روایت دوست پرسپولیسی محمدرضا گلزار از عادات غذایی و روتین ورزشی او

روایت دوست پرسپولیسی محمدرضا گلزار از عادات غذایی و روتین ورزشی او

محمدرضا گلزار جنجالی ترین و خبرسازترین سلبریتی این روزهای ایران است، سلبریتی که ازدواج غیرمنتظره او در روزهای اخیر بسیار بحث برانگیز شد. در روزیاتو به تفصیل فراز و نشیب های اخیر زندگی محمدرضا گلزار را پوشش داده ایم. محمد آرام طبع، بازیکن سابق پرسپولیس که از همراهان همیشگی محمدرضا گلزار و دوستان نزدیک او به شمار می‌آید و حتی در مراسم عروسی هم ساقدوش وی بوده، به سوالات خبرنگار “ورزش سه” درباره عادات غذایی و سبک زندگی این بازیگر ایران پاسخ داده است.

عادات غذایی و ورزشی محمدرضا گلزار و بازی پدل

محمد امین آرام‌طبع، بازیکن ۳۸ ساله‌ای است که سال‌ها در لیگ برتر و لیگ یک بازی کرده است‌. اوج فوتبال او در صبا بود و مورد توجه برانکو هم قرار گرفت اما مصدومیت و بدشانسی باعث شد او علی‌رغم قهرمانی با سرخپوشان فصل خوبی را سپری نکند.

این ورزشکار صحبت‌هایش در مورد محمدرضا گلزار را با ماجرای آشنایی‌اش با این چهره اینطور آغاز کرد: من چندسال است از او چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام و یک داداش واقعی است‌. من برادر ندارم ولی او معنی برادر داشتن را به من فهماند و ما در ورزش با هم آشنا شدیم.

عادات غذایی و ورزشی محمدرضا گلزار و بازی پدل

آرام طبع در ادامه از ورزشکار بودن گلزار و ورزش‌هایی که این بازیگر در آنها مهارت دارد گفت: من به غیر از فوتبال بازی کردن، ورزش دیگری را حرفه‌ای بلد نیستم. شاید فوتبالیست‌ها ۲۰، ۳۰ درصد از ورزش‌های دیگر را بلد باشند ولی آقای گلزار والیبال، بسکتبال، تنیس فوتبال، پدل، پینگ پونگ را واقعا بلد است و حرفه‌ای بازی می‌کند. او در پدل جزو چهل نفر اول ایران است. او پدل را در ۶ ماه اخیر بازی کرده و خیلی خفن است.

عادات غذایی و ورزشی محمدرضا گلزار و بازی پدل

حال این سوال پیش می‌آید که اگر گلزار به جای هنر و سینما از همان سن پایین دنبال ورزش می‌رفت، آیا می‌توانست به تیم ملی یک رشته خاص برسد و از طریق ورزش معروف شود؟ آرام طبع پاسخ می‌دهد: قطعا ایشان مثل آب مسیرش را پیدا می‌کرد. وقتی در سینما سوپراستار و نفر اول است، اگر والیبال هم می‌رفت نفر اول می‌شد. اگر مثلا تنیس هم می‌رفت نفر اول ایران می‌شد. او خیلی خفن است و من ندیدم کسی را که هشت شب به خانه برسد و ۹ و نیم شب در زمین پدل باشد. او پنج و نیم صبح بیدار است و ۷ صبح در زمین پدل است. خود مجموعه پدل ۸ صبح باز می‌کند! تا ۱۱ در زمین پدل بودیم و بعد بدنسازی می‌رفتیم و وقتی غروب می‌رسیدیم می‌گفت بریم یک ست دیگر پدل بزنیم. وقتی تمرکزش روی ورزش است، روزی ۵، ۶ ساعت ورزش می‌کند و رژیم غذایی دارد و شاید یک تکه شکلات را هم با عذاب وجدان می‌خورد.

عادات غذایی و ورزشی محمدرضا گلزار و بازی پدل

ورزش پدل چیست؟

پدل ورزش قرن بیست یکم نامیده می‌شود و ترکیبی از ورزش‌هایی چون تنیس، بدمینتون و اسکواش است. ورزش پدل به دو شکل دونفره و چهارنفره (دو تیم دونفره) انجام می‌شود. قوانین کلی این ورزش مانند تنیس است. در هر نوبت که توپ از تور رد می‌شود تنها یک بار اجازه‌ ضربه زدن به توپ وجود دارد. اگر توپ در محیط خودتان بر زمین بخورد یک امتیاز به حریف داده می‌شود همچنین اگر توپ را روی خطوط در زمین حریف یا خارج از زمین زده شود یا به تور برخورد کند امتیاز به حریف تعلق می‌گیرد.

در ورزش پدل بازی در دو نوع ۳ ست یا ۵ ست پیگیری می‌شود. در هر ست برنده کسی است که حداقل ۴ امتیاز گرفته باشد و با حریف خود دو امتیاز اختلاف داشته باشد. در بازی‌هایی که ۳ ست دارند، هر کسی بتواند در دو ست امتیاز کافی بگیرد یا ۳ ست در بازی‌هایی که ۵ ست دارند را ببرد برنده مسابقه است.

عادات غذایی و ورزشی محمدرضا گلزار و بازی پدل

در هنگام آغاز بازی اگر بازیکن دو بار سرویس را خراب کند و اشتباه بزند یک امتیاز از امتیازاتش کم می‌شود. در بازی‌های چهارنفره، اعضای یک تیم اجازه ضربه زدن همزمان و پاس دادن توپ را ندارند. نگه داشتن توپ با دست یا راکت، دو بار ضربه زدن به توپ و پرتاب راکت خطا محسوب می‌شوند.

هر بازی یک سرداور و یک داور ناظر دارد. سرداور روی صندلی در کنار تور بیرون از زمین می‌نشیند و داور ناظر در جایگاه تماشاچیان قرار دارد. هرگونه بحث بازیکن با داور با کسر امتیاز همراه بوده و در انتها بازیکن از بازی محروم خواهد شد. در ورزش پدل بازیکنان بدون اجازه‌ داور نمی‌توانند زمین را ترک کنند. در صورتی که هر کدام از بازیکنان ۱۰ دقیقه تأخیر داشته باشد امتیاز بازی به تیم مقابل تعلق می‌گیرد. ‌

محمدرضا گلزار در حال ورزش پدل
محمدرضا گلزار در حال ورزش پدل

دوست صمیمی رضا گلزار در ادامه می گوید که از رژیم و عادات او مطلع است. آرام طبع در این باره می‌گوید: شاید مثلا دو روز یک بار، وعده غذایی غیر رژیمی بخورد و خیلی رعایت می‌کند. اگر یک وعده بد بخورد آن را می‌سوزاند.

گلزار توانسته در مدت اخیر با ورزش حرفه‌ای کاهش وزن زیادی داشته باشد؛ او در این مورد تصریح کرد: من آقای گلزار را از ۱۲۴ کیلو یادم است و الان که با شما حرف می‌زنم ۹۳ کیلو است. کسی که از خود اسکی‌بازهای ما بهتر بازی می‌کند و سایر ورزش‌های توپی را هم بلد است، کم کردن وزن برایش معنی ندارد و می‌تواند بیشتر هم کم کند.

ازدواج گلزار و تغییر لایف استایل احتمالی گلزار، موضوعی است که ممکن است به ورزش کردنش لطمه بزند، آرام طبع اینطور پاسخ می‌دهد: من فکر می‌کنم آقا رضا مثل همیشه پر قدرت ادامه می‌دهد. شاید باورتان نشود، وقتی مراسم عروسی تمام شد ساعت سه صبح رسیدیم خانه و فردایش ساعت ۱۱ صبح در زمین پدل بودیم! حتی مراسم کاری هم که داشت اول، تایم تمرینش را تنظیم می‌کرد. او برای خودش و ورزشش احترام قائل است. فکر نمی‌کنم کسی در سینمای ایران، اینقدر حرفه‌ای ورزش کند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود