کدام سبک تابلو برای پذیرایی مناسب تر است؟

کدام سبک تابلو برای پذیرایی مناسب تر است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای زیبایی اتاق پذیرایی فقط رنگ‌آمیزی و استفاده از مبلمان شیک کافی نیست. استفاده از عناصر تزئینی برای خلق فضایی خاص و منحصربه‌فرد تاثیرگذار هستند. تابلو یکی از این عناصر است که به‌دلیل تنوع در طراحی و استفاده از رنگ‌ها همواره در حوزه دکوراسیون داخلی و چیدمان پذیرایی مورد توجه طراحان بوده است. اگر می‌خواهید طراحی خاص و همه‌پسند داشته باشید باید اصول انتخاب تابلو مناسب پذیرایی را بدانید. بعد از مطالعه این مقاله جواب این سوال کدام سبک تابلو برای پذیرایی مناسب تر است را دریافت خواهید کرد. 

تابلو کلاسیک؛ سبکی رایج برای اتاق پذیرایی 

با استفاده تابلو مناسب برای پذیرایی می‌توانید فضای خود را زیبا و جذاب‌تر کنید. برای هماهنگی و تاثیرگذاری بیشتر بهتر است که خرید تابلو را متناسب با چیدمان اتاق انجام دهید؛ بنابراین اگر در سالن پذیرایی از مبلمان، میزها و بوفه کلاسیک استفاده کرده‌اید، تابلویی که بر دیوار نصب می‌شود نیز بهتر است به سبک کلاسیک باشد.   

کدام سبک تابلو برای پذیرایی مناسب تر است؟

تابلو خطاطی؛ فضای خیال‌انگیز خود را خلق کنید

توجه به سلیقه و سبک شخصی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار برای خرید تابلوی پذیرایی محسوب می‌شود. خطاطی یک هنر ارزشمند بین مردم ایران هستند. به‌همین‌دلیل افراد تمایل دارند که از طریقی اصالت این هنر را به خانه خود وارد کنند. قرار دادن تابلوهای خطاطی روی دیوارهای سالن پذیرایی این امکان را برای افراد فراهم کرده‌اند. خطاطی در این تابلوها با رنگ‌های متنوعی انجام می‌شود. در نتیجه این تابلو برای اتاق پذیرایی مدرن با هر ترکیب رنگی مناسب هستند. 

اگر چیدمان اتاق پذیرایی شما به سبک مدرن است و به هنر خوشنویسی علاقه دارید، تابلو خطاطی و تابلو نقاشی خط از تابلوهای مناسب پذیرایی خواهند بود. تابلو نقاشی خط همان‌طور که از نام آن می‌توان متوجه شد، ترکیبی از نقاشی و خطاطی است. این طرح‌ها معمولا در اندازه‌های بزرگ و روی بوم اجرا می‌شوند. ایجاد تعادل بین نقاشی و خطاطی و اضافه کردن رنگ‌ها جلوه‌ای زیبا و بی‌نظیر به سالن پذیرایی شما می‌بخشد. این تابلوها را در ابعاد کوچک نیز می‌توانید پیدا کنید؛ اما تاثیرگذاری تابلوهای خطاطی بزرگ بیشتر است. 

تابلو نقاشی مناسب پذیرایی؛ انتخابی برای علاقه‌مندان به هنر

اگر دوست دارید یک اثر هنری را پذیرایی خود بیاورید، تابلوی نقاشی انتخاب بسیار جذابی محسوب می‌شود. این تابلوها به‌دلیل تنوعی که در طرح دارند، معمولا برای هر اتاق پذیرایی با هر سبک و چیدمانی مناسب هستند. برای انتخاب طرح تابلوی مناسب هم بهتر است به سلیقه خودتان اعتماد کنید. در نتیجه به‌دنبال تابلو با طرح و رنگی بروید که بیشترین هماهنگی را با وسایل اتاق داشته باشند.

به‌عنوان مثال اگر مبلمان شما به رنگ سفید یا رنگ‌های خنثی هستند، بهتر است تابلوهای نقاشی سیاه سفید یا طبیعت زمستانی یا تابلوهای نقاشی با رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. افرادی که علاقه بسیاری به آثار هنری دارند معمولا برای خرید تابلو آشپزخانه نیز طرح‌های نقاشی را می‌پسندند.

تابلو مینیمال؛ گاهی اوقات ابعاد تعیین‌کننده هستند

توجه به ابعاد اتاق پذیرایی و فضای خالی روی دیوار یکی دیگر از عواملی است که روی انتخاب سبک و طرح  تابلوی مناسب پذیرایی تاثیر می‌گذارد. تابلوهای مینیمال با‌توجه‌به سادگی که در طراحی و استفاده از رنگ‌ها دارند باعث می‌شوند دیوار‌ها بزرگ‌تر و فضای اتاق پذیرایی باز‌تر دیده شود. به‌همین‌خاطر سبک مینیمال را شاید بتوان به‌عنوان تابلو مناسب پذیرایی کوچک در نظر گرفت.

معمولا دانشجویان، افراد مجرد، علاقه‌مندان به سبک‌ مدرن و کسانی‌که ساکن خانه‌های کوچک هستند به استفاده از تابلو مینیمال برای دیوار پذیرایی علاقه دارند. نصب این تابلوها از همان رنگ دیوار سالن پذیرایی باعث ایجاد هماهنگی بیشتر می‌شود. در نتیجه برای خرید تابلوی مینیمال به رنگ‌ها بسیار دقت کنید. زیرا  همان‌طور که هماهنگی بین رنگ تابلو و دیوار، عناصر اتاق را به‌هم متصل می‌کند، متفاوت بودنشان هم می‌تواند منجر‌به بی‌نظمی و شلوغی اتاق شود. 

تابلو آینه؛ انتخابی هوشمندانه برای خلق فضای روشن و دلباز

اگر می‌خواهید فضای اتاق پذیرایی شما بزرگ‌تر دیده شود، تابلو آینه تابلو مناسب اتاق پذیرایی کوچک شما خواهد بود. با انعکاس تصویر در آینه فضاهای کوچک وسیع‌تر دیده می‌شوند. قرار دادن تابلو آینه در سالن پذیرایی و کنار میز ناهارخوری باعث ایجاد نور ملایم و مطلوب در اتاق می‌شود. در نتیجه در زمان صرف غذا احساس بهتری خواهید داشت. با استفاده مجموعه‌ای از تابلو آینه‌های هم‌سایز و هم‌شکل حس شادابی را می‌توان در محیط جاری کرد. 

تابلو چلیپا برای پذیرایی؛ انتخاب کسانی‌که به حفظ سنت‌ها علاقه‌مندند

اگر دوست دارید در فضای پذیرایی خود تابلویی با ارزش قرار دهید، به سراغ تابلوی چلیپا بروید. تابلوهای چلیپا به عنوان هنر قدیمی ایرانی شناخته می‌شوند و به فضای پذیرایی شما یک لمس تاریخی هدیه می‌دهند. اگر به‌دنبال تابلوهای مناسب برای پذیرایی با چیدمان سنتی هستید، تابلوهای چلیپا انتخاب هوشمندانه‌ای خواهند بود. معمولا استفاده از این تابلوها در خانه‌هایی که چیدمان رنگی گرم دارند و فضای آن‌ها فرش‌ها و مبلمانی با بافت‌های سنتی دارند، توصیه می‌شوند. 

کدام سبک تابلو برای پذیرایی مناسب تر است؟

دسترسی به تابلوهای پر رمز و راز برای سالن پذیرایی در گالری شاد‌و‌شیک

در این مقاله به لیستی از تابلوهای مناسب پذیرایی اشاره کردیم. این آثار هنری عنصر تزئینی جذاب هستند که چیدمان اتاق پذیرایی شما را کامل می‌کنند. برای انتخاب تابلو مناسب پذیرایی باید به مواردی همچون ابعاد دیوار و اتاق، رنگ دیوار و وسایل، نحوه چیدمان و محل قرارگیری تابلو توجه کنید. البته عواملی همچون سلیقه و قیمت هم تاثیرگذار خواهند بود؛ بنابراین برای انتخاب تابلو پذیرایی می‌توانید از رنگ‌های دیوار و فرش پذیرایی استفاده کنید. با این کار انتخابی هماهنگ با محیط و دکوراسیون اتاق خواهید داشت. 

با خرید تابلوهای پذیرایی دکوراتیو از گالری شاد‌و‌شیک، خانه‌ای زیباتر و دلنشین‌تر خواهید داشت. برای مشاهده انواع تابلوهای این مجموعه می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و مدل‌های مختلف را به‌صورت آنلاین و با قیمت مناسب سفارش دهید. اگر برای خرید تابلو نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون نظر

ورود