  • امیر دی ۱۷, ۱۴۰۱

    وقتی ایران پولتون رو میده میشید بازیگر نقش مامور حکومتی
    وقتی سعودی پولتون رو میده میشید اپوزیسیون
    الحق و الانصاف با وجود دشمن ها و اپوزیسیون هایی مثل شما تا ابد خیال همه از تکرار ماجرای سوریه و بهار عربی راحته.
    پس فردا همین علی کریمی هم پولش رو میدیم برمی گرده ور دل خودمون.
    مگه علی دایی نبود تا قبل مهر؛ تبلیغ هاش از رسانه ی ملی پخش میشد؟

    • ........... دی ۱۷, ۱۴۰۱

      یادمه وقتی مدرسه میرفتیم، برای اینکه نمره انظباط بالا بگیریم مجبور بودیم در نماز جماعت مدرسه شرکت کنیم. یادمه بیشتر بچه ها بدون وضو میرفتن صف نماز! اگه نمیرفتیم نماز اجباری! نمره انظباط پایین میدادن و خانواده شک میکردن که ما تو مدرسه چه غلطی میکنیم. یا تو معدل کارنامه تاثیر داشت!
      حالا به هنرمندا میگین، ایران پولتون رو میده؟؟؟ یعنی چی؟!
      خب یه بازیگر باید چیکار کنه وقتی تلوزیون و سینما دست حکومته؟ برای حرفه یی که بلده، چاره یی نداره جز بازی کردن در رسانه های حکومتی.
      مگه رسانه مستقل که تحت نظارت حکومت نباشه، برای بازیگران و هنرمندان گذاشتید که میگین ایران!!!! پولتون رو میده.
      چون مجبورهستن که با رسانه حکومتی کار کنن، باید حرف نزنن و خفه بشن؟
      منت چی رو سر مردم میزارید؟ ثروت این کشور که نفت و گاز و منابع و …..هست رو برای مردم خرج کردن که منت گذاشت نداره . بلکه وظیفه یه حکومته! اینو تو اون مغزت فرو کن سایبری.

      • امیر بهمن ۱۳, ۱۴۰۱

        میتونست این نقش و قبول نکنه ..مگه همه همه هر نقشی پیش نهاد میشه قبول میکنن.. وقتی مخالفی نشون بده بزار بگن فرخ نژاد بخاطر فلان چیز این نقش و قبول نکرد. نکه هر جا پول باشه با همونا باشی

    • h دی ۱۷, ۱۴۰۱

      علی کریمی، وریا غفوری، ناصر حجازی. مردان باشرفی هستند که هرچقدر درباره شون دروغ و چرت و پرت بگید،بازهم پیش مردم بزرگ و با عزت هستند.
      منفور کسانی هستند که کشور رو به تاراج بردند و با دروغ و ظلم حکومت میکنند.

    • خواهشا ثبت کنید خودم سانسور کردم براتون :(((( دی ۱۷, ۱۴۰۱

      اول یکم از اون آبمیوت بزن، بعد گوشاتو باز کن. نام ایران، وطن اشغالی و غارت شدمونو نبینم دیگه بزاری کنار ضحاک و بجای هم استفاده کنی. اپوزوسیون معنیشو نمیدونی یچیزی شنیدی پس آبمیوه بخور فقط. دشمن اتفاقا خود شما انگل ها هستین که تا منافعتون در حفظ ایناست، هر چیزی رو نوش جان میکنین روشم آبمیوه میزنین تا مزش از بین بره ولی نمیره بوشم تا حرف میزنین همه جارو برمیداره. سوریه رو کفتارانی مثل …و شماها به نابودی کشوندن لبنان عروس خاورمیانه رو ببین چیکار کردین شما گوبلین ها.
      علی کریمی؟ خیلی سوزونده نه؟ پولشو بدین برگرده چرا نمیدین؟ خزانه خالی شده؟ اصلا چرا آدمی خائنو میخواین برگرده ور دل خودتون؟! چون شما خودتون جز خائنین کسیو ندارین. فکر میکنین همه مثل شمان که با پول اونم چس مثقال پول و یه موتور و یه بیس.یم بشه خریدشون؟ علی دایی تو تبلیغ ن.ظ.ام بود یا یک کسب و کار؟ ای خودفروخته ی بی وطن. یک تار موی دایی از کل وجود تو ارزشش برای جهان بیشتره خودتم اینو میدونی تو اعماق وجودت.
      امیر نیستی تو، بنده ای حقیری که فقط تا نیروی جوانی داره در تلاشه غارت کنه و با فروختن …هم شده به امیالش برسه، براشم اتفاقا نه ن.ظ.ام مهمه نه دشمن نظام، نه برابری نه آزادی، نه عدالت نه آبادی. نه آمریکا نه ایران. توانشو داشتی تو هم الان تو یکی از شهرهای استکبار قایمکی با پول خون هموطن هات زندگی میکردی.

      • ارش بهمن ۱۳, ۱۴۰۱

        یخورده کلی تر به قضیه نگاه کن.. ۸۰ درصد مشکرات کشور اقتصادیه .. تاثیر تحریمه.. اگه بدونی درامد نفتیه ایران در سال چقدر بود با تحریم چقدر شد. میفهمی تحریم هر روز به اندازه اختلاس خاوری داره به ایران ضربه میزنه.. بی پولیم که اامل بیشتر مشکلات مردمه. یسریم دارن کره میگیرن از شرایط

  • Farhad دی ۱۷, ۱۴۰۱

    برام همیشه سوال بوده که چرا فیلم و سریال های ایران رو هیچ کشوری پخش نمیکنه؟ تو خود ایران تقریبا هشتاد درصد فیلم و سریال ها آمریکایی ان و بقیه مال ده بیست تا کشور دیگه. چرا در همه چی ننگ شده این مرز و بوم؟

  • امیر دی ۱۸, ۱۴۰۱

    یک نفر؛ چهار جواب مختلف برای من؛ با چهار اکانت مختلف.
    فشار نخور زیاد؛ سکته می کنی راحت میشیم از دستت.

    • …….. دی ۱۸, ۱۴۰۱

      کافر همه را به کیش خود پندارد
      شما در اقلیت هستید اما همه امکانات و رسانه های پروپاگاندا رو دارید
      حقوقتون رو از همین راه میگیرید.

    • حامد دی ۱۸, ۱۴۰۱

      یکم اگر عقل توی سرت بود یکم اگر انسانیت و وجدان و شعور داشتی تو و امثال تو الان وضع مملکت این نبود

    • h دی ۱۸, ۱۴۰۱

      داداش جواب منطقی نداری چرا تهمت میزنی و مزخرف میگی؟ عجبا !!!

  • ابوکیان بهمن ۳۰, ۱۴۰۱

    سلام
    داستان واقعی این چنینی در مورد داعش زیاد است. ولی متاسفانه خیلی داعش رو نادان نشون میده ………
    ای کاش داستان دو دختر ایزدی که توسط داعش به عنوان کنیز فروخته می شدن و یه نیروی ایرانی خریدشون
    و در القائم تحویل حشدالشعبی داد تا برشون گردونن به داخل عراق رو فیلم درست می کردن .