چگونه داروی مایع خشک شده روی موکت را تمیز کنیم؟

چگونه داروی مایع خشک شده روی موکت را تمیز کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه موکت ها یکی از انواع کفپوش های پرطرفداری هستند که تقریبا در هر خانه ای پیدا می شوند. موکت ها به خوبی می توانند اتاق ها، آشپزخانه، راهروها و حتی زیر مبلمان شما را با هزینه های به مراتب کمتر از فرش، بپوشانند. این روزها موکت ها در انواع پرزبلند و پرزکوتاه برای قسمت های مختلف طراحی و تولید می شوند. پس اگر شما هم برای خانه یا محل کارتان موکت را به عنوان کفپوش انتخاب کرده اید، حتما با مشکل لک شدن آن نیز مواجه شده اید.

احتمالا تابحال برایتان پیش آمده که دکتر برای تان شربت تجویز کند. شربت ها و به طور کلی داروهای مایع، یکی از انواع موادی هستند که به راحتی روی فرش و موکت شما ریخته و آن ها را لک می کنند. این موضوع به خصوص زمانی که شما متوجه ریختن مایع و ایجاد لکه نشده اید، نگران کننده است. اما چه باید کرد؟

نگران نباشید. این مقاله ما را تا پایان بخوانید که با روش پاک کردن داروی مایع خشک شده روی موکت آشنا شوید.

چگونه داروی مایع خشک شده روی موکت را تمیز کنیم؟

چه مواد و وسایلی نیاز دارید؟

برای پاک کردن داروی مایع خشک شده روی موکت ابتدا باید وسایل و مواد زیر را آماده کنید:

  • آب
  • یک یا چند دستمال تمیز و سفید
  • سرکه
  • آمونیاک
  • یک یا چند دستمال کاغذی
  • حوله
  • جاروبرقی

۱.      ابتدا لکه را تمیز کنید

با یک دستمال نمدار سعی کنید لکه را تمیز کنید. با این روش لکه شما دوباره مرطوب می شود و راحت تر پاک خواهد شد. دقت کنید که در این مرحله همچون سایر مراحل بعدی، نباید آب زیادی روی لکه بریزید که موکت شما زیاد از حد خیس نشود. خیس شدن موکت، کار خشک کردن نهایی را سخت تر کرده و در نتیجه احتمال ایجاد کپک در موکت را افزایش خواهد داد.

پس اگر فکر می کنید که نمی توانید لکه را تمیز کنید یا برای انجام این کار به کمک نیاز دارید، تنها یک تماس با قالیشویی اکباتان مشکل شما را برطرف خواهد کرد.

۲.      از سرکه یا آمونیاک استفاده کنید

سرکه و آمونیاک دو ماده پاک کننده قوی برای از بین بردن لکه های فرش و موکت شما هستند. برای پاک کردن لکه، می توانید از هر کدام از این دو ماده استفاده کنید.

کمی سرکه را با آب مخلوط کنید. سپس با یک دستمالی که به این ترکیب آغشته شده، سعی کنید تا لکه را پاک کنید. مطمئن شوید که لکه را از قسمت بیرونی به سمت مرکز پاک می کنید که لکه بزرگتر نمی شود.

همچنین می توانید کمی آمونیاک را به یک دستمال تمیز و سفید بزنید. سپس با دستمال لکه را پاک کنید. در حین استفاده از آمونیاک، درب و پنجره ها را باز کنید و حتما از دستکش استفاده کنید.

فقط به یاد داشته باشید که آمونیاک ممکن است باعث تغییر رنگ یا پوسیدگی موکت شما شود، پس اگر قصد استفاده از این ماده را دارید، بهتر است ابتدا آن را روی یک قسمتی از موکت که در گوشه و کنارهای خانه است، تست کنید. اگر متوجه تغییر رنگ یا کشیدگی الیاف نشدید، می توانید از آنبرای پاک کردن لکه استفاده کنید.

همچنین دقت کنید که بهتر است از آمونیاک فقط برای موکت های با رنگ روشن استفاده کنید، زیرا این فرآیند می تواند رنگ موکت های تیره رنگ را از بین ببرد.

تمیز کردن لکه با سرکه یا آمونیاک را تا حدی انجام دهید که لکه کاملا از بین رفته باشد. اگر لکه کاملا پاک شده، به مرحله بعدی بروید.

چگونه داروی مایع خشک شده روی موکت را تمیز کنیم؟

۳.      بشویید

در این مرحله باید حتما لکه را از هرگونه مایع شوینده ای که در الیاف باقی مانده پاک کنید. مطمئن شوید که پاک کردن را با دقت بالایی انجام می دهید و تمامی مواد را از الیاف خارج می کنید. چرا که باقی ماندن آمونیاک یا سرکه یا حتی خود مایع دارویی در الیاف، ممکن است به موکت شما در طولانی مدت آسیب برساند.

۴.      خشک کنید

پس از شستن موکت، نوبت به خشک کردن آن می رسد. اگر لکه خیلی کوچک بوده و در طول فرآیند تمیز کردن لکه موکت از آب زیادی استفاده نکرده اید، می توانید خشک کردن را فقط با رهاسازی موکت در هوای اطراف انجام دهید. اما اگر آب زیادی روی موکت ریخته شده و موکت خیلی خیس شده، ابتدا باید آب اضافی را با یک حوله جذب کنید. سپس یک یا چند دستمال کاغذی روی محل بگذارید و اجازه دهید تا آب موکت را به مرور زمان جذب کنند.

روی موکت خیس راه نروید و حداقل یک شب تا صبح اجازه دهید بماند تا کاملا خشک شود.

۵.      جاروبرقی بکشید

در نهایت می توانید با جاروبرقی کشیدن، الیاف موکت را به حالت اولیه بازگردانید.

اگر پس از خشک شدن کامل موکت، هنوز رنگ دارو یا آثاری از لکه روی موکت مشاهده می شود، قالیشویی خوب صادقیه را برای دریافت خدمات شستشوی موکت خود انتخاب کنید.

خدمات موکت شویی در تهران

این روزها موکت ها نیز گران قیمت هستند. پس شستشوی موکت نیز باید به دقت انجام شود تا این کفپوش های گران قیمت خانه ها و محیط های اداری شما آسیب نبینند. خدمات موکت شویی قالیشویی های معتبر، این مشکل را برای شما برطرف نموده اند. شما می توانید با دریافت خدمات موکت شویی از قالیشویی های معتبری همچون قالیشویی توحید در تهران و کرج، مطمئن باشید که موکت های تان بدون هرگونه آسیبی، همچون روز اول تمیز و درخشان خواهند شد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در تهران و کرج شعبه های فعال زیادی دارد. پس اگر موکت ها یا فرش های واحدهای خانگی یا تجاری شما به هر دلیلی کثیف و آلوده شده و می خواهید آن ها را در سریع ترین زمان ممکن بشویید و تحویل بگیرید، روی خدمات قالیشویی توحید حساب کنید. شما می توانید به صورت شبانه روزی خدمات موردنظر خود را از طریق سایت یا تماس تلفنی با ۱۸۶۴ سفارش دهید.

همکاران ما در اولین فرصت نیروهای موردنظر را به محل شما اعزام خواهند نمود. علاوه بر خدمات موکت شویی و قالیشویی در تهران، ما خدمات مبل شویی در محل را نیز به شما ارائه می دهیم.

بدون نظر

ورود