صحبت های جنجالی پیمان جبلی درباره عادل فردوسی پور و سلبریتی های دیگر

صحبت های جنجالی پیمان جبلی درباره عادل فردوسی پور و سلبریتی های دیگر

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما که به تازگی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شده بود، درباره هنرمندانی که رسانه ملی با آنها قطع همکاری کرده صحبت کرد و همچنین به موضوع عدم حضور عادل فردوسی پور، مجری سابق برنامه محبوب «نود»، در صداوسیما پرداخت که اظهارات او واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت. صحبت‌های پیمان جبلی در تعارض با توضیحاتی بود که او پیش‌تر در دانشگاه صنعتی شریف درباره این چهره پرطرفدار کرده بود.

اظهارنظر پیمان جبلی درباره عادل فردوسی پور و واکنش ها به آن

پیمان جبلی در پاسخ به پرسشی از سوی دانشجویان درباره‌ موضع رییس سازمان صداوسیما در قبال عادل فردوسی‌پور و بازگشت این مجری به تلویزیون، گفت:

بالاخره وقتی این آدم در برنامه‌ای می‌آمده برای خودش خِیلی از مخاطبان را داشته است. اسمش می‌آمده، برنامه با خودش مخاطب می‌آورده است. اسم آن آدم روی شبکه‌ای می‌آمد، آن شبکه خودش را بالا می‌کشید. خب حالا به نظام، مردم و اعتقادات خودش لگد زده است. لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته است. آیا از من انتظار دارید برای اینکه پرمخاطب بشوم بروم خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا؟!

اظهارنظر پیمان جبلی درباره عادل فردوسی پور و واکنش ها به آن

او ادامه داد:

حالا ما چشممان را می‌گذاریم روی هم انگار ندیده‌ایم، اصلا شما (دانشجویان) و مردم اجازه می‌دهید ما این کار را کنیم؟ آیا ما می‌توانستیم برنامه‌هایی را بدون عجز و التماس و بدون پذیرش ذلت در برابر افرادی که پشت پا زدند به اعتقادتشان، تاریخشان، فرهنگ و مردمشان و نظامی که تا به حال از آن ارتزاق کرده بودند که با آن تا به اینجا رسیده بودند، بسازیم؟ پاسخ این است: نه! نمی‌توانستیم.

«صدا و سیما به چند سلبریتی وطن فروش وابسته نیست»

اظهارنظر پیمان جبلی درباره عادل فردوسی پور و واکنش ها به آن

رئیس سازمان صدا و سیما در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه امام صادق (ع) گفت «صداوسیما به چند سلبریتی وطن فروش وابسته نیست و بخش عظیمی از مردم هم بدشان می‌آید قیافه آنها را ببینند.» او گفت:

در اغتشاشات اخیر تصویر دروغین برای بخش اعظمی از بازیگران و سلبریتی ها ساخته بودند که کار نظام فردا تمام است. یک کارگردان می گفت سر فیلمبرداری رفتم بازیگران گفتند اجازه بدهید دو سکانس بگیریم یک با حجاب دو بی حجاب که اگر نظام سقوط کرد مشکلی پیش نیاید.

سلبریتی واژه مطلقا منفی نیست. برخی سلبریتی ها رابطه خود را با فرهنگ و تاریخ ایران قطع کرده‌اند ما هم باید رابطه خودمان را با آنها قطع کنیم.

برخی سلبریتی ها به دلیل فشارهای سنگین علی‌رغم میلی باطنی محبور شدند که یک حرف بزنند؛ ما در را روی آنها نبستیم. درِ صدا و سیما به روی کسی که به مردم و فرهنگ کشور احترام می‌گذارد باز است. کسی که خودش همچنان در عالم هپروت و اوهام است ما دنبالش نمی‌رویم، بگذارید در اوهام خودش باقی بماند.

جبلی گفت صداوسیما به چند سلبریتی وطن فروش وابسته نیست و ادعا کرد، «بخش عظیمی از مردم هم بدشان می‌آید قیافه آنها را ببینند.»

واکنش ها به صحبت های پیمان جبلی در دانشگاه امام صادق (ع)

این صحبت های جبلی واکنش های زیادی هم از طرف چهره‌های شناخته‌شده و هم کاربران عادی در پی داشت.

اظهارنظر پیمان جبلی درباره عادل فردوسی پور و واکنش ها به آن

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب و رئیس دفتر سید محمد خاتمی در توئیتر خود نوشت:

آقای جبلی، عادل فردوسی پور به نظام و اعتقاداتش لگد نزده خودتان می‌دانید فقط زیادی مقبول بود.

وظیفه رئیس صدا و سیما است که از کسانی که مردم را به پای این رسانه ملی می‌آورند خواهش و تمنا کند. رسانه ملی از نظر تاثیرگذاری حتی در رقابت با بعضی اپلیکیشن های فیلتر شده، عقب است.

اظهارنظر پیمان جبلی درباره عادل فردوسی پور و واکنش ها به آن

پرویز پرستویی، بازیگر شناخته‌شده نیز با انتشار یادداشت بلندی در اینستاگرام خود به صحبت‌های پیمان جبلی این‌طور واکنش نشان داد:

و اما اندر حکایت

آقا مصطفی میرسلیم

و

آقا پیمان جبلی

این روزها این دو چهره سرشناس و معروف در دنیای مجازی، که پست های مهمی را هم اشغال کرده‌اند، هر روز بدتر از دیروز موجب خنده و تاسف، مردم و اهالی فرهنگ و صنعت خودرو سازان می‌شوند. و علت معروف شدنشان هم وجه اشتراک‌شان است.

یک نفر هم نیست یواشکی در گوش این دونفر بگوید: آقایان آبرومندانه این پست هایی که اشغال کردید و رها کنید و به استراحت بپردازید و اینقدر آبروریزی نکنید. مردم ایران، مردم بزرگ و فهیمی هستند.

مثلا در مورد میرسلیم، که در این ۹ ماه گذشته حتما یادتون میاد که فرمودند چرا وقت اعدام ها اینقدر طولانیه…((پسر خودش شریک منافقین آزاد می‌چرخد و به ساخت و ساز مشغول‌ است)) یا مثلا فرمودند: ۲۰۶ با لندکروز فرقی نمی‌کند!

اظهارنظر پیمان جبلی درباره عادل فردوسی پور و واکنش ها به آن
هنگامی که مجری برنامه از میرسلیم می‌خواهد نظرش را درباره شخصیت درون تصویر بگوید میرسلیم می‌گوید: «نمی‌شناسم». میرسلیم که برای یک دوره‌ چهارساله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده سپس می‌گوید: «از این هنرپیشه‌ها اینقدر زیاد بوده اون موقع که اصلا ایشون مطرح نبوده .»

یا رئیس صداوسیما در پاسخ به پرسش دانشجویان درباره فعالیت‌های صدا و سیما پس از قطع همکاری برخی چهره‌ها توضیح داد: ما در درجه اول باید رابطه‌مان را با چهره‌ها و افرادی که رابطه خودشان را با فرهنگ خودشان، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند، قطع کنیم. تعارف هم نداریم. نمی‌خواهند دیگر باشند خب نخواهند. اصلاً یک بخش عظیمی از مردم هم بدشان می‌آید اتفاقا قیافه آنها را ببینند، این طور نیست که فقط آنها بدشان بیاید، مردم هم بدشان می‌آید که قیافه این آدم‌ها را ببینند.

خب آقا پیمان جبلی کاملا در اشتباهید

هنرمند جماعت یا به قول شما چهره ها هرچه دارند از مردم دارند

هنرمند بدون مردم هنرمند نیست

اگر هنرمندان ارتباطشان را با صدا و سیما قطع کرده‌اند نمی‌خواهند قیافه شما و امثال شما را ببینند…

یعنی، برای مردم احترام قائلند…

و اتفاقا علت عدم حضورشان در صدا و سیما شما هستید

مردم شما را نمی خواهند ببینند…

شما یادتون رفته برادرتان در مورد شما چه‌ها نگفت‌؟

ضمنا صدا و سیما ملک شخصی شما نیست

شان هنرمند در صدا و سیمایی که شما مثلا رئیس‌اش هستید‌، نیست.

صدا و سیما متعلق به مردم و هنرمندان و فرهیختگان است

فعلا شما ها حالشو ببرید…

واکنش صداوسیما به «شایعه سازی» درباره سخنرانی پیمان جبلی

اظهارنظر پیمان جبلی درباره عادل فردوسی پور و واکنش ها به آن

به دنبال واکنش گسترده به سخنان پیمان جبلی، رئیس صداوسیما، درباره چهره‌های مشهور و مجریانی که از تلویزیون بیرون رانده شده‌اند، روابط عمومی صداوسیما روز پنج‌شنبه، ۱۱ خرداد، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که او به نام «هیچ فردی» به طور مشخص اشاره نکرده است و سخنان و سوالات درباره «محتوا و ساختار و رویکردهای دوران تحول بود.»

در این اطلاعیه آمده است:

به دنبال برخی شایعات درباره نام بردن برخی افراد در سخنان امروز رئیس سازمان صداوسیما در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) روابط عمومی رسانه ملی به اطلاع می‌رساند متاسفانه با وجود پخش زنده این سخنرانی از طریق چندین سایت، برخی جریان‌ها مدعی شدند دکتر جبلی نام برخی چهره‌ها را در ماجرای عدم حضور سلبریتی‌ها در صداوسیما بیان کرده است.

حال آنکه نه تنها در این موضوع بلکه در کل جلسه رییس سازمان صداوسیما نام هیچ فردی را مطرح نکرد و سخنان و سوالات پیرامون محتوا و ساختار و رویکردهای دوران تحول بود.

مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • Mr.saxobeat خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    این نوع گفتار مسیولین قشنگ نشون میده که این افراد اصلا در بطن جامعه نیستن و از دل مردم خبر ندارن. که همچین حرف هایی میزنن.

  • ناشناس خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    احسن‌آقای‌جبلی‌واقعا‌که‌حرف‌های‌‌‌
    درستی‌‌زدید‌‌این‌سلبریتی‌های‌وطن‌فروش‌بااین‌رفتارهای‌‌مزدورانه‌‌نباید‌
    جایی‌درهنرکشور‌ماداشته‌باشند‌.