نقش موثر کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

نقش موثر کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پوشش صحیح دیوارها نقش مهم و تاثیرگذاری در طراحی داخلی ایفا می‌کند. انتخاب دیوارپوش با طرح و رنگ مناسب، می‌تواند فضای داخلی شما را دنج‎تر، آرامش‌بخش‌تر و یا حتی جاداتر نشان دهد. طی چند سال اخیر، کاغذ دیواری محبوب‌ترین دیوارپوش هم به لحاظ تنوع طرح و هم به لحاظ نصب آسان لقب گرفته است. و اما سوال اینجاست که با کاغذ دیواری می‌شود فضا را بزرگ‌تر و یا دل‌بازتر نشان داد؟ چطور می‌شود با هزینه مقرون به صرفه، دکوراسیون را تغییر اساسی داد؟ برای پاسخ این سوال‌ها، با ما تا انتها مقاله همراه شوید.

با کاغذ دیواری، منزلتان را شیک‌تر کنید!

تاثیر دیوار در دکوراسیون داخلی وصف ناپذیراست. از آن‌جایی که دیوارها بعد از ورود به هر مکانی همانند یک تابلوی بزرگ در مقابل چشمان‌مان به نمایش درمی‌آیند، دیزاین این قسمت درمحیط داخلی بسیار حائزاهمیت است. کاغذ دیواری بهترین انتخاب برای ایجاد تحول دیوارها در دکوراسیون داخلی است.

زمانی که حرف از نصب کاغذ دیواری می‌شود؛ انتخاب طرح مناسب اولین چیزی است که به ذهن‌مان می‌رسد. این دیوارپوش محبوب با وجود طرح‌ها و رنگ‌های متنوع خود سهولت انتخاب را برای هر شخص با هر سلیقه‌ای امکان پذیر می‌نماید.

از این رو چه طرفدار دکوراسیون با سبک مینیمال و مدرن هستید و یا عاشق سبک‌های کلاسیک و لاکچری می‌باشید؛ کاغذ دیواری با طرح‌های زیبا و چشم نواز خود، دکوراسیون منزل‌تان را متحول خواهد کرد. و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کاغذ دیواری است. دلایل بی شماری وجود دارد که کاغذ دیواری در میان دیگر دیوارپوش‌ها درصدرانتخاب‌ها قرار می‌گیرد، که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.

نقش موثر کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

علت انتخاب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

حتما باید دلایلی وجود داشته باشد که امروزه بسیاری از افراد کاغذ دیواری را برای پوشش دیوارهای خود انتخاب می‌کنند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های کاغذ دیواری که سبب برتری آن نسبت به سایر دیوارپوش‌ها در دکوراسیون داخلی می‌گردد، می‌پردازیم.

۱.بزرگ‌تر نشان دادن فضا

یکی از ویژگی‌های کاغذ دیواری، بزرگ‌تر نشان دادن فضا بدون تغییر در معماری داخلی ساختمان است. همه چیز به انتخاب طرح مناسبی که برای پوشش دیوارهای‌تان می‌پسندید، بستگی دارد. استفاده از طرح‌های ساده در فضاهای کوچک، خانه را بزرگ‌تراز چیزی که هست نشان می‌دهد. همچنین نصب کاغذ دیواری با راه راه‌های عمودی وافقی دیوارها را به ترتیب بلندتر و طویل‌ترنشان می‌دهد.

۲.تاثیر رنگ کاغذ دیواری بر فضا

با نصب کاغذ دیواری با رنگبندی روشن، فضا را درخشان‌تر و با انتخاب کاغذ دیواری تیره‌، فضا را دراماتیک‌تر کنید! استفاده از کاغذدیواری با رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم، شیری، طوسی در انعکاس نور و دلباز‌تر نشان دادن خانه اثرگذار است. از آن‌جایی که در دکوراسیون مدرن، روشنایی خانه و استفاده از نور طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست، به شما پیشنهاد می‌کنیم با نصب کاغذ دیواری‌های روشن و تنظیم نور طبیعی در فضا، روشنایی را در محیط گسترش دهید.

همچنین با انتخاب رنگ‌های سبز تیره، آبی، قهوه‌ای و با بکارگیری نورپردازی درست، محیط خانه‌ی خود را لوکس واشرافی نمایید.

۳.تغییر سبک دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

با استفاده از کاغذ دیواری می‌توانید فضای خانه‌تان را مدرن‌تر و یا لوکس‌ترکنید. کاغذ دیواری دکوراسیون داخلی شما را چشم‌نواز‌تر می‌کند.

با پوشش دیوارها به وسیله‌ی کاغذ دیواری، سبک دکوراسیون خود را بر روی دیوارهای‌تان نیز رعایت کنید. استفاده از طرح‌های ساده، پتینه، درخت و درخچه، طرح سنگ از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای مدرن‌تر کردن فضا هستند.

در خانه‌هایی با سبک کلاسیک و لاکچری، استفاده از طرح‌های داماسک و مکمل‌های ساده‌ی آن در کنار یکدیگر محیط را اشرافی‌تر نشان می‌دهند. طرح‌های راه راه کاغذ دیواری نیز در فضاهای کلاسیک، جلوه‌ای شیک و چشم نوازی به دیوارهای‌تان می‌بخشد.

نقش موثر کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

۴.دوام بالای کاغذ دیوارها نسبت به سایر دیوارپوش‌ها

با نصب کاغذدیواری‌های مرغوب امروزی از جمله PVC، می‌توانید تا چندین سال از زیبایی دیوارهای‌تان لذت ببرید. حتی کاغذ دیواری‌هایی که ازکیفیت پایین‌تری برخوردارند تا دو سال بر روی دیوارها دوام می‌آورند.

۵.قابلیت شستشو و پاکسازی

کاغذدیواری‌های نسل جدید نسبت به آب، عایق هستند. در صورت ایجاد لک بر روی کاغذ دیواری؛ خیلی راحت می توانید به راحتی با کمک یک دستمال مرطوب، کاغذ را به خوبی پاکسازی نمایید.

۶.مقاوم در برابر خراشیدگی

کاغذ دیواری‌هایی که امروزه دربازارعرضه می‌شوند، درمقابل خراشیدگی و پارگی مقاوم هستند. این ویژگی کاغذ دیواری‌ها و قابلیت شستشوی آن‌ها، این محصول را مناسب برای هرنوع فضایی کرده است. از آن‌جایی که بچه‌های کوچک علاقه‌ی خاصی به نقاشی کشیدن بر روی دیوارها دارند و همچنین امکان آسیب و خراشیدگی بر روی دیوارها وجود دارد، استفاده از کاغذ دیواری درخانه‌هایی که دارای فرزند کوچک هستند؛ به یک انتخاب طلایی مبدل شده است.

مزیت کاغذ دیواری نسبت به رنگ

اکثر ما در زمان تصمیم برای انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری دچار تردید می‌شویم. در ادامه به مقایسه رنگ و کاغذ دیواری می‌پردازیم.

استفاده از رنگ برای پوشش دیوارها، معمولا زمان‌برتر می‌باشد و بوی ناشی از آن آزار دهنده است. کاغذ دیواری با تنوع بالا در طرح و رنگ، دیوار شما را مزین به سبک و طرح‌های دلخواه‌تان می‌کند و با نصب آن، در مدت زمان کوتاه تغییر اساسی در دکوراسیون داخلی شما پدید می‌آورد.

علاوه بر اینکه تنوع طرح‌های کاغذ دیواری نسبت به رنگ بسیار زیاد است؛ همچنین هزینه نصب و قیمت هر رول آن کمتر می‌باشد.

مزیت کاغذ دیواری نسبت به سنگ

استفاده از دیوارپوش سنگی با وجود ایجاد تغییر در فضا و قابل شستشو بودن از هزینه‌ی بالایی برخوردار است و نصب آن چند روزی طول می‌کشد. همچنین از دیوار پوش سنگی ساده و طرح‌دار فقط در برخی از نقاط خانه می‌توان استفاده کرد. و درصورتی که قصد تعویض آن را داشته باشید دوباره باید هزینه‌ی گزافی پرداخت کنید.

از این‌رو کاغذ دیواری‌های نسل جدید با داشتن قابلیت شستشو، قیمت بسیار ارزان‌تر ونصب آسان، جایگزین بسیار مناسبی حتی برای دیوارپوش سنگی می‌باشند. اگرعلاقه به طرح سنگ هستید می‌توانید کاغذ دیواری‌های طرح سنگ را انتخاب نمایید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود