دستگیری دو زنی که از درب ورودی امامزاده حسین (ع) همدان بالا رفته بودند [تماشا کنید]

دستگیری دو زنی که از درب ورودی امامزاده حسین (ع) همدان بالا رفته بودند [تماشا کنید]

ابتدای این هفته ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن شاهد بالا رفتن دو زن از در ورودی یک امامزاده بودیم. در توضیح ویدیو این‌طور آمده بود که این دو زن به علت رعایت نکردن حجاب، توسط خادمین امامزاده حسین یا شاهزاده حسین همدان در یک اتاق محبوس شده‌ بودند. حالا بر اساس اخبار منتشرشده، دادستان همدان از بازداشت این دو زن خبر داده و گزارش‌ها درباره درگیری خادمان با این دو زن به دلیل حجاب را تکذیب و آنها را متهم به «اخلال در نظم امامزاده» و «ضرب و شتم خادمان» کرد.

حسن خانجانی، دادستان همدان در این باره گفت: «در اجرای دستور بازپرس پرونده مربوط به درگیری در شاهزاده حسین (ع) مبنی بر جلب دو خانم به اتهام اخلال در نظم امامزاده و درگیری و ضرب و شتم خادمان، ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی صبح روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ماه آنان را در یکی از محلات همدان شناسایی و بازداشت کردند‌.»

او افزود: «در بررسی‌ها و تحقیقات اولیه، متهمان به تمام اتهامات خود اقرار کردند و در حال حاضر با صدور قرار تامین آزاد شده‌اند.»

دادستان همدان با تکذیب ادعاها مبنی بر اینکه موضوع نزاع بر سر حجاب بوده است گفت:«ماجرای رخ داده به دنبال درگیری لفظی و سپس فیزیکی در نحوه پذیرایی در محل بوده و از آنجا که حین درگیری روسری از سر متهمان می‌افتد، این شائبه در فیلم‌های انتشاری که به نظر عامدانه بخشی از آن را تقطیع کرده بودند ایجاد شده بود.»

ماجرای بالا رفتن دو زن از درب شاهزاده حسین (ع) همدان چه بود؟

روز ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ویدیویی منتشر شد با این توضیح که یک مادر و دختر در امامزاده حسین همدان به خاطر حجاب توسط خادمین این امامزاده تذکر گرفته‌اند. یکی از رسانه های فارسی زبان خارج از کشور مدعی شد بعد از بگو مگویی که بین آنها رخ داده یکی از خادمین موی دختر را کشیده و بقیه خادمان دست‌های آنها را گرفته و به داخل یک اتاق کشیده‌اند و آنها را در آن اتاق محبوس کرده‌اند. براساس این ادعا، این مادر و دختر توانسته‌اند از اتاق خارج شوند اما با در قفل شده امامزاده روبرو شده‌اند.

در این ویدیو می‌بینیم که دو زن از در قفل شده امام‌زاده حسین همدان بالا می‌روند و جمعیت خارج از امامزاده آنها را تشویق می‌کنند که خارج شوند.

لحظه بالا رفتن دو زن از درب امامزاده شاهزاده حسین همدان + ویدیو

اما خبرگزاری فارس روایت متفاوتی از این ماجرا دارد. فارس به نقل از محمد آزادجو، رئیس هیات امنای شاهزاده حسین (ع)، داستان بالا رفتن دو زن از درب امامزاده را که چهارشنبه شب اتفاق افتاد این‌طور روایت می‌کند:

شب میلاد کریم اهل بیت(ع) چون شب‌های دیگر سفره افطاری ساده در امامزاده حسین(ع) برقرار بود و جمعیت بیشتری نسبت به شب‌های دیگر آمده بودند و خیل زائران و مشتاقان اهل بیت علیهم السلام، حضور داشتند که متوجه سر و صدا در بخش خانم‌ها شدیم.

دو نفر از خانم‌های جوان با سن حدود ۲۰ سال، پس از دریافت پذیرایی که البته پوشش مناسبی هم نداشتند، به تندی و با فحاشی رکیک با خادم افتخاری که متولی پذیرایی بوده، درگیر می‌شوند.

این درگیری به توهین به ساحت امامزاده نیز کشیده شده و بدون مراعات جایگاه و منزلت این مکان معنوی و زائران آن و کتک خوردن و آسیب دیدن دو نفر از بانوان خادم و تلاش برای کشیدن چادر از سر یکی دیگر از خادمان ادامه می‌یابد.

دخالت سایر خادمان برای کنترل اوضاع، نتیجه‌ای در بر نداشت و سر و صدای آنها باعث شده بود تا جمع قابل توجهی در محوطه حرم تجمع کنند، به ناچار خادمان برای تامین امنیت زائران و جلوگیری از هر نوع حادثه ناگوار، درب ورودی اصلی حرم شاهزاده حسین را بستند و این خانم‌ها را تا رسیدن پلیس و رسیدگی به وضع موجود با رعایت کرامت به دفتر حرم هدایت کردند.

با توجه به ادامه فحاشی‌های رکیک (آنقدر رکیک که حتی رسانه‌های خارجی نیز آنرا سانسور کردن)، برای کاهش التهاب، درب دفتر باز و آنها به خارج هدایت شدند که با بالا کشیدن از درب اصلی با تشویق و هدایت چند نفر محدود در بیرون از آستان، خارج شده و نهایتاً با دو نفر مرد و یک نفر خانم به سرعت محل را ترک کردند.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌ زین‌العابدینی مدیرکل اوقاف نیز در این باره گفت:

گزارش رسیده از درگیری در شاهزاده حسین(ع) نشان می دهد ماجرا ارتباطی به حجاب و عفاف ندارد، بلکه درگیری پیش آمده مربوط به بحث پذیرایی جشن میلاد بوده است.

جزییات از این قرار است که شیر و کماج نذری در قسمت خواهران تمام شده و گویا همین موضوع باب بحث مفصل و اختلاف و تنش می‌شود.

در ورودی شاهزاده حسین(ع) را نیز توسط خادمان به دلیل تماس با پلیس بسته شده تا مأموران انتظامی به ماجرا ورود و موارد پیش آمده را صورت جلسه کنند در حالی که ظاهرا پلیس با تاخیر رسیده و غائله تمام شده است.

ورودی امامزاده از حیاط در نرده‌ای است که خانم‌ها از آن بالا می‌کشند و قبل ورود پلیس به ماجرا امامزاده را ترک می‌کنند.

در واقع تنش و ناراحتی بر سر پذیرایی و افطاری بوده البته که می‌شد این ماجرا از سوی طرفین چه خادم‌ها و چه خانم‌ها با نرمی و مسالمت آمیزی مطرح و حل شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • . فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

    بخاطر خرافات بعضی ها

    • ...... فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

      به خاطر خریت امثال شماست نه به خاطر خرافات اگه چیزی رو قبول ندارید در موردش حق صحبت کردن ندارید خودشما معلوم نیست مزدور کجایی که میایی اینطوری حرف میزنی

      اون دختر اهم گ-و-ه خوردن که رفتن مراسم مذهبی رو خراب کنن

  • حاج محمود فروردین ۲۴, ۱۴۰۲

    کمترین مجازات اعدام در ملاء عام

    • امیر فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

      کظم غیظ کن حاجی ??????????

  • کوروش فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

    کجا داریم زندگی می‌کنیم…