انواع سبک دکوراسیون داخلی، کدام سبک بهتر است؟

انواع سبک دکوراسیون داخلی، کدام سبک بهتر است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شما چه سبکی از دکوراسیون را برای خانه‌تان می‌پسندید؟ آیا اهل سادگی هستید یا دکوراسیونی تجملاتی را دوست دارید؟ برای داشتن یک دکوراسیون زیبا، ناگزیر به شناخت انواع سبک دکوراسیون داخلی هستیم. انواع سبک دکوراسیون منزل ویژگی‌ها و عناصر گوناگونی دارند؛ بنابراین بهتر است برای داشتن خانه‌ای زیبا و ایجاد یکی هماهنگی خاص بین اجزای داخلی خانه با انواع سبک‌های دکوراسیون آشنا شوید. ما در این مقاله بهترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی را معرفی کرده‌ایم. بدون شک با شناخت ویژگی‌های این سبک‌ها، می‌توانید خانه خود را بهتر از همیشه چیدمان کنید. 

مینیمال؛ انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل مخصوص امروزی‌ها 

مینیمالیسم یک سبک طراحی است که بر سادگی، تمرکز بر خطوط تمیز، حداقل رنگ و اشکال هندسی ساده تأکید دارد. در این سبک رنگ، بافت، الگوها و سایر موارد به شکلی ساده و بدون زرق و برق استفاده می‌شوند. در واقع در خانه‌ای به سبک مینیمال باید هر چیزی که ضروری نیست و بلااستفاده است حذف شود. خرده‌ریزها، تزیینات، وسایل سلطنتی و تجملاتی در سبک مینیمال جایی ندارند.

به‌عنوان مثال اگر برای اتاق خواب مینیمال خود قصد خرید تخت خواب را دارید، باید سراغ مدل‌های بدون تاج بروید. برای اتاق خواب مینیمال معمولا از تخت خواب‌هایی ساده یا رنگ خنثی استفاده می‌کنند. در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال، معمولا دیوارها ساده و به رنگ‌های سفید و روشن دیده می‌شوند. رنگ‌های روشن باعث دل‌بازتر شدن فضا و ایجاد حس تمیزی خواهند شد. استفاده از سبک مینیمال به‌خصوص در اتاق خواب نیز آرامشی وصف‌نشدنی در وجود شما ایجاد می‌کند. 

کلاسیک؛ سبک دکوراسیون داخلی ایرانی پرطرفدار

سبک کلاسیک نیز یکی از انواع سبک دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. ویژگی‌های سبک دکوراسیون کلاسیک شامل مبلمان آنتیک، دکوری‌های حکاکی شده، تزئینات شگفت‌انگیز، پرده‌های فاخر، لوسترهای چشمگیر و رنگ‌های شکیل و سنگین است. سبک کلاسیک بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به شکوه و وقار در دکوراسیون به شمار می‌رود. شاید بارزترین ویژگی دکوراسیون داخلی کلاسیک، جزئیات معماری آن باشد. این جزئیات ممکن است هر چیزی را شامل شوند؛ از قالب‌‌سازی و روکش‌های چوبی گرفته تا سایر نازک‌کاری‌‌های سفارشی مثل دیوارها، شومینه و حتی سقف. 

رنگ‌های اصلی معماری داخلی کلاسیک اصیل شامل رنگ بژ، کرم، نقره‌ای، زرشکی، طلایی، هلویی، زیتونی و آجری می‌شوند. سبک کلاسیک تشکیل شده از مفاهیمی هم‌چون ثبات، تناسب و تقارن، سخت‌گیری و تجمل است. برای ایجاد یک سبک کلاسیک با‌شکوه و اشرافی در خانه خود، باید به همه المان‌های خانه توجه ویژه‌ای داشته باشید. به‌عنوان مثال اگر قصد خرید کتابخانه ای با طراحی کلاسیک را داشتید، بهتر است کتابخانه‌ای با متریال چوب طبیعی انتخاب کنید. با انتخاب این مدل کتابخانه حس شکوه و وقار را به‌خوبی می‌توانید به مخاطب القا کنید. 

مدرن؛ یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی

یکی از سبک های دکوراسیون داخلی که محبوبیت بسیاری بین بیشتر افراد دارد، سبک مدرن است. این سبک همیشه به‌روز بوده و خصوصیات خاص خود را دارد. طراحی داخلی به سبک مدرن با تاکید بر عملکرد‌گرایی و اجتناب از تزیینات گوناگون و حذف عناصر تزیینی غیرضروری، محیطی ساده و آرامش‌بخش را در فضا ایجاد می‌کند. در سبک مدرن، برای حذف سادگی از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و مشکی برای دکور فضای داخلی خانه استفاده می‌کنند.

در سبک مدرن از مواد و مصالح مختلفی مانند استیل، چوب، پلاستیک، شیشه و بتن استفاده می‌شود. در این سبک استفاده از فرش‌های پر نقش‌ونگار را فراموش کرده و از فرش‌های ساده‌تر و تک‌رنگ استفاده کنید که با اشکال هندسی ساده طراحی شده باشند. با‌توجه‌به این ویژگی‌های سبک مدرن دکوراسیون، اگر می‌خواهید بوفه، کمد یا جاکفشی مدرن برای خانه خود خریداری کنید، به‌راحتی می‌توانید با مراجعه به سایت بلج، قیمت جاکفشی و سایر المان‌ها را مشاهده کرده و محصول موردنظرتان را سفارش دهید.  

انواع سبک دکوراسیون داخلی، کدام سبک بهتر است؟

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک؛ ایجاد زیبایی خاص و بی‌نظیر در خانه 

یکی دیگر از انواع سبک دکوراسیون داخلی که این روزها در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شود، سبک دکوراسیون نئوکلاسیک است. برای ایجاد سبک دکوراسیون نئوکلاسیک نیازمند به فضای وسیع با سقف بلند و پنجره‌های بزرگ خواهید داشت. با استفاده از این سبک طراحی، جلوه این ویژگی‌ها بسیار زیباتر خواهد شد. اولین قدم برای ایجاد سبک نئوکلاسیک جذاب در خانه، یادگیری ویژگی‌های آن است که شامل موارد زیر می‌شود: 

  • تاکید بر خطوط افقی و عمودی
  • آثار هنری مینیمال و ساده بدون کوچک‌ترین طراحی اضافی و شلوغ
  • چیدمان متقارن و عناصر تزئینی هندسی
  • استفاده از مبل‌های ساده و بدون تاج و پارچه‌های طرح‌دار 
  • پنجره‌ها و آینه‌های بزرگ

این سبک شامل استفاده از ترکیبات رنگ طبیعی بدون سایه روشن و براق است. بدین ترتیب زیاده‌روی در استفاده از مبلمان، گل و وسایل تزئینی، جایی در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک ندارد.

تهیه انواع لوازم دکوراسیون منزل در جدیدترین مدل‌ها و متنوع‌ترین سبک‌ها 

در این مطلب به معرفی بهترین انواع سبک دکوراسیون داخلی و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم. سبک‌های متنوعی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد، سبک‌های معرفی شده در این مقاله از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی بودند که به شرح ویژگی‌ها و خصوصیات هر کدام پرداختیم. انتخاب مناسب و درست سبک دکوراسیون موجب می‌شود شما هر با که به منزل خود می‌روید، از بودن در فضای خانه لذت ببرید و برای رسیدن به منزلتان لحظه‌‌شماری کنید. 

شما می‌توانید انواع لوازم دکوری منزل خود را در هر سبکی که می‌خواهید از فروشگاه بلج تهیه کنید. بلج یکی از تولیدکننده‌های مطرح لوازم چوبی و دکوراسیون منزل است. بهترین و جدیدترین لوازم چوبی مانند تخت‌خواب، کمد لباس، میز آرایش، میز تحریر، استند گل، شلف دکوری و بسیاری از لوازم مورد‌نیاز منزل در هر سبکی از فروشگاه بلج قابل تهیه هستند. فقط کافی است برای خرید سری به سایت این مجموعه بزنید تا با تنوع محصولات آشنا شده و محصول موردنظرتان را با ارسال رایگان و حتی به‌صورت اقساطی خریداری کنید. 

بدون نظر

ورود