بهترین برندهای آنتی ویروس کدامند؟

بهترین برندهای آنتی ویروس کدامند؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

داستان وجود ویروس‌های کامپیوتری، تروجان‌ها، وُرم‌ها (کرم) و جاسوس افزارها از اولین روزهای ظهور کامپیوترها شروع شد. داستان خیر و شر بین این عوامل خرابکار و آنتی‌ویروس‌ها به منزله‌ی نیروی مقابله با آن‌ها. برای مقابله با ویروس‌های که حریم شخصی و اطلاعات مهم دستگاه‌های ما را به سرقت برده یا تخریب می‌کنند، تنها راه حل موجود استفاده از آنتی ویروس‌ها است.

درحال حاضر آنتی ویروس‌های رایگان و غیررایگانی در فضای وب وجود دارند که هرکدام به نحوی این وظیفه را برای ما انجام می‌دهند اما تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد که انتخاب یک گزینه‌ی کارآمد را دشوار می‌کند. در این مطلب نسخه‌های رایگان را فراموش می‌کنیم و به سراغ بهترین برندهای آنتی ویروس پولی می‌رویم که می‌توانند از اطلاعات شما به خوبی محافظت کنند.

قبل از اینکه به معرفی أنواع معتبر آنتی ویروس بپردازیم پیشنهاد می‌کنیم برای خرید آنتی ویروس به سراغ منابع معتبر و دارای پشتیبانی بروید. لایسنس‌های موقت، غیرقابل تمدید و تایید نشده توسط شرکت‌های اصلی آنتی ویروس می‌توانند اثراتی به مراتب بدتر از نداشتن یک آنتی ویروس برای شما بدنبال داشته باشد.

آنتی ویروس ESET

شرکت ای‌ست یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده‌ی آنتی‌ویروس است که از سال ۱۹۹۲ بصورت رسمی فعالیت می‌کند. نرم افزار ضدویروس تولیدی این شرکت با عملکرد بسیار خوب و کسب جوایز و گواهینامه‌های امنیتی متعدد به خوبی توانسته اعتبار خود را در بازار حفظ کند.

درحال حاضر این آنتی ویروس نسخه‌های مختلفی همچون  Eset Internet Security ،  Eset Nod32 و Eset Mobile Security را به کاربرانش عرضه کرده که هرکدام به تنهایی گوی سبقت را در عملکرد پیشگیرانه و امنیت از رقبا ربوده است.

براساس نتایج تست‌ و تحقیقات موسسه Av-Comparatives ، این آنتی ویروس بهترین آنتی ویروس در پیشگیری از آلودگی دیوایس‌ها شناخته شده و در برابر تهدیدهای ناشناخته عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقبایش داشته است.

 مهم‌ترین مزایا و معایب نسخه پولی آنتی ویروس ESET

این آنتی ویروس در نسخه‌های مختلف ویژگی‌ها و امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار داده اما می‌توان گفت در مقابل سایر برندها از آپشن‌های کمتری برخوردار است. برای مثال ویژگی‌هایی مثل ضدسرقت موبایل و لبتاب، فایروال، بانکداری امن و مدیریت پسوردها فقط در نسخه‌های پرمیوم و مولتی دیوایس این نرم افزار وجود دارد.

احتمالا اصلی‌ترین دلیلی که خرید آنتی ویروس eset را بعنوان گزینه‌ی اول معرفی کردیم سرعت و تاثیر فعالیت‌های آن بر سرعت دستگاه شما باشد. در تست‌های مربوط به سرعت سیستم با آنتی ویروس‌های مختلف، این آنتی ویرس در صدر قرار گرفته و در کنار قابلیت‌هایی که به شما ارائه می‌کند تبدیل به یک انتخاب مطمئن برای دستگاه‌های خانگی شده است.

قابلیت آپدیت آفلاین نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این آنتی ویروس بحساب می‌آید. چیزی که احتمالا برای دستگاه‌هایی که دسترسی دائم به اینترنت ندارند می‌تواند بسیار مهم باشد.

و اما آخرین نکته درمورد این آنتی ویروس این است که دست شما را برای سفارشی‌سازی اسکن‌ها و دسترسی‌ها کاملا باز می‌گذارد اما در عین حال شاید تجربه کاربری دشوارتری نسبت به سایر آنتی‌ویروس‌ها داشته باشد.

درصورتی که قصد خرید آنتی ویروس esetرا دارید اینجا کلیک کنید مجموعه بنیان سافت این محصول را با لایسنس اورجینال و قیمت مناسب در اختیار کاربران ایرانی قرار داده است.

بهترین برندهای آنتی ویروس کدامند؟

آنتی ویروس کسپرسکای (Kaspersky)

شرکت کسپراسکای نیز یکی از عرضه‌کنندگان قدیمی آنتی ویروس در دنیاست. این شرکت در سال ۱۹۹۷ در کشور روسیه تاسیس شده و محصولی رقابتی را به بازار عرضه می‌کند. کسپراسکی نیز همچون ESET یک آنتی ویروس سبک بوده و برای دستگاه‌های خانگی گزینه مناسبی بحساب می‌آید.

مهم‌ترین مزایا و معایب آنتی ویروس کسپراسکای

آنتی ویروس کسپراسکی اورجینال بر روی دستگاه‌های مختلف و سیستم‌عامل‌های مختلف ویندوز، مک و تلفن همراه قابل نصب است. این شرکت قابلیت‌های همه‌پسندی همچون مدیریت فعالیت‌های کودکان، حفظ امنیت در پرداخت‌های آنلاین، اسکن خودکار فلش مموری و فایروال را در محصول خود جای داده است.

نقطه ضعف این آنتی ویروس در سرعت اسکن کردن دستگاه و تاخیر اولیه در اجرای برنامه‌ها بدلیل اسکن کردن آن‌ها پیش از باز شدن است.

آنتی ویروس بیت‌دیفندر (BitDefender)

بیت‌دیفندر از جمله آنتی‌ویروس‌هایی است که با وجود قدمت، خیلی دیر توانست سهم بازار را از سایر برندها مثل مک‌کافی و ESET بگیرد. این آنتی ویروس محصول شرکتی رومانیایی‌ست که پیش از معرفی بیت‌دیفندر، آنتی ویروس‌های خود را با عنوان avx عرضه می‌کرد.

آنتی ویروس BitDefender نسخه‌های مختلفی همچون Internet Security ، Total Security و Family Pack را دارد که متناسب با نیازتان می‌توانید نسخه مورد نظر را خریداری کنید. برای مقایسه نسخه‌های مختلف این آنتی ویروس می‌توانید سری به وبسایت بنیان سافت بزنید و توضیحات این محصول را مطالعه کنید.

مزایا و معایب آنتی ویروس بیت دیفندر

اصلی‌ترین آپشن‌هایی که بیت‌دیفندر در آنتی‌ویروس خود جای داده احتمالا قابلیت Anti-Tracker و Safe Browser برای وبگردی ایمن، کنترل عملیات‌های بانکی و پرداخت‌ها، فایروال پیشرفته، کنترل امنیتی وبکم و میکروفون دستگاه و مدیریت و محافظت از پسوردهای شماست.

باز هم مثل بیشتر آنتی ویروس‌های موجود نقطه‌ی ضعف این آنتی ویروس کاهش اندک سرعت سیستم شماست که با توجه به آپشن‌های متعدد و فعالیت‌های این نرم افزار در بکگراند چیز تازه‌ای نیست. بطور کلی می‌توانیم بگوییم مزایای این آنتی ویروس در برابر مشکلاتش ناچیز است و یک گزینه‌ی قابل اعتماد در بین آنتی‌ویروس‌های پولی محسوب می‌شود.

بهترین برندهای آنتی ویروس کدامند؟

راهنمای کوتاه خرید آنتی ویروس

سه برند نامدار و پرچمدار از میان ده‌ها برند آنتی ویروس را معرفی کردیم و معایب و مزایای آن‌ها را گفتیم. اما ممکن است هنوز در انتخاب یک گزینه از بین این سه آنتی ویروس و البته ده‌ها برند دیگر شک داشته باشید. تجربه نشان داده بیشتر کاربران، آنتی ویروس را برای دستگاه‌های ویندوزی و خانگی استفاده می‌کنند و صدالبته که بیشترین خریدهای آنتی ویروس نیز مربوط به این کاربران است.

در این شرایط پیشنهاد ما استفاده از نسخه Nod32 یا Internet Security آنتی ویروس ESET است چرا که در کنار عملکرد بسیار قوی در حفاظت از دستگاه شما، متوجه حضور آن در سیستم خود نخواهید شد. سرعت انجام اسکن‌ها و عدم تاثیرگذاری آن روی فعالیت‌ سایر برنامه‌های ویندوز نکته مهمی‌ست که نقض آن بیشتر از هرچیز کاربران را آزار داده و آن‌ها را از نعمت امنیت دیجیتالی محروم می‌کند.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • . بهمن ۲, ۱۴۰۱

    اگه از گنو لینوکس استفاده کنید نیازی به این آتاشغالا ندارید