با میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در سریال «گیلدخت» آشنا شوید

با میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در سریال «گیلدخت» آشنا شوید

سریال تاریخی گیلدخت مدتی است با داستان عاشقانه ی خود مهمان خانه های مخاطبان تلویزیون شده و بازی در نقش شخصیت گلنار در سریال گیلدخت بر عهده ی میترا رفیع است. در ادامه این مطلب می خواهیم با بیوگرافی میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در سریال گیلدخت آشنا شویم.

بیوگرافی میترا رفیع

میترا رفیع متولد سال ۱۳۷۳ در تهران و دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس در رشته تئاتر از دانشگاه هنر تهران است.

به گفته ی خودش، از ۶ سالگی با تشویق خانواده برای انجام فعالیت های هنری به عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و از همانجا یادگیری بازیگری را آغاز کرد.

بیوگرافی میترا رفیع

بیوگرافی میترا رفیع

میترا رفیع تنها ۱۲ سال داشت که موفق به کسب جایزه ی بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر تک نفره نیاوران شد.

در سال ۸۷ زمانی که میترا رفیع تنها ۱۴ سال داشت با بازی در نمایش «نقطه چین ها» به کارگردانی امیرحسین شفیعی برای نخستین بار در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرد.

بیوگرافی میترا رفیع

بیوگرافی میترا رفیع

در سال ۹۱ جایزه ی بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر دانشگاهی و در سال ۹۲ جایزه ی بهترین بازیگر و کارگردان زن از جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر را دریافت کرد.

میترا رفیع کارگردانی تئاتر را هم با نمایش هایی به نام «یه جوری مثل …» و «از این تاریکی» تجربه کرد.

بیوگرافی میترا رفیع

رفیع در سال ۹۶ با بازی در فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی، برای نخستین بار جلوی دوربین رفت، فیلمی که در آن با بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، هانیه توسلی و مجید صالحی همبازی بود.

پس از آن میترا رفیع در چند فیلم کوتاه حضور یافت.

بیوگرافی میترا رفیع
میترا رفیع در سریال «از سرنوشت» در نقش مه لقا مادر سهراب

میترا رفیع در سال ۹۸ با فصل اول سریال «از سرنوشت» ساخته ی محمدرضا خردمندان، وارد تلویزیون شد و در این پروژه با بازیگرانی مانند پوریا پورسرخ و لیلا بلوکات همبازی بود.

بیوگرافی میترا رفیع
میترا رفیع در سریال «آخرین پناه»

بازیگر نقش گلنار در سریال گیلدخت همان سال در مینی سریالی مناسبتی به نام «آخرین پناه» ساخته ی شاهین باباپور حضور یافت که همزمان با ایام اربعین روی آنتن رفت.

بیوگرافی میترا رفیع
میترا رفیع در سریال گیلدخت در نقش گنار

سپس از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۰ در سریال تاریخی گیلدخت به کارگردانی مجید اسماعیلی مشغول بازی شد که در سال ۱۴۰۱ روی آنتن رفت. میترا رفیع در این اثر با بازیگرانی همچون سعید چنگیزیان، ثریا قاسمی، شقایق فراهانی، سعید راد، پریوش نظریه، نفیسه روشن و فریبا متخصص همبازی بود.

بیوگرافی میترا رفیع
میترا رفیع در سریال «بی همگان» در نقش الناز یوسفیان

در تجربه ی تلویزیونی بعدی خود، میترا رفیع در سال ۱۴۰۱ با سریال «بی همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی با چهره هایی همچون مهدی سلطانی همبازی شد.

میترا رفیع ازدواج نکرده و مجرد است.

بیشتر بخوانید:

آیا طاووس الملوک قاجار در سریال «گیلدخت» شخصیتی واقعی است؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود