روایت عادل فردوسی پور از حسرت بزرگش برای گزارشگری فوتبال + ویدئو

روایت عادل فردوسی پور از حسرت بزرگش برای گزارشگری فوتبال + ویدئو

عادل فردوسی پور، مجری و گزارشگر مشهور در جدیدترین قسمت از برنامه ی اینترنتی خود «فوتبال ۳۶۰» به دلتنگی اش برای گزارش فوتبال اذعان کرد. فردوسی پور گرچه از حسرتش برای گزارشگری گفت اما به اهمیت پایبندی به اصول خود نیز تأکید کرد.

فردوسی‌ پور در بخشی از این برنامه درباره ی دوری طولانی مدتش از گزارش فوتبال گفت: «من در چهار سال و نیم اخیر یک فوتبال گزارش کردم که بازی فینال آسیا بود و راستش خیلی دلم تنگ شده. من عاشق و دیوانه فوتبالم ولی خب همه چیز را باهم نمی‌شود داشت و آدم یک سری اصول دارد که باید بهش پایبند باشد. ولی من حسرت گزارش کردن را شدیداً می‌خورم.»

پس از روی کار آمدن علی فروغی، مدیر جوان و تازه کار شبکه سه، اختلافاتی میان او و عادل فردوسی پور درگرفت که در نهایت به تعطیلی برنامه نود در سال ۹۷ انجامید.

علی فروغی در سال ۹۹ در گفتگویی درباره ی علت برکناری فردوسی پور از برنامه نود و توقف این برنامه ی پرطرفدار، گفت «او داشت از مدار خارج می شد». این صحبت های فروغی واکنش های منفی زیادی را به دنبال داشت.

فردوسی پور گزارش فوتبال

در سال ۱۴۰۰ نیز محسن سرافراز، رئیس سابق صدا و سیما که از سال ۹۳ تا ۹۵ ریاست رسانه ملی را برعهده داشت، در مصاحبه ای زوایای دیگری از علت حذف عادل فردوسی پور را روشن ساخت.

سرافراز، درباره ی عادل فردوسی پور و تعطیلی برنامه نود گفت: «در دوره ی ما فشار برای تعطیلی برنامه ۹۰ بود، منتها مجموعه ی تصمیمات این بود که این کار انجام نشود. اما به نظرم در دوره ی بعد خواستند مدیر مجموعه ی شبکه ۳ خودش را نشان دهد و او هم کمک کرده که این برنامه تعطیل شود. مدیران شبکه سه تصور می‌ کردند می‌ توانند شبیهش را درست کنند که خب نتوانستند!»

پیمان جبلی، رئیس فعلی سازمان صدا و سیما پس از روی کار آمدنش صحبت های امیدوارکننده ای درباره ی بازگشت فردوسی پور و برنامه نود به تلویزیون مطرح کرد.

فردوسی پور گزارش فوتبال

او در سال ۱۴۰۱ در اینباره گفته بود: «موضوع آقای فردوسی‌ پور در دوره بنده اتفاق نیفتاد. اگر در دوره من بود تمام تلاشم را می‌کردم که نرود. البته نمی‌گویم معجزه می‌کردم ولی تلاشم را می‌کردم. الان هم تلاش می‌کنیم از توانایی‌های ایشان استفاده کنیم. من‌ میراث‌دار وضعیتی هستم که سه سال پیش اتفاق افتاده و باید آن را حل کنم. فکر می‌کنید با یک امضای طلایی جبلی حل می‌شود؟ خیر اینطور نیست. ما باید قدر سرمایه‌هایمان را بدانیم اما مساله دوطرفه است. فرد مقابل ما هم باید قوانین بازی را بپذیرد و بخواهد. نمی‌توان تک‌وجهی به موضوع نگاه کرد. برادر عزیزمان آقای فردوسی‌ پور نظرات خاص خودش را دارد. تمام تلاشم را می‌کنم هیچ سرمایه‌ای را از دست ندهیم. امیدوارم خدا کمک کند بتوانیم این کار را انجام دهیم؛ البته عرض کردم مسئله دوطرفه است.»

با این حال، جبلی در خرداد ۱۴۰۲ صحبت هایی در تعارض با اظهارات قبلی خود درباره ی فردوسی پور مطرح کرد که با انتقادات زیادی مواجه شد.

او در اینباره گفت: «بالاخره وقتی این آدم در برنامه‌ای می‌آمده برای خودش خِیلی از مخاطبان را داشته است. اسمش می‌آمده، برنامه با خودش مخاطب می‌آورده است. اسم آن آدم روی شبکه‌ای می‌آمد، آن شبکه خودش را بالا می‌کشید. خب حالا به نظام، مردم و اعتقادات خودش لگد زده است. لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته است. آیا از من انتظار دارید برای اینکه پرمخاطب بشوم بروم خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا؟!»

فردوسی پور گزارش فوتبال

عادل فردوسی پور پس از تعطیلی برنامه نود، همکاری خود با صدا و سیما را در مقام تهیه کننده با برنامه ورزشی «فوتبال ۱۲۰» در شبکه ورزش ادامه داد، برنامه ای که از سال ۹۲ پخش خود را آغاز کرده بود و به فوتبال اروپا اختصاص داشت. با این حال، در خرداد ۱۴۰۲ خبر پایان رسمی برنامه «فوتبال ۱۲۰» و قطع همکاری فردوسی پور با صدا و سیما منتشر شد.

فردوسی پور که از خرداد ۱۴۰۱ برنامه فوتبالی دیگری به نام «فوتبال ۳۶۰» را با اجرای خودش در فضای مجازی آغاز کرده است، در اولین قسمت از این برنامه پس از ناآرامی های سال گذشته ی کشور که در فروردین ۱۴۰۱ پخش شد، به این حوادث اشاره کرد و به حواشی حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر پرداخت، موضوعی که فردوسی پور را با برخی انتقادات مواجه ساخت.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه جنجالی عادل فردوسی پور با علیرضا جهانبخش درباره حواشی جام جهانی قطر + ویدئو

۴ نظر

ورود

  • بابک خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    عادل جان! حقیقتا که….تمام عیار هستی ، خودت و آنهایی که بزک کردن تورا ! . این روزها به طرز وحشتناکی تصویر تکراری ات حالمان را خراب کرده.

    • حامد خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

      یه بار با اسم علی یه بار با اسم بابک!دو تا پیام شبیه هم😅
      مگه مجبوری یه بار یه حرف درست بزن نمیخواد خودت رو به بقیه تحمیل کنی
      عادل جانت اگه نباشه زمین از هسته یخ میزنه؟🥶🤣

  • علی خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    عادل جان! حقیقتا که خودت و آنهایی که بزک کردن تورا چندش تمام عیار هستید ! . این روزها به طرز وحشتناکی تصویر تکراری ات حالمان را خراب کرده.

  • علی خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    حال به هم زن . اصلا کاری کرده که اسمش میاد ادم کهیر میزنه .