معرفی برترین دانشگاه های تورنتو

معرفی برترین دانشگاه های تورنتو

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در سال‌های اخیر مهاجرت تحصیلی بسیار افزایش یافته است. تحصیل در کانادا و به‌خصوص دانشگاه‌ های تورنتو نیز جزء اولین انتخاب‌های هر فردی است که قصد مهاجرت دارد. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی پنج دانشگاه مهم تورنتوی کانادا بپردازیم. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

معرفی برترین دانشگاه های تورنتو

۵ دانشگاه برتر و معروف تورنتو

شهر تورنتو از اولین گزینه‌های هر فردی برای مهاجرت تحصیلی است. این شهر از نظر فرهنگی و ملیتی بسیار متنوع بوده و افراد بسیاری را در خود جای داده است. دانشگاه‌های این شهر جزء بهترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌آیند. برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بهترین برنامه‌های تحصیلی را در دانشگاه‌ های تورنتو می‌توانید پیدا کنید. دانشگاه‌های این شهر در رتبه‌بندی جهانی به رتبه‌های بالایی دست یافته‌اند.

دانشگاه‌‌های این شهر در میزان مطلوبیت رتبه ۱۰، از دیدگاه دانشجویان رتبه ۱۸ و در به صرفه بودن رتبه ۱۰۹ را دارند. همچنین در بین دانشگاه‌های کانادا دارای بالاترین رتبه ۳۴ هستند. در لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS نیز، سه دانشگاه تورنتو قرار دارند. از جمله دانشگاه‌های برتر کانادا می‌توان به دانشگاه تورنتو، یورک، رایرسون، هامبر و ترنت اشاره کرد. در ادامه به معرفی اجمالی هر کدام از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو قدیمی‌ترین دانشگاه کشور کانادا است که در سال ۱۸۲۷ تأسیس شد. این دانشگاه جزء ۱۰ دانشگاه برتر کانادا است. یکی از برنامه‌های محبوب و البته کاربردی آن MBA است. این برنامه یک برنامه تجاری کاربردی برای مسائل مالی است. در دانشگاه های تورنتو معمولا برنامه‌هایی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند. در دانشگاه تورنتو نیز دوره‌های بسیاری همه ساله برگزار می‌شوند. از جمله دوره‌هایی که طرفداران بسیاری دارند دوره‌های B.Tech.،

MBA و ام‌ اس هستند.

دانشگاه یورک

از دیگر دانشگاه های تورنتو که بسیار معروف هستند، دانشگاه یورک است. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های برتر استان انتاریو و شهر تورنتو است. دانشگاه یورک از نظر تدریس و تحقیق دارای رتبه‌های برتر است. همچنین در بخش مطالعات ارتباطات و رسانه، دارای رتبه یک در انتاریو است. در بخش انسان‌شناسی، هنر، علوم انسانی، طراحی و حقوق نیز دارای رتبه دوم در این استان است. در این دانشگاه، دوره‌هایی نظیر B.Tech.، M.Des و MBA/PGDM برگزار می‌شوند.

معرفی برترین دانشگاه های تورنتو

دانشگاه رایرسون

یکی دیگر از دانشگاه های تورنتو، دانشگاه رایرسون است. این دانشگاه به نوآوری و آموزش‌های حرفه‌ای معروف است. در این دانشگاه، دوره‌های MBA نیز در بالاترین کیفیت برگزار می‌شوند. در رتبه‌بندی US News در سال ۲۰۲۲ به رتبه ۹۳۳ دست یافت. دوره‌های آموزشی برگزار شده در این دانشگاه شامل BBA، مارس، B.Eng و ام اس هستند.

کالج هامبر

کالج هامبر نیز یکی از دانشگاه های تورنتو است که دارای سه پردیس است. این کالج نوعی مدرسه پلی تکنیک محسوب می‌شود. این کالج سعی دارد که دانشجویان خود را از نظر شغلی آماده کند. برنامه‌ها و دوره‌های این کالج تمام وقت و در بیش از ۴۰ زمینه تحصیلی هستند. در مجموع حدود ۱۸۰ دوره آموزشی در این کالج برگزار می‌شود. برترین و پرطرفدارترین دوره‌های کالج هامبر شامل B.Tech. و BBA هستند.

دانشگاه ترنت

از دیگر دانشگاه های تورنتو با رتبه برتر جهانی، دانشگاه ترنت است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد. رتبه دانشگاه ترنت در جهان ۱۴۹۷ بوده و در کانادا عنوان دومین دانشگاه تحقیقاتی را از آن خود کرده است. این دانشگاه از نظر بورسیه نیز رتبه اول را در کانادا دارد. همچنین در سال ۲۰۱۸ توسط رتبه‌بندی دانشگاه Maclean برای بورسیه مقطع کارشناسی، رتبه اول را از آن خود کرد. در این دانشگاه نیز دوره‌های زیادی برگزار می‌شوند که محبوب‌ترین آن ها شامل B.Sc.، BBA و ام اس هستند.

مزایای تحصیل در دانشگاه های تورنتو

تحصیل در دانشگاه های تورنتو مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • فرصت های شغلی

دانشگاه های تورنتو از نظر شاخص فعالیت کارفرمایان جزو دانشگاه‌های برتر جهان هستند؛ بنابراین دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی و دریافت مدرک موقعیت شغلی خوبی را می‌توانند پیدا کنند.

  • محیط دوستانه

وجود یک محیط دوستانه در دانشگاه های تورنتو برای دانش‌آموزان و دانشجویان فرصت خوبی در جهت دوستیابی و روابط درست اجتماعی است.

  • کیفیت بالای غذا

غذاهایی که در دانشگاه‌های شهر تورنتو سرو می‌شوند، غذاهایی باکیفیت و خوشمزه هستند. همچنین بسیاری از غذاهای کشورهای مختلف جهان نیز در این شهر یافت می‌شوند.

  • شرایط کار پاره وقت

تورنتو یک شهر گران است و بسیاری از افراد احتیاج به کار دارند. دانشجویان دانشگاه های تورنتو می‌توانند در طول تحصیل ۲۰ ساعت و در تعطیلات ترم ۳۰ ساعت در هفته کار کنند.

معرفی برترین دانشگاه های تورنتو

سخن پایانی

تحصیل در کانادا و به‌خصوص در دانشگاه های تورنتو برای بسیاری از افراد یک هدف بزرگ به شمار می‌آید. تحصیل در این کشور می‌تواند تضمین کننده خوبی برای آینده شغلی و اجتماعی باشد. البته این مهم به شرطی اتفاق می‌افتد که با برنامه‌ریزی درست و اصولی پا به این عرصه بگذارید. برای رسیدن به این مقصود بهتر است قبل از هر کاری با مشاوران خبره و مجرب مشورت کنید. موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی می‌تواند یاری‌دهنده خوبی برای شما در این راه باارزش باشد. مهارت، حرفه و تجربه پرسنل این موسسه، بهترین تصمیمات را برای شما رقم خواهد زد.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • خوشبحالشون بهمن ۱۱, ۱۴۰۱

    یه عمو داریم معروف بود و هست به سبک عقلی. اما یه کار خوبی که کرد پولاشو جمع کرد. ماشینشو فروخت رفت امریکا. قاچاقی رفت امریکا. حدود ۱۰ سال اونجا هم درس خوند هم کار. یک و نیم سال پیش تو سن ۴۰ سالگی لیسانس گرفت. تو برق قدرت. الان سالی ۸۰ هزار دلار دستمزدشه و عشق و حال میکنه.
    اتفاقا خیلی مسخرش کردیم چرا میری. حیف پول.
    ۱۰ سال سختی شو کشید. ۴ سال سختی لیسانسو به جون خرید. الان داره کار میکنه با حقوق عالی. میگه ۸۰ هزار دلار برا یه نفر لاکچری حساب میشه تو امریکا. دستمزد اکثر مردم ۴۰ هزار دلار یا کمتره. معلم و پرستار ۶۰ هزار میگیرن.