برای جلوگیری از ریزش مو موثرترین راه های پیشگیری چیست؟

برای جلوگیری از ریزش مو موثرترین راه های پیشگیری چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بدون شک سبک زندگی نادرست و عدم مصرف مواد غذایی متنوع موجب کمبود ریزمغذی ها در بدن و در نتیجه ریزش مو می شود. راه های بسیاری برای جلوگیری از ریزش مو پیشنهاد می شود که مصرف مکمل های حاوی ویتامین ها و مواد معدنی جز موثرترین آنها هستند. زیرا این محصولات با جبران کمبود ریزمغذی های مورد نیاز مو به تقویت آن کمک می کنند و اکسیژن کافی را همراه با خون به کف سر می رسانند.

امروزه مکمل های متفاوتی برای پیشگیری از ریزش مو تولید شده اند که سلامت مو را تضمین می‌کنند. این مکمل ها که با نام های یونی زینک، بیوتین، هیرویت، زینک پلاس و غیره در بازار موجود هستند، موثرترین و بهترین راه برای تقویت موها به شمار می‌روند. با ما همراه باشید تا شما را با انواع مکمل های موثر در این خصوص آشنا کنیم.

موثرترین راهکارها برای جلوگیری از ریزش مو

موها به دلایل متفاوتی دچار ریزش می شوند که یکی از مهمترین آنها کمبود ریزمغذی ها است. برای جبران کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بدن، بهترین و موثرترین راه استفاده از مکمل های کمک تغذیه ای مخصوص موها است.

این محصولات توسط شرکت های دارویی و غذایی متنوعی تولید می شوند و برای پیشگیری از ریزش مو گزینه ای بسیار مقرون به صرفه و اثربخش هستند. مکمل های تغذیه ای مخصوص مو در گروه های متفاوتی قرار می گیرند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مولتی ویتامین ها با اشکال متفاوت

بدن برای حفظ سلامتی خود به مواد مغذی نیاز دارد. فولیکول های مو نیز مواد مورد نیاز خود را از بدن دریافت می کنند‌. از این رو مواد غذایی متنوع بهترین گزینه برای تقویت بدن و موها هستند. زیرا به طور طبیعی ویتامین های مورد نیاز مو را به آن می رسانند و موجب جلوگیری از ریزش مو می شوند.

در مواقعی که مواد غذایی حاوی ویتامین های متنوع در دسترس افراد قرار نداشته باشند، مکمل های تغذیه ای مولتی ویتامین مخصوص مو پیشنهاد می شود. این مکمل ها حاوی انواع ویتامین ها مانند: ویتامینB12 ،B9 B7 ،B5 ،B3، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین A هستند. با مصرف این محصولات میزان مشخصی از ویتامین ها وارد بدن می شوند و نیاز موها به ریزمغذی ها را تامین می کنند.

البته مصرف خودسرانه این فرآورده ها توصیه نمی شود و تمامی آنها باید زیر نظر متخصص پوست و مو مورد استفاده قرار گیرند. در غیر این صورت افزایش بیش از حد برخی از ویتامین های محلول در چربی در بدن مانند ویتامین A ممکن است موجب ایجاد مسمومیت شود. بهترین مکمل های مخصوص ریزش مو برای جلوگیری از ایجاد آن به نام های هیرویت، بیوتین، زینک پلاس، یونی زینک، فولیکوژن، هیرتامین و غیره در بازار موجود هستند و به فروش می رسند.

مکمل های حاوی مواد معدنی، پروتئین و اسید چرب امگا ۳

مواد معدنی نیز برای رشد موها و تقویت آنها بسیار ضروری هستند. به همین دلیل کمبود این مواد در رژیم غذایی موجب ریزش مو و رسیدن آسیب به آن می شود. مکمل های مینرال حاوی انواع مواد معدنی بخصوص زینک، آهن، سلنیوم و منیزیم برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مناسب هستند و نیاز بدن به این ریزمغذی ها را تامین می کنند.

البته نباید از این محصولات انتظار معجزه داشت و همراه با مصرف آنها باید رژیم غذایی سالمی را نیز تهیه کرد. مکمل های حاوی پروتئین مورد نیاز مو، کلاژن و اسیدچرب امگا ۳ نیز برای تقویت موها مناسب هستند و بسیاری از متخصصان تغذیه مصرف روزانه این محصولات را پیشنهاد می دهند.

انواع مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو

مکمل های حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مو تنوع بسیاری دارند و هر فرد با توجه به نیاز بدن و بودجه خود باید نوع مناسبی از آنها را انتخاب کند. این محصولات هم در ایران و هم در خارج از آن تولید می شوند و هر کدام ویژگی های مربوط به خود را دارند.

این مکمل های منحصر به فرد برای تامین روزانه ریزمغذی های مورد نیاز بدن به کار می روند و مصرف آنها همراه با سبک زندگی سالم به اثرگذاری بهتر این مکمل ها کمک می کند. در ادامه برخی از محبوب ترین و پرفروش ترین مکمل های جلوگیری از ریزش مو را بررسی می کنیم. برای اطلاع از اینکه بهترین مکمل های ضد ریزش مو کدامند؟ و تأثیر هیرویت، زینک و بیوتین بر ریزش مو چیست؟ در ادامه همراه ما باشید.

هیرویت

یکی از مکمل های بسیار پرکاربرد برای تقویت مو، هیرویت نام دارد. این قرص با تامین نیازهای مو به جلوگیری از رسیدن آسیب به آن کمک می کند و سلامتی موها را نیز افزایش می دهد.

مصرف روزانه این قرص که حاوی انواع ویتامین‌ های گروه B و اسید آمینه‌ های ضروری فولیکول های مو است، موجب افزایش ضخامت تارهای مو نیز می شود. همچنین هیرویت گزینه بسیار ایده آلی برای توقف ریزش موها است. این محصول برای زنان و مردان بزرگسال تولید می شود و به داشتن موهایی درخشان و سالم کمک می کند.

زینک پلاس

اگر به دنبال موثرترین راه برای جلوگیری از ریزش مو هستید، قرص زینک پلاس را در سبد روزانه خود قرار دهید. این قرص حاوی میزان بالایی از زینک همراه با ویتامین های گروه B و C است که موجب تقویت موها می شود.

همچنین این قرص موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و در افزایش ضخامت آنها بسیار مفید است. قرص زینک پلاس به راحتی از طریق داروخانه ها در دسترس عموم قرار می گیرد و تاثیر آن روی تقویت موها بعد از چند هفته به خوبی قابل مشاهده است.

یونی زینک

با مصرف قرص یونی زینک فولیکول های مو تقویت می شوند و اکسیژن کافی به آنها می رسد. همچنین به دلیل برخورداری این مکمل از زینک، کلاژن سازی و خون رسانی به خوبی در بدن انجام می‌ شود. از این رو مصرف این قرص به کاهش علائم کمبود شدید روی در بدن مانند ریزش مو کمک می‌ کند.

در ترکیبات یونی زینک از ویتامین های گروه B مانند ویتامین های B5 ،B7 و ویتامین C نیز استفاده شده است. این مکمل بهترین گزینه برای جلوگیری از ریزش مو به شمار می رود و با تقویت سیستم ایمنی بدن به تقویت ریشه مو کمک می کند.

مکمل بیوتین

بیوتین جز بهترین مکمل های مخصوص مو است که برای تقویت و رشد موها تولید می شود. این مکمل در مدت زمانی کوتاه نیاز فولیکول های مو به ویتامین B5 را برطرف می کند و بدین طریق موجب پرپشت شدن موها می‌ شود.

مصرف روزانه این محصول برای کسانی که از کمبود بیوتین در بدن رنج می برند، ضروری است. قرص بیوتین علاوه بر رفع نیاز تغذیه ای موها، به سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

در نتیجه…

برای جلوگیری از ریزش مو در ابتدا باید عامل ایجاد کننده آن را شناسایی کرد. سپس بر اساس آن به دنبال درمان بود. یکی از بهترین راه های پیشگیری از ریزش مو استفاده از مکمل های مولتی ویتامین مینرال مخصوص مو مانند: هیرویت، بیوتین، زینک پلاس، یونی زینک و غیره است.

این مکمل ها حاوی انواع ریزمغذی های مورد نیاز مو به خصوص زینک و ویتامین های گروه B هستند که بدن برای تقویت فولیکول ها به آنها نیاز دارد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان مصرف این مکمل ها را همراه با رژیم غذایی سالم برای رفع مشکل ریزش مو و جلوگیری از آن پیشنهاد می دهند.

بدون نظر

ورود