سردار حاجی زاده: «موشک خرمشهر ۸۰ هدف را همزمان مورد اصابت قرار می دهد» + ویدیو

سردار حاجی زاده: «موشک خرمشهر ۸۰ هدف را همزمان مورد اصابت قرار می دهد» + ویدیو

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در مورد موشک خرمشهر گفته است: «هنگام شلیک یک فروند موشک خرمشهر به منطقه هدف، تعداد ۸۰ هدف مورد اصابت قرار می‌گیرد و اگر ۱۰۰ فروند موشک به سوی سرزمین دشمن شلیک شود، این موشک‌ها به ۸ هزار راکت تبدیل شده و به اهداف اصابت می کند». سردار حاجی زاده روز گذشته در دیدار با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: « موشک هایپرسونیک آزمایش‌های خود را پشت سر گذاشته است و به‌ زودی رونمایی می‌شود. این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند؛ سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ در حوزه موشکی است. این موشک هایپرسونیک سرعت بالایی (حدود ۱۲ تا ۱۳ ماخ) دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد».

روایت سردار حاجی زاده از موشک خرمشهر و موشک هایپرسونیک ایران

سردار حاجی زاده با اشاره به ویژگی‌های سر جنگی موشک خرمشهر ۴ (خیبر) تصریح کرد: «با شلیک هر یک فروند از این موشک، ۸۰ هدف مورد اصابت قرار می‌گیرد. یعنی اگر ۱۰۰ فروند از این موشک را شلیک کنیم، تبدیل به ۸ هزار راکت می‌شود و ۸ هزار هدف را در سرزمین دشمن منهدم می‌کند».

موشک خیبر (خرمشهر۴) یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های طراحی شده توسط متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع است که برد آن ۲,۰۰۰ کیلومتر بوده و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن ۱,۵۰۰ کیلوگرم است. این موشک برای ایجاد قابلیتهای تاکتیکی، به یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای سوخت مایع تجهیز گردیده و به نحوی طراحی شده است و موتور در مخزن سوخت قرار گرفته که این امر باعث کاهش طول موشک به حدود ۱۳ متر شده است.

روایت سردار حاجی زاده از موشک خرمشهر و موشک هایپرسونیک ایران

سرجنگی این موشک با طول حدود ۴ متر، یکی از بزرگترین و اثر بخش‌ترین سرجنگی‌های تولید شده می‌باشد که قابلیت حمل بیش از یک تن مواد ناریه دارا است. سرعت بالای اصابت سرجنگی به هدف، باعث می شود سیستم های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی نباشند.تفاوت این موشک با سایر نسل‌های قبلی خود تامین دقت نقطه زنی در فاز میانی(پرواز بالای جو) است. ویژگی دیگر این موشک، هدایت میانی آن است به طوری که سیستم‌های هدایت موشک پس از ورود به جو خاموش شده و امکان جنگ الکترونیک دشمن روی آن وجود ندارد.

دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • سندرز خرداد ۱۰, ۱۴۰۲

    منطقیه 🤭

    • امیر خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

      کاربر سندرز
      باز سر و کله ی توی دیوانه پیدا شد

  • میثم خرداد ۱۰, ۱۴۰۲

    جمله اول مبهمه ولی با توجه به ۸ هزار راکت منطقیه
    فکر کنم منظورش اینه یه موشک خوشه ای
    خو از اینا قبلا رونمایی شده که!!!

  • ناشناس شهریور ۱۰, ۱۴۰۲

    کم …حاجی زاده هرچند که کار هر روز شما…. جویدنه.هوواسونگ ۵و۶ رو رنگ کرده و خرم شهر اسم گذاری کردی؟………👎